עשהאל-דרייר

אז מה עדיף, מלא תוכן זבל או קצת תוכן איכותי?

כשעסקים מתיישבים על מנת לתכנן את אסטרטגיית התוכן שלהם, הם נדרשים לקבל לא מעט החלטות: מה תהיה תדירות העלאת התכנים לאתר? מהי רמת העומק של המאמרים שיפורסמו באתר? האם העסק ידרש להעסיק כותבי תוכן במשרה מלאה? האם נדרשים כישורים מקצועיים משלימים לכותבי התוכן או שמדובר בנושא שכל כותב תוכן יוכל להתמצא בו? במאמר הזה ננסה לשפוך אור על כל הסוגיות האלו, ולענות אחת ולתמיד על השאלה מה עדיף: הרבה מאוד תוכן זבל או מעט יחסית תוכן איכותי. אבל לפני כן, בואו נפנה להגדיר מהו בכלל תוכן זבל ומהו תוכן איכותי.

 

הגדרות

ובכן, כשאנחנו מתייחסים לתוכן כאל תוכן זבל, אין הכוונה לתוכן שהוא בהכרח תוכן רע, שכתוב בצורה לא מוקפדת, ומכיל שגיאות כתיב ותחביר לרוב. ממש לא. תוכן זבל יכול להיות כתוב בצורה מושלמת, מוקפדת, שנונה ומותאמת לקהל היעד. כשאנחנו מציינים כי אתר מכיל תוכן זבל הכוונה היא שלא נדרשת מומחיות מאוד גדולה בלייצר את התוכן הזה. זה, כמובן, לא אומר שיש משהו רע בתוכן הזה. רק שלא נדרשים משאבים מיוחדים, מחקרים מעמיקים, שימוש בכלי מדידה, רישוי מיוחד לגישה למידע ייחודי ועוד.

תוכן איכותי הוא, למעשה, תמונת המראה של תוכן זבל. תוכן איכותי הוא כזה שמספק ערך רב לקורא, ושנכתב ונערך לאחר מחקר מעמיק של אנשי מקצוע שזהו תחום ההתמחות שלהם, גישה למידע ייחודי, ניסוי וטעיה וטכניקות השבחת תוכן נוספות.

 

אז איזו אסטרטגיית תוכן עדיפה?

באיזו אסטרטגיית תוכן כדאי יותר למנהל אתר אינטרנט לבחור? האם למלא את האתר בתוכן זבל שקל מאוד לייצר? או שאולי לעדכן את האתר בתדירות נמוכה יותר עם תוכן מקיף ואיכותי? התשובה היא, כמובן, שזה תלוי. תלוי במה? במספר רב של גורמים. בואו ננסה לבחון בזהירות את השיקולים שאמורים להנחות כל בעל אתר, כיצד לנהל בצורה מיטבית את אסטרטגיית התוכן שלו באתר:

 

מה המתחרים עושים?

כשאנחנו מתכננים אסטרטגיית תוכן אנחנו צריכים בראש ובראשונה להבין את סביבת התחרות שלנו. עלינו לאסוף ולנתח את המידע אודות פעילות המתחרים שלנו. אילו סוגי תכנים הם מפרסמים? באיזו תדירות? מה רמת העומק של התכנים? כמה קשה להגיע לרמת עומק כזאת, בנישה הספיציפית הזאת? האם כתוצאה מפרסום התכנים השונים המתחרים שלנו נתפסים כאותוריטה בתחומם? כמה זמן לקח להם לגבש את התוכן שהם מנהלים? האם מדובר בתוכן שנכתב לאורך שנים וקשה יהיה לנו להדביק את הפער מולם, או שאולי מדובר יהיה בפרויקט שהוא ריצה למרחק קצר יחסית?

לאחר שקיבלנו תמונה מקיפה על פעילות המתחרים העיקריים שלנו, נוכל לבחור את אסטרטגיית התוכן מתאימה לנו יותר.

 

מהו הבידול שלנו מול המתחרים?

בידול הוא מילת מפתח בכל מה שקשור לניהול ופיתוח עסק. בעל עסק אחד יכול לבחור לעשות שונה מכל המתחרים. לפעול הפוך לגמרי מן העסקים השונים בנישה שלו. לייצר ערך מוסף ייחודי ולכוון לקהל יעד מפולח מאוד. בעל עסק אחר, לעומתו, יכול לבחור לעשות בדיוק כמו המתחרים, רק מהר יותר וטוב יותר. במקרה הזה, אין תשובה נכונה. אולם ברור לכל, שסוג הבידול שעסק גוזר על עצמו, הוא זה שיכתיב למעשה את הטקטיקה שבה יבחר כשישב לגבש את אסטרטגיית התוכן שלו.

 

מהי הנישה שבה עוסקים?

הנישה עצמה, התחום שעליו כותבים, היא מרכיב חשוב מאוד בהחלטה האם נרצה לכתוב תוכן רב ושטחי או תוכן מועט ומעמיק. מדוע? בואו ננסה להבין זאת באמצעות דוגמה. חנות פרחים, מוצלחת ככל שתהיה, היא חנות שבדרך כלל עוסקת בשזירת זרי פרחים, מכירתם וביצוע משלוחים שלהם. זהו תחום העסק המרכזי של חנות הפרחים. אין כאן כל טעם בכתיבת מאמרי עומק מקיפים, מהסיבה הפשוטה שתוכן כזה מעניין פחות את קהל הגולשים שמגיע לחנות האינטרנטית. נכון, ייתכן בהחלט שחלק קטן מן הגולשים ימצאו עניין במאמרים כאלו, אבל ברור לכל שזוהי לא הנישה האמיתית אליה צריך לכוון העסק.

מצד שני, בואו וניקח לדוגמה יועץ משכנתאות. בעל עסק לייעוץ בתחום המשכנתאות חייב להעניק ערך מעמיק לקוראים שלו. הגולשים שמגיעים אליו לאתר בהחלט יוכלו למצוא עניין בתכנים מעמיקים שיסייעו להם לקבל החלטות נכונות, דקה לפני שהם צועדים אל עבר סניף הבנק הקרוב אליהם.

וכעת, בואו ניקח דוגמה נוספת, שלישית: בלוג שעוסק בספורט, ריצה, שחיה ורכיבה על אופניים. מה היינו מצפים למצוא בבלוג כזה? התשובה היא שהכל מהכל. גם מאמרי עומק שמנתחים את היתרונות של הדגם החדש של שעון הטריאתלון שיצא, וגם עדכונים קצרים ונישתיים על מועדי המירוצים הקרובים באיזור כפר סבא.

אם כן, הנישה שבה עוסקים היא בהחלט פקטור מרכזי בכל הקשור להחלטה איזו אסטרטגיית תוכן מתאימה יותר לבית העסק.

 

מה בית העסק מספק ללקוח?

לעיתים, באותה נישה ממש, בעלי עסקים שונים בוחרים לספק שירותים שונים. למשל, בתחום של בניית אתרים יהיו בעלי מקצוע שיעסקו באפיון האתר, כאלו שיעסקו בבניה של האתר על פלטפורמות שונות, כאלו שיספקו רק שירותי אחסון, סיוע ברכישת דומיין, התקנת תעודת ssl באתר, ייעוץ לגבי שיפורים נדרשים באתר וכו'.

כאשר בית עסק כזה ניגש לתכנן את אסטרטגיית התוכן שלו, הוא צריך להבין היטב את מקומו בתוך הנישה הספיציפית שבה הוא פועל.

 

מתי הגולשים מצפים לפגוש את בית העסק?

חלק בלתי נפרד מן ההחלטה על תדירות ועומק המאמרים שיפרסם מנהל אתר אינטרנט קשור בציפיות של הקהל: בתחום הרכילות, למשל, הציפיה היא שאתר שעוסק בתחום יתעדכן באופן שוטף בתדירות יומית ואף למעלה מכך. בתחום המחקר המעמיק של אנרגיה גרעינית לצרכי תעשיה אפשר להסתפק בתדירות מופחתת מזו. מאמרי עומק אנשים קוראים בזמן אשר פנוי עבורם בצורה רציפה. רכילות, כידוע, ניתן לקרוא בכל מקום, גם בתור לקופה בבית הקפה (יש שם הגשה עצמית).

 

האם בית העסק נדרש לבנות סמכות?

נחזור, ברשותכם, למוכר הפרחים, שישב לגבש את אסטרטגיית התוכן שלו, וליועץ המשכנתאות, שמחפש את הלקוח הבא. ובכן, מוכר פרחים, בניגוד ליועץ משכנתאות, לא נדרש לבנות סמכות לבית העסק שלו, לפחות לא במידה שנדרש לה אותו יועץ משכנתאות. זהו שיקול מרכזי וחשוב בדרך ליצירת תכנית גיבוש תוכן לאתר האינטרנט של כל בית עסק.

 

ממה מתפרנס בית העסק?

חשוב להבין, שעסק שמתפרס מן הטראפיק עצמו שמגיע לאתר, חייב לדאוג שטראפיק כזה ימשיך ויגיע לאתר, ולכן, נגזר עליו, בעל כורחו, לעדכן את האתר באופן שוטף, גם אם לא באמצעות תוכן מעמיק. בעלי עסקים שחשובה להם איכות התנועה באתר, ולאו דווקא הכמות שלה, יוכלו להשקיע משאבים רבים יותר ביצירת תוכן איכותי ומעמיק.

 

לסיכום

רגע לפני שאתם מחליטים כיצד ליישם אסטרטגיית תוכן מוצלחת באתר האינטרנט שאתם מנהלים, חישבו על כלל השיקולים שאמורים להנחות אתכם: האם תירצו לבנות לבית העסק סמכות בתחום, מיהו קהל היעד שלכם ומה הוא מחפש, מהי הנישה שבה אתם פועלים, ואולי חשוב יותר מהכל, מהו הבידול שבחרתם לעצמכם, לעומת המתחרים.

רוצים לראות אתר עם תוכן איכותי? שקוף זו דוגמא מצוינת: https://shakoof.org.il

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.
מדריכי תוכן נוספים
כתיבה שיווקית

אם יש לכם חוש ראיה מפותח, תוכלו לזהות כתיבה שיווקית… בערך בכל מקום. כתיבה שיווקית היא כתיבה שנועדה להעביר מסר שיווקי ולשכנע קהל מתעניינים בנחיצות

10 טיפים לעבודה מול כותבי תוכן

כל מי שעוסק בקידום אתרים אורגני יודע שכתיבת תוכן היא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הקידום. תוכן איכותי מושך גולשים לאתר, משאיר אותם זמן רב באתר,

כל כמה זמן כדאי להוסיף תוכן באתר

תשאלו כל פוליטיקאי שאלה מאתגרת וקשה שקצת קשה לענות עליה באופן פומבי וישיר והוא ישיב לכם "מדובר בשאלה מצויינת, אולם לפי דעתי לא זו השאלה

9 רעיונות וסיבות לכתיבת תוכן איכותי

הרבה מקדמי אתרים טוענים שתוכן איכותי הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על היכולת לקדם אתר ולבצע אופטימיזציה לצורך התאמת הנראות שלו במנועי החיפוש. ואולם, חשוב

מה חשוב יותר – תוכן או קישורים?

לא מזמן נערך בקבוצת הפייסבוק שאני מוביל דיון לגבי חשיבות התוכן והקישורים לקידום אורגני של אתר במנועי החיפוש. השאלה המרכזית, שמי שהיה יודע לענות עליה

14 כללים למבנה אידיאלי למאמר

שימוש בתוכן איכותי הוא כבר מזמן הבסיס לכל תהליך קידום אורגני של אתרים, ולכל מקדם ברור כיום שבהעדר תוכן מעניין, מסקרן, מחדש ומפתיע, קשה יהיה

10 הדיברות על תוכן וקידום אתרים

*** פוסט זה מכיל בראש ובראשונה את דעתי על כל מה שקשור לתוכן לצורך קידום אתרים, טיפ סופר חזק שישנה לכם את כללי המשחק, ו10

מה זה תוכן רזה ואיך משדרגים אותו

כדי להבין מהו תוכן רזה, חשוב מאוד יהיה להבין מה תוכן רזה הוא לא: תוכן רזה הוא לאו דווקא תוכן קצר, עם מספר מילים מועט.

קניבליזציה של מילות מפתח

השם המפוצץ והציורי משהו הזה, מתאר סיטואציה שבה מספר עמודים שונים באתר מדורגים על אותה מילת מפתח במנוע החיפוש, או גרוע מכך – שדף שלא

תוכן עניינים
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !