חיפוש

איך מודדים הצלחה של פרויקט קידום אורגני?

במאמר הבא נדבר על איך מודדים הצלחה של פרויקט קידום אורגני, מכל הזוויות. אז איך נדע האם פרויקט הקידום שלנו מתקדם בכיוון הנכון? איזה סוג של דוחות כדאי יהיה לנו לבקש ממקדם האתרים של האתר? ומה, בעצם, נחשב הצלחה של פרויקט קידום אורגני? אילו מדדים חשובים יכולים לשמש אתכם כלקוחות וכמקדמים בפרויקט קידום אורגני? מתי תדעו שהפרויקט אכן מצליח לשרת אתכם ומתי המדדים השליליים צריכים להדאיג אתכם? אני מתכוון לסקור כאן סוגים שונים של דרכי מדידה לפרויקט קידום אורגני, מן הבסיסיים ביותר לאלו היותר מורכבים. אז בואו נתחיל.

דירוגים

דירוגים בהחלט יכולים להוות מדד מבחינת השיפור שהושג בקידום האורגני של האתר, אבל צריך לשים לב לכמה וכמה נקודות חשובות: ראשית, לא כל השיפורים שתבצעו בדירוגים הם שווים. שיפור ממקום 11 למקום 4 הוא בהחלט משמעותי, אבל שיפור ממקום 88 למקום 81 הוא משמעותי הרבה פחות.

שנית, לפעמים ירידה או עליה בדירוג של ביטוי אחד לא מלמדת דבר. כדי להבין טוב יותר האם הושג שיפור אל מול ההשקעה שבוצעה בפרויקט, כדאי יהיה לקחת קבוצה של ביטויים, ולמדוד את המיקום הממוצע שלה.

בנוסף, דירוג גבוה לא מבטיח שיעור הקלקה גבוה. הכל תלוי הקשר וביטוי. נתתי פעם, באחד המאמרים שלי, את הדוגמה המתייחסת לאתר התשלומים של ביטוח לאומי. מי שמחפש בגוגל אחר הביטוי "אתר התשלומים של ביטוח לאומי" מגיע עם כוונה מאוד ברורה. גם אם אתם רואי חשבון מוכשרים ביותר, לא בטוח שכדאי יהיה לכם להשקיע בביטוי הזה ולהיות ממוקמים בתוצאה השניה, פשוט משום שגולשים שמחפשים את הביטוי הזה יקבלו בסבירות גבוהה את המענה שציפו לו כבר באתר של ביטוח לאומי שימוקם ראשון.

דבר אחרון לגבי דירוגים – השאלה היא לא תמיד באיזה מיקום אתם מדורגים, אלא עבור אילו ביטויי אתם מדורגים. האם אלו ביטויי כסף? האם אלו ביטויי מידע? אולי מדובר בכלל בביטויים שמייצרים טראפיק לא רלוונטי לאתר, כזה שמוביל אליו גולשים עם כוונת רכישה אפסית, ואלו רק מעסיקים את נציגי השירות שלכם מבלי לתרום דבר לשורת ההכנסות?

 

תנועה אורגנית

דרך נוספת למדוד הצלחה של פרויקט קידום אורגני, היא להבין האם הייתה עליה בכמות הגולשים שמגיעים לאתר בעקבות חיפושים במנועי החיפוש. האם משנה לכם אם 1000 הגולשים שהגיעו ביום מסוים הגיעו בעקבות חיפוש של ארבעה ביטויים שונים או בעקבות חיפוש של 20 ביטויים שונים?

לפעמים, כאשר מקדם האתרים של האתר משקיע משאבים בקידום של העמודים השונים על ביטוי מסוים, הוא מצליח לייצר הישגים דווקא עבור חיפוש של ביטויים אחרים, קשורים. בסופו של יום, חשוב לזכור שכבעלי עסק, האגו הוא בהחלט חשוב, אבל הנתונים בפועל חשובים הרבה יותר. כך שאם הצלחתם להגדיל את הטראפיק האורגני לאתר באמצעות שיפור של מיקומים של עמודי האתר עבור ביטויים שונים, אתם אמורים להיות שמחים, גם אם בפועל עבור מספר מצומצם של ביטויים לא הצלחתם לייצר הישג משמעותי.

איך מודדים את הטראפיק האורגני הנכנס לאתר? איך מנתחים את הנתונים האלו בצורה נכונה? אם אתם רוצים לעשות עבודה מקצועית בתחום, אתם מוזמנים אל קורס קידום האתרים המקיף שיצרנו עבורכם, בהשקעה מטורפת של כסף וזמן יקר.

הכנסות

עזבו אתכם משטויות. מה חשוב לעסק יותר מהכנסות ורווחים?

דרך נוספת למדוד הצלחה של פרויקט קידום אורגני היא להבין האם הייתה עליה בהכנסות שמקורן בתנועה אורגנית לאתר.

אם היה כזה שיפור בהכנסות, זה אומר הרבה. זה אומר שטרגטתם את ביטויי המפתח הנכונים, שמעידים על רצון של הגולשים לבצע התקשרות מול בית העסק. זה אומר שעשיתם עבודה טובה בבניית האמון שלקוחות נדרשים לתת במי שעומד מאחורי האתר. זה אומר שהאתר בנוי היטב ומאפשר לגולשים להתמצא בו ולבצע את הרכישה שהגיעו על מנת לבצע.

אם, לעומת זאת, השגתם שיפורים משמעותיים בדירוגים של עמודי האתר השונים, וגם ייצרתם טראפיק אורגני משמעותי, אבל לא הצלחתם להגדיל את ההכנסות בהתאם, סביר להניח שהמיקודים שלכם היו לא נכונים, ועבדתם, מה שנקרא בעגה פחות מקצועית, על ריק.

 

המרות

לפעמים, פרויקט הקידום האורגני שלכם יעסוק בכלל לא בשיפור דירוגים, אלא בשיפור ההמרות.

למה הכוונה? נניח שאתם נמצאים במקום  השלישי על ביטוי מסויים שגולשים מחפשים בגוגל. אתם מבינים שכדי לשפר את המיקום של עמודי האתר עבור הביטוי הזה תצטרכו להשקיע הרבה, וגם אז לא בטוח שתצליחו. אתם מנתחים את שיעורי ההקלקה של גולשים ומבינים שהם נמוכים יחסית, גם ביחס למקום השלישי בגוגל.

בראיית עלות תועלת כדאי לפעמים לנסות ולשפר את שיעורי ההקלקה של ביטויים כאלו, למשל באמצעות עדכון תגיות המטא של העמוד או שילוב של סכמה בצורה נכונה, שתייצר תוצאה עשירה בגוגל, מאשר להשקיע בשיפור המקום של עמודי האתר הרלוונטיים בדפי תוצאות החיפוש.

העיקרון המנחה אותנו בשיפור המרות הוא שבמקרים רבים, קל הרבה יותר להשיג שיפור כזה בזמן קצר, מבלי הצורך להיות תלויים בגורמים חיצוניים כמו בבניה של קישורים או בקבלת המלצות על העסק.

 

מודעות

פרויקט קידום אורגני יכול להתבצע גם על מנת לחזק את המודעות של גולשים למותג. גולשים, שמגיעים לאתר באמצעות חיפושים שונים שביצעו במנועי החיפוש, וחוזרים לאתר באמצעות חיפוש ישיר על שם המותג, נחשבים לגולשים עם רמת בשלות גבוהה יותר לבצע התקשרות מול בית העסק.

מטרתו של פרויקט קידום אורגני יכולה להיות בדיוק זו: שיפור המהימנות של בית העסק בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, על מנת להגדיל את החיפושים הישירים המתבצעים על שם המותג.

 

ערוץ משלים לקמפיין

לפעמים, מטרתו של קידום אורגני, היא בכלל להוות ערוץ משלים לקמפיין ממומן. למה הכוונה?

בפעמים רבות, הדרך האפקטיבית ביותר להגיע לקהל של גולשים רלוונטיים בזמן קצר, תהיה באמצעות פרסום מודעות ממומנות. אלא שמודעה ממומנת אינה מלווה את הגולש בכל פעם שהוא מבצע את החיפוש שביצע, ולפעמים, תהליך רכישה או התקשרות מול בית עסק, הוא תהליך מתמשך. זה אומר שהגולש מחפש בפעם הראשונה פתרון כלשהו לבעיה שהוא נדרש לפתור, הוא לומד על מגוון הפתרונות האפשריים ברשת, מבצע לאחר מכן מחקר, מתייעץ ומשווה, שואל וחוקר, ואז מחפש שוב את הביטוי שהציף בפניו את מודעת הפרסום של העסק.

בהרבה מן המקרים, והדבר תלוי כמובן בתקציב של בית העסק עבור הפרסום הזה, אבל גם באלגוריתם הפרסום, המודעה לא תוצג לו שנית.

במקרים כאלו, קידום אורגני יוכל להוות ערוץ משלים. כלומר, החשיפה הראשונית של הגולש לפתרון או לסוגיה תהיה באמצעות תוכן ממומן, ואילו לאחר מכן, בשלב הבירור, יהווה ערוץ הקידום האורגני תשתית שתאפשר לגולש לחזור למותג שבחר בפתרון שלו.

 

לסיכום

פרויקט קידום אורגני הוא הרבה מעבר לדירוגים של ביטוי מפתח כזה או אחר ביום מסוים. לפרויקט קידום אורגני יכולות להיות מטרות רבות ומגוונות, וחשוב שאתם, כלקוחות או כמקדמים, תבחרו את הדרך הנכונה למדוד את ההישגים שהוא ייצר עבורכם.

אלו יכולים להיו הדירוגים של קבוצת ביטויי מפתח שחשובים לכם, התנועה האורגנית המגיעה לאתר, ההכנסות המתקבלות בפועל מן הערוץ הזה, השיפור שתשיגו בשיעורי ההמרה של הגולשים בתקציב נמוך, הגברת המודעות של גולשים למותג, וחזרה של גולשים לדפי המותג בעקבות פרסום ממומן. בחרו את הדרך הנוחה לכם להסתכל על הדברים, ותוכלו להבין האם פרויקט הקידום האורגני משיג את המטרות שלו.

 

מדריכים מומלצים נוספים באתרים אחרים בנושא איך מודדים הצלחה של פרויקט קידום אורגני:

איך מודדים הצלחה של פרויקט קידום אורגני
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים