איך לגרום לגוגל להציג סרטון בתוצאות החיפוש?

רוצים שהסרטונים שלכם יופיעו בדף הראשון בגוגל? הכנו לכם 7 דברים שאם תקפידו עליהם – הסיכוי שהסרטונים שלכם יופיעו – יגדל משמעותית! זה הזמן ללמוד וליישם, בהצלחה!

אני לא רוצה להישמע פילוסוף, אבל אין ספק שאם יש קו מנחה מרכזי בכל עדכון אלגוריתם של גוגל שמרעיד את עולם קידום האתרים, הוא התאמה מדויקת יותר של תוצאות החיפוש לכוונת החיפוש של הגולשים.

גוגל עברה מהפך אמיתי מתצוגה של עמודים שבעיקרם מכילים מילות מפתח בתדירות מסוימת, לתצוגה של מקטעי תוכן פרטניים שמספקים תשובה לשאילתא של הגולש, גם אם הם מוטמעים בעמודים שלא עוסקים באופן ישיר בנושא.

במאמר הזה אני רוצה לעסוק בוידאו.

וידאו הוא ללא ספק פורמט תוכן שיכול לייצר הרבה מאוד ערך לגולש, ולהשיב על השאילתא שלו בצורה איכותית. וידאו יכול להדגים נושאים כמו תפעול של מוצרים, טיפול בתקלות, ביצוע ניסויים שונים ואפילו סתם להעביר תוכן בצורה שצורכת הרבה פחות אנרגיה מקהל היעד.

אלא שמעט מאוד מקדמי אתרים פועלים כדי לדרג סרטונים בדפי תוצאות החיפוש של גוגל. אותם מקדמים אולי מנסים לקדם וידאו איכותי ביוטיוב, ולמקד את העשייה שלהם בחיפושים נפוצים של גולשים ביוטיוב, אך אינם משקיעים מספיק זמן כדי לנסות ולהתאים תוצאות חיפוש מבוססות וידאו לשאילתות רלוונטיות של גולשים במנוע החיפוש של גוגל.

 

אילו סוגי תוצאות אורגניות מבוססות סרטונים יש בגוגל?

גוגל מציגה לגולשים שעושים שימוש במנוע החיפוש שלה שלושה סוגים של תוצאות מבוססות וידאו (נכון למועד כתיבת שורות אלו, כמובן).

 

Thumbnail Video

זוהי תוצאת חיפוש "רגילה". היא כוללת, כמובן, קישור לוידאו, אך גם אפשרות לנגן את הוידאו הזה כבר בתוך הדפדפן מעמוד תוצאות החיפוש.

Thumbnail Video

 

Video Carousel

זוהי תצוגה שדומה לתצוגת מוצרים בחיפוש של גוגל, ובאמצעותה מוצגות לגולש כרטיסיות שבהן סרטונים שונים. ניתן בדרך כלל לדפדף ולסקור סרטונים נוספים באמצעות כפתורי ניווט המיועדים לכך.

לדוגמא:

Thumbnail Video

 

Featured Video

כאן מדובר בתוצאת אפס של וידאו. בפורמט הזה, מוצג הסרטון לגולשים בדפי תוצאות החיפוש עוד לפני תוצאת החיפוש הראשונה שמפנה לאתר חיצוני.

 

אילו מילות מפתח גורמות לגוגל לבחור ולהציג סרטון בדפי תוצאות החיפוש?

זוהי, כמובן, שאלת המפתח.

מתי למעשה גוגל מבינה, שהמענה הטוב והאיכותי ביותר לשאילתא שביצע הגולש הוא סרטון?

ביטוי החיפוש של הגולש צריך, מן הסתם, להעיד על הצורך של הגולש בסרטון איכותי שיספק לו מענה שלם שכולל את המידע שביקש לקבל. אבל איך מוצאים ביטויים רלוונטיים כאלו?

בגדול, ניתן לומר שיש שתי שיטות מרכזיות: הראשונה, לבצע מחקר מילות מפתח מבוסס יוטיוב. כלומר, לנתח את החיפושים השונים שמבצעים גולשים ביוטיוב, ולהבין לאילו מהם יכול הסרטון שאותו רוצים לדרג לספק מענה איכותי. אלא שעם השיטה הזאת יש, כמובן בעיה. חיפושים שמבוצעים ביוטיוב לא בהכרח יגרמו להצגת הסרטון המדובר כאשר אותו חיפוש נערך במנוע החיפוש של גוגל. מחקר מילות מפתח מבוסס שימוש ביוטיוב יכול אמנם לסייע בקבלת אינדיקציה על נפחי חיפוש, ואולי למצוא ביטויים שונים שלא חשבנו עליהם, אבל הוא לא יכול לספק מידע קונקרטי באשר לחיפושים שיש להם סיכוי גדול יותר להחזיר תוצאות מבוססות וידאו כאשר הם מבוצעים בגוגל עצמה.

יש, כמובן, גם שיטה שניה. בשיטה הזאת, מבצעים מחקר מילות מפתח שיכולות להיות טריגר לתוצאות במנוע החיפוש שהן מבוססות סרטון. איך עושים זאת? שני כלים נפוצים שמספקים את הפיצ'ר הזה הם מוז ו-סמראש.

באופן ספציפי יותר, לסמראש יש כלי שנקרא  keyword magic tool שמאפשר לבחור תחת התפריט Serp Features באופציה Video ואז לקבל מחקר מילות מפתח שמתאים בדיוק לצורך עליו דיברנו.

 

איך לבצע אופטימיזציה לסרטון כדי להגדיל את הסיכוי שיופיע בדפי תוצאות החיפוש של גוגל?

יש כמה וכמה פעולות שתוכלו לנקוט בהן כדי להגדיל את הסיכוי שסרטון שלכם יופיע ב – Serp של גוגל עצמה, ולא רק ביוטיוב:

1: העלו את הסרטון ליוטיוב

בכל זאת, יוטיוב, פלטפורמה מבית גוגל, תסייע לכם לקבל חשיפה גדולה יותר לגוגל, בצורה אורגנית. בלי קשר, הרבה מאוד משתמשים מעדיפים לצרוך סרטונים בפלטפורמת יוטיוב עצמה ולא ב – SERP.

 

2: הטמיעו את הסרטון באתר עצמו ולא כ iframe

מעבר למשאבים הרבים שצורך iframe באתר שלכם, וכן חווית השימוש הנוראית, לזחלנים של גוגל קשה יותר לסקור ולאנדקס וידאו בתצורה הזאת.

 

פעולה מספר 3: צרו תצוגה מקדימה פצצתית

בדומה למטא טייטל – אותה כותרת ייעודית שמוצגת לגולשים בדפי תוצאות החיפוש עוד לפני שהם מגיעים למי מדפי האתר, ומהווה חלק חשוב בהחלטה של הגולש אם לתת אמון במותג, ולהקליק על התוצאה, גם תצוגה מקדימה של וידאו עושה בדיוק את אותה עבודה. כאשר הגולש נחשף לוידאו שלכם בדפי תוצאות החיפוש, הוא לא יודע האם הוידאו הוא איכותי, עונה לצרכים שלו, ערוך טוב ועשוי היטב, ולכן, אחד השיקולים המרכזיים שמנחים אותו האם להקליק על תוצאת החיפוש הזאת הוא התמונה המשמשת בתצוגה המקדימה.

הנה דוגמא לתצוגה מקדימה שאנחנו עשינו:

אופטימיצזיית מהירות

 

4: עבו את העמוד הרלוונטי עם הוידאו באתר בטקסט מתאים

כדי לסייע למנוע החיפוש של גוגל להשתכנע שהוידאו הוא המענה האיכותי ביותר לשאילתא שביצע הגולש, כדאי יהיה שתעבו את העמוד המתאים בטקסט רלוונטי, פרטני, שמסביר בדיוק מה צפוי הגולש  למצוא בוידאו, על אילו שאלות הוא צפוי לענות, וכן כל מידע נוסף שיכול יהיה לסייע גם למנוע החיפוש וגם לגולשים להבין טוב יותר במה מדובר.

 

5: הוסיפו כתוביות

הוספת כתוביות מעלה באופן משמעותי את שביעות הרצון של הגולשים מן הוידאו. כתוביות מסייעות לגולשים לעקוב אחר הנעשה בוידאו בקלות ובפשטות, מאפשרות להם לצרוך את הוידאו גם אם הם נמצאים במקום שבו לא ניתן להפעיל אותו בקול, וכשהם נטולי אוזניות, ובנוסף, כתוביות מאפשרות, כמובן, להנגיש את הוידאו לבעלי לקויות שמיעה – פרמטר קריטי גם לעולם הנגישות וגם להגדלת קהל היעד שיאותת למנועי החיפוש על שביעות הרצון שלו מן האתר.

אנחנו משתדלים להטמיע כתוביות בכל סרטון שאנחנו מעלים אל ערוץ היוטיוב שלנו:

כתוביות

 

6: עשו שימוש בסכמה

סכמה היא תבנית להצגת נתונים מובנים, וככזו, היא יכולה לסייע למנוע החיפוש להבין טוב יותר תוכן המוטמע באתר. באמצעות VideoObject תוכלו להסביר בצורה מדויקת יותר למנוע החיפוש במה הוידאו עוסק, ולספק פרמטרים שונים שיסייעו לו להבין האם הוידאו מתאים לצרכים של הגולשים. למשל, תוכלו להעלות באמצעות הסכמה את התסריט של הוידאו, את ההתייחסות לשחקנים המשתתפים בו, את משך הוידאו, את הפורמט שבו הוא צולם, נתונים אודות חברת ההפקה שיצרה את הוידאו ועוד ועוד נתונים – שכולם יוכלו לשמש את מנוע החיפוש בהחלטה שלו האם להציג את הסרטון.

את כל זה עושים כאן: https://videoschema.com

הסרטון הבא יסביר איך בדיוק עושים את זה מא'-ת':

 

7: הוסיפו נקודות ציון מבוססות זמן בוידאו

אם כבר דיברנו על סכמות הרי שפיצ'ר חדש ששימוש בסכמות כאלו מאפשר בכל הקשור לוידאו הוא הוספת נקודות ציון על גבי הוידאו. כך, למשל, תוכלו להנגיש למנוע החיפוש וכמובן לגולשים, מידע בדבר פרקים שונים בתוך אותו סרטון, או להתייחס לחלקים שונים העוסקים בנושאים שונים, ומוצגים בוידאו יחיד.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
חדש!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בתוכנה ובשיווק מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

ביטויי זנב ארוך - המדריך המלא
ביטויי זנב ארוך – המדריך המלא

אין מקדם אתרים שלא מכיר את המושג "ביטוי זנב ארוך". לפי הגדרה אחת, ביטויי זנב ארוך הוא ביטוי המכיל מילת מפתח כלשהי בתוספת מספר מילים

נמאס לכם שהאתר שלכם איטי?
רוצים אתר מהיר?
תעברו לאחסון האתרים של קלאודוויז -
זה קלי קלות!
הטבה לגולשי האתר:
25% הנחה ל- 3 חודשים ראשונים!