קוד שגיאה 410 – בקשה להסרה סופית של עמוד מגוגל

קוד שגיאה 410 - בקשה להסרה סופית של עמוד מהאינדקס
תוכן עניינים

קוד שגיאת 410 מציין כי העמוד המבוקש הוסר באופן סופי מן האתר ונשמח שגוגל יסיר אותו מהאינדקס בהקדם האפשרי, לעומת קוד שגיאה 404, המספר לדפדפן שהעמוד המבוקש לא נמצא כלל.

במאמר זה אני רוצה, ברשותכם, לשים את יתר הודעות השגיאה האחרות בצד (כגון: 301, 302, 404, 502, 522 ועוד…), להתמקד בהודעת שגיאה 410 המוחזרת מן הדפדפן ולהסביר מה היא מייצגת.

 

אז מהן האפשרויות לטפל בעמוד שהוסר מן האתר?

ניהול אתר אינטרנט לאורך זמן הוא משימה מורכבת. תכנים חדשים נוספים לאתר כל העת ותכנים אחרים מתייתרים. מה קורה כאשר עמוד שהיה קיים באתר מוסר מן האתר, בעיקר משום שהוא אינו רלוונטי יותר? במקרה כזה, עומדות בפני בעל האתר מספר אפשרויות:

 

האפשרות הראשונה

לא לעשות דבר. זוהי אופציה, כמובן, פחות מומלצת. אם יבחר בה מנהל האתר, הרי שגולש שיגיע לעמוד הזה יקבל הודעת שגיאה 404, המתארת שהעמוד לא נמצא, אך מנוע החיפוש לא יסיר אותה מן האינדקס באופן מיידי.

כלומר, בפעם הבאה שגולש יחפש אחר ביטויים שיובילו לעמוד הזה בגוגל, הוא עלול יהיה שוב להגיע לעמוד השגיאה הזה. עם הזמן, כאשר מנוע החיפוש יבין שהעמוד אינו רלוונטי עוד לחיפושים של גולשים – הוא יסיר אותו מן האינדקס.

 

האפשרות השניה

לבצע הפניה מתאימה, זמנית או קבועה. באמצעות הפניית 301 או הפניית 302, יכול לקבוע בעל האתר כי גולש שהגיע לעמוד מסויים שהוסר מן האתר, יופנה לעמוד אחר שבעל האתר ראה לנכון שהוא הכי רלוונטי לגולש באותה נקודת זמן.

 

האפשרות השלישית

לעשות שימוש בהודעת שגיאה 410 – הודעה זו, למעשה, תקרא למנוע החיפוש להסיר את העמוד מן האינדקס באופן סופי, ולא לכלול אותו בתוצאות החיפוש השונות.

 

פלאגינים לוורדפרס המאפשרים לייצר סטטוס קוד 410 בקלות

 

מתי כדאי יהיה להשתמש ב-410?

מה היתרון שבשימוש ב-410, על פני, למשל הפניות 301 או 302?

ובכן, במקרים מסוימים, לא נרצה לספק עמוד חלופי לעמוד אליו הגיע הגולש בעיקר משום שלא קיימת חלופה באמת טובה באתר לעמוד הזה.

בואו ניקח דוגמה. אם, למשל, חברה החליטה לשנות את שמו של אחד המוצרים שלה, אולם ברור לכל וגם לקהל היעד שמדובר בדיוק באותו מוצר, עם אותן תכונות, שנותן את המענה לשאילתא של הגולש באותה רמה של איכות – ביצוע הפניה יהיה מאוד רלוונטי.

לעומת זאת, עמוד מוצר שאיננו נמכר יותר, ואין שום רצון להציג אותו לגולש, צריך להיות מוסר מהאינדקס, בלי הפניה לעמוד חלופי, ולכן שימוש ב 410 במקרה הזה, יעשה, בסבירות גבוהה את העבודה.

סיטואציה נוספת שבה נרצה לעשות שימוש בקוד 410 היא בעת הטיפול בעמודי זבל באתר, בעת הניסיון להסיר תכנים מיושנים, דלים בתוכן, וכאלו שלא מייצרים ערך מוסף אמיתי לגולש. במאמר מוסגר אציין, שלצד הטיפול ביצירת תוכן חדש, ערכי ומעניין לאתר, כל פרויקט קידום אתרים צריך גם לכלול התייחסות להסרת תוכן ישן ולא רלוונטי. קוד שגיאה 410 מיועד בדיוק בשביל זה.

חדש! מערכת אונליין להזמנת תוכן, קישורים ועוד, כנסו עכשיו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

פקודת site בגוגל המדריך המלא

רבים מן האנשים שעוצרים אותי ברחוב (גילוי נאות: באופן כללי כמעט שלא עוצרים אותי ברחוב) פונים אלי בשאלה זהה: מהי הבדיקה הראשונה שכדאי לבצע לפני