חיפוש

דפי סף (דפים שנוצרו אך ורק כדי לטרגט ביטוי ספציפי) – טוב, רע או מכוער?

בהרצאת הזום שהענקתי בנושא הטמעת סכמות FAQ באתר, ציינתי מהי תפיסת העולם שלי לגבי קידום אתרים: תפקידו של מקדם האתרים הוא לנסות ולסייע לבעל העסק לשפר את הנראות של דפי האתר במנועי החיפוש בטווח הקרוב, ולשם כך הוא צריך לבצע את הפעולות הדרושות כדי להגיע למטרה הזאת.

אם בעתיד יתקבל הרושם שמנוע החיפוש השתכלל ונדרש לבצע התאמות שונות כדי לסייע לו להבין שוב מדוע כדאי לדרג את עמודי האתר גבוה בתוצאות החיפוש, ובכן, זה מה שיצטרך מקדם האתרים לעשות..

בכל הקשור לדפי סף (הסבר מלא על מהם ספי סף – בפיסקה הבאה) הדעות דווקא חלוקות.

מצד אחד, גוגל אוסרת בהנחיות הרשמיות שלה לעשות שימוש בדפי סף, שמטרתם לטרגט ביטויי מפתח ספיציפיים ולנתב את התנועה ליעד סופי אחר.

מצד שני, כבר כמה וכמה שנים שלפחות בישראל, אנחנו לא חווים עונשים משמעותיים על אתרים המפרים הנחיות אלו, ובפועל הם יכולים לסייע לקדם את האתר על ביטויים שונים ביתר קלות.

אז מה נכון לעשות? בואו נפתח את הדיון הזה.

מהם בכלל דפי סף?

אני מקווה שלא רצתי מהר מידי, אבל אם כן, בואו נעצור ונחזור להתחלה: דפי סף הם דפים שנוצרו במיוחד כדי לטרגט ביטויים ספיציפיים שמחפשים גולשים במנועי החיפוש, ולתת להם מענה באמצעות דף ייחודי שעבר אופטימיזציה לביטויים האלו.

עם זאת, בניגוד לעמוד אחר באתר, דף סף הוא רק תחנת ביניים, ומטרתו העיקרית להעביר את הגולש אל עמודים חזקים אחרים, פנימיים או חיצוניים לאתר.

זה אומר שדפי סף יכולים להיות מוטמעים באתר שאותו בוחר מקדם האתרים לקדם, אבל גם בדומיינים אחרים, שיתפסו שטח נדל"ן בדפי תוצאות החיפוש, ויפנו, בסופו של דבר לאתר המקודם.

דוגמא לעמוד סף: "עורכת דין דיני עבודה" (נקבה), "ניקוי ספות בראשון לציון" (העסק עובד בכל הארץ, העמוד הוקם במטרה אחת בלבד – לטרגט את הביטוי הזה).

זה הזמן להזכיר כאן שני מושגים מעולם ה – SEO: על הראשון כבר דיברתי בעבר, והוא נקרא קניבליזציה של ביטויי מפתח – אותה תופעה שמתרחשת כאשר עבור ביטויי חיפוש מסויים מתחרים ביניהם מספר עמודים באתר על הדירוג בדפי תוצאות החיפוש.

ובכן, בניגוד לקניבליזציה של ביטויי מפתח, תופעה שיש לה מספר חסרונות ובדרך כלל מקדם האתרים מנסה להימנע ממנה, הרי שיצירת דפי סף היא בדרך כלל אסטרטגיה מכוונת שמטרתה, כאמור, להכווין תנועה מטורגטת מראש אל דפי יעד סופיים.

המושג השני שאני רוצה להזכיר בהקשר הזה הוא המושג של תחרות עצמית.

לא מעט מקדמי אתרים בוחרים להקים מספר אתרים חזקים בנישה שבה הם פועלים, אשר כביכול מחרים אלה באלה, אבל למעשה, מטרתם לבטל או לצמצם באופן משמעותי תחרות חיצונית.

חלק מאסטרטגיות בניית דפי הסף מסתמכות על השיטה הזאת: הקמת דומיינים שונים שמטרתם בסופו של דבר לטרגט חלק משמעותי מתנועת החיפוש הרלוונטית לדפי הסף.

 

איך נראים דפי סף?

אם יצא לכם לגלוש ברשת האינטרנט פעם או פעמיים בחיים, סביר שנתקלתם בדפי סף כאלו ואחרים.

דפים משוכפלים המיועדים פעם לזכר ופעם לנקבה, פעם ליחיד ופעם לרבים, פעם לאיזור גאוגרפי אחד ופעם לאיזור גאוגרפי אחר, דפים בלי היררכיה ברורה, עם חווית ניווט לא אינטואיטיבית, דפים בלי ערך מוסף אמיתי וייחודי לגולש ועוד ועוד.

 

מה ניתן לעשות כדי לצמצם את הסיכוי לעונש מגוגל?

אם אתם מוטרדים מן האפשרות שדפי סף כאלו קיימים גם באתר שלכם, ישנן שתי פעולות מרכזיות שתוכלו לעשות כדי לצמצם את הסיכוי שתחוו ענישה ידנית מגוגל:

להוסיף ערך אמיתי לדפים החשודים בעיניכם כדפי סף באתר.

לייצר בידול אמיתי, הגיון לקיום הדף, להוסיף תוכן ערכי, כזה שמסייע לגולש באמת ולא משמש רק להעברת הגולש אל יעד סופי אחר.

בהצלחה!

דפי סף (דפים שנוצרו אך ורק כדי לטרגט ביטוי ספציפי) - טוב, רע או מכוער?
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים