חיפוש

מה ניתן ללמוד מתחרות מנשה בטיטו על קידום אתרים?

במהלך החודשים יוני – יולי 2021 הכריזה חברת Buypost – שבראשה עומד גל חזיזה היקר והמוערך, על תחרות קידום אתרים. על פי כללי התחרות, בתאריך 1/8/21 יבחר ביטוי שלא נמצא כחלק מן השיח היומיומי במדינת ישראל, ואשר חיפוש שלו בגוגל לא מעלה תוצאות ישירות (אבל כן מעלה כל מיני תוצאות עם תיקונים לביטוי). המטרה: להיות הראשון בגוגל עבור הביטוי הזה באחד בספטמבר 2021.

על פי כללי התחרות, החיפוש הקובע יתבצע ממשרדי החברה באשקלון, בגלישה ממחשב נייח, והזוכה יהיה חייב להוכיח שהוא הבעלים החוקי של האתר, בין היתר באמצעות שתילת קוד שיבקש לשתול בהאדר של האתר. כמו כן, התוצאות הזוכות יכולות להיות אתרים בלבד, ולא דפי פייסבוק, כתבות ממומנות וכו'.

התחרות עצמה הייתה מעניינת מאוד. באחד בספטמבר הוכרז הזוכה, יעקב צדק, שעשה, ככל הנראה, עבודה טובה יותר מכולם. בפוסט הזה, אני פחות רוצה להסביר מה עבד טוב למקדמים השונים ומה פחות, כי אני לא מתיימר להחליף את גוגל בעניין, אבל אני כן רוצה לנתח כמה מן המהלכים שיותר ממקדם אתרים אחד ביצע, כדי להסביר, בעצם, איך מקדמי אתרים תוספים את אופן התפקוד של גוגל ברשת.

ומשהו אחרון נוסף לפני שאתחיל: תחרות כזו היא בסופו של יום מסע יחסי ציבור די מוצלח, אבל היא רחוקה מלייצג את המציאות. במציאות ישנם מתחרים אמיתיים, שיכולים לנצל תקציבים משמעותיים, והם עושים זאת מתוך ראיה צרה של רווח ותועלת. מן הסתם, תחרות שבה הפרס המוצע הוא כמה אלפי שקלים חדשים לא יכולה להפעיל את הטריגרים הכבדים האלו. זה אומר שבפועל, בעולם האמיתי, כשהרבה כסף מונח על השולחן, ושחקנים אמיתיים מצטרפים למשחק, יהיה מדובר בזירה שונה לחלוטין.

אז אחרי ההקדמה הארוכה הזאת, רציתי לספר על כמה מן המהלכים שראיתי שמקדמים שונים ביצעו במהלך התחרות, ולהגיד מילה או שתיים עליהם. בואו נתחיל.

בחירת דומיין

כל השחקנים המרכזיים השקיעו ברכישה של דומיין, שמתייחס לשם שנבחר לצורך התחרות: מנשה בטיטו. חלק מן המשתתפים רכשו דומיין בעברית. אחרים רכשו דומיין שמציין את השם המלא, ישנם כאלו שרכשו את השם בתוספת מקף, והיו גם כאלו שרכשו דומיין עם שגיאת כתיב קלה או עם אות ניקוד אחרת.

כך או כך, די ברור מן המגמה הזאת שכמעט כל מקדמי האתרים שהשתתפו בתחרות חשבו ששם הדומיין משחק תפקיד חשוב בטח ובטח בניסיון לקדם ביטוי לא מוכר, שהוא ככל הנראה חדש בעולם החיפוש, ויצור מגמה חדשה שאליה יצטרך להסתגל מנוע החיפוש.

 

קידום לוקאלי

כאמור, על פי כללי התחרות, האתר הזוכה יבחר על פי חיפוש שיתבצע ממשרדי חברת ביפוסט באשקלון. זאת הסיבה, שהרבה מן המקדמים חשבו שנכון יהיה להשקיע בקידום לוקאלי, על כל המשתמע מכך: הגדרת פרופיל לעסק בשירות Google My Business, טיוב והשלמת מידע בפרופיל, בניית קישורים מקומיים, בניית פרופיל המלצות ודירוגים, ועוד.

מצחיק היה לראות, איך מותג שעד לפני מספר ימים לא היה קיים, זוכה בפרופיל העסק החדש שלו ל – 12 המלצות ברמת 5 כוכבים. נראה שהשירות שסיפק המותג הזה היה באמת מדהים.

אבל רגע ברצינות, מה הרציונל מאחורי ההשקעה הזאת בקידום אורגני לוקאלי? עצם ההשקעה נובע מן העובדה שלתוצאות לוקאליות שמור בדרך כלל מקום בראש תוצאות החיפוש, והן גם מוצגות באמצעות כרטיסיות שמבליטות את תוצאת החיפוש, ומעודדות הקלקות של גולשים עליהם.

באמצעות תהליך קידום לוקאלי, שכולל טיוב פרופיל העסק, בניית אזכורים וקישורים, כתיבת תוכן לוקאלי ועוד, ניסו חלק ממשתתפי התחרות לתפוס מקום טוב בצמרת דפי תוצאות החיפוש.

 

תוכן

כל המשתתפים בתחרות הבינו שבלי תוכן, קשה יהיה להם מאוד למצות את הפוטנציאל של הדומיין והאתר שהקימו. לכן, רבים מן המשתתפים בתחרות השקיעו בבניה של תכנים שונים, אמנם לא באיכות גבוהה יותר מידי כי ממילא אף אחד כאן לא בונה על אינטראקציה של גולשים עם התוכן הזה, אבל בהחלט, ההשקעה בתוכן הייתה משמעותית, ומותג שרק יומיים לפני כן לא העלה בכלל תוצאות חיפוש רלוונטיות, החל להעלות תוצאות שונות ומגוונות שכוללות תכנים מקוריים, ארוכים ורבים.

 

וידאו

אסטרטגיה נוספת שבה נקטו לא מעט מהמשתתפים בתחרות היא קידום באמצעות וידאו. משתתפים רבים בחרו לצלם סרטונים בשם מנשה בטיטו, מתוך הבנה שמנוע החיפוש של גוגל יהיה מעוניין לתת עדיפות לתכנים מבוססי וידאו. מעבר לכך, וידאו ברוב המקרים שווה לסמכות – כאשר למותג מסוים ישנם תקציבים שהוא מסוגל להשקיע ביצירת וידאו איכותי, ערוך היטב, שמוסיף ערך אמיתי לגולש, הוא נתפס כבר סמכות בנישה שלו.

אז בהחלט, מתוך דף תוצאות החיפוש, חלק ניכר מן התוצאות התייחס לתכני וידאו מקודמים על שם מנשה בטיטו. כמובן, בסוף כל סרטון, בחלק השמור להערות, מושתלת באורח פלא הפניה אל האתר המקודם.

 

כתבות עם קישורים

חלק מן המקדמים בחרו לקנות קישורים ממגזינים שונים המפרסמים תכנים ברשת, באמצעות השירות של גל חזיזה או באמצעות שירותים אחרים. אלו, למעשה, שירותי תיווך, בין הפבלישרים ובין לקוחות הקצה. אמנם על פי כללי התחרות, תוצאות שמקורן במגזינים חזקים לא יכולות להחשב כזוכות ולזכות את הבעלים שלהם בפרס, אך אין ספק שתוצאות כאלו תפסו מקום בדף תוצאות החיפוש ומעידות על כך שרכישה של קישורים ממגזינים משפרת את הנראות של המותג ברשת. כך שאם מדובר היה בפרויקט יחצ – אין ספק שרכישה כזו הייתה עושה עבודה מעולה.

 

בניית דמות ודף אודות

כל משתתפי התחרות האנישו את מנשה בטיטו ויצרו עבורו דמות שיש מאחוריה שירות ספציפי והתמחות מאוד מסוימת: היו כאלו שקבעו כי מנשה בטיטו הוא מקדם אתרים, אחרים הציבו אותו בתפקיד של מנהל חנות חיות, חלק מן המקדמים בחרו דווקא בייעוץ לפיתוח עסקי וניהול קריירה, והיו כמובן אחרים שבחרו במקצועות חופשיים נוספים.

מה שמשותף היה לכלל המקדמים שהשתתפו בתחרות הוא בניית דף אודות איכותי – כזה שמסביר על האדם שעומד מאחורי המותג, את המטרות שלשמן הקים את העסק, ואת השירותים השונים שהוא מציע לקהל הלקוחות המגיעים לאתר. רבים מן המשתתפים בתחרות ממש יצרו פנים למנשה בטיטו, על מנת שמנוע החיפוש יבין שמדובר באדם של ממש.

אגב, כמעט בכל פרויקט קידום אתרים שאני מכיר, אחד מדפי התוכן הראשונים שבוחרים להתמקד בהם בתהליך הקידום הוא דף האודות של העסק.

 

חנות

חלק מן המשתתפים בתחרות בחרו להקים אתר שהוא חנות וירטואלית, ואשר מאפשרת לגולשים לבצע צ'קאאוט ולקנות מוצרים או שירותים. מה הרציונל מאחורי המתודה הזאת? פשוט מאוד. אם גוגל רואה שהמותג מפעיל חנות, אשר מחוברת לשירותי סליקה, ויש בה מחירים, הנחות ומבצעים, הוא יכול להתרשם שהגוף שעומד מאחורי המותג הזה הוא אמיתי, רציני, ומעט יותר מהימן ממי שסתם זורק לאויר כמה דפי תוכן ולא משקיע יתר על המידה בעיצוב שלהם.

 

דפי נחיתה

חלק מן המשתתפים בחרו להטמיע באתרים שהקימו דפי נחיתה, שמטרתם איסוף של לידים מגולשים. דפי נחיתה כאלו יכולים גם הם, בדומה לחנות, לאותת לגוגל שמדובר בבית עסק אמיתי, שמטרתו להפוך גולשים לקונים, ולא סתם אתר ספאמי שמטרתו לקדם אג'נדות לא ידועות.

 

צור קשר

המשתתפים השונים בתחרות הבינו שכדי להצליח ולדרג את האתר שלהם גבוה בדפי תוצאות החיפוש, הם חייבים לייצר אמצעים ליצירת קשר עם מי שעומד מאחורי האתר. רבים מן המשתתפים הוסיפו מספר טלפון, כתובת, כפתור ליצירת קשר מהיר בוואטסאפ, טופס להשארת פרטים וכו'. גם התופעה הזאת לא הפתיעה יותר מידי, ודי היה ברור שכדי לבנות לאתר מראה אוטנטתי ומהימן, הוא חייב יהיה לכלול דרכי יצירת קשר.

 

הביטוי בתפריט הראשי

כידוע, אחת הפעולות הראשונות שמבצעים בתהליך קידום של אתר, הוא למפות ולתקן את ההיררכיה של האתר. רבים מן המקדמים שהיו מעוניינים במקרה שלנו להתקדם תחת חיפוש הביטוי 'מנשה בטיטו', בחרו לשלב את הביטוי כחלק מן ההיררכיה הראשית של האתר, כקטגוריה הכי משמעותית ומרכזית. הסיבה לכך היא ברורה: גוגל מייחסת חשיבות גדולה יותר לתכנים שנמצאים במקום גבוה יותר באתר, ובמיקום מוקדם יותר מבחינת כיוון הכתיבה.

 

הנגשה

חלק מן האתרים שהתמודדו על הזכות להיות הראשונים עבור החיפוש 'מנשה בטיטו' התהדרו בסרגל הנגשה, מה שמוכיח שלפחות חלק מן המקדמים מאמינים שגוגל רואה בהנגשת האתר פרמטר בעל השפעה על הדירוג של האתר. כתבתי כבר בעבר על קידום אתרים והנגשת אתרים למי שמעוניין להרחיב עוד על הנושא.

 

לסיכום

אני מני שמאחורי הקלעים נעשתה עוד לא מעט עבודה, אם באמצעות אופטימיזציה של תגיות או היררכיית כותרות, ואם באמצעות האצת מהירות הטעינה של עמודי האתר. כמו כן, ברור לי שרבים מן המקדמים לא באמת התחילו מאפס והשתמשו בתשתיות שעמדו לרשותם, כמו תוכן זמין שלא נעשה בו שימוש, כדי לזרז את תהליך הקידום.

אבל בסך הכל, אני חייב להודות – בהחלט היה דובר במשב רוח מרענן בעולם הקידום.

מה ניתן ללמוד מתחרות מנשה בטיטו על קידום אתרים
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים