חיפוש

איך להפוך לקופירייטר של כותרות ב2 דקות

אז הפעם, לשם שינוי, באמת השקעתם במאמר.

מחקר, נתונים, גרפים, תמונות – הכל שם. אתם ממש גאים בעצמכם. כל הכבוד.

אלא שאז אתם מגלים שרק מעטים מחליטים לטרוח ולהקליק על כותרת המאמר ולצרוך את התוכן. מה לא בסדר? הרי סידרתם את הנתונים בגרף עמודות שיקל מאוד על הקוראים להבין את המגמה. אולי צריך להחליף צבע בעמודות?

ברור שלא.

יותר ויותר כותבי תוכן מבינים שההחלטה הראשונית של הקורא אם ללחוץ על הקישור ולקרוא את המאמר, מתבססת, בין היתר, על איכות הכותרת. כותרת טובה תדע למשוך גולשים רלוונטיים ולגרום להם לקבל את ההחלטה שתרצו שיקבלו: לקרוא את המאמר. ובכן, זה לא מובן מאליו. כמות התוכן שמציפה את הרשת היא כל כך גדולה, עד שלקוראים לא נותרת כל ברירה, אלא לסנן את התוכן היבש, המשמים, הלא מעניין, הלא מקורי וזה שאין בו ערך מוסף. אז איך כותבים כותרות מוצלחות? המשיכו לקרוא.

מהן המטרות של כותרת טובה?

כותרת טובה צריכה להכיל ארבעה מרכיבים עיקריים:

להסביר לקורא מה הוא צפוי למצוא במאמר

לקורא, כאמור, אין זמן. הוא חייב להבין כבר מן הקריאה הראשונית, שהמאמר צפוי לתת לו מענה לשאלה המרכזית שלו. והמטרה – היא כמובן לא חייבת להיות רצינית ואינפורמטיבית. מאמר או כתבה יכולים גם לבדר, לעניין, לחדש, להעביר את הזמן. כותרת טובה, פשוט צריכה לשקף זאת לקורא עוד לפני שהוא בוחר לקרוא את המאמר.

 

לעניין ולסקרן אותו

כאמור, בכל יום נחשף אדם ממוצע למאות ואלפי פריטי תוכן שונים, בערך בכל מקום שבו הוא נמצא. גם אם הוא ירצה להעניק קשב מלא לכל התכנים האלו, הוא לא באמת יהיה מסוגל. המטרה בעת ניסוח כותרת היא לגרום לאותו אדם להבין שהקשב שהוא יעניק לכם שווה את המאמץ. שאצלכם הוא ימצא תוכן מקורי, מעניין, מחדש, ובעל ערך.

 

לשקף את הטון שבו נכתב המאמר

חשוב שהכותרת תשקף לא רק את התוכן שהקורא צפוי למצוא במאמר, אלא גם את הטון שבו צפוי להיות כתוב המאמר. האם המאמר הוא אירוני? אינפורמטיבי? רכילותי? מדעי? תיאום הציפיות הזה הוא חשוב מאוד, בין היתר, כדי למנוע נטישת גולשים וזמן שהייה נמוך במאמר.

 

לשלב שימוש במילות המפתח שבהן השתמש הגולש

גולש שמבצע חיפוש במנוע החיפוש, מגיע מתוך כוונת חיפוש מסויימת. גם אם הוא לא מודע לכך, מילות המפתח בחיפוש נצרבות בזיכרון שלו. לכשהוא מוצא את מילות המפתח האלו בכותרת המאמר, הוא מייחס למאמר רלוונטיות גבוהה יותר לשאילתא שביצע, וסיכויי ההקלקה על הקישור המוביל למאמר עולים באופן משמעותי.

 

איך מנסחים כותרת מעולה?

אין ספק שאנשים קריאטיביים יוכלו לנסח בקלות יחסית כותרת מעולה, ויראלית, מסקרנת ומושכת קהל יעד רלוונטי. אולם, לא כולנו נולדנו עם הכישרון הנדרש לנסח כותרות כאלו. מה עושים? משתמשים, כמובן, בנוסחאות שהוכיחו את עצמן בעבר.

 

מספרים

שימוש במספרים בכותרת מאמר יחזק משמעותית את איכות הכותרת. מדוע? משום שמספרים משווים לכותרת מימד של אמינות. בנוסף, מספרים יכולים לעשות סדר בראש לקורא שצפוי לקרוא את המאמר. הקורא יודע בכמה פריטי מידע הוא צפוי להיתקל, ולהעריך מראש את אורך המאמר ואת פרק הזמן שייקח לו על מנת לצרוך את התוכן כולו. זאת גם הסיבה שבמקרים רבים כדאי לעשות שימוש ברשימות ממוספרות – מתודה שמסייעת לקורא להתמצא בתוך המאמר הרחב.

ועוד מילה על מספרים: מחקרים מראים ששימוש במספרים גדולים אפקטיבי הרבה יותר משימוש במספרים קטנים.

הנה דוגמה:

"3 דרכים לייצר כסף באינטרנט"

"40 דרכים לייצר כסף באינטרנט"

איזו כותרת משכנעת יותר? על אילו כותרת יקליקו יותר גולשים? ובכן, התשובה, בסבירות גבוהה, היא שעל הכותרת השניה. היא נראית אמינה יותר. מישהו באמת ישב והשקיע בלמידה וחקר של הנושא ומצא 40 דרכים לייצר כסף באינטרנט. הכותרת הראשונה נראית כאילו מישהו מנסה לגרום לנו להיכנס לאתר שלו כדי למכור לנו משהו, ולא באמת כדי לייצר עבורנו ערך ממשי.

ומילה אחרונה על מספרים: מחקרים מראים ששימוש בתווים מספריים אפקטיבי יותר משימשו בשם המספר. כלומר, 40 עדיף, במקרה שלנו, על ארבעים.

ממשיכים.

 

תאריכים

טכניקה נוספת ואפקטיבית מאוד לכתיבת כותרות היא שימוש בתאריכים ובמצייני זמן. מדוע הטכניקה הזאת עוזרת לגולשים להחליט להקליק על הכותרת? משום שהיא מסייעת להם להבין האם המאמר שהם עומדים לקרוא רלוונטי עבורם.

למשל, כותרת כמו "כך מקדמים אתרי אינטרנט בשנת 2019" היא כותרת מצויינת אם השנה הנוכחית היא 2019, וכותרת מוצלחת פחות אם השנה היא 2025.

 

שאלות של גולשים

שימוש בשאלות גולשים בכותרות היא דרך מצויינת לשקף לגולשים את הלך המחשבה שלהם, ולייצר רלוונטיות אמיתית של המאמר לגולש. הנה דוגמה: "כמה עולה לרשום חדר אירוח בבוקינג?". שאלה פשוטה שרבים מן המתעניינים היו שמחים לקבל עליה תשובה פשוטה. אם הם ימצאו מאמר שזו הכותרת שלו, הוא יהיה סופר רלוונטי מבחינתם (בהנחה שגם יטרח ויענה לשאלה).

 

ציטוטים

אם תפתחו עיתון יומי תוכלו לראות שלא מעט כותרות של כתבות בו מכילות ציטוטים. מדוע? משום שציטוט, בהרבה מקרים, מכניס אקשן, תוכן, מתח ועניין לכתבה. מישהו מדבר. הוא אומר זאת בקולו. לא מדובר בדיווח אינפורמטיבי משמים, אלא בתמלול. בדרך כלל, יבחר ציטוט שהוא לא תמיד קל לעיכול, מה שיעורר עניין ולפעמים סערה ציבורית.

 

סקרנות

השתמשו ביצר הסקרנות של הקוראים ושלבו בכותרת משפט שיגרום להם לרצות ולקרוא עוד. הנה דוגמה: "לא תאמינו עם מי נפגשה אתמול בר רפאלי". רוצים דוגמה נוספת? בבקשה: "זאת הסיבה שמייבש הכביסה שלכם מפסיק לעבוד לאחר חצי שנה".

 

פניה אישית

רוצים להגביר את הסיכוי שיקליקו על הכותרת שלכם? השתמשו בפניה אישית, שתגרום לגולש להיות מעורב יותר בצריכת התוכן. רוצים דוגמה: "מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל עצמך? דיאט שקר לשירותך".

 

הבטיחו שתלמדו את הגולש משהו במאמר

אנשים שמחים לצרוך תוכן שעוזר להם ביום יום. רוצים דוגמה: "כך תנקו את הבית בחצי מהזמן". מי לא היה רוצה להקדיש רק חצי מהזמן בפועל לניקוי הבית, ולפנות את יתר היום לרביצה עצלה על הספה?

 

עשו שימוש בסימן הפיסוק נקודתיים

מחקרים מלמדים ששימוש בנקודתיים מסייע לגולש לחלק את הכותרת למקטעים ולהקל עליו את צריכת התוכן. הנה דוגמה: "איפור מקצועי קבוע: כך תעשי זאת נכון."

 

אבל אני לא קופירייטר

רבים מן הקוראים של המאמר הזה ודאי יחשבו לעצמם שהתוכן היה באמת מעניין, וחשוב ובעל ערך, אבל הם עצמם, בגלל שאינם מנוסים בקופירייטינג או כתיבה יצירתית, לא יוכלו להשתמש בו.

ובכן, זה ממש, אבל ממש, לא המצב.

מיד אראה לכם שיטה מצויינת שבאמצעותה תוכלו לייצר כותרות מעולות.

בואו ננסה רגע להבין היכן נדרשות כותרות מעולות, אבל באמת מעולות. ובכן, אחד האזורים הכי מתאימים להגדרה הוא דף הפייסבוק של מגזינים כמו מאקו. מדוע דווקא דף הפייסבוק ולא מגזין מאקו עצמו? משום שבדף הפייסבוק של מאקו יש למאקו אתגר כפול: הם לא רק נדרשים לגרום לגולש להקליק על הכותרת, אלא גם להוציא אותו מסביבת הפעילות בפייסבוק אל אתר חיצוני, שונה, בסטייט אוף מיינד אחר לחלוטין.

 

השיטה הטובה ביותר ליצירת כותרות מושלמות ברמה של קופירייטר נחשפת!

אז הנה זה קורה. אנחנו מבצעים עכשיו ניסוי: ניכנס לעמוד הפייסבוק של מאקו, נגלה שם כותרות משכנעות, ונמיר אותן לצרכים שלנו.

 

הכותרת המקורית: "הסלבס כבר גילו, עכשיו תורכם: המלון הכי יפה במדבר"

הכותרת שלכם: "הסלבס כבר גילו, עכשיו תורכם: החומוס הכי טעים בתל אביב"

 

הכורת המקורית: "עני על 7 שאלות קצרות וגלי איך יראה הבחור שתתחתני איתו"

הכותרת שלכם: "עני על 7 שאלות קצרות וגלי איזו שמלה הכי תחמיא לך"

 

הכותרת המקורית : "משתמשים באפליקציית TrueCaller? יש לנו בשורה חשובה"

הכותרת שלכם: "משתמשים במסנן מים ביתי? יש לנו בשורה חשובה"

פשוט לא?

 

לסיכום

כותרת טובה יכולה לחולל פלאים בכמות ובאיכות הטראפיק שאתם מנתבים אל הנכס הדיגיטלי שלכם. שמירה על העקרונות שהוצגו במאמר תאפשר לכם לייצר כותרות משכנעות ומניעות לפעולה. אם לא ניחנתם בכישרון קריאטיבי ויצירתי, תמיד תוכלו לעשות שימוש בתבניות קיימות אצל מי שזהו תחום ההתמחות הראשי שלו: מגזינים וצהובונים שונים 🙂

בהצלחה!

החשיבות של כותרת טובה נעוצה בעובדה שהיא מהווה את שער הכניסה למאמר וכן חלק חשוב בהחלטה של הגולש אם להיכנס לעמוד.

הגולשים ברשת האינטרנט מוצפים בתכנים רבים המוצעים להם לקריאה כך שמנסח כותרת המאמר צריך להתמודד עם סביבה המאפיינת בתחרות גדולה על תשומת ליבו של הגולש.

כותרת טובה צריכה לשקף את תוכן המאמר וכן את הטון שבו כתוב המאמר.

ממש לא. באמצעות שיטה פשוטה תוכלו לייצר כותרות מעולות בפשטות. היכנסו ולימדו כיצד לייצר כותרות מצויינות בזמן קצר מאוד.

איך להפוך לקופירייטר של כותרות ב- 2 דקות
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים