פייפל (Paypal) – סקירה מלאה

תוכן עניינים

כל מי שנדרש בשנים האחרונות לשלוף את כרטיס האשראי מן הארנק, או חמור מכך, להקליד את המספר שלו מן הזיכרון, כשהוא משוטט בין אתרי אינטרנט שונים ומבצע הזמנות מאתרים בארץ ובחו"ל, מכיר את החשש הזה שמתלווה לכל רכישה: החשש שמא גורם זדוני יגנוב את פרטי האשראי, יעשה בהם שימוש לא מורשה, ולמעשה יחייב את חשבון הבנק שלכם ברכישות שלא קשורות אליכם.

שלא תהיה כאן אי הבנה. חברות האשראי מבטחות אתכם, הצרכנים, מפני שימוש לא מורשה, ומחייבות את בעלי העסקים השונים בסטנדרטים גבוהים של זיהוי הלקוח במעמד הרכישה. יתרה מכך, לחברות האשראי ישנם מוקדי ביטחון שעושים שימוש במערכות מתקדמות לזיהוי הונאות, והשיטות שבהן הם עושים שימוש משתכללות כל העת.

יחד עם זאת, הסרבול, הטרחה, הזמן והמשאבים שצריך להשקיע לקוח שפרטי כרטיס האשראי שלו נגנבו, יכולים לא אחת להרוס את היום שלו, פשוטו כמשמעו. הפניה אל מוקד חברת האשראי, ההמתנה על הקו, ביטול הכרטיס הסורר, הגשת הבקשה להחזר עבור החיובים שלא באחריות הלקוח, ההנפקה של כרטיס אשראי חדש, האיסוף שלו מהסניף – כל אלה בטח לא מוספים שמחת חיים למי שחווה את החוויה הזאת, בטח ובטח אם היא מתרחשת מספר פעמים במחזור חייו של הלקוח.

חברת Paypal הייתה מחלוצות פתרונות התשלומים באינטרנט שהציעו דרך חדשה לביצוע תשלומים בין אנשים פרטיים לעסקים, ובין אנשים פרטיים לאנשים פרטיים אחרים. Paypal ייעדה את הפתרון שלה כך שייתן מענה לצרכים של קהל הלקוחות ולצרכים של בתי עסק, תוך מתן דגש על חווית שימוש טובה ביותר במגוון של פלטפורמות שונות.

 

מהם הצרכים של צרכן ממוצע?

מה בסך הכל צריך אדם? שיתאפשר לו לבצע רכישות באמצעות גלישה באינטרנט בקלות ובפשטות. הצרכן צריך פיתרון שקוף מבחינתו, שיאפשר לו לרכוש מוצרים בכל מקום, מבלי להבין כיצד הדברים עובדים מאחורי הקלעים. בואו ננסה לפרוט כעת את הצרכים העיקריים של הלקוח.

 

תפעול פשוט

אם מישהו תהה לרגע, הרי שהקלדה של 16 ספרות של כרטיס האשראי, 4 ספרות עבור תאריך התוקף, 3 ספרות שנמצאות בגב הכרטיס, 9 ספרות עבור תעודת הזהות, וכל זאת באמצעות המכשיר הנייד, כשאדם נמצא בתנועה – כל הסיפור הזה ממש, אבל ממש לא נכנס להגדרה של תפעול פשוט.

בעידן המודרני עסקים צריכים לאפשר ללקוחות לשלם באמצעות מכשירים ניידים, ערוץ שבו מרבית הלקוחות כיום עשים שימוש, בקלות ובפשטות אמיתית. הכוונה היא לשימוש בכתובת מייל וסיסמה בלבד, שיאפשר ללקוחות להשלים את הטרנזקציה בלי הצורך לזכור או להקליד את מספר האשראי. 

 

אבטחה

לקוח מעוניין שהעסקה שיבצע תהיה בטוחה מבחינתו ולא תחשוף את פרטי האשראי שלו לגורמים זדוניים. אבטחת הערוץ שבו מבוצעת ההתקשרות מול בית העסק היא תנאי בסיס לביצוע של עסקאות משמעותיות מצד הלקוח. 

 

מזעור סיכונים במקרה של גניבה

הלקוח צריך לדעת, כי היה וגורם זדוני אכן קיבל גישה אל נתוני הזדהות קריטיים שלו, הנזק שאותו גורם זדוני יוכל לייצר יהיה מזערי, וניתן לתיקון בקלות.

 

אפשרות להחזרת המוצר

בעידן הגלובליזציה, שבו רבות מן העסקאות מבוצעות באמצעות האינטרנט גם מאתרים במדינות אחרות, לא מעט צרכנים מרגישים בטוחים הרבה יותר כאשר שירות התשלומים מאפשר להם להתחרט ולחזור בהם מביצוע העסקה.

 

מהם הצרכים של בית העסק?

כמו הלקוח, גם בית העסק הוא כמובן צד בעסקה, וגם לו יש צרכים להם הוא נדרש.

 

שיפור חווית המשתמש

לבית העסק יש אינטרס שחווית הרכישה של הלקוח תהיה הטובה ביותר. ככל שהלקוח ידרש לזכור פחות פרטים, להקליד פחות נתונים, ולהצליח לתפעל את העסקה באמצעות נגיעות בודדות על גבי מכשיר הטלפון הנייד שבו הוא עושה שימוש או לחלופין במחשב הבייתי שלו, כך תגדל הסבירות שהלקוח אכן ישלים את העסקה, ואף יחזור לביצוע עסקאות נוספות.

 

הסרת אחריות ועמידה בתקנים

כאשר בית עסק עוסק שניהול פרטי האשראי של הלקוח במהלך העסקה, חלות עליו חובות שונות שמטילות עליו חברות האשראי הבינלאומיות: תקנים שונים מסדירים את הדרך שבה צריך לטפל בית עסק בפרטי האשראי שלקח מן הלקוח, ואת דרישות אבטחת המידע מבית העסק בנוגע לתשתיות המחשוב שלו.

בית העסק היה שמח לקבל פתרון טכנולוגי שיאפשר לו לבצע עסקאות, ויספק בנוסף גם את המעטפת הטכנולוגית שתייצר עבורו שקט נפשי מפני גניבת נתוני האשראי של הלקוחות, או התכחשות של לקוחות לעסקאות שביצעו.

 

אילו שירותים פייפאל (Paypal) מספקת בהקשר הזה?

ראשית, בואו ננסה להבין מהו הפיתרון הטכנולוגי שמספקת פייפאל על מנת להבטיח עסקאות המבוצעות מעל גבי רשת האינטרנט. פייפאל מאפשרת לכל אדם או בית עסק לנהל חשבון אישי או עסקי בהתאמה, שבו הוא מזין באופן חד פעמי את פרטי כרטיס האשראי באמצעותו הוא רוצה לבצע סליקת עסקאות באינטרנט.

כאשר אותו לקוח נדרש לבצע תשלום באתר של בית עסק שתומך בכך, הוא מופנה לשירות ההזדהות מול פייפאל ונדרש להקליד את שם המשתמש והסיסמה שלו. מרגע שההזדהות הושלמה, פייפאל ממשיכה בהתקשרות מול בית העסק על מנת להשלים את ביצוע הטרנזקציה. בשום שלב במהלך ביצוע העסקה לא מוקלדים פרטי כרטיס האשראי.

מהי הסכנה שבכל זאת נשקפת ללקוח בתהליך הזה? ובכן, אם גורם זדוני מאזין לתווך שבו מתבצעת ההתקשרות בין הלקוח ובית העסק, הוא לכל היותר יכול לגנוב ולנסות לפענח את הסיסמה של הלקוח לשירות פייפאל. אם אכן הצליח הגורם הזדוני לפענח את הצפנת התקשורת ולחלץ את סיסמת הלקוח, הוא יוכל אמנם להזדהות בשם הלקוח לפייפאל, אולם לא לקבל את פרטי כרטיס האשראי השמורים בחשבון.

במקרה כזה, כל שנדרש מן הלקוח הוא להחליף את סיסמת הזיהוי שלו לשירות פייפאל ולמעשה לפתור בכך את הבעיה שנוצרה.

אם כך, מה מאפשר שירות פייפאל ללקוחותיו לעשות?

 

העברת כסף בין אנשים ועסקים

השירות הבסיסי שמאפשר פייפאל ללקוחותיו הוא העברה של כסף בין אנשים, וכן בין אנשים לעסקים. כל שנדרש אדם לעשות כדי לשלוח כסף לאדם אחר הוא להקליד את כתובתו של הנמען בפייפאל. לרוב, אנשים נוטים לעשות שימוש בכתובת המייל שלהם גם בהרשמה לשירות פייפאל.

 

הוראות קבע

פייפאל מאפשרת לעסקים להחתים לקוחות על הוראת קבע, או תשלום מתחדש. בצורה כזאת, לקוחות יכולים לרכוש מנוי על שירותים שונים שמסופקים לתקופה מוגדרת, ולחדש את המנוי הזה באופן אוטומטי. 

 

פייפאל מי (Paypal me)

שירות פייפאל מי מאפשר לעסקים לשלוח בקלות ובפשטות דרישת תשלום ולשתף ולהפיץ אותה באמצעים שונים כמו מייל ורשתות חברתיות שונות. בצורה כזאת, מתאפשר איסוף כספים מאנשים רבים בו זמנית, עבור מוצר או שירות שעלותו אחידה.

 

תמיכה גלובלית

פייפאל הוא שירות גלובאלי שמאפשר ללקוחות לרכוש מוצרים ושירותים מסביב לעולם, בלי להיות מוטרדים באשר לתמיכה של בית העסק בכרטיס האשראי שבו הם עושים שימוש, ולנושאים כמו המרות מטבע.

 

ניהול יתרה

אם קיבלתם כסף באמצעות שירות פייפאל, תוכלו לשמור אותו בחשבון הפייפאל שלכם לצורך ביצוע רכישות עתידיות. מדובר, למעשה, בשירות הדומה לניהול חשבון בנק, רק בלי אשראי המסופק לכם בחשבון.

 

חווית משתמש

פייפאל מספקת את השירותים השונים באמצעות אתר האינטרנט של החברה ובאמצעות אפליקציה אשר מייצרים חווית משתמש מתקדמת ומותאמת למכשירים שונים.

פייפאל הוא פתרון תשלומים המאפשר העברת כסף בין אנשים לאנשים ובין אנשים לעסקים.

באמצעות הפתרון שמספק פייפאל, פרטי כרטיס האשראי לא עוברים בשום שלב בתווך שבין הלקוח לבית העסק, וכך נמנע הסיכון של ציתות לקו התקשורת וגניבת פרטי האשראי. 

פייפאל משפרת באופן משמעותי את חווית המשתמש של הקונה, משום שהוא נדרש לזכור סיסמה אחת ולא פרטי אשראי סבוכים ואורכים.

פייפאל מספק מגוון רחב של שירותים לבתי עסק. לפירוט השירותים והיתרונות שמספק פייפאל לעסקים, היכנסו למאמר המלא.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin