קרב הענקיות: Ahrefs מול Majestic
אורי שחם

קרב הענקיות הגדול: Ahrefs מול Majestic | סקירה מקיפה

Ahrefs-vs-majestic

אנחנו לא בסרט מתח, ולכן אפשר לעבור מיד להכרזה על המנצח: Ahrefs – ובגדול.

אם אתם רוצים לקדם אתרים באופן אפקטיבי באמת, ואין לכם עדיין את הכלי הזה, זה הזמן לנסות אותו. אם אתם רוצים לדעת למה Ahrefs מביס בנוק אאוט את Majestic, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שכתב אורי שחם מחברת לינקשייק, ובו השוואה מפורטת בין שני הכלים בכל הפרמטרים החשובים לעבודת SEO.

1. אז מי מוצא יותר קישורים?

בניית קישורים היא אחד החלקים המשמעותיים בכל תהליך קידום אתרים, ולכן מספר הלינקים שמאתר כל כלי SEO הוא אחד המדדים החשובים ביותר לבדיקת האיכות שלו. ניתן לקנות קישורים או להשיגם בכל דרך אחרת.

מחקר מקיף במיוחד (שעליו המאמר הזה מבוסס, רק בשפה העברית), נעשה בכדי למצוא את התשובה לשאלה מי מוצא יותר קישורים, Ahrefs או Majestic, כלל לא פחות ממיליון אתרים! ולא סתם מיליון אתרים, אלא מיליון האתרים ש-Majestic מגדירה כמיליון האתרים עם הכי הרבה קישורים נכנסים. אלו למשל ה-18 הראשונים ברשימה:

רשימת האתרים עם הכי הרבה לינקים

עוד לפני התוצאות, כדאי לדעת שלשני כלי ה-SEO הפופולריים יש כמה אינדקסים. ב-Ahrefs תמצאו 3 טבלאות נתונים: Live (שמכילה את כל הקישורים שנמצאו בבדיקה העדכנית ביותר שמבצע הכלי, כשהתדירות היא אחת לרבע שעה), Recent (שמכילה בנוסף ללינקים הקיימים בנקודת הזמן הנוכחית גם קישורים שהיו פעילים ב-90 הימים האחרונים) ו-Historical (שבה מופיע כל קישור שאותר אי פעם בעבר, בין אם הוא עוד קיים כיום ובין אם לא). בדרך זו אפשר לקבל תמונת מצב מדויקת במיוחד – כולל מענה למקרים שבהם בגלל נפילת שרת באתר מסוים שממנו יוצא לינק לאתר שלכם הקישור לא נספר ב-Live אבל כן מופיע ב-Recent.

Majestic מציעה שתי טבלאות נתונים – Fresh שבמהותה זהה ל-Recent של ה-Ahrefs ו-Historical . הדיאגרמות הבאות ממחישות את הקשרים בין האינדקסים בשני הכלים. לצורך ההשוואה בין הכלים המחקר הציב את ה-Fresh מול ה-Recent ואת שני האינדקסים ההיסטוריים זה מול זה.

Fresh נגד Recent – התוצאות

הטבלה הבאה מפרטת את מספר האתרים שעבורם Recent מצא יותר קישורים מול מספר האתרים שעבורם Fresh איתר יותר לינקים. לשם הנוחות חולקו מיליון האתרים לקבוצות של 100,000 לפי הדירוג שלהם – וכפי שתוכלו לראות Ahrefs מנצח בהפרש משמעותי מאוד את Majestic.

ואם אתם רוצים המחשה גרפית ברורה לגבי זהות המנצח בסעיף החשוב ביותר בתחרות:

total wins

מתחילים להבין למה Ahrefs הוא המנצח בדו קרב?

מה חשוב לקחת בחשבון לגבי התוצאות הנ"ל?

בכל מחקר עשויות להיות הטיות שונות, וכדאי תמיד לקחת אותן בחשבון. במקרה הזה צריך לשים לב להגדרה של "ניצחון". אם למשל עבור אתר אחד Majestic מצאה 5 קישורים יותר מ-Ahrefs ועבור אתר אחר Ahrefs מצאה 200 קישורים יותר מ-Majestic, עדיין כל כלי קיבל "ניצחון" אחד. מצד שני, כשהתוצאות כל-כך חד-משמעיות – ב-80% מהאתרים Ahrefs מצאה יותר קישורים – עושה רושם שההטיה היא תאורטית בלבד ולא רלוונטית עבורנו.

הטיה אפשרית אחרת נובעת מהעובדה שכל כלי עשוי למצוא קישורים אחרים – כלומר יש לינקים ש-Ahrefs מאתרת ומג'סטיק לא, ולהפך. אבל בפועל גם ההטיה הזו לא מטה את הכף, ולמעשה בגלל הדרך שבה Majestic מגדירה קישורים הנתונים שלה מנופחים.

כדי להבין עד כמה הנתונים עלולים להיות מנופחים, הנה דוגמה: מה מצאו שני הכלים לגבי אתר ספציפי אחד (במקרה הזה, מדריך של MOZ למי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם ה-SEO, אבל אפשר למצוא עוד דוגמאות רבות אחרות).

כך נראה המסך ב-Ahrefs:

בדיקת ahrefs

וזה המסך של Majestic (כאמור ביחס לאותו URL בדיוק):

בדיקת majestic

אפשר לראות שמג'סטיק מצאה הרבה יותר קישורים, אבל כשמסתכלים על מספר הדומיינים שמהם יוצאים הלינקים, ל-Ahrefs יש יתרון מובהק – יותר מ-11,000 לעומת 1,840 בלבד.

איך זה קורה? בגלל חוסר היכולת של מג'סטיק לאפיין במדויק URL-ים. כך למשל מבחינתה 4 הבאים הם לינקים שונים (בזמן שברור שהם אותו קישור):

Domain.com/page/

Domain.com/page/?utm_source=twitter

Domain.com/page/?utm_source=facebook

Domain.com/page/?utm_source=pinterest

בצילום המסך הבא מתוך מג'סטיק אפשר לראות עד כמה התופעה הנ"ל מטה את התוצאות:

הזיהוי השגוי של קישור אחד כהרבה (ולפעמים המון) קישורים מוביל למצבים שבהם Majestic מדווחת על מאות אלפי קישורים מדומיין מסוים בזמן ש-Ahrefs מציגה 4 לינקים שיוצאים ממנו – עוד סיבה טובה לכך שהדו קרב הוכרע בצורה כל כך ברורה.

ההשוואה בין האינדקסים ההיסטוריים – התוצאות

כשמשווים בין האינדקסים ההיסטוריים של מג'סטיק ושל Ahrefs התמונה מתהפכת:

total win majestic vs ahrefs
global rank

הניצחון של מג'סטיק בסעיף הזה מתבקש: בכלי הזה נשמרים נתונים לגבי קישורים מאז שנת 2009, בזמן שב-Ahrefs התחילו לתעד את הקישורים שהיו בעבר ולא בהכרח רלוונטיים היום רק ב-2015 – כך של-Majestic יש פור של 6 שנים שלמות.

השאלה החשובה היא איזו השוואה מספקת לנו מידע חשוב יותר לקידום האתר ולגיבוש אסטרטגיית בניית קישורים היום – זו שבין האינדקסים העכשוויים או זו שבין האינדקסים ההיסטוריים. לי נראה שהתשובה די ברורה…

2. עם איזה כלי אפשר להגיע לתובנות נכונות ולהפיק מקסימום תועלת?

על-מנת לגבש תוכנית בניית קישורים, לבחור אנקור טקסט אופטימלי לכל לינק ובאופן כללי לעשות את העבודה שלנו – קידום אתרים – באופן המקצועי ביותר, אנחנו צריכים כלי שלא רק יודע לאסוף את כל המידע החיוני, אלא גם מגיש לנו אותו כך שנוכל להגיע לתובנות מדויקות.

אם נחזור לדוגמה של מספר הקישורים למדריך של MOZ, מג'סטיק דיווחה על 628,437 לינקים עכשוויים:

maz majestic

אבל אם נרצה לצלול אל הרשימה המפורטת ולהסיק ממנה מסקנות, נגלה שהכלי מציג לנו רק 30,000 קישורים (600 עמודים שבכל אחד מהם 50 תוצאות):

majestic research

גם כשמנסים לייצא את המידע מקבלים רק 30,000 תוצאות – אלא אם כן בוחרים באופציה שנקראת Advanced Report. הבעיה היא שלחיצה על האפשרות הזו מובילה לדף מאתגר במיוחד שלא ברור מה צריך לעשות בו כדי לקבל את הדו"ח המפורט במלואו. לשם השוואה, Ahrefs מספקת לנו את המידע המלא בשיא הפשטות – כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ה-Export (מה שכן, לפעמים צריך קצת להתאזר בסבלנות עד שהכלי שולף את כל המידע, ובמיוחד אם מדובר על אתר גדול מאוד).

הגרפים החשובים שתמצאו רק ב-Ahrefs

עוד דרך שבה Ahrefs עוזרת לנו להפיק מקסימום מידע רלוונטי ומקסימום תועלת היא באמצעות 2 גרפים – Referring Domains ו-Organic Traffic.

הגרף הראשון נראה כך:

ahrefs referring domains
ahrefs organic traffic

במג'סטיק ישנם גרפים אחרים – כאלה שמראים את מספר הדומיינים ואת מספר הקישורים בכל יום, ללא נתונים מצטברים. בהתאם המידע היחיד שניתן להסיק מהם הוא המהירות שבה סורקת מג'סטיק את הרשת, ולא האם פעולות שאנחנו מבצעים מצליחות לייצר קישורים ותנועה לאתר המקודם.

למעשה, בלי להראות שינויים בפרופיל הקישורים לאורך ציר הזמן, אין שום תועלת בגרף, ובנוסף Majestic מציגה תמונה סטטית, בעוד Ahrefs מספקת גרף אינטראקטיבי שאפשר לשאוב ממנו אינפורמציה נוספת.

מה ההבדל בין הסיכומים של שני הכלים?

ב-Majestic המסך שמציג סיכום של כל הנתונים נקרא "Summary" ואילו ב-Ahrefs יש "Overview". שניהם דומים מאוד זה לזה כפי שאפשר להיווכח משתי התמונות הבאות, כך שבסעיף זה התוצאה היא תיקו:

majestic

השוואת הדו"חות לגבי הדומיינים שמפנים לאתר

ב-Majestic תמצאו ב-Domain Report לגבי לינקים את המידע החיוני הבא:

  • Trust Flowאינדיקציה מצוינת לאיכות הלינקים שמובילים לאתר.
  • Citation Flowאינדיקציה לכמות הדומיינים השונים שיוצא מהם לינק לאתר.

המטרה של בניית קישורים היא להגיע למצב שבו ה-TF קרוב ל-CF או שווה לו. אם ה-CF גבוה במידה ניכרת מה-TF, כדאי לחשב מסלול מחדש.

כמו כן, ייאמר לזכות מג'סטיק שהם מציגים את מספר הדומיינים ואת מספר הקישורים ביחס לכל Referring Domain. הדו"ח נראה כך:

יתרון למג'סטיק

עוד דו"ח מוצלח של מג'סטיק נקרא Geo:

geo by majestic

מהדו"ח זה תוכלו להסיק מסקנות לגבי המיקומים של ה-IP מהם יש לינקים לאתר, ה-Citation Flow וה-Trust Flow, סיומת הדומיין, השפה ועוד. בסך, הכל הדו"חות של מג'סטיק יכולים לספק תועלת, אבל קחו בחשבון שהמיון של הנתונים והפילוח שלהם לא נוחים, ובנוסף הם מציגים כאמור מידע חלקי (רק 30,000 קישורים – לא מספיק כשמדובר על אתר גדול).

עוד חיסרון של Majestic הוא שהכלי הזה לא מבחין בין קישורי nofollow לקישורי dofollow. ב-Ahrefs לעומת זאת תוכלו לראות מיד כמה מהקישורים הם אכן dofollow:

בנוסף, Ahrefs מאפשרת למיין ולפלח את המידע בקלות ובנוחות – למשל על בסיס סוג הקישור (Dofollow / Redirect  / Governmental / Educational / Nofollow) – כפי שניתן לראות בתמונה הבאה:

reffering domains ahrefs

השוואת דו"חות הקישורים

לגבי הדו"ח, ב-Backlink Report אין שום פילטרים (פרט לאפשרות להציג קישור אחד, 3 קישורים, 10 או את כל הקישורים מדומיין מסוים – אפשרות שאין לה ערך אמיתי). ב-Ahrefs מוצעת לכם בחירה רבה, כשבין הפילטרים החשובים סוג הקישור, הפלטפורמה והשפה. בנוסף, תוכלו לבחור להציג לינק אחד לכל דומיין, את כל הלינקים או לקבץ את הלינקים הדומים:

backlinks ahres

אפשרויות המיון הן לפי ה-DR, (דירוג הדומיין – Domain Rating), ה-UR (דירוג העמוד הספציפי – URL Rating) או מספר הקישורים החיצוניים בעמוד, ובסך הכל אפשר להגיע לכל פילוח שמעניין אתכם, להבין איזה אנקור טקסט יש לכל לינק ועוד. בנוסף, גם לגבי דו"ח הקישורים העובדה שב-Majestic אפשר לראות רק 30,000 שורות מהווה חיסרון לעומת Ahrefs שמציג את מלוא המידע שאסף:

קישוים נכנסים Ahrefs

3. למי יש יותר פיצ'רים?

גם בסעיף הזה יש לנו נוק-אאוט: מג'סטיק סופרת לינקים, Ahrefs מספקת חבילה שלמה של כלי SEO חיוניים. במיוחד מצטיין הכלי הזה ביצירת חיבורים בין מידע על קישורים לבין מידע על טראפיק וחיפושים ברשת. אם למשל תסתכלו על דו"ח ה-Top Pages, תוכלו לראות שהוא מספק לנו – באופן ברור ונוח מאוד לקריאה והסקת מסקנות – מידע בעל ערך רב:

  • מיון על סמך היקף הטראפיק
  • אחוז הגולשים שמגיע לעמוד
  • מילת המפתח שמספקת את התנועה הרבה ביותר לאתר
  • הדירוג הנוכחי עבור המילה הנ"ל
  • נפח החיפוש עבור אותה מילה
פיצ'רים ahrefs

בנוסף, אם תרצו, תוכלו גם לקבל את כל מילות המפתח שעבורן האתר מדורג, ובקיצור, כל מה שצריך כדי לתכנן אסטרטגיית בניית קישורים אופטימלית, אנקור טקסט מדויק ועוד.

איזה עוד כלים שימושיים נמצא ב-Ahrefs?

Ahrefs כאמור הוא חבילה שלמה של כלי SEO. בין השאר הוא מציע ניתוח מילות מפתח, כלי למעקב אחרי הדירוג של האתר בגוגל, כלי ניתוח אתרים, מערכת התראות (למשל לגבי קישורים שהוסרו או מילת מפתח חדשה שהאתר הפך להיות מדורג גם לגביה), כלי שמציג מילות מפתח שעבורן המתחרים שלכם מדורגים ואתם לא, כלי שמציג אתרים שיש מהם לינקים אל המתחרים שלכם ואליכם לא – ועוד כלי שכדאי להתעכב עליו מעט: ניתוח תוכן (Content Explorer) – שנמצא בתפריט העליון של Ahrefs, מעל שורת הזנת ה-URL.

כלי ניתוח התוכן מאפשר לכם להזין מילת מפתח ולקבל רשימה של תכנים שמכילים אותה (ככותרת או בגוף המאמר) – המון תכנים כאלה ובהתאם שפע של מידע רלוונטי שאפשר לנצל אותו כדי להשביח את התכנים שלנו. כך נראה המסך של ה-Content Explorer:

majestic Content Explorer

4. סיכום ומסקנה

  1. ברוב המקרים, Ahrefs מוצא הרבה יותר קישורים מ-Majestic.
  2. Majestic מתקשה להבחין בין URL-ים דומים ולכן התוצאות שלו עלולות להיות מנופחות.
  3. הדו"חות של Ahrefs שימושיים יותר, מאפשרים מיון ופילוח נוח ואיתם קל יותר להגיע לתובנות חיוניות.
  4. ל-Ahrefs יש הרבה יותר פיצ'רים – חבילה שלמה של כלים שמבטיחים בניית קישורים אופטימלית וקידום שמשיג תוצאות ביעילות מרבית.

כך שהמסקנה ברורה: אם אתם עדיין לא עובדים איתו, זה הזמן להתנסות ב-Ahrefs.

רוצה לקבל עדכונים לפני כולם?

שתף את המאמר עכשיו!