איך לעבוד באופן יעיל ולחסוך זמן לטובת פיתוח עסקי

איך לעבוד באופן יעיל ולחסוך זמן לטובת פיתוח עסקי

איך לעבוד באופן יעיל ומסודר
כמקדמי אתרים, הכי קל לנו להתפזר! אנחנו כל הזמן חולמים על פרויקטים כאלו ואחרים, אתרים מניבים, השכרת אתרים, לקוחות נוספים, הרחבת הצוות, אפיליאט, ועוד.
חשוב מאוד לדעת לעבוד בצורה חכמה ויעילה שתחסוך זמן יקר לטובת פיתוח עסקי.
פיתוח עסקי זה המתכון להצלחה! עסק שמתפתח ורוכש עוד כלים שיבטיחו את הצלחת הקידום של הלקוחות שלו – זה עסק שיהיו לו לקוחות מרוצים שיישארו איתו לטווח הארוך.
כל עסק של קידום אתרים שרוצה להצליח חייב לפנות לעצמו זמן לפיתוח עסקי ולא להתעסק כל היום רק בעבודה השוטפת. אם הפיתוח העסקי תקוע – בשלב מסוים גם קידום הלקוחות ייתקע.
 
1. הכירו את הפונקציה "תזמון פוסטים".
בוורדפרס, לפני שמפרסמים פוסט, ניתן "לתזמן" אותו לתאריך מסוים, כך שרק כשיגיע המועד – הוא יפורסם אוטומטית.
מה שאני עושה באופן אישי זה תמיד סוגר את עצמי בין חודש ל3 חודשים קדימה הן מבחינת קישורים והן מבחינת הוספת תוכן. כל הפוסטים מוכנים מראש, ככה שאני יכול לנהל את הזמן שלי בצורה הטובה ביותר, במילים אחרות – אני בפלוס ולא במינוס. בנוסף, כאשר עושים את הדברים בצורה כזו, עם טבלה מסודרת (אצלי אגב הטבלה היא לוח שנה מנייר, לא דיגיטלית), גוגל מתגמלת ובגדול, גוגל מאוד אוהבת אתרים שמתמידים ומעלים תכנים / קישורים באופן קבוע ואחיד, בלי הפצצות מיותרות של פתאום ביום בהיר אחד 20 קישורים.
 
נקודה חשובה: משתף אתכם שבעסק שלי, אני לא מחייב אף לקוח להישאר איתי אפילו יום אחד, וזו עדיין לא סיבה לפחד לתזמן עבודה קדימה. מי שמאמין שמה שהוא עושה יביא את התוצאות הרצויות – לא אמורה להיות לו כל בעיה לקחת את הסיכון הזה.
מצד שני, אני לוקח את הסיכון באופן מחושב. אם למשל אני יודע שיש לי לקוח שהעסק שלו באופן כללי מתנדנד (אין בעיית לידים, יש בעיות אחרות בעסק שידועות לי) ויש סיכוי סביר שהוא יסגור את העסק שלו בקרוב, אני לא אתזמן לו פוסטים קדימה. בקיצור – צריך להפעיל את השכל.
 
2. טיפ נוסף לעבודה יעילה: לעבוד עם לוח משימות. כל משימה שצריכה להתבצע עולה על הלוח, הלוח יושב מעל מסך המחשב באופן שאי אפשר לפספס והמטרה הנעלה ביותר היא לנקות את הלוח.
 
3. עבודות שהן עבודות נמלים ולא צריך ידע מיוחד אלא נטו לעשות – תוציאו החוצה! תעסיקו עובד או שניים, תכשירו אותו והוא יעשה זאת בעבורכם. אם כבר דיברנו על אאוט סורסינג – אל תתביישו לעבוד עם פייבר / UPWORK במידת הצורך.
 
4. נסו להיות אתם אלו שמעדכנים את הלקוח בהישגים ולא ההיפך. לקוח שמרגיש לא מעודכן יתקשר אליכם באופן תדיר יותר ויותר, בשעות שפחות נוח לכם לדבר וכו'. במידה ואתם אלו שתתקשרו אליו בדיוק ביום שבו הושג הישג – השיחה תהיה הרבה יותר עניינית, משמחת, וכנראה שלא תקבלו שיחה בחודש הקרוב מה שיאפשר לכם להתעסק בקידום ולא בתקשורת.
 
5. רכזו משימות. כאן נכנס עניין אינדיבידואלי, אבל זה פוסט שלי ולכן אשתף את דעתי: במידה ויש משימה, עושים כל מה שצריך בכדי לחסל אותה. מה זה אומר? אם למשל צריך לעבור על כל הפוסטים והעמודים באתר ולעשות קישורים פנימיים, אז לא דוחים את המשימה, או מפצלים אותה ל10 ימים כי זה לא באמת יקרה. פשוט יושבים כמה שיותר מהר ועושים את המשימה. לא משנה כמה זמן זה לוקח או מה קורה בדרך, עד שהמשימה לא מבוצעת – לא קמים מהמחשב, גם אם זה לוקח 8 שעות. אני שונא לדחות משימות, שונא שיש לי משימות על הלוח ויודע שהמשימות לא יחסלו את עצמן, מישהו צריך לבוא ולבצע אותן. 
 
שיהיה בהצלחה!

מדריכים נוספים

רוצה לקבל עדכונים לפני כולם?

שתף את המאמר עכשיו!