מערכות לשליחת אסאמסים (sms) מבית InforUMobile – מדריך שימוש + סקירה מלאה

ראשי פרקים בעמוד:

זמן קריאה: 8 דקות

לפני הכל, יניב, המדריך הזה נכתב עבורך ובזכותך, אז תודה ובהצלחה 🙂

עליית הפופולריות של שירות הוואטסאפ בשנים האחרונות, יחד עם בערך עוד אלף דרכים אחרות להעביר מסרים בין אנשים, דחקה את השימוש בהודעות ה – SMS הרגילות, של פעם, אל השוליים בכל הקשור לשימוש פרטי.

אולם הודעות ה – SMS לא נעלמו מחיינו אלא עברו סוג של תפנית: ערוץ הודעות ה- SMS משמש כיום כערוץ תקשורת מרכזי בעיקר לצורך קבלת הודעות תפעוליות שונות (כמו יצירת סיסמה זמנית לצורך איפוס סיסמה קבועה, שליחת קוד אישור או אסמכתא) או קבלת הודעות שיווקיות שונות של יצרנים ומשווקים.

כדי לתפעל אופרציה כזו של שליחת SMS ללקוחות, תוך דאגה להסיר באופן אוטומטי לקוחות שמבקשים זאת, לתכנן היטב את מועד השליחה ללקוחות, לעשות שימוש במשתנים כדי להתאים את ההודעה ללקוח באופן אישי ועוד, נדרשת מערכת ייעודית שתוכננה ועוצבה לצורך הזה.

ישנן לא מעט מערכות שמספקות שירותים בתחום ניהול תקשורת ה- SMS עם קהל הלקוחות של העסק, עם פונקציונליות די דומה.

אני בחרתי להדגים את השירותים השונים שמספקת מערכת InforUMobile.

לשירות משלוח ההודעות שמספקת החברה יש למעלה מ- 20,000 לקוחות עסקיים ואלו שולחים למעלה מ- 5 מיליארד הודעות SMS בשנה – ללמדנו מה גודל שוק שליחת ה- SMS הישראלי.

אז מהן התכונות שמספקות לנו מערכות ניהול ה – SMS השונות? בואו נצלול פנימה.

 

תצורת השימוש במערכת

רוב מערכות הניהול של משלוח SMS הן מערכות הפועלות בתצורת ענן.

ההתחברות אליהן מתבצעת באמצעות דפדפן והן אינן דורשת התקנה במחשב הלקוח. 

בדרך כלל, מערכות המשמשות לניהול משלוח של SMS ללקוחות הן מערכות המספקות מעטפת של שירותים שונים משלימים, כמו בנייה של דפי נחיתה, שירותי סקרים ושאלונים, ניהול בוטים חכמים לצורך שילוב אוטומציה בעסק ועוד.

מערכת InforUMobile שפועלת גם היא בתצורת ענן, מספקת, למשל, את השירותים הבאים:

מערכת SMS פאנל ניהול

 

פורמט התוכן

אחד מן הצרכים העיקריים של בתי עסק בכל הנוגע למשלוח הודעות ללקוחות הוא תמיכה של מערכת השליחה בתוכן עשיר.

תוכן כזה נדרש בדרך כלל לצורך שליחת של חשבוניות ומסמכים נוספים ללקוח. מערכת InforUMobile מאפשרת צירוף קבצי PDF להודעות וכן שימוש באייקונים צבעוניים.

 

שליחת הודעות SMS - המערכת עצמה מבפנים

 

שימוש בהודעות שמורות

הודעות שמורות הן הודעות שבית העסק העושה שימוש במערכת לניהול משלוח ה- SMS מגדיר מראש לצורך שימוש עתידי.

לשמירה של הודעות כאלו יש תפקיד חשוב בשיפור וייעול תהליכי העבודה בעסק, וכן למניעת טעויות הקלדה מביכות. 

מערכת InforUMobile מאפשרת לכם לשמור הודעות שבהן אתם עושים שימוש תדיר לשליחה מהירה ללקוחות רלוונטיים, ולשלב בהודעות השמורות גם תוכן דינמי:

הודעות שמורות

 

הקמה וניהול של רשימות תפוצה

רשימות תפוצה הן הלב הפועם של מערכות המשמשות להפצת הודעות (הדבר נכון גם ל – SMS וגם למיילים).

רשימות תפוצה מאפשרות לנו לקבץ סוגי הודעות לפי סטטוס הבשלות של הלקוח: האם מדובר בלקוח שזה עתה נפגש בשירותים של בית העסק לראשונה וזקוק להכוונה? אולי מדובר בלקוח שכבר ביצע רכישה ואנו רוצים לקרוא לו לבצע רכישה שניה? האם מדובר בלקוח שכבר קרא חלק מן המידע ששלחנו לו בעבר, או לקוח שבאופן עיקש כלל אינו פותח את הודעות ה – SMS ובטח ובטח שלא לוחץ על קישורים?

מערכת InforUMobile מאפשרת לכם לנהל רשימות תפוצה ולייעד להן הודעות שאתם יוצרים עבור אנשי קשר מזדמנים או כאלו שהוגדרו ברשימות תפוצה מראש.

זאת ועוד, מערכת InforUMobile מאפשרת לכם לייצר רשימות תפוצה דינמיות, באמצעות הגדרת חוקים מתאימים:

תנאים לרשימת תפוצה SMS

 

כלים להסרה מרשימת התפוצה

מקובל בעולם התקשורת המתנהל ב- SMS לאפשר ללקוח להסיר עצמו מרשימת תפוצה באמצעות תגובה מוסכמת מראש (כמו המילה "הסר") או באמצעות לחיצה על קישור.

מערכת InforUMobile מאפשרת את הפונקציונליות של הסרת המשתמש מן התפוצה בשתי הדרכים.

כלים להסרה מרשימת התפוצה

 

מנגנון אישור בקליק בודד

בעלי עסק רבים ימצאו את הפונקציה הזאת שימושית ביותר.

הכוונה היא לאפשר ללקוח לאשר בקליק בודד הגעה לאירוע, כנס או פגישת ייעוץ אישית שתואמה עבורו במיוחד.

בתצורת התקשרות כזו הלקוח לא נדרש לכתוב בעצמו מלל, ליצור קשר טלפוני או לכתוב מייל ייעודי.

מערכת InforUMobile מאפשרת לבעלי עסק להטמיע בתהליכי העבודה של העסק את מנגנון האישור בקליק בודד.

 

אכיפת כללי משלוח לנמען

חלק חשוב בלוגיקת הפעולה של מערכות לשליחת SMS הוא היכולת שלהן לאכוף לוגיקה שתשמור על העסק מהצפת לקוחות בהודעות רבות מידי.

למשל, ניתן לקבוע כי לקוח שקיבל בשלוש היממות האחרונות יותר משלושה SMS לא יקבל בשבוע הקרוב הודעות SMS נוספות.

במערכת InforUMobile ניתן לקבוע לוגיקה כזו וליישמה בפועל.

הגבלת תדירות שליחת SMS

 

פרסונליזציה מתקדמת

מערכות לשליחת SMS מאפשרות, בדרך כלל, להוסיף תוכן פרסונלי שיותאם באופן ספיציפי ללקוח שמקבל את הודעת ה- SMS.

כדי להוסיף תוכן פרסונלי במערכת InforUMobile תצטרכו לבחור באפשרות המתאימה:

הוספת תוכן

 

ואז לבחור מבין מגוון גדול של שדות אותם תוכלו להתאים אישית: שם פרטי ושם משפחה, אימייל, טלפון, תאריך ההוספה לאנשי הקשר, תאריך לידה, מגדר ועוד ועוד.

 

שרשור הודעות עד 1000 תווים

לעיתים, הטקסטים שתירצו לשלוח ללקוחות יהיו ארוכים מאוד, ומערכות למשלוח SMS מטפלות בסוג כזה של הודעות בצורה של פירוק המשלוח לחבילות ושמירה על הקשר בינהן באמצעות שרשור.

 

שליטה על תאריך המשלוח

אחת התכונות הבסיסיות במערכות לניהול משלוח SMS היא תזמון ההודעה למועד המבוקש.

מערכת InforUMobile תאפשר לכם שלושה סוגים של תזמונים למשלוח ההודעה:

מועד שליחת הודעות

 

שליחה ללא צורך במחשב

רוב העבודה של משווקים על מערכות לשליחת SMS מתבצעת בפועל מול מחשב, משום שזו הדרך האפקטיבית והנוחה ביותר לערוך טקסטים, לבצע העתקה והדבקה שלהם, לבחור את רשימת התפוצה המתאימה ועוד.

עם זאת, מעת לעת, נוצר הצורך בתפעול של ההודעות באמצעות המכשיר הנייד.

במערכות המבוססות על שימוש בתצורת ענן לרוב מתאפשר תפעול של הודעות גם באמצעות המכשיר הנייד.  

 

יצירת דפי נחיתה

דף הנחיתה הוא אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בכל קמפיין שליחת הודעות.

באמצעות דף הנחיתה אנו מבצעים בפועל את איסוף הפרטים האישיים מן הלקוח.

בדרך כלל, נהוג למקד את דף הנחיתה בנושא אחד ולהניע את הגולש לבצע פעולה מסוימת ומוגדרת.

עם זאת, היצירה של דפי נחיתה ממירים היא פעולה שמצריכה חשיבה ותכנון נכון, מדידה, ניסוי וטעיה.

רוב מערכות הניהול של משלוח SMS מספקות את בניית דפי הנחיתה כשירות משלים. במערכת, InforUMobile תוכלו למצוא מגווןן גלופות המתאימות לדפי נחיתה, המותאמים במיוחד לשימוש במכשירי מובייל:

יצירת דפי נחיתה

 

ניהול מדידה סדורה

מרכיב קריטי בהצלחת כל קמפיין שיווקי המבוסס על משלוח SMS הוא מדידה וניטור של ביצועי הקמפיין.

זאת הסיבה, שלא מעט מערכות לניהול ומשלוח SMS ללקוחות משלבים כחלק מסל השירותים שהם מציעים לבתי עסק, גם דוחות שונים אודות ההצלחה של הקמפיין.

דוחות כאלו לדוגמה: דוחות סיכום חודשיים, דוחות בדבר אישורי הגעה של לקוחות, דוחות בדבר הורדת קבצים של לקוחות, דוחות הנוגעים לפילוח לקוחות לפי סטטוס, ועוד ועוד.

 

סיוע בניסוח ההודעות

כבעלי עסק, לא תמיד יהיה לכם הפנאי לשבת ולנסח הודעה שיווקית ללקוחות שלכם.

זאת הסיבה, שחלק ממערכות הניהול של שליחת SMS מציעות מגוון רחב של הודעות שיווקיות שכל מה שנדרש בית העסק לבצע בהן הוא התאמות מעטות:

הודעת עדכון מבצע

 

התממשקות לשירות APIs

לעיתים יבקש בית העסק העושה שימוש במערכות לשליחת SMS גישה לשירותי ה – API שמספקת מערכת המשלוח, כדי להתאים את הפונקציונליות של השימוש במערכת, למערכות הפנימיות בחברה. בהקשר הזה, חברת ניהול משלוח SMS שמספקת APIs ללקוחות, צריכה לעשות זאת באופן סדור, עם תיעוד שלם ומלא של אופן השימוש, ושל הדרישות המקדימות.

מערכת InforUMobile, למשל, מאפשרת הורדת תיעוד של שירותי ה- APIs שהיא מספקת במגוון ערוצים:

ממשק InforUMobile

 

תמיכה

אם החלטתם שאתם מעוניינים להתקשר מול שירות למשלוח SMS, חשוב יהיה שתוודאו כי הגוף שמאחורי הפיתוח והתפעול יספק לכם תמיכה ראויה בשעת הצורך.

תארו לכם שתקלה מתרחשת במשלוח ה – SMS של העסק לאלפי לקוחות בו זמנית, רגע לפני שהמבצע שלכם מסתיים.

חוויה מסוג כזה יכולה להיות לא נעימה כלל.

זאת הסיבה, ששירות תמיכה שילווה אתכם עד לפיתרון מלא של התקלה הוא קריטי כל כך.

 

הדרכה

מעבר למענה טלפוני, טוב ככל שיהיה, חשוב יהיה שהמערכת לניהול משלוח SMS תלווה בתיעוד מתאים, וזאת כדי שבעל העסק שעושה בה שימוש, יוכל ללמוד את הפונקציונליות של המערכת בזמן ובקצב שמתאים לו.

אם אתם עומדים בפני בחירה של מערכת לניהול משלוח SMS, ודאו כי היא מכילה תיעוד סדור והדרכה ראויה של השימוש במערכת.

 

לסיכום

מערכות לניהול SMS מאפשרות לכם, בתי העסק שעושים בהן שימוש, להגיע בצורה מהירה ואפקטיבית אל הלקוחות שלכם, בצורה מיידית.

הודעות כאלו יכולות להיות הודעות תפעוליות שונות, שהן חלק אינטגרלי מן השימוש של הלקוח בשירותים שאתם מציעים, או הודעות שיווקיות הנשלחות ביוזמתכם.

לפני בחירה במערכת לניהול משלוח SMS יהיה לוודא כי היא מתאימה לצרכים שלכם, מאפשרת לכם עבודה נוחה ויעילה, חוסכת לכם זמן ומשאבים יקרים, וגם, שיש אבא ואמא מאחורי המערכת, שיספקו לכם תמיכה והדרכה לכשתזדקקו להן.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קידום סרטוני יוטיוב

אין ספק, שבשנים האחרונות, וידאו הופך להיות יותר ויותר פופולרי ככלי לצריכת תוכן. חיפושים רבים במנוע החיפוש של גוגל מובילים אותנו לתוצאות חיפוש מבוססות וידאו,

קרא עוד »