חיפוש

יותר מ10 דרכים להתגונן מפני קידום אתרים שלילי (Negative SEO)

קידום אתרים שלילי הוא כינוי לתהליך שבו פועלים על מנת לפגוע בדירוג של אתר מסויים, אם באופן כללי ואם עבור ביטויי מפתח ספיציפיים. לקידום אתרים שלילי ישנם היבטים משפטיים ומוסריים רבים, ועבור חלק מן הפעולות המבוצעות בתחום זה אף נקבעו עונשים בחוק. במאמר הזה לא נסקור את ההיבטים המשפטיים והמוסריים, אלא רק את ההיבטים הטכניים שבאמצעותם מתבצע בפועל קידום שלילי של אתרים, וכן דרכי התמודדות אפשריים עם התופעה הזאת. מתחילים.

4 סיבות אפשריות שבגללן מישהו ירצה לעשות קידום אתרים שלילי

פגיעה טהורה במתחרים

המניע הנפוץ ביותר לביצוע קידום שלילי הוא הסבת נזק לאתר הן ממניעים כלכליים והן ממניעים אידיאולוגים. מערכות ההגנה המשתכללות כל העת מסוגלות למנוע רק חלק מן המתקפות המבוצעות על אתרי אינטרנט, אולם בתחום הקידום השלילי באופן ספיציפי, מעט מאוד מערכות מסוגלות להתריע, לחסום, למנוע ולטפל במתקפות מסוג זה.

 

קידום אתר באמצעות פגיעה במיקומי המתחרים

חלק ממקדמי האתרים נוקטים בטקטיקה זו לשם השבחת הערך של האתר אותו הם מקדמים. אסטרטגיה זו לוקחת בחשבון שלעיתים, בראיית עלות תועלת, קל יותר לגרום נזק למספר מתחרים מאשר להצליח ולהתבלט מעליהם לאורך זמן במנוע החיפוש, באמצעות השקעה בתוכן איכותי (אנו מציעים שירותי כתיבת תוכן), קישורים חיצוניים, קידום אתרים טכני ועוד.

 

פגיעה עצמית מחושבת בדירוגים

לעיתים מבקשים בעלי אתרים שלא להיות מדורגים במיקום מאוד גבוה עבור ביטויי מפתח מסויימים. זה קורה כאשר מדובר בביטויים אשר מכניסים הרבה תנועה לא איכותית לאתר, שבעקבותיה מתקבלות הרבה פניות לא רלוונטיות לאתר, מה שמצריך השקעת משאבים משמעותית בהקמה של תהליכי שירות ותמיכה. כמו כן, ייתכן כי במצבים בהם התרחשה קניבליזציה של מילות מפתח, יחליט בעל אתר שכחלק מן הטיפול בנושא, הוא מעוניין להשקיע דווקא בדרדור מקומו של האתר בעבור ביטויי מפתח מסויימים, במורד תוצאות החיפוש.

 

ניסוי וטעיה

לא מעט חברות קידום אתרים מבצעות מחקרים וניסויים שונים על מנת להבין טוב יותר את פעולתם של מנועי החיפוש. הבנת הגבולות של המקובל והפחות מקובל על מנועי החיפוש, אימות הנחות יסוד ואקסיומות בעולם קידום האתרים, או סתם מחקר פנימי לצרכי החברה – כל אלו יכולים בהחלט להניע חברות מכובדות לעשות שימוש בטקטיקות לקידום אתרים שלילי.

 

10 דוגמאות לביצוע בפועל של קידום אתרים שלילי

ישנן לא מעט דרכים בהן ניתן להשפיע לרעה על דירוגים של אתר אחר במנועי החיפוש. אמנם, ככל שעוברות השנים, מנועי החיפוש מצליחים להתמודד עם יותר ויותר מניפולציות מסוג זה, אולם הדרך למנוע מאה אחוז מן הפעולות המבוצעות לצורך קידום שלילי של אתר עדיין ארוכה. הנה חלק גדול מן הדרכים בהן מתבצע בפועל קידום אתרים שלילי:

 

קישורי מאתרים באיכות נמוכה

אחת מן הדרכים שהייתה נפוצה בעבר ואילו היום ההשפעה שלה על מנועי החיפוש היא פחותה. ובכל זאת, לא פעם אנו מוצאים קישורים שברור לכל מי שמעיין בהם, שמדובר בקישורים מוספאמים, היוצאים מאתרים המאוחסנים במדינות זרות שאינן רלוונטיות כלל לקהל היעד של האתר, ומפנים לאתר המדובר. טכניקה זאת לא נחשבת למתוחכמת מידי, ורמת האפקטיביות שלה תלויה במידה רבה בוותק ובחוזק של האתר המותקף. ככל שהאתר הזה בנה פרופיל קישורים חזק ואיכותי, לאורך זמן, העלה תכנים איכותיים באופן רציף, ושמר על הכללים וההנחיות המתפרסמות מעת לעת על ידי מנועי החיפוש, כך קשה יותר יהיה לפגוע בו באמצעות מתקפה מסוג זה. אולם אתרים חדשים, שטרם הוכיחו שהם אמינים בעיני מנועי החיפוש, מועדים לפורענות בתהליך כזה של בניית קישורים שאינם איכותיים במידה רבה יותר.

הנה דוגמא של פרופיל קישורים שברור שהותקף ע"י טכניקה זו:

דוגמא לקידום אתרים שלילי

 

קישורים מדוייקים מידיי ומהונדסים מידיי

השיטה הקודמת שהוצגה, בה משיגים כמות גדולה של קישורים מוספאמים מאתרים המאוחסנים במדינות זרות היא, כאמור, לא טכניקה מתוחכמת מידי, ולכן קלה לזיהוי וטיפול על ידי מנועי החיפוש.

עם זאת, טכניקה מתקדמת יותר בתחום הקישורים לאתר שבו מבקשים לפגוע, היא לייצר בשיטתיות ובעקביות פרופיל קישורים שנראה חשוד. שימוש באנקורים מדוייקים רבים מידי (כאן תוכלו למצוא מאמר שמסביר מהו פרופיל אנקורים נכון), מהונדסים מידי, שימוש בפורומים מיושנים ולא פעילים, אלו טכניקות שעלולות לגרור ענישה על ידי מנועי החיפוש, או לכל הפחות, פגיעה משמעותית במיקומים של האתר בדפי תוצאות החיפוש.

 

פריצה לאתר

אם גורם זדוני פרץ לכם לאתר, יש הרבה מאוד פעולות שהוא יכול לנקוט על מנת לפגוע בדירוג שלכם במנועי החיפוש. הגורם הזדוני יכול לעדכן את התוכן של האתר בצורה איטית ולא מורגשת, ולהפוך אותו לתוכן רזה, לא רלוונטי, שכתוב בצורה לא איכותית ומלאת שגיאות.

בנוסף, יכול הגורם הזדוני לבטל את האישור הנדרש להטמעת תגובות באתר, להסיר או למנוע עדכוני אבטחת מידע, לפגוע בחיזוק ההזדהות של האתר, להדליף לרשת נתוני לקוחות, לבטל את הצפנת התעבורה לאתר וממנו, למחוק גיבויים של האתר ולשבש את זמינותו.

מיותר לציין שגוגל, וסביר להניח שגם מנועי חיפוש אחרים, לא כל כך אוהבים אתרים פרוצים. למעשה, גוגל מנסה להרחיק גולשים העושים שימוש במנוע החיפוש ככל האפשר מאתרים פרוצים, ובמקרים מסויימים, לצד העברת התראה לבעל האתר, גוגל בוחרת להסיר אתרים אלו מן האינדקס שלה. גישה זאת של גוגל מתחזקת עוד יותר, כשמדובר באתרים קריטיים מסוג YMYL, אשר יש להם השפעה אפשרית על חיי אדם או נכסים שצברו.

דוגמא לאתר שנפרץ:

דוגמא לאתר פרוץ

 

פגיעה במוניטין של האתר

לצד הפגיעה בדירוגים של אתר מסויים במנועי החיפוש, נוטים מקדמים הבוחרים במתודת הקידום השלילי לנסות ולפגוע גם במוניטין של אתר מסויים ברשת. באמצעות טכניקות מתקדמות ניתן, למשל, להשפיע על מנגנון ההשלמה האוטומטית של גוגל, כך שבחיפוש שם מותג מסוים, ההשלמה האוטומטית תפעל לשילוב מילות מפתח שליליות.

בתצורה זאת, הפגיעה אינה בדירוגים של האתר באופן ישיר, אלא דווקא בשיעורי ההקלקה (CTR), שצפויים לרדת באופן משמעותי. שיעורי הקלקה, מצידם, גם הם, ככל הנראה, פקטור בדירוג של אתרים בדף תוצאות החיפוש עבור ביטויי מפתח מרכזיים (כאן תוכלו לקרוא על 115 גורמי דירוג שונים).

פגיעה במוניטין של האתר יכולה גם להתבצע באמצעות פרסום וקידום כתבות שליליות ברחבי הרשת. כשהעצמה היא משמעותית, חיפוש אחר שם המותג יוכל להעלות תוצאות ואזכורים שליליים במנוע החיפוש, מה שככל הנראה ישפיע גם על המוטיבציה של הגולש לשוב ולהקליק על תוצאות חיפוש אורגניות רלוונטיות.

 

העתקת תוכן

מנוע החיפוש של גוגל לא אוהב תוכן משוכפל ומועתק. כשמנוע החיפוש חושד שאתר מסויים הפר זכויות יוצרים וגנב, שכפל או העתיק מידע מאתר אחר, הוא צפוי להוריד את הדף הזה מהאינדקס, או לכל הפחות לפגוע בדירוגים שלו בתוצאות החיפוש.

אולם, מה קורה כאשר כלל לא ברור מי הפר את הזכויות של מי? גוגל איננה שופט ולא מסוגלת ואולי אף לא מעוניינת להתחקות אחר המקור שכתב טקסט בגרסתו המקורית. ובכן, מקדמי אתרים העוסקים בקידום שלילי נוטים לנצל עובדה זאת, וליצור העתקים רבים של תוכן חדש המתפרסם באתרים בהם הם מעוניינים לפגוע (רובם באתרים עם סיומת של tk וכדומה כי מדובר על דומיינים חינמיים). מאחר שעובר פרק זמן מרגע שאתר מעלה תוכן כלשהו ועד לזמן האינדוקס שלו בפועל במנוע החיפוש, המתודה הזאת הופכת להיות אפקטיבית, ומאפשרת פגיעה דווקא באתר שהשקיע משאבים רבים ביצירה וניהול של תוכן מקורי ואיכותי.

 

התחזות לבעלים של האתר

שיטה נוספת שבה עושים שימוש גורמים שונים על מנת לפגוע בדירוגים של אתר היא התחזות לבעלים של האתר בטכניקות כאלו ואחרות והשפעה על פרופיל הקישורים שלו באמצעות יצירת קשר עם גורמי צד ג'. למה הכוונה? מרגע שגורם מסויים התחזה לבעל אתר, הוא יכול, למשל, לפנות לאתרים המקשרים אליו ולבקש שיסירו את הקישור אליו. במקרה שהאתרים האחרים לא חושדים שמדובר כאן במזימה, הסרת הקישורים יכולים, אפילו בטווח הקצר, לפגוע בדירוגים של האתר. כמו כן, התחזות כזאת, לבעלים של נכס דיגיטלי, יכולה לאפשר פניה לגוגל באמצעות כלי ה- disavow ולהתכחש לקישורים לגיטימיים שהתקבלו בעבודה קשה של בניית פרופיל קישורים טבעי. גם כאן, צפויה הסרת הקישורים האלו על ידי גוגל לפגוע בדירוגים של האתר בדף תוצאות החיפוש.

 

תגובות זבל

אתר המאפשר לגולשים להשאיר תגובות ללא אישור של בעל הנכס בעבור כל תגובה צפוי, במוקדם או במאוחר למצוא שלל תגובות ספאמיות באתר שלו. תגובות אלו ישנה השפעה כפולה. ראשית, הן יכולות לאותת לגוגל שאין כאן בעל בית ששולט בתכנים של האתר ומתחזק אותו באופן שוטף ואפקטיבי. תגובות כאלו יכולות להכיל גם ביטויים בשפה נמוכה, לקרוא להסתה ואף לעבור על חוק איסור לשון הרע. שנית, תגובות ספאמיות יכולות לעשות שימוש בטכניקות של דחיסת מילות מפתח ולגרום למנועי החיפוש לדרג את העמוד הרלוונטי דווקא עבור מילות מפתח שאינן רלוונטיות לתוכן המקורי של העמוד. בצורה כזאת, יכולות תגובות לא מאושרות, להשפיע, כמובן, גם על הדירוגים של העמוד על ביטויי מפתח כאלו ואחרים, בדף תוצאות החיפוש.

 

פגיעה ברוחב הפס של תעבורת האתר

אתר, מעצם טבעו, נועד לשרת לקוחות שגולשים אליו באמצעות דפדפנים שונים, ממכשירים שונים. לכל אתר קיים צוואר בקבוק ביכולת שלו להעניק שירות לגולשים, אולם נדמה כי עם התפתחות הטכנולוגיה, רוחב הפס הוא לא אחד מצווארי הבקבוק האלו.

בדרך כלל, מקובל יהיה לומר שאם אתר מנצל את רוחב הפס שלו באמצעות מענה לבקשות הגולשים להצגת דפים מסויימים באתר, הרי שמדובר בצרות של עשירים. אם אתר כזה עסוק כל כך, הוא ככל הנראה גם מייצר רווחים עבור הבעלים שלו.

אולם, מה היה קורה לו גורמים זדוניים היו מפנים כמות גדולה של גולשים אל העמודים באתר שמכילים את התמונות הכי כבדות? תעבורת הרשת הייתה, למעשה, מתבזבזת על ריק, ופוגעת בשירות שמספק האתר לדפדפנים שונים. במקרה כזה, שבו הלקוחות היו חווים גלישה איטית ולא נעימה, הם גם, ככל הנראה, היו מאותתים ברגליים לגוגל על חוסר שביעות הרצון שלהם. כך, למעשה, ניתן לפגוע בדירוגים של אתר מסויים בדף תוצאות החיפוש, תוך ניצול של מגבלת רוחב הפס בכניסה לאתר (DDOS).

 

ביקורות שליליות מזוייפות

לא מעט שירותים ברחבי הרשת, מציעים החלפה של ביקורות חיוביות בין עסקים במנוע החיפוש של גוגל. כל אחד יכול לכתוב ביקורת כזו או אחרת על בית עסק, וכל עוד הוא עושה זאת בצורה שאינה מחשידה, הביקורת הזאת תחשב לגיטימית.

אם כך, לא רק ביקורות חיוביות יכולות לשמש בתי עסק כדי לבצע מניפולציה על תוצאות מנוע החיפוש. גם ביקורות שליליות על עסקים אחרים יכולות להשפיע על התוצאות האורגניות. נכון, אולי ההשפעה על דירוג העמודים באתר לא תהיה ישירה, אבל ריבוי ביקורות שליליות, שיוביל לאחוזי הקלקה נמוכים, יוכל לשלוח מסר ברור לגוגל שמדובר באתר אשר רלוונטי פחות לביטוי המפתח הספיציפי.

 

הפניית דומיינים לא איכותיים לאתר

אחת השיטות שבהן נוקטים מקדמי אתרים כדי להשביח ערך של אתר היא לרכוש דומיינים סמכותיים בנישה אשר פעלו בעבר, ולהפנות מהם לאתר המדובר באמצעות הפניות 301.

כעת, תארו לכם שבמקום דומיינים משובחים היה רוכש מקדם האתרים דומיינים בעלי היסטוריה בעייתית, דומיינים אשר פרצו אליהם ואשר קיבלו בעבר הלא רחוק עונש ידני ממנוע החיפוש של גוגל…

הרי הפניה מדומיינים כאלו, בסבירות גבוהה, תגרום נזק לאתר המקושר. זאת, אם כן, בדיוק שיטת הפעולה שבה ניתן לנקוט כלפי אתר, בתהליך של קידום אתרים שלילי.

 

11 דרכים להתגונן מפני קידום אתרים שלילי

ההתמודדות מול קידום אתרים שלילי הינה חלק בלתי נפרד משגרת העבודה של כל מקדם אתרים וכל בעל אתר אינטרנט מודרני. גם אם לא ניתן למנוע את כלל התוצאות השליליות הנגזרות מקידום שלילי נגדי שמבוצע כנגד האתר, הרי שהקפדה על כללי מפתח חשובים תסייע לכל בעל עסק למזער נזקים ולמנוע הסתבכות גדולה יותר בעתיד.

הנה כמה מן הפעולות עליהן מומלץ מאוד להקפיד:

התקנת טלאי אבטחת מידע

כמעט כל מוצר טכנולוגי שבו עושים שימוש מכיל גם פרצות שונות, שנוצרו במהלך כתיבה לא איכותית של קוד המקור (תוספים לא מעודכנים, תבניות לא מעודכנות וכדומה). בפרק הזמן שבין גילוי ופרסום הפרצות הללו בפומבי ועד לשחרור טלאים שתפקידם להסיר את הפגיעות ולהקטין את החשיפה, בעל העסק שבבעלותו המוצר הטכנולוגי חשוף למתקפות שונות.

למעשה, מדובר כאן במשחקי חתול ועכבר בין תוקפים אשר עושים שימוש בפגיעויות קיימות בנכס דיגיטלי כלשהו ובין בעלי הנכסים הדיגיטליים. התקנת טלאי אבטחת מידע באופן סדיר נחשבת לבקרת מפתח שתפקידה לוודא תקינות ורציפות עבודת האתר או במילים אחרות – תדאגו שתמיד כל התוספים והתבנית שלכם יהיו מעודכנים, ישנם אחסונים בהם ניתן להגדיר עדכונים אוטומטיים כמו באחסון Upress למשל.

 

בחירה באחסון אתרים איכותי

רובן המוחלט של הפריצות לאתרים נגרם בעקבות אחסון שאינו איכותי. לרוב, הזול עולה ביוקר ולכן עדיף מראש לאחסן את האתר אצל חברת אחסון בעלת שם טוב, שרתים טובים ותמיכה. אגב, חברת אחסון אתרים טובה בעיניי נמדדת לאחר שבוצעה פריצה, בצורה שבה היא מגיבה ונותנת מענה ללקוח, האם היא משאירה אותו להתמודד עם זה לבד, או נותנת לו פתרון.

 

התקנת התוסף Booter מבעוד מועד

תפקידו של התוסף הוא להגדיר אילו זחלנים יכולים לגשת אל האתר ואילו לא. פריצות רבות לאתרים נגרמות בעקבות סריקות כאלו ואחרות של זחלנים, אם נחסום אותם מראש – הפריצה הבאה עלולה להימנע. ישנם דברים נוספים שהתוסף עושה בכדי למנוע בעיות עתידיות + להתמודד עם אתר שכבר נפרץ, עליהם תוכלו לקרוא בסקירה המלאה שהכנתי. התוסף מבית Upress – אחסון אתרים.

 

בניית פרופיל קישורים איכותי לאורך זמן

כאשר אתר בונה פרופיל קישורים לאט ובזהירות לאורך זמן, משפר את האתר כל העת ומתאים אותו לתצוגה במנועי החיפוש, הוא צובר, למעשה, מוניטין. לכן, כאשר אתר כזה מופגז, לאחר תקופה ארוכה של בניה יסודית ואיכותית של קישורים, במאות קישורי ספאם, קל באופן יחסי למנוע החיפוש להבין שלא מדובר בחלק מפרופיל הפעילות של האתר, וככל הנראה מישהו מנסה להזיק לו.

אם כך, כדי להצליח ולהתמודד עם תבניות חריגות ולא צפויות של התנהגות, עלינו כבעלי אתרים לאותת לגוגל מהן התבניות הצפויות והרגילות. זאת הסיבה שבניה איכותית, מדודה ואיטית של פרופיל קישורים יכולה לסייע במקרה זה.

 

שימוש באבטחה דו שלבית

שימוש במה שנקרא בעגה המקצועית Two Factors Authentication, הוא שיטה שבאמצעותה מתבצע שילוב של שני מרכיבים לפחות מתוך שלושה רכיבי הזדהות: משהו שאתה יודע (סיסמה, פאסקוד, מענה לשאלה וכו'), משהו שיש ברשותך (כרטיס חכם, מכשיר טלפון נייד) ומשהו שהוא אתה (טביעת אצבע, רשתית העין, זיהוי קולי וכו').

כאשר בוחרים לעשות שימוש בשניים מן הרכיבים במהלך תהליך ההזדהות לניהול האתר, מפחיתים בצורה משמעותית את הסיכוי שהאתר יפרץ, וגורם זדוני יקבל שליטה עליו.

לדוגמה, אם בכל הזדהות לממשק הניהול של האתר, נדרש בעל האתר בנוסף לפרטי הזיהוי להקליד גם קוד שקיבל למכשיר הנייד הספיציפי שלו, הרי שגורם זדוני שירצה לקבל שליטה על האתר יצטרך גם להשיג את סיסמת הזיהוי לממשק הניהול, וגם גישה לטלפון הנייד של בעל האתר, וזה, כאמור, כבר הרבה יותר מסובך.

 

תגי קנוניקל

תג קנוניקל הוא תג מיוחד המשמש בעלי אתרים על מנת להודיע למנועי החיפוש מהו הדף שממליץ בעל האתר למנוע החיפוש לאנדקס, במקרה של תוכן משוכפל. תוכן משוכפל הוא לאו דווקא תוכן גנוב ומועתק ולעיתים הוא נוצר בשל קיום תצוגות הדפסה או עמודי מוצרים ממויינים בסדר שונה.

עם זאת, חשוב להבין כי גורם זדוני שהעתיק תוכן מאתר מסויים על מנת לפגוע בו, ככל הנראה לא יטרח להפנות באמצעות תג קנוניקל אל אתר המקור, ולכן הבקרה הזאת טובה בעיקר להתמודדות עם דפים לגיטימיים שנוצרו ופחות להתמודדות עם גורם זדוני שהחליט להפר זכויות יוצרים.

 

בניית סמכות

כאמור, אתר חזק וסמכותי יותר הוא אתר שקשה יותר לגרום לו נזק באמצעות השיטות המסורתיות של קידום אתרים שלילי. ישנן דרכים שונות לבנות סמכות לאתר לאורך זמן: בראש ובראשונה בניית פרופיל קישורים חזק, אבל בנוסף גם פרסום מאמרים איכותיים בזירות הרלוונטיות, מענה לשאלות גולשים, הוספת ביוגרפיה ותארים של צוות הכותבים, הפניה לערכי ויקיפדיה רלוונטיים שבהם מוזכר המותג, ועיצוב מקצועי אשר מעביר את המסרים העיקריים של בניית המותג.

 

בדיקה של הSearch Console וקבלת התראות על פריצה

בעל אתר שרוצה לקדם את האתר במנועי החיפוש, וגם כל מקדם אתרים שמכבד את עצמו, חייבים להיות מחוברים ל Google Search Console, אשר מספק, לצד מידע על מילות חיפוש שהובילו לאתר, התאמת האתר לתצוגה במכשירים ניידים, ומלאי הדפים שאונדקסו, גם התראות על פעולות ידניות שננקטו נגד האתר, וכן מידע אודות בעיות אבטחת מידע באתר.

קבלה וטיפול שוטף בהתראות המגיעות מן הקונסול הם בקרות מפתח שחובה לשלב בכל תהליך של קידום אתר במנועי החיפוש.

פעולות ידניות

 

בדיקת קישורים בכלי ניתוח קישורים

לצד המידע שמספק הקונסול של גוגל בדבר קישורים חיצוניים המפנים לאתר, ישנה חשיבות רבה גם למעקב אחר פרופיל הקישורים החיצוניים באמצעות כלים מקצועיים, שיכולים לספק תמונה שלמה ואיכותית יותר על בעיות בקצב קבלת הקישורים, וכן הזדמנויות שונות ליצירת קישורים חדשים.

כלים כמו Ahrefs או Majestic (כאן כתבתי השוואה בין 2 הכלים) יכולים לסייע לכל בעל אתר לנתח בצורה איכותית את פרופיל הקישורים שלו, ולעמוד על השינויים והעדכונים השונים המתרחשים בו.

 

אישור תגובות לפני פרסומן

כפי שהוצג קודם לכן, אחת הטכניקות שבהם משתמשים גורמים שונים כדי להזיק לדירוגים של אתר מסויים, היא זיהוי אתרים שבהם לא נדרש אישור בעל האתר לשילוב תגובות עבור פוסטים, וניצול הפרצה הזאת בפועל.

לכן, בקרה חשובה ואפקטיבית מאוד על מנת למנוע סוג כזה של מתקפות היא הגדרה בממשק הניהול כי כל תגובה תזדקק לאישורו של בעל האתר. בצורה כזאת, יכול בעל האתר להבין בזמן אמת האם יש כאן ניסיון לבצע מניפולציה בתכני האתר.

איך לעצור תגובות

 

דיווח לגוגל

בעל אתר יכול בנוסף לכל גם לדווח לגוגל על החשד שלו כי גורמים שונים מנסים להפעיל על האתר שלו תהליך קידום שלילי. לפני שמבצעים זאת, יש לקחת בחשבון שפניה לגוגל ובקשה לניתוח ספיציפי של האתר, יכולה לחשוף את גוגל למידע שלא בטוח שהייתם בוחרים מלכתחילה לשתף ולכן, צריך לשקול ברצינות ביצוע של פניה כזאת ולבצע אותה בצורה סדורה.

 

לסיכום

קידום אתרים שלילי הוא תהליך שמטרתו להזיק לדירוגים של אתר מסויים במנועי החיפוש. תהליך של קידום אתרים שלילי יכול להתבצע באמצעות אוסף גדול של טכניקות, ובהן פריצה לאתר, פגיעה במוניטין שלו, הפניית קישורים לא איכותיים לאתר, השארת תגובות בעייתיות לפוסטים באתר וכן טכניקות רבות נוספות.

עם זאת, אם בעל אתר פועל על פי מתודולוגיה סדורה ומבצע את הפעולות הנדרשות, הוא יכול למנוע או לכל הפחות לצמצם באופן משמעותי את הנזק שיכול להגרם לאתר בעקבות תהליך של קידום אתרים שלילי.

קידום אתרים שלילי הוא תהליך שבו מנסים לפגוע בדירוגים של עמודי אתר בעבור שאילתות מסוימות שמבצעים הגולשים במנוע החיפוש.

קידום שלילי מבוצע מאוסף של מניעים: החל מניסיון לצבור יתרון על המתחרים, דרך טיוב תוצאות החיפוש עבור אתר נתון, ועד למחקר שמבצעות חברות שונות.

חלק מן הפעילות שמתבצעת במסגרת קידום שלילי היא איננה אתית, ואילו חלק אחר הוא בהחלט פלילי ועלול לגזור עונשים על מי שמבצע אותו.

ודאי. במאמר הזה תמצאו פירוט נרחב על כל מה שעליכם יהיה לעשות כדי להתמודד עם קידום שלילי.

יותר מ- 10 דרכים להתגונן מפני קידום אתרים שלילי (Negative SEO)
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים