חיפוש

שלב 8: דף 404 – שגיאת 404 – Error 404

"Error 404, מצטערים, הדף לא קיים". כולנו מכירים את זה בתור גולשים, אנחנו נכנסים לקישור שנראה לנו סופר מעניין, ופתאום מגלים שהדף כבר לא קיים. מבולבלים, ואולי אף מעט עצובים וכועסים, אנו חוזרים לדף הקודם או חוזרים לגוגל, לחפש מחדש את מה שניסינו למצוא.

אני בטוח, שדרך הפסקה הקודמת, קיבלתם את התחושה שדף 404 מעביר לגולש וגם לגוגל – בלבול, הטעייה ואף כעס. במדריך הבא נסביר את כל מה שצריך לדעת על דף 404.

 

שגיאת 404

מה זה Error 404

המשמעות המקצועית של שגיאת 404 היא HTTP status code, ובמילים פשוטות, הדף אליו ניסיתם זה עתה להגיע באתר, אינו קיים בשרת ועל כן לא יוצג.

 

איך לייצר דף 404 עם אלמנטור?


 

ישנן מספר דרכים נפוצות בהן מוצגת שגיאת 404

  • שגיאת 404 – 404 Error
  • דף לא נמצא 404 – 404 Not Found
  • הכתובת המבוקשת איננה קיימת בשרת – The Requested URL was not found on this server
  • שגיאת HTTP 404
  • קובץ 404 או התיקייה לא נמצאה
  • דף 404 לא קיים
  • לא נמצא HTTP 404

 

מדוע מוצגת שגיאת 404 – Error 404

ישנן מספר סיבות שבגינן אנו עשויים להיפגש בשגיאת 404:

  • הגולש יגיע לדף כזה כאשר הוא ילחץ על קישור המוצג במקום כלשהו ברחבי באינטרנט (בין אם בתוצאות מנוע חיפוש או בין אם באתר כלשהו), ויגיע לדף לא קיים. לקישור כזה קוראים לינק שבור / Dead Link.
  • כתובת ה URL או התוכן שהיה קיים בכתובת ה URL נמחק או הועבר לכתובת אחרת, אך הקישורים המובילים לאותה כתובת, לא שונו, או לחילופין לא בוצע בכתובת טיפול נכון (הפניית 301, הגדרת 410 וכו' – רוצים להכיר לעומק את הודעות השגיאה האלו? מוזמנים לקורס קידום האתרים המקיף בישראל).
  • כתובת ה URL נכתבה בצורה שגויה, ועל כן הגולש הגיע לדף שאכן לא קיים – בין אם כי הגולש כתב את הכתובת בצורה ידנית או בין אם הקישור נכתב בצורה לא נכונה.
  • השרת האחראי על האתר לא רץ בצורה תקינה או לחילופין, החיבור לשרת לא תקין.
  • יש בעיה בהצגת הדומיין.
  • הדומיין באופן כללי לא קיים עוד.

דף 404

הגעתי ל Error 404 כגולש – מה לעשות?

  • רענון הדף – כן, כן, רגע לפני שנקפוץ למסקנות, נתפלא לגלות את כמות הפעמים, שעל ידי רענון הדף, דברים מסתדרים מעצמם. לפעמים רגע של בעיית חיבור, מוביל להצגת שגיאה. לחצו על F5 או לחילופין לחצו על כפתור הרענון.
  • להבין את מקור הבעיה – נסתכל על כתובת ה URL, ונוודא שהכתובת אכן כתובה בצורה נכונה ואין שגיאת כתיב כלשהי. מספיק הרי אות אחת לא נכונה והדף הרצוי לא יוצג. במידה והכל תקין, נתחיל לעלות בהיררכיה על מנת לראות האם יש בעיה נטו בדף הנ"ל או בעיה כללית יותר. כלומר במידה ומופיעה שגיאת 404 בכתובת https://www.a-designer.co.il/a/b/c , נעלה שלב בהיררכיה ונכנס ל https://www.a-designer.co.il/a/b/ , וכך נמשיך עד שנגיע לדף תקין.
  • לבצע חיפוש מחדש – במידה וחיפשנו תוכן ספציפי באתר והגענו לדף שגיאה, ננסה לאתר את התוכן הקיים באתר בו אנחנו נמצאים בעזרת התפריט, שורת החיפוש וקישורים נוספים. במידה ולא נמצא, נלך למנוע החיפוש ונחפש שוב את המידע לו אנו זקוקים.
  • ניקוי קאש – Cache – במידה והגענו לשגיאת 404, יש סיכוי שהשגיאה בכלל לא מהאתר, אלא מדובר בבעיה אישית שלנו. נוכל לזהות זאת אם הדף הספציפי עובד לנו דרך הטלפון אבל לא דרך המחשב. במידה וזה המצב, נמחק את ה Cache של הדפדפן ואולי אף נמחק את העוגיות Cookies.
  • יצירת קשר עם האתר – אם לחצתם על קישור שלא עבד לכם, בעלי האתר בו אתם נמצאים ישמחו לדעת זאת ולטפל בבעיה. אם תשלחו הודעה לבעלי האתר על שגיאת 404, הם ישמחו לתת לכם את הדף הנכון. ובכך גם תקבלו פיתרון וגם תסייעו לאותו אתר, לטפל בבעיה, שכנראה גולשים נוספים, גם נתקלו בה.

 

 

כיצד שגיאות 404 פוגעות באתר

במידה ואתם בעלי אתר, דעו כי כל שגיאת 404 פוגעת בכם בדרך זו או אחרת. הפגיעה נעשית משני כיוונים:

  1. מצד הגולש – אם גולש מגיע לדף לא קיים באתר שלכם הוא מאבד מעט מהאמון בכם. במידה ומדובר רק באירוע חד-פעמי, ייתכן והוא ימשיך לגלוש באתר שלכם, אך במידה וזה יקרה שנית, סיכוי גבוה שהוא ינטוש את האתר שלכם ויעבור למתחרה. כן, עד כדי כך, חווית המשתמש, משפיעה בסופו של דבר על הזמן שאנשים יבלו באתר שלכם ומכך משפיעה על הלידים והמכירות באתר.
  2. מצד גוגל – כשגוגל סורק את האתר שלכם, הוא מזהה בקלות שגיאות 404 (וגם אתם יכולים לגלות זאת בקלות – בהמשך המדריך). המטרה של גוגל היא להעניק חווית משתמש מיטבית ועל כן כל דף 404 שמוצג לוקח ממכם נקודות זכות בגוגל. בנוסף, אתם מבזבזים לשווא את תקציב הזחילה שלכם בגוגל.

 

כיצד לזהות Error 404 באתר שלנו

אז לאחר שהבנו מה משמעות השגיאה, כיצג גולג והגולשים מתייחסים אליה, הגיע להתחיל ולטפל בשורש הבעיה. נענה כעת על בסיס הפתרון לבעיה – כיצד למצוא באתר שלנו דפי 404:

 

  1. פניות גולשים – קורה לא פעם, שוגולש יפנה אליכם על דף שהוא ניסה להגיע אליו והגיע לשגיאה. התייחסו לפנייה זו ברצינות, הודו לגולש וסמנו לכם את הדף, כדף שדורש התייחסות.
  2. בדיקה ידנית – תוך כדי עבודה שלנו על האתר, פעמים רבות אנחנו מגיעים "בטעות" לדפי שגיאה. אל תזלזלו בזה. ברגע שהגעתם ל 404, כתבו לכם את הפרטים ובמידה ואפשרי טפלו בבעיה בו במקום.
  3. מערכת Google Search Console – במידה וחיברתם את האתר ל Google Search Console, כמו שהסברנו במדריך קודם, תוכלו לקבל מגוגל שגיאות באתר. שגיאות 404 שנסרקו על ידי גוגל עתידות להופיע במערכת.
  4.   Dead Link Checker – כלי נחמד, חינמי  ופשוט שסורק את האתר שלכם ומציג שגיאות 404 באתר. כל שעליכם לעשות הוא לשים את כתובת האתר שלכם ולקבל תוצאות. broken links checker
  5. תכנת Screaming Frog – גם כאן כמו במדריך על זיהוי ותיקון קישורים שבורים, תכנת Screaming Frog, אחת ה-תכנות הכי חשובות בתחום קידום אתרים, מציגה פתרונות יעילים ומוצלחים. בקצרה, התכנה סורקת את כל האתר, ומציגה לכם את כל המידע האפשרי. בין האפשרויות שלה, ניתן לראות בקלות שגיאות 404. קישורים שבורים
  6. מוניטור 404 – לאתרי וורדפרס בפרט ולאתרי מבוססי תבניות בכלל, יש כיום אפשרות להתקין פלאגינים ותוספים על מנת לעקוב אחר שגיאות 404. בפלאגי RANK MATH SEO למשל, יש כלי של מוניטור 404. המוניטור, עוקב אחר שגיאות 404 אליהם הגולשים הגיעו, ומציע אפשרות עריכה נוחה. תוסף מעולה נוסף, עליו כבר הסברנו במדריך הקודם הוא Broken Links Checker, אשר בודק את כלל הקישורים הפנימיים והחיצוניים שלכם באתר ומציג לכם לינקים שבורים

monitor 404

 

 

מה הפתרונות האפשריים להצגת שגיאות 404

לאחר שמצאתם לינק שמוביל לדף או דפים  עם שגיאת 404 באתר שלכם, עליכם לתקן את הלינק השבור – להסיר את הקישור לחלוטין או לחלופין לשנות אותו לדף שכן עובד. לאחר שטיפלנו בבעיות הנקודתיות, נעבור להציע פתרונות לדרך הצגת שגיאות 404.

 

ישנן מספר פתרונות להצגת שגיאות 404, אחת רק אחת, לטעמנו, נכונה. כל השאר, הן מעין פלסטר, שלא באמת פוטר את הבעיה ואף עשוי לפגוע.

 

  • דף 404 מעוצב אישי – הפתרון האידיאלי, ומבחינתנו היחיד, כאשר אנו עובדים על שגיאת 404. עלינו לעצב דף 404 שמסביר לגולש שהוא הגיע לדף לא קיים, אך לא פשוט חשוב, מסביר לגולש מה האפשרויות הנוספות שעומדות בפניו. אנחנו נרחיב על דף 404 מעוצב עוד רגע.
  • הפנייה אוטומטית לדף הבית – ישנם אתרים שמבצעים הפנייה אוטומטית מכל דף שגיאה ישירות לדף הבית. אמנם זה פתרון שמונע את הצגת שגיאה 404, אך למעשה רק מזיק לנו. מצד אחד, גוגל לא אוהב את זה, שכן מבחינתנו קיים דף לא קיים, שהוא סורק, שמפנה לדף הבית. ומצד שני, הגולש מבולבל, שכן לפני רגע הוא חיפש תוכן ספציפי, וכן הוא הגיע לעמוד הבית, שלא עונה על הדרישות שלו.
  • הפנייה אוטומטית לדף ספציפי – ניתן להגדיר כי בכל פעם שגולש מגיע לדף לא קיים. הוא יפנה אוטומטי לדף ספציפי באתר, כמו דף צור קשר, דף שאלות-תשובות וכדומה.
  • השארת דף השגיאה כפי שהוא – במרבית האתרים, אנשים לא נוגעים כלל בדף השגיאה ופשוט מציגים את השגיאה האוטומטית שמתקבלת. זה כמובן, מצב לא רצויץ

 

 

דף 404 מעוצב אישי

אז כמו שהסברנו קודם לכן, מבחינתנו, הדרך הטובה ביותר לטפל בדף 404, הוא ליצור דף מעצוב אישי. בדרך זו, אנו מראים הן לגוגל והן למשתמש, שביצענו חשיבה על מקרה ובו גולש מתרחש בשגיאה. בנוסף, באופן זה אנחנו נגיע לגולש אפשרויות חלופיות לגלישה באתר, ובכך נקטין את הסיכוי, שהוא ינטוש את האתר שלנו בעקבות דף השגיאה אליו הוא הגיע.

חשוב מאוד: לוודא במובייל שהדף נראה כמו שצריך!

דוגמה לשגיאה

מה  Error 404 צריך לכלול:

  • כותרת: שגיאת 404, דף לא קיים, עמוד 404 וכו'.
  • הסבר: הסבר למשתמש שהוא הגיע לדף לא קיים. זה המקום להיות מעט יצירתים. יש ברחבי הרשת לא מעט דפי 404 מעולים, שמצליחים להפוך את הטעות והחסרון, לחיוך על פניו של הגולש.
  • תמונה: הפכו את הדף ליפה ומעניין. אפשר להכין אייקון מעניין, תמונה של העסק, כל דבר שיכול להיות רלוונטי, מעניין ומושך.
  • קריאה לפעולה: אז הגולש הבין שהוא בדף הלא נכון. עליכם לסייע לו להגיע להחלטה מה עליו לעשות כעת. עליכם להציע לו אופציה אחת או יותר להמשך פעולה. זה יכול להיות: כפתור דף בית, תפריט ניווט, הצעות מעניינות, שורת חיפוש באתר ועוד.

כיצד בונים דף 404

  • שימוש באפשרויות התבנית – במידה ואנחנו עובדים עם תבנית כלשהי, סיכוי טוב שבאפשרויות התבנית, נמצא אפשרות לעריכת התוכן ב404. האפשרויות כנראה יהיו מוגבלות, אבל כן לכל הפחות נוכל לשנות את הטקסט ואולי אף להכניס תמונה. בנוסף, סיכוי טוב שנמצא קובץ  404.php הניתן לעריכה. בוורדפרס נכנס בממשק הניהול לעיצוב -> עריכת תבנית -> 404.php. 404.php
  • קוד נקי – במידה והאתר לא בנוי על פלטפורמה מסוימת. אנו יכולים ליצור קובץ שיציג את דף 404:
    • ניצור קובץ 404.html או 404.php בתיקיית האב בשרת (ROOT). הסברנו במדריך על קובץ robots.txt, כיצד להגיע לתיקייה הזו, המכיל את כל הקוד של דף ה- 404.
    • נגדיר את הקובץ שלנו כקובץ 404 – ניגש לקובץ .htaccess ונכניס את הקוד ErrorDocument 404 /404.html . בעזרת השורה הזו, הקובץ שיצרנו יוגדר כדף 404.
    • נבדוק אם זה עבד – נכתוב כתובת URL שגויה ונראה אם כעת הדף שלנו מוצג
  • שימוש באלמנטור – הדרך בה אנו משתמשים בדרך כלל. מאפשרת בדומה לקוד נקי, שלל אפשרויות ועיצובים.

בניית דף 404 עם אלמנוטר

אלו השלבים המפורטים על מנת לבנות דף 404 עם אלמנטור:

  1. נכנס לממשק הניהול -> טמפלטים ->  הוספת חדש -> נבחר בטמפלט יחיד ובסוג הפוסט נבחר בעמוד 404. תבנית 404
  2. נבחר בלוק – נוכל לבחור בלוק מוכן במידה ויש לנו אלמנטור פרו, לעיצוב דף 404 או לחילופין לבנות אותו מ – 0. במקרה הזה נבחר לנו בלוק.
  3. נערוך את הדף בהתאם לפרטים שהגדרנו שעל הדף לכלול. נעזר בווידג'טים – כפתורים, חיפוש, טקסט, מדיה ועוד.

לפני:

דף 404

אחרי:

404 באלמנטור

חשוב מאוד: לוודא במובייל שהדף נראה כמו שצריך.

דף 404 במובייל

וזהו. באופן רשמי אתם יודעים את כל מה שצריך על 404. אם יש משהו לא ברור, שאלות, נשמח לעזור. ויותר מזה, שתפו אותנו – איך נראה דף 404 החדש שלכם?

השלב הבא הוא קצת מיוחד ברשתוכם 🙂 מאמר שמדבר על מחקר מילות מפתח, נכתב ע"י עשהאל דרייר ודניאל זריהן – למעבר למאמר (שלב מספר 9) לחצו כאן.

דף עם שגיאה מסוג 404 הוא דף אליו מופנה הגולש במקרה שהדף אליו ביקש להגיע, מסיבה כלשהי, לא קיים באתר.

ישנן לא מעט סיבות שבגללן מוצג דף עם שגיאת 404: העמוד שהיה קיים בעבר הוסר מן האתר, שגיאת הקלדה של הגולש, שינוי כתובת של התוכן בדף המקור בלי ביצוע הפניה סדורה ועוד.

ישנם מגוון של כלים שיאפשרו לכם לאתר בקלות שגיאות 404 באתר. היכנסו כעת למאמר השלם והבינו מיד כיצד תוכלו לאתר דפים אלו.

לעיצוב מותאם אישית של דף 404 יכולה להיות השפעה חיובית על הגולש ועל הדירוגים של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש, משום שעמודים כאלו יכולים להשאיר באתר גולש שעמד לנטוש את האתר, ולספק לו חווית משתמש מצויינת.

שלב 8: דף 404 - שגיאת 404
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים