שיטת Grey – קידום אתרים

שיטת Grey - שיטת קידום אתרים שעובדת!

פוסט ארוך – זהירות!

מתאים רק למי שרוצה עסק משגשג של קידום אורגני – פוסט דעה!

היום אני רוצה להציג בפניכם את הדרך שבה אני רואה את הדברים בכל הקשור אל קידום אתרים אורגני, מה זה אומר Grey פחות או יותר, ואיך בעזרת השיטה הזו ניתן לפתח עסק משגשג של קידום אתרים אורגני.

זה עובד ככה:

הלקוח הגיע אליכם בדרך כלשהי, עשיתם שיחה ראשונית בטלפון, הגעתם לפגישה, השארתם חוזה לחתימה, כעבר X זמן החוזה הגיע חתום, מצוין! יוצאים לדרך.

הדבר הראשון שצריך לעשות זה קודם כל לקבל את כל פרטי הגישה שיכולים להיות קשורים לאתר כגון:
פרטי גישה לניהול האתר
פרטי גישה לשרת
פרטי גישה לרשם הדומיינים
פרטי גישה לאנליטיקס, קונסול, יוטיוב…
והדבר החשוב מכולם – הכנסתם את כל מילות המפתח של האתר המקודם אל מערכת מיקומים. (zefo למשל) – העניין הזה של לקבל תמונת מצב רחבה ככל האפשר בתחילת הקידום על המצב ההתחלתי – יכול להיות קריטי מאוד בהמשך ולכן חשוב להקפיד על זה.

ואז מתחילה העבודה על האתר עצמו. זה לא מעניין אותי שהרבה חברות קידום כיום יכולות גם אחרי שנה לא לסיים onsite של 100 עמודים! מקדם אתרים אמיתי מציב לעצמו דד ליינים ביומן שאין סיכוי שהוא לא עומד בהם. זה עד כדי כך פשוט: עושים רשימה של כל המשימות באתר, מחלקים אותה לשבוע, שבועיים או 3 שבועות (בהתאם לנפח העבודה הנדרשת), רושמים בכל יום איזה משימות צריך לעשות ונותנים למרקר לעשות את העבודה. (בכל יום לאחר ביצוע המשימה מסמנים במרקר שבוצע).

כלל הברזל שלי הוא שתוך עד חודש כל האתר מקצה לקצה עבר אופטימיזציה. אני לא אקח פרויקט שאני חושב שאני לא יכול לסיים לו אופטימיזציה תוך חודש (אלא אם כן מדובר במשהו של עשרות אלפי עמודים).

הרי כולם יודעים שאתר שעבר אופטימיזציה יתקדם טוב יותר בגוגל, אז למה לקחת את הזמן עם זה כל כך הרבה? ככל שהאופטימיזציה תתבצע מוקדם יותר – ככה האתר יתחיל לזוז יותר מהר אל עבר היעדים.

אז כל האתר עובר אופטימיזציה כמה שיותר מהר וכן, ברור שיש אחד שיודע לעשות אופטימיזציה ברמה גבוהה יותר מהשני, אבל בגדול – נקודת הפתיחה של כל האתרים אחרי אופטימיזציה היא לא בפער משמעותי.

עכשיו, אחרי שמנועי החיפוש יכולים לקרוא את האתר שלנו בצורה מושלמת, כל מה שגוגל בתיאוריה צריכה לעשות זה לראות על איזה אתר הכי הרבה אתרים אחרים ממליצים בתחומו (לינקים) והופ! היא תשים אותו בתוצאה ה1. ההמלצות האלו זה היה רעיון גאוני של גוגל, הם בדקו אותו מלא פעמים (עד היום עוד מנסים) איך מנוע החיפוש נראה כאשר מתחשבים בהמלצות (לינקים) ואיך הוא ייראה בלי להתחשב בהם, הם מצאו שתוצאות החיפוש הרבה יותר מדויקות ורלוונטיות לגולשים במידה ומתחשבים בהמלצות ולכן הם גם נתנו ל"המלצות" (לינקים) את ההשפעה הגבוהה ביותר באלגוריטם משאר הפרמטרים.

ואז הגיעו מקדמי האתרים השחורים (Black Hat) שמהר מאוד הבינו שקישורים זה ה-דבר והחליטו שאם גוגל לא מבינה שהאתר לקוח שלהם צריך להיות במקום ה1 גם אם אין לו לינקים טבעיים – הם יעזרו לו להבין על ידי בניית לינקים בעצמם.

גוגל כמובן הייתה חייבת למצוא פתרון וכך למעשה הומצאה ה"בינה המלאכותית" של גוגל, שזה בעצם מלא מלא כללים שעוזרים לאלגוריטם להבין האם הפעולות שבוצעו על האתר לגיטימיות או לא.

לבינה המלאכותית יש כנראה המון כללים אבל נגיד אם יש אתר מסוים שלא השתנתה בו אפילו אות 1 כבר חצי שנה, ופתאום משום מקום הוא מקבל 10 לינקים חזקים – האלגוריתם יצפצף וברוב המקרים ללינקים הללו לא תהיה השפעה. הם אמנם לא יימחקו מבחינת האלגוריטם אבל ההשפעה שלהם לא תתחיל עד שגוגל יחליט שהאתר הגיע למצב שהגיוני שיהיו לו כאלו לינקים.

לדוגמא:

אם אתר פתאום ביום בהיר מקבל 30 קישורים חדשים – פסילה!

לעומת זאת, אם אתר עובר רענון עיצובי, משתף את עצמו בפייסבוק, עובר אופטימיזציה כללית, והתווספו לו בחודש האחרון 10 כתבות חדשות שקיבלו הרבה צפיות ואהדה בפייסבוק – הקישורים האלו יעיפו אותו כמו טיל בליסטי גבוהה גבוהה במנוע החיפוש של גוגל!

אם אתר מקבל פתאום 40 קישורי פורומים לעמוד פנימי מסוים שלא השתנתה בו אות כבר 3 שנים – פסילה!

לעומת זאת, אם אתר מקבל פתאום 40 קישורי פורומים שנוצרו בהפרש זמן כולל של שבוע, שמחולקים יפה על פני 10 עמודים חדשים שנוצרו לאחרונה וזכו להרבה אהדה ושיתופים (כ4 לינקים לכל עמוד פנימי) – האתר יתקדם קדימה!

אם שיחקת עם הCTR על ידי בוטים שמחפשים את מילת המפתח אותה אתם מקדמים והעליתם את הCTR מ1% ל10% – פסילה!

לעומת זאת, אם שיחקת עם הCTR בצורה חכמה יותר ועל ידי כך העליתם את הCTR מ1% ל3% – שיחקתם אותה!

אז איך כן עושים את זה? בצורת Grey כמובן: אם יש לכם אתר, ואתם רוצים לקדם אותו – זה פשוט מאוד. כנסו לאתר, תשפרו את חווית המשתמש הכללית מעט, תוסיפו בפריסה חודשית כמה כתבות חדשות (ניתן להזין הכל ביום 1 ולתזמן), תעברו על כמה כתבות ותוסיפו כמה מילים / סרטונים לכל אחת, תשתפו את האתר בפייסבוק בכמה מקומות, קצת שינויים בtitles & descraptions ואז תזמינו חבילת לינקים כזו או אחרת. אתם לא תאמינו לעליות שאתם תראו… עשרות מיקומים כלפי מעלה. בחנתי את הדבר הזה על פני עשרות אתרים, אם אני אגיד 99% זה יהיה שקר, מדובר על 100% הצלחה.

לסיכום: אין ספק שהמנה המועדפת על פני האלגוריטם היא לינקים. מאחר והיא כל כך מועדפת עליו – החליטו שכדאי לבצע "סינון" ללינקים שמגיעים וככה נוצרה הבינה המלאכותית שתפקידה "לאשר" או "לפסול" לינקים נכנסים.

תפקידנו כמקדמי אתרים זה להביא את האתר לרמה מספיק גבוהה מבחינת האתר עצמו (onsite) כך שהלינקים שאנחנו קונים / בונים / מחליפים / משיגים יעברו בהצלחה את סינון הבינה המלאכותית שגוגל מנסה לבנות כבר שנים.

ולכן, אנחנו נבנה אסטרטגיה שאומרת למשל שבכל חודש נכנסות לאתר בין 4 ל 8 כתבות חדשות ובכל חודש ייתווספו לאתר בין 8 ל12 לינקים, ויוגדרו 3 שעות חודשים בהן תתבצע עבודת Onsite אפילו אם האתר "מושלם". תמיד יש מה לשפר, תמיד! כל זה נכנס לתוכנית שנתית על לוח שנה מנייר ויש לכם עסק משגשג של קידום אתרים אורגני עם לקוחות מרוצים.

* בתמונה המצורפת לפוסט – גרף של אתר שעובר קידום Grey שהגיע לדף ראשון במילת מפתח תחרותית במיוחד שאולי נדבר עליה בהמשך… *

אני מזכיר – כל הנכתב בפוסט הינו בגדר דעה בלבד, אני בטוח שיש בקבוצה אנשים שמקדמים בדרך אחרת ובטוחים שהדרך שלי פחות טובה וזה בסדר גמור.

בואו נשמור על שיח מכובד, ריבוי דעות זה נהדר! אז יאללה, מחכה לשמוע מה אתם חושבים 

עשהאל

מיקומים

רוצה לקבל עדכונים לפני כולם?

שתף את המאמר עכשיו!