חיפוש

איך להגיש קובץ Disavow בSearch Console?

כל מי שמקדם אתר אינטרנט בצורה אורגנית במנועי החיפוש, יודע שאחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר בקידום אתרים הוא פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר. בחודש אפריל 2012 שחררה גוגל לראשונה את עדכון פינגווין, שמטרתו, בין היתר, הייתה לנתח בצורה מעמיקה יותר את פרופיל הקישורים הנכנסים של אתרי אינטרנט, ולמצוא תבניות החשודות כספאם. עם השנים, השתכלל האלגוריתם, ויותר ויותר אתרים מצאו עצמם מושפעים לרעה מפרופיל הקישורים המלאכותיים שבנו.

בעלי אתרים שנפגעו, מצאו עצמם מול אתגר לא פשוט: פניה אל עשרות ואולי מאות אתרים המקשרים לאתר שלהם, ובקשה להסיר את הקישורים האמורים, כל זאת, על מנת להשביח מחדש את פרופיל הקישורים ולשמר את איכותו. מאחר והסרת הקישורים הרעים מותנית ברצונם הטוב של בעלי האתרים המקשרים, נוצרה כאן תשתית לפגיעה במנהלי אתרים חסרי ישע, בין היתר, באמצעות יצירת פרופיל קישורים ספאמי ולא איכותי המפנה לאתרים הרלוונטיים.

זאת הסיבה שגוגל (וגם מנועי חיפוש אחרים) הנגישו את כלי ה – disavow לשימושם של מנהלי אתרים. באמצעות שירות זה יכולים בעלי אתרים להתכחש לקישורים המופנים אליהם, ולמעשה, לבקש מגוגל לנתק את הקשר שבין האתרים המקשרים לנכס שבבעלותם.

 

איך disavow יכול לסייע לכם?

שימוש בכלי ה – disavow של גוגל יכול לסייע לכם בשני אופנים: הראשון – לטייב את פרופיל הקישורים שלכם, באמצעות התכחשות לקישורים הרעים שקיבלתם, והשארת הקישורים המוצלחים הנכללים בפרופיל הקישורים שלכם. השני – להבין האם מתנהל נגדכם קמפיין SEO שלילי, שלא ידעתם עליו. במסגרת הגשת הבקשה ל – disavow תאלצו למפות את הקישורים הנכנסים לאתר שלכם באמצעות כלים שונים, מה שמייצר עבורכם הזדמנות, על הדרך, להבחין במגמות חשודות.

 

מתי כדאי להשתמש ב – disavow?

השימוש בכלי ה – disavow מומלץ רק כאמצעי אחרון להסרת הקישורים הרעים. אם יש ברשותכם היכולת להסיר קישורים רעים הנכנסים לאתר שלכם באמצעות פניה ישירה למנהלי האתר – לכו על זה. הסיבה היא, שלשימוש בכלי ה – disavow מתלווים גם לא מעט סיכונים. מעבר לכך, כל עוד מדובר בכמות סבירה של קישורים רעים, בטח על פרופיל קישורים חזק, יציב, שנבנה בצורה הדרגתית, גוגל כבר תדע להתעלם בעצמה מן הקישורים הרעים, או שזאת לפחות הסברה בשוק ה – SEO. לכן, השימוש בכלי ה – diasavow אמור מבחינתכם להיות מפלט אחרון בכל הקשור להסרת קישורים רעים מפרופיל הקישורים הנכנס לאתר שלכם.

 

מהם הסיכונים בשימוש בכלי ה – disavow?

לשימוש בכלי ה – disavow יש גם לא מעט סיכונים. ראשית, חשוב להבין שבתהליך הזה אנו עלולים להסיר קישורים שיש בהם ערך לציון הכולל שניתן לפרופיל הקישורים שלנו. אין לנו מידע פנים איכותי לגבי הקישורים שמנועי החיפוש, ובפרט גוגל, מחשיבים לצורך הערכת הדומיין שלנו. שנית, שימוש בכלי ה – disavow מפנה אלינו זרקור: גוגל מעתה תבחן יותר בקפידה את פרופיל הקישורים שלנו. אם כל הקישורים התקבלו בצורה טבעית – הכל בסדר, אבל מי בימנו מקבל רק קישורים טבעיים לאתר שהוא מנהל?

 

איך מגישים קובץ בכלי ה – disavow?

אז אם למרות הכל, ואחרי שהבנתם את הסיכונים השונים, החלטתם להגיש בקשת התכחשות לקישורים, כך תעשו זאת נכון.

ראשית, הגישה לכלי ה – disavow לא מאופשרת כחלק מן הממשק של הקונסול החדש של גוגל. על מנת להתכחש לקישורים, עשו שימוש בקישור הבא.

שנית, על מנת להגיש את בקשת ההתכחשות לגוגל, תצטרכו לבנות קובץ טקסטואלי, בפורמט UTF-8 או 7-bit-ascii (לרוב, כתבן בהגדרות הדיפולטיביות שלו עם שמירת הקובץ כקובץ TXT תעשה את העבודה).

כל שורה תהיה מוקדשת לקישור או קבוצת קישורים אליהם אתם מעוניינים להתכחש.

עומדות בפניכים שתי אפשרויות: להתכחש לכתובת עמוד ספיציפית, או להתכחש לדומיין שלם. אם אתם מעוניינים להתכחש לכתובת ספיציפית, פשוט רשמו אותה בשורה נפרדת. התכחשות לדומיין מבוצעת עם הפתיח בתחילת השורה domain: ולאחריו שם הדומיין אשר מעוניינים להתכחש לכל הכתובות שלו, אני ממליץ להתכחש לקישורים ברמת הדומיין!

חשוב להבין: התכחשות לדומיין שלכם עלולה לגרום לכך שתסירו את הקשר גם של קישורים לגיטימיים ואיכותיים לאתר שלכם. עם זאת, היתרון הגדול שבהתכחשות לדומיין שלם, הוא העובדה שעמודים בתוך האתר יכולים לשנות מיקום, וכן עלולות להיווצר כתובות שונות של דפים מפנים בעקבות שימוש בקטגוריות ועמודי תגים באתר המקשר. בתצורת עבודה זאת, התכחשות רק לכתובת ספיציפית של עמוד מקשר, לא תסייע בהתכחשות של אותו קישור ממש, המתקבל מעמוד קטגוריה.

ועוד משהו: תרצו בודאי לשלב גם הערות בקובץ, לשימושה של גוגל. לצורך כך, התחילו שורת הערות בתו המיוחד #.

אם כך, ככה נראה קובץ טקסטואלי לדוגמה:

 

Please disconnect these two pages #

https://spam.example.com/junk/junkie.html

https://spam.example.com/junk/junkie2.html

 

Please disconnect this whole domain #

domain:junkiedomain.com

 

את הקובץ הזה אתם מעלים לשירות ה – disavow באמצעות הלינק שהוזכר קודם, ובחירה באפשרות Disavow Links ולאחריו Choose File.

 

רגע לפני סיום – מה המהדרין עושים?

לעיתים הפרופיל הספאמי שנוצר הוא כל כך מחשיד, עד שלא תהיה למתכחש שום ברירה אלא "להתנער" מחברת ה – SEO שמלווה אותו. גוגל, משמשת במקרה הזה כמו שופט. על המתכחש להוכיח לגוגל שפעל בתום לב. לכן, לצד הגשת הקובץ הטקסטואלי לגוגל, כדאי מאוד לספק קישורים (באמצעות קובץ הטקסט עצמו) לתקיות בגוגל דרייב אשר אתם מנהלים (לאנשי גוגל יש כמובן הרשאה אליהן), אשר בהן ניתן יהיה למצוא חומר כמו פניה לאתרים המקשרים במייל עם ניסיון להסיר את הקישורים הספאמיים, התנערות מחברת ה – SEO שסיפקה את שירות בניית הקישורים ללא ידיעת בעל האתר התמים, ועוד…

 

לסיכום

שימוש בכלי ההתכחשות לקישורים של גוגל יוכל לאפשר לכם להשביח את פרופיל הקישורים שלכם, אולם חשוב יהיה להבין שפעולה זאת, לצד היתרונות הגדולים שבה, חושפת את האתר למספר סיכונים. מומלץ להשתמש בכלי ה – disavow רק כמוצא אחרון להסרת קישורים רעים, ורק כאשר מספרם הוא גדול ממספר סביר לאתר בגודל שאתם מנהלים. בהצלחה.

באמצעות כלי ה – disavow יכולים בעלי אתרים להתכחש לקישורים חיצוניים המופנים לאתר שלהם, ולמעשה, לבקש מגוגל לנתק את הקשר שבין האתרים המקשרים לנכס שבבעלותם.

לא כל הקישורים שווים בערך שלהם, והסברה היא כי קישורים לא רלוונטיים, אשר נכנסים לאתר ממקורות מפוקפקים, יכולים אף לפגוע בדירוגים של האתר. כלי ה – disavow נועד לאפשר לבעל אתר להתכחש לקישורים זדוניים כאלו.

בתהליך ההתכחשות לקישורים אנו עלולים להסיר קישורים שיש בהם ערך לציון הכולל שניתן לפרופיל הקישורים שלנו.

את כל המידע, כולל דוגמאות פרטניות, ניתן למצוא במאמר השלם. היכנסו ולימדו כיצד להתכחש לקישורים בצורה נכונה. 

איך להגיש קובץ Disavow בSearch Console
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים