תאמינו או לא – 40 רשתות חברתיות שכדאי להכיר!

תוכן עניינים

כיצורים בעלי נטייה חברתית, בני האדם אימצו טכנולוגיה המאפשרת להם להתחבר עם אנשים אחרים. מדי שנה יש מספר הולך וגדל של אנשים שעושה שימוש קבוע ברשתות חברתיות.

ככל שהסמארטפונים ושירותי האינטרנט הופכים זולים יותר וזמינים יותר, מספר המשתמשים בערוצי המדיה החברתית, הולך וגדל. לפי ההערכות, עד שנגיע לשנת 2021 (ממש אוטוטו), למעלה משלושה מיליארד אנשים בעולם, ישתמשו ברשתות חברתיות. המשמעות עבור ציבור המשווקים, היא שיש פוטנציאל עצום להגיע לקהל מאסיבי ומגוון מאוד באמצעות הרשתות החברתיות, וזה לא מוגבל לרשתות החברתיות הפופולריות כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם בלבד.

היות וכמות הרשתות החברתיות הפעילות כיום היא עצומה, החלטנו לערוך סקירה של ערוצי המדיה החברתית הפופולריים והשימושיים ביותר כיום בעולם, שכל משווק ואדם פרטי יצא נשכר אם יכיר אותם.

 

מצעד הרשתות החברתיות המובילות בעולם

ברשימה שלפניכם תגלו 40 אתרי מדיה חברתית, מהפופולריים ביותר בעולם נכון להיום, אותם תוכלו לשלב באסטרטגיית השיווק שלכם במדיה החברתית לשנת 2021. חלק מן הפלטפורמות הללו אפילו יכולות לעזור לכם לבנות קשרים בעלי ערך בתחומי העניין שלכם.

 

  1. Facebook

פייסבוק היא כיום אתר המדיה החברתית הגדול בעולם. עם 2.6 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש החל משנת 2020, אפשר לומר שכמעט כל אדם המשתמש במדיה חברתית נמצא בפייסבוק. פייסבוק זו פלטפורמה מצוינת עבור מותגים שמעוניינים לשווק את המוצרים שלהם לקהל עצום. משתמשים יכולים לשתף הודעות טקסט, קישורים, תמונות וסרטונים עם חבריהם בפייסבוק. הם יכולים לעקוב אחר אנשים, קבוצות ועמודים עסקיים ולהגיב לפוסטים של אחרים. מותגים יכולים גם לקדם את המוצרים שלהם באמצעות מודעות ממומנות דרך מערכת הפרסום של פייסבוק.

 

  1. Instagram 

אינסטגרם היא אחת מפלטפורמות המדיה החברתית האהובות והפופולריות ביותר, שהשימוש בה נמצא בעליה מתמדת. למרות שהשימוש באינסטגרם מתבצע בעיקרו באמצעות אפליקציה למכשירים ניידים, קיימת גם גרסת Web לפלטפורמה. ביוני 2018 אינסטגרם סוף סוף הגיעה למיליארד משתמשים פעילים מדי חודש. אינסטגרם היא פלטפורמה חזותית מאוד, בה משתמשים משתפים סרטונים ותמונות. ניתן גם להשתמש בפיצ'ר הסטוריז של אינסטגרם ולשדר בלייב. זוהי רשת חברתית מאוד פופולרית בקרב בני נוער וצעירים ולכן בעלי עסקים רבים עושים בה שימוש למטרות שיווקיות (בין אם בעזרת פרסום ממומן, חשבונות עסקיים או שיווק באמצעות משפיענים).
32% מהמשתמשים ב- Instagram הם בגילאי 18 עד 24 ו – 33% בגילאי 25 עד 34.

 

  1. Twitter

טוויטר היא פלטפורמת מדיה חברתית המאפשרת למשתמשים להתעדכן בנושאים פופולריים ולנהל שיחות רלוונטיות. בשנת 2019 היו בטוויטר מעל 330 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש.
בסיס המשתמשים בטוויטר הוא מאוד מגוון ופעיל. משתמשי טוויטר שולחים לפחות 500 מיליון ציוצים ביום בממוצע.

 

  1. Tumblr 

טאמבלר הוא רשת חברתית מובילה נוספת. משתמשים יכולים להצטרף לקהילות ולהשתתף בדיאלוגים תרבותיים כדי לחלוק דעות ורעיונות זה עם זה. זהו אחד מאתרי המדיה החברתית המובילים לביטוי עצמי והוא פופולרי מאוד בקרב בני נוער וקהילות עוקבים של דמויות מפורסמות ותחומי עניין שונים. 

 

  1. LinkedIn 

לינקדאין היא רשת חברתית המשמשת אנשי מקצוע והיא פופולרית מאוד בקרב קהל ה – B2B. הפלטפורמה צמחה במהירות עם השנים והיא מונה כיום 690 מיליון חברים. משתמשי הלינקדין יכולים להרחיב את מעגל הקשרים המקצועיים שלהם באמצעות הפלטפורמה, להציג את תיקי העבודות שלהם, לחפש עובדים ופרילנסרים, ולהגיש מועמדות למשרות שונות.

לינקדאין היא גם פלטפורמה מצוינת לחלוק דרכה עם העולם את המומחיות המקצועית שלך, מכיוון שהיא מאפשרת לחבריה לפרסם פוסטים בבלוג של הפלטפורמה.

 

  1. WhatsApp

ווטסאפ היא אפליקציה להעברת הודעות המאפשרת למשתמשים לשתף הודעות טקסט, תמונות, הערות קוליות, קבצי שמע, מסמכים וסרטונים. היא צמחה באופן אקספוננציאלי עם השנים והיו לה
כ – 2 מיליארד משתמשים חודשיים החל ממרץ 2020. לצד בסיס המשתמשים ההולך וגדל, WhatsApp משיקה מעת לעת גם תכונות חדשות רבות כדי להקל על האינטראקציות בין המשתמשים. בעבר משתמשי ווטסאפ יכלו לבצע שיחות אחד על אחד בלבד, כעת הפלטפורמה מאפשרת גם לקיים שיחות קבוצתיות. ל – WhatsApp התווסף גם פיצ'ר של הוספת סטטוס, שמאפשר למשתמשים לעדכן סטטוסים עם תמונות, וידאו וטקסט שנעלמים לאחר 24 שעות, די בדומה לתכונת הסטוריז בפייסבוק ובאינסטגרם. נכון לרבעון הראשון של 2019, 500 מיליון משתמשים עדכנו מדי יום את סטטוסי ה – WhatsApp שלהם. אף שאפליקציה זו לא מהווה רשת חברתית במובן הקלאסי, היא בהחלט הולכת והופכת לכזו.

 

  1. Snapchat

סנאפצ'ט היא פלטפורמת מדיה חברתית חזותית נוספת הפופולארית בקרב הדור הצעיר. משתמשים יכולים לשלוח סנאפים אחד לשני ולעדכן סטטוסים של 24 שעות בדיוק כמו ב – WhatsApp וב – Instagram. ברבעון הראשון לשנת 2020 , כבר היו 229 מיליון משתמשים פעילים מדי יום ברשת חברתית זו.

 

  1. Pinterest

פינטרסט הוא רשת חברתית הפועלת תחת הקונספט של לוחות השראה שיתופיים וירטואליים, ולכן זו פלטפורמה חזותית ביותר. משתמשים יכולים ליצור לעצמם לוחות, שהם אלבומים לפי נושא או מטרה, ולהוסיף אליהם תמונות ומוצרים שונים. משווקים יכולים אפילו ליצור לוחות שניתן לבצע רכישות דרכם באופן ישיר. בשנת 2019 היו בפלטפורמה 335 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. משתמשים אלה "נעצו" יותר מ – 200 מיליארד "סיכות" (Pins – בעגה הפינטרסטית) בלמעלה מ – 4 מיליארד לוחות.

 

  1. Reddit

Reddit הוא אתר מדיה חברתית שבו משתמשים הופכים לחלק מלוחות מודעות מקוונים במגוון נושאים (subreddits) ועוסקים בדיון עם משתמשים אחרים ברשת החברתית בנושאים הרלוונטיים להם. רדיט מעבר להיותו רשת חברתית מובילה, הוא למעשה גם אתר המרכז מידע חדשותי, מאחר שמשתמשים חולקים את החדשות האחרונות שהגיעו אליהם ממקורות שונים באתר. לאחר מכן משתמשים אחרים מקיימים אינטראקציה עם הפרסומים הללו, מצביעים בעד הפרסום החדשותי או כנגדו, ומגיבים עליו. יש ל – Reddit קהילה ענקית והיא זוכה ליותר מ – 1.3 מיליארד מבקרים מדי חודש. היא משיגה את מרבית התנועה מארה"ב, ולאחריה – מבריטניה וקנדה .

 

  1. YouTube

יוטיוב הוא אתר המדיה החברתית הגדול ביותר לשיתוף וידאו בעולם. זה מאפשר למשתמשים להעלות קטעי וידאו, לצפות בסרטונים ממשתמשים אחרים ולקיים איתם אינטראקציה. בשנת 2019 היו ליוטיוב בממוצע 2 מיליארד משתמשים פעילים בחודש. משתמשי YouTube משקיעים בממוצע 40 דקות בצפייה בסרטונים בפלטפורמה.

 

  1. Mix

מיקס – לשעבר StumbleUpon , הוא רשת חברתית חדשותית המאפשרת למשתמשים לאצור את התוכן המועדף עליהם מרחבי האינטרנט ולהוסיף אותו לאוספים שלהם. מיקס מספקת מספר תוספים לדפדפנים ויש לו גם אפליקציות iOS ו – Android.

 

  1. Tagged

רשת חברתית זו רכשה את פלטפורמת הרשת החברתית hi5 שהייתה פופולרית בשנת 2011. היא מתמקדת בעיקר בהכרויות למטרת חברות ודייטים. משתמשים יכולים להתחבר לאחרים לפי תחומי עניין משותפים, משחקים, פרופילים ועוד.

 

  1. Foursquare 

Foursquare היא אפליקציה מבוססת חיפוש וגילוי המסייעת למשתמשים לגלות מקומות בקרבת מקום על ידי מתן המלצות. תכונת הרשת החברתית של פורסקוור זמינה כעת כמוצר נפרד בשם Swarm. זוהי אפליקציית רשת חברתית הכוללת את הפונקציונליות הפופולרית של Foursquare של ביצוע צ'ק אין בהגעה לנקודות ציון מסוימות.

 

  1. DeviantArt

Deviantart מכנה את עצמה קהילת המדיה החברתית הגדולה בעולם לאמנים וחובבי אמנות. משתמשים יכולים לשתף תמונות של יצירות האמנות שלהם, לגלות את עבודתם של אמנים אחרים ולקיים אינטראקציה עם חברים אחרים בקהילה. יש לה כיום יותר מ 44 מיליון משתמשים רשומים ו 45+ מיליון מבקרים ייחודיים מדי חודש.     

 

  1. Quora 

Quora היא אחת הרשתות החברתיות הגדולות ביותר שבהן אנשים יכולים לשאול ולענות על שאלות במאות נושאים וקטגוריות. זה כולל כל דבר, החל משאלות הנוגעות לשפה ונושאי קריירה ועד סוגיות בתחום המיתולוגיה או השיווק. נכון לשנת 2018 היו לה 300 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. אם יש לכם שאלה כלשהי שתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש באינטרנט אינן יכולות לענות עליה, תוכלו לפרסם אותה בקטגוריה רלוונטית ב – Quora. ניתן אפילו לשלוח בקשות לתשובה ממומחים בנושא.

 

  1. Meetup

Meetup הוא אתר רשת חברתית שעושה בדיוק את מה ששמו אומר – הוא עוזר לחבר משתמשים עם קבוצות מקומיות למטרת מפגש עם אנשים חדשים. קבוצות יכולות לארגן אירועים ("מיט אפים") למען אנשים בעלי תחומי עניין ודעות דומות לשלהן, או למטרות נטוורקינג עסקי ומקצועי, ארועי העשרה והכשרה, ועוד. במיטאפ תוכלו למצוא קבוצות במגוון רחב של קטגוריות, כולל פעילויות בחיק הטבע והרפתקאות, טכנולוגיה, צילום, שפה ותרבות, מוסיקה ועוד. Meetup פופולרית ביותר בארה"ב, שתורמת ל -49.9% מנפח המבקרים שלה, ואחריה בריטניה שתורמת ל -7.95% מסך התנועה שלה.

 

  1. ReverbNation

ReverbNation הוא אחד מאתרי המדיה החברתית המוכרים ביותר, המוקדש למוזיקאים.
מוסיקאים יוצרים יכולים לקדם את המוזיקה שלהם דרך הפלטפורמה ולהגיע לקהל גדול יותר.
הם יכולים אפילו להרוויח כסף מהסינגלים שלהם על ידי מכירתן למעריצים או הפצתן לפלטפורמות דיגיטליות מרכזיות. מלבד היסודות הללו, ReverbNation מציעה גם שורה של כלים ותכונות שיעזרו למוזיקאים לבנות את הקריירה שלהם.

 

  1. Flixster 

Flixster הוא אתר מדיה חברתית נישתי עם דגש על עולם הקולנוע. זהו אתר אמריקאי שבו חובבי קולנוע יכולים ליצור קשר עם אנשים דומים להם ולשתף אותם בביקורות שלהם על סרטים ובחוויות הצפייה שלהם. ניתן להשתמש בפלטפורמה זו כדי לגלות סרטים חדשים ולראות מה אחרים חושבים עליהם. במדינות מסוימות אפשר גם להשתמש בפליקסטר להזמנת כרטיסי קולנוע לצפייה בסרטים בבתי הקולנוע.

 

  1. Goodreads

Goodreads הוא אתר רשת חברתית נישתי נוסף, המתמקד בספרים. חובבי ספרים יכולים להתחבר לתולעי ספרים כמוהם ולשתף את ביקורות הספרים שלהם. האתר מספק גם המלצות על ספרים על סמך היסטוריית הקריאה של המשתמש. משתמשים יכולים להצטרף למועדוני קריאה וירטואליים ולהתרועע עם אנשים בעלי טעם ספרותי דומה לשלהם.

 

  1. Care2 

Care2 היא רשת חברתית עבור אקטיביסטים, בה הם יכולים לגלות ולשתף בדיווחים מתחום הפעילות שלהם ועצומות פופולריות מרחבי העולם. הקהילה מורכבת מיותר מ – 45 מיליון אנשים שרוצים להפוך את העולם למקום טוב יותר ולפעול כנגד אכזריות ואי צדק.

 

  1. Skype

סקייפ היא פלטפורמה פופולרית ומבוססת תקשורת, המיועדת לביצוע שיחות ועידה בוידאו.
לסקייפ מאפיינים רבים מעולם המדיה החברתית, וביניהם: יכולת לעדכן סטטוס אישי, פונקציונליות של העברת מסרים מיידיים, אפשרות לשיתוף טקסטים, תמונות, קטעי וידאו וקבצי שמע. 

 

  1. Wattpad

Wattpad היא רשת חברתית של קוראים וסופרים. הפלטפורמה מציגה המון סיפורים שנוצרו על ידי משתמשים בז'אנרים שונים, כולל סיפורת, שירה, הומור ואפילו ספרות בדיונית. כיום יש לוואטפד כ – 70 מיליון קוראים ברחבי העולם.

 

  1. Viadeo

Viadeo הוא עוד רשת חברתית מקצועית המחברת בין בעלי עסקים ויזמים. היא פופולרית יותר באירופה מאשר בארה"ב וזמינה בשפות שונות, החל מאנגלית, צרפתית וגרמנית ועד פורטוגזית.

 

  1. Vimeo

    זוהי פלטפורמת מדיה חברתית נוספת לשיתוף וידאו בדומה ל – YouTube. מנויי Vimeo יכולים ליצור ולשתף קטעי וידאו או לעלות לשידור חי, בדיוק כמו שמאפשרת כל פלטפורמת וידאו אחרת כיום. זוהי פלטפורמה בתשלום והתוכניות בה מתחילות ב – 7 דולר לחודש.

 

  1. Viber

וייבר היא פלטפורמת מסרים מיידיים של חברת Rakuten היפנית. ניתן להשתמש בה גם במכשירים ניידים וגם במחשבים. וייבר מאפשרת ביצוע שיחות קוליות או וידאו בחינם וכן שליחת הודעות. היו לה יותר ממיליארד משתמשים רשומים בשנת 2019, אולם לא כולם משתמשים פעילים.

 

  1. Telegram

טלגרם היא פלטפורמה להעברת מסרים מיידיים הדומה במקצת לוואטסאפ בכך שניתן להשתמש בה לשליחת הודעות בחינם. יתרון ייחודי אחד של טלגרם הוא שכל המסרים המשותפים בפלטפורמה זו מוצפנים ויכולים להשמיד את עצמם. לכן, בכל הנוגע לאבטחה ופרטיות, יש לה יתרון גדול. תכונה נהדרת נוספת של טלגרם, היא שהיא מאפשרת ליצור קבוצות של עד 200,000 חברים, וזה יותר ממה שמציעות פלטפורמות העברת הודעות אחרות. האפליקציה זמינה עבור מכשירי iOS ו- Android, כמו גם בגרסת Desktop. כיום, יש לטלגרם למעלה מ – 400 מיליון משתמשים.

 

  1. Tinder

טינדר הינה אפליקציה מבוססת מיקום לניידים, המאפשרת למשתמשים מאותו אזור גיאוגרפי לתקשר אלו עם אלו, למטרת הכרויות ומפגשים רומנטיים או מיניים. פרופילי המשתמשים בטינדר מבוססים על חשבונות הפייסבוק או הספוטיפיי שלהם. הפרופיל בטינדר כולל את תמונותיו של המשתמש, גילו ונתונים אישיים נוספים. משתמשים יכולים לבחור את טווח המרחק והגיל שבו הם מעוניינים למצוא משתמשים אחרים.

 

  1. Badoo

זוהי פלטפורמת היכרויות במדיה חברתית בה תוכלו ליצור את הפרופיל שלכם ולמצוא אנשים עם תחומי עניין דומים לשלכם באזור מגוריכם. החברה מדווחת כי יש לה מעל 474 מיליון משתמשים רשומים אשר שולחים 350 מיליון הודעות מדי יום, בממוצע. זה הופך את באדו לאחת מפלטפורמות הדייטינג החברתיות הגדולות בעולם. באדו זמינה בכל המכשירים והפלטפורמות ומספקת אפשרויות גישה מגוונות ביותר מ – 200 מדינות. 

 

  1. MySpace 

Myspace היא אחת מן הרשתות החברתיות הוותיקות יותר. למעשה, זו הייתה הפלטפורמה החברתית הגדולה ביותר לפני כמעט עשור והייתה פופולרית ביותר בארה"ב. עלייתן של רשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק וטוויטר הביאה בסופו של דבר לירידה בפופולריות של מייספייס.

עם זאת, Myspace עדיין פעילה וזוכה לתעבורה חודשית נאה של למעלה מ – 7.5 מיליון משתמשים. המוקד העיקרי של הפלטפורמה הוא מוסיקה, אך היא גם פופולרית למדי עבור בלוגים.

 

  1. SoundCloud

SoundCloud היא רשת חברתית לשיתוף מוסיקה בה משתמשים יכולים להעלות את הטרקים המקוריים שלהם או להאזין לרצועות השמעה של אמנים אחרים. הם יכולים להוסיף מוזיקה לפלייליסטים שלהם ולהגיב על סינגלים שהם אוהבים.

 

  1. Bubbly 

Bubbly הוא אתר מדיה חברתית מבוסס קול שבו משתמשים יכולים ליצור פוסטים קוליים, לתייג ולערוך אותם בעזרת תמונות ופילטרים רלוונטיים. משתמשי באבלי יכולים גם להתחבר עם ידוענים ואמנים כדי להקשיב למה שיש להם לומר. משתמשים יכולים גם לשתף את ההודעות הקוליות שלהם באתרי מדיה חברתית אחרים כמו פייסבוק וטוויטר.

 

  1. Flickr 

פליקר היא רשת חברתית לשיתוף תמונות המועדפת על צלמים ומעצבים גרפיים. תוכלו לשתף בה תמונות מקוריות ואיכותיות או לגלות תמונות רלוונטיות ממשתמשים אחרים. בנוסף, ניתן גם להצטרף לקבוצות ולהתחבר לאנשים חדשים עם תחומי עניין משותפים.

 

  1. We Heart It

זהו אתר מדיה חברתית מבוסס תמונות נוסף בו משתמשים יכולים לגלות ולאצור את התמונות המועדפות עליהם באוספים שלהם. ישנם כמה ערוצים בפלטפורמה, כולל אמנות, מוזיקה, בית ספר, ציטוטים ועוד. משתמשים יכולים לצפות בערוצים אלה בתמונות רלוונטיות לתחומי העניין שלהם, שיעוררו בהם השראה.

 

  1. Influenster 

Influenster היא פלטפורמת סקירת מוצרים שבה משתמשים יכולים לצפות בביקורות כנות של צרכנים אחרים. הם יכולים לקבל גישה לביקורות על מוצרים בקטגוריות שונות החל ממוצרי איפור וכלה בגאדג'טים ומוצרי אלקטרוניקה.משתמשי Influenster יכולים גם לפרסם ביקורות משלהם על מוצרים שבהם השתמשו. רשת חברתית זו מודדת את ההשפעה החברתית של כל משתמש על ידי איסוף נתונים מפלטפורמות מובילות ברשתות חברתיות. על סמך ניתוח זה, משתמשים יכולים אפילו להפוך לחלק מקמפיינים שיווקיים של משפיענים, הרלוונטיים לתחומי העניין שלהם.

 

  1. Spotify

אחד השירותים הפופולריים ביותר בשוק המוזיקה הדיגיטלית הוא Spotify . Spotify הוא שירות סטרימינג מסחרי שהושק באוקטובר 2008 על ידי הסטארטאפ השוודי Spotify AB,  והוא מונה מליוני משתמשים מכל העולם. Spotify מציעה מגוון רחב של מוזיקה להאזנה למנויים שלה, שכן היא חברה לחברות תקליטים שונות הכוללות את Sony, EMI, Warner Music Group ו – Universal. ספוטיפיי, הודות לאינטגרציה שלה עם פייסבוק וטוויטר, מאפשרת לחובבי מוסיקה למנף את הקשרים שלהם ברשתות החברתיות, ובמקביל ליצור פלטפורמה חברתית משלהם.  מבחינה זו, בכך שהיא מציעה לנו דרך נוספת להתחבר לאנשים, Spotify הפכה לרשת חברתית חדשה בפני עצמה. בכך ש – Spotify מאפשרת למשתמשים לחבר את חשבונם לחשבונות הפייסבוק והטוויטר שבבעלותם, היא מאפשרת להם גם לגשת למוזיקה ולפלייליסטים המועדפים על חבריהם וגם לשתף את העדפותיהם המוזיקליות עימם. 

ספוטיפיי מנצלת את העובדה שמוזיקה היא תחום שמחבר אנשים זה לזה ומקרב ביניהם, ושהיחסים שלנו עם מוזיקה הם אישיים ואינטימיים מאוד. מוסיקה היא אמצעי לביטוי עצמי שבמידה רבה מגדיר את הזהות שלנו. השילוב של Spotify עם פלטפורמות מדיה חברתית מאפשר לנו לספר לעולם מי אנחנו באמת.

 

  1. Open Diary

Open Diary הוא אחד מאתרי המדיה החברתית הראשונים, שנוסד בשנת 1998. משתמשים ברשת חברתית זו יכולים לנהל יומן וירטואלי כדי לתעד את חיי היומיום ואת מחשבותיהם העמוקות ביותר. לקהילת היומנים הפתוחים יש גישה לתכנים אלה והמשתמשים האחרים יכולים לקיים איתם אינטראקציה. המשתמש יכול גם ליצור פוסטים אנונימיים כדי לשתף מחשבות וחוויות שאינו יכול לדבר עליהן עם אף אחד אחר.

 

  1. Yelp 

Yelp הוא אתר ביקורות והמלצות מבוסס מיקום, בו משתמשים יכולים לחלוק את דעתם על עסקים ונותני שירותים מקומיים, החל מעסקי מזון, מעצבי שיער ועד לרופאים. זוהי דרך נהדרת למצוא את המקומות, הספקים והאירועים המומלצים ביותר באזור שלכם.

 

  1. TikTok

טיקטוק היא פלטפורמה לשיתוף סרטונים קצרים שהפכה פופולרית למדי בתוך פרק זמן קצר מאז השקתה בשנת 2016. היא נוצרה על ידי החברה הסינית, ByteDance, ויש לה גרסה סינית בשם Douyin. אפליקציה זו מפורסמת בזכות סרטוניהליפ סינק שלה ומונה מעל 800 מיליון משתמשים חודשיים.

 

  1. HouseParty

    זוהי רשת חברתית המבוססת על אינטראקציה בשיחות וידאו פרטיות וקבוצתיות. ניתן להצטרף לשיחת ועידה בוידאו של עד 8 משתתפים בו זמנית. HouseParty מאפשרת לקיים שיחות כיפיות על ידי שימוש בפילטרים, סטיקרים ושלל תוספות ושדרוגים לוידאו, שפועלים בלייב. לרשת חברתית  זו למעלה מ – 20 מיליון משתמשים, ויש להניח כי כמות המשתמשים בה רק תגדל משנה לשנה.

 

  1. Zoom

אף שפלטפורמת זום יועדה בתחילת דרכה לשימוש עסקי שעיקרו שיחות ועידה מקצועיות, עם פרוץ הקורונה צברה המערכת במהירות בסיס משתמשים עצום מכל רחבי העולם, אשר כיום עושים בה שימוש למטרת אינטראקציה חברתית, בידור ושיתוף מדיה דיגיטלית מסוגים שונים, לא פחות מאשר כל ערוץ מדיה חברתית אחר. למרות שמערכת זו, כאמור, לא נוצרה בהגדרה כפלטפורמת מדיה חברתית, כיום כבר אין עוררין על כך שהפוטנציאל השיווקי הגלום ב – Zoom הוא עצום.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin