חיפוש

115 פרמטרים שעל פי הם גוגל מדרגת אתרים

במאמר זה, ננסה לסקור כמה שיותר גורמי דירוג של קידום אתרים אורגני, אשר ישנה סבירות שגוגל לוקחת בחשבון כאשר היא מחליטה אילו תוצאות להציג לנו בעבור ביטויי חיפוש שונים. זה המקום להגיד שכל הפרמטרים הינם בגדר השערה בלבד ואת הפרמטרים האמיתיים באופן וודאי יודעים רק אנשי הסוד שעובדים בגוגל, הפרמטרים המובאים כאן הינם על בסיס ניסיון, היגיון והשערה בלבד, חלקם בסבירות גבוהה יותר שבאמת נכללים באלגוריתם וחלק בסבירות נמוכה.

רגע לפני שמתחילים: כדי להבין כיצד גוגל מדרגת אתרים, בואו נניח לרגע שאתם צופים במשחק הגמר האחרון של ליגת הכדורסל האמריקנית. מי יהיה לדעתכם השחקן המצטיין של המשחק? האם זה שקלע את מספר הנקודות הגדול ביותר? אולי דווקא זה שביצע הכי הרבה חסימות או שחטף הכי הרבה כדורים מן הקבוצה היריבה? אולי השחקן שגרם לשחקנים בקבוצה מולה הוא משחק לאיבודי הכדור הרבים ביותר? אולי השחקן עם אחוזי הקליעה הטובים ביותר?

אתם ודאי מבינים, שאפשר היה להמשיך עם המדדים השונים עד אינסוף. אבל באמת שזה פחות חשוב. מה שחשוב יהיה להבין שגוגל, ככל הנראה, מדרגת אתרים כפי שאנחנו מדרגים את השחקן המצטיין בכדורסל: על סמך שקלול של הרבה מאוד פרמטרים, אז בואו ננסה לסקור אותם.

פרמטרים המתייחסים לדומיין

עם העדכונים האחרונים במנוע החיפוש שלה, בכלל לא ברור האם גוגל לוקחת את הפרמטר הזה בחשבון. יש, במקרה הזה, מי שנוטים להתבלבל בין סיבה לתוצאה: לדומיין בעל ותק יש סיכוי גבוה יותר להיות מקודם משום שבמהלך הזמן, ניתן לבנות פרופיל קישורים איכותי לדומיין ולמצב אותו וכן לבנות לו סמכות בצורה מדורגת. הותק בפני עצמו, אם הוא מהווה בכלל פקטור, הוא שולי.

גם כאן לא מדובר בפרמטר בעל חשיבות מאוד גדולה – אבל חשוב יהיה להכיר בקיומו. צריך לזכור: פעמים רבות, כשזה נוגע לדירוגים במנועי חיפוש, ובפרט גוגל, אנחנו מנצחים בנקודות, ולא בנוקאאוט. לכן, כל שיפור באתר שניתן לבצע והמחיר שלו סביר, כדאי יהיה לשקול בחיוב ביצוע שלו, גם אם הוא נראה כפעולה שולית ולא חשובה.

מדובר בשכלול של הסעיף הקודם, ולמעשה, אינדיקציה להתאמה טובה יותר לביטוי החיפוש.

מקובל יהיה לחשוב שדומיין השייך לגוף בעל סמכות גדולה יחודש מראש למשך זמן רב יותר. כאשר בעלי הדומיין מחדשים את אורך החיים שלו לתקופה ארוכה יש בזה כדי לאותת לגוגל כי מדובר באתר סמכותי ורציני. תכלס, לא הייתי לוקח יותר מידיי ברצינות את הפרמטר הזה, אבל כל כך קל ליישם אותו שלמה לא בעצם?!

מקובל יהיה לחשוב שדומיין בעל היסטוריה "רעה", שעבר הרבה ידיים, ביצע הפרות שונות, נפרץ, דלפו ממנו פרטים אישיים וכו' לא יזכה לציון גבוה מגוגל בנושא הזה.

שוב, לא מדובר בפקטור בעל חשיבות מאוד גדולה, אולם בעבר, בהחלט, התאמה מלאה של שם הדומיין לביטוי אותו חיפש המשתמש הייתה פקטור חשוב.

גוגל ככל הנראה מעודדת רישום ציבורי של הדומיין. רישום פרטי של הדומיין עלול להעיד שיש לבעל האתר משהו להסתיר. לא ברור כמה חשיבות יש לפרמטר הזה, שכן קיימים אתרים רבים, המדורגים יפה מאוד, עם רישום פרטי של הדומיין.

אם בעל הדומיין ניהל דומיין שנענש בעבר, או שהבעלים שלו ביצע disavow לקישורים נכנסים אליהם הוא ביקש להתכחש, קיימת סבירות שגוגל תיקח זאת בחשבון.

ייתכן כי רישום דומיין לוקאלי יסייע לדומיין להתקדם במדינה בה הוא רשום.

קישורים נכנסים

ההנחה היא שככל שהאתר המקשר ותיק יותר, כך ערך הקישור עולה.

ההנחה היא שככל שמספר האתרים המקשרים עולה, כך פרופיל הקישורים נחשב יותר.

מדד זה מתייחס לעד כמה רחב פרופיל הקישורים הנכנס לאתר.

כן, גם כאלו מאותו דומיין.

האנקור יכול לסמן לגוגל מהו הנושא באמצעותו מתבצע הקישור בין האתרים. עם זאת, לשימוש באנקורים מדויקים חשיבות פחותה מזו שהייתה בעבר, עוד על כך תוכלו לקרוא כאן.

גוגל מתייחסת, כמובן, גם לקישורים הנכנסים מתמונות, ובתוך כך לתגית האלט שלהם.

מדובר בקישורים הנכנסים לאתר מדומיינים עם סיומות gov או edu. וגוגל טוענת שהיא מתעלמת מקישורים כאלו כאשר מדובר בכמות גדולה יחסית של קישורים נכנסים לאתר, אולם הסברה היא כי מדובר בכל מקרה בקישורים בעלי ערך רב.

גוגל לוקחת בחשבון את סמכות העמוד ממנו מתקבל הקישור לאתר.

בדומה לסעיף הקודם, רק שהפעם הפרמטר מתייחס לאיכות הדומיין המקשר ולא לדף ממנו מתקבל הקישור.

גוגל ככל הנראה מייחסת חשיבות רבה יותר לקישורים המתקבלים מאתרים אחרים המדורגים על אותה מילת מפתח.

מדובר בפקטור שהוא מעט ספקולטיבי, אך הכוונה היא שגוגל מייחסת סמכות וחשיבות לאתר רק לאחר שהוא מקבל קישורים מאתרים שהיה מצופה שיקבל מהם קישור, לו היה באמת אתר גדול וסמכותי.

גוגל עלולה לפגוע בדירוג של אתרים שמקבלים פרופיל קישורים רחב מאתרים לא איכותיים.

על פי הכללים של גוגל קישורים כאלו אמורים להיות מסומנים בתגית הייעודית לכך.

קבלת אחוז גדול מאוד של קישורים מסוג אחד בלד עלול לפגוע באיכות פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר.

קישורים המוטמעים בתוך תוכן עשיר אמורים, על פי הספר, להיות קישורים בעלי כוח גדול יותר מאשר אלו אשר מוצבים בדפים ריקים או בעלי תוכן דל.

תצורה זאת עלולה לפגוע גם היא בפרופיל הקישורים של האתר.

גוגל יכולה לעשות שימוש בטקסט העוגן של קישורים פנימיים באתר על מנת ללמוד על הביטויים המרכזיים סביבם תוכן האתר בנוי.

גוגל מייחסת חשיבות למיקום הקישור בעמוד. ככל שמיקום הקישור נמצא קרוב יותר לתחילת העמוד, כך, ככל הנראה, הערך שלו עולה.

לקישורים המקבלים מאתרים רלוונטיים כוח משמעותי יותר מאשר לקישורים המתקבלים מאתרים שונים אחרים.

למרות שקישורים המתקבלים מויקיפדיה נחשבים לקישורי noFollow, רבים סבורים שיש להם בכל זאת ערך לקידום האתר.

הסברה היא כי ככל שהקישור הינו וותיק יותר, כך עולה ערכו.

ככל שפרופיל הקישורים יראה טבעי יותר לגוגל, כך הסיכוי שהאתר המקושר ידורג גבוה יותר גדל.

קישורים המתקבלים מפורומים הפזורים ברחבי הרשת עלולים להחשב כקישורי ספאם בעיני גוגל, ולכן רבים אינם מייחסים להם כח רב.

ספאם באתר

עדכון פנדה של גוגל פגע בלא מעט אתרים, כאשר המיקוד העיקרי שלו היה בהערכת איכות התוכן הקיים באתרים השונים. אם האתר "נענש" בעבר על ידי עדכון פנדה, גוגל ייקח זאת בחשבון.

חווית המשתמש היא אחד הפקטורים המרכזיים שעל פיהם גוגל מדרגת אתרים. פופאפים רבים הקופצים על מסך הלקוח בעת הגלישה, פוגעים בחווית המשתמש שלו, ולכן סביר שגם בדירוגים שלו.

הפצצת האתר במילות מפתח, לא רק בתכנים עצמם אלא גם בכותרות ובכותרות המשנה עלולה לפגוע בדירוגים של האתר.

אתר שמכיל קישורים נסתרים באתר, ודאי כאלו שאמורים לזכות אותו בתגמול, כמעט בודאות יסבול מירידה בדירוגים.

במקרה שהתכנים באתר אינם איכותיים באופן קיצוני, ונדמה שנוצרו על ידי מכונות אוטומטיות ומתוך רצון להעמיס במילות מפתח – גוגל תסמן לאתר על אי שביעות הרצון שלה מן העניין, בין היתר באמצעות הדירוגים.

ספאם מחוץ לאתר

אבטחת מידע והגנת הפרטיות של הגולשים באתר הינם פקטור משמעותי ביותר בדירוג האתר. במקרה שאתר נפרץ ובעל האתר לא טיפל בחורי האבטחה שאפשרו זאת, יוסר, ככל הנראה, האתר מן האינדקס, אם האתר שלכם נפרץ או שאתם רוצים להיות מוכנים ליום שזה יקרה (הלוואי שזה לא יקרה!), הנה מדריך לתוסף booter שנועד למנוע ולטפל בפרצות אבטחה.

אם האתר מקבל הרבה מאוד קישורים מאתרים לא רלוונטיים, ונדמה פרופיל הקישורים שלו הוא מניפולטיבי, ההשלכות תיראנה כמעט בוודאות בתוצאות הדירוגים של האתר.

עדכון פינגווין של גוגל טרף את הקלפים בכל הנוגע לקישורים חיצוניים, והכריח בעלי אתרים לעשות חושבים מחדש בכל הקשור לניהול פרופיל הקישורים שלהם.

כלי ההתכחשות לקישורים של גוגל הוא כלי שמאפשר לבעלי אתרים להודיע לגוגל שהם אינם לוקחים אחריות על קישורים מסויימים שנכנסים לאתר שלהם, ומבקשים מגוגל שלא לעשות בהם שימוש בזמן ריצת האלגוריתם. שימוש תדיר בכלי הזה יכול לאותת לגוגל שמדובר באתר מהימן.

פרמטרים המתייחסים לעמוד

עמוד, אשר הכותרת שלו כפי שהיא מוצגת במנוע החיפוש כוללת את מילת המפתח שחיפש הגולש, ידורג, בסבירות גדולה, גבוה יותר.

שדרוג לפרמטר הקודם. עשו שימוש במטא – טייטל שפותח במילת המפתח ככל שאפשר, מבלי לפגוע, כמובן בחווית המשתמש או בהגיון הבריא.

על פי הערכות, גוגל לא עושה שימוש ישיר בשדה התיאור של העמוד כפקטור לדירוג, אולם תיאור טוב, אשר כולל את מילות המפתח העיקריות, יכול לסייע בהגדלת שיעור ההקלקות (CTR), גורם, שייתכן שיש לו השפעה על אלגוריתם הדירוג של גוגל.

ידוע, כי גוגל עושה שימוש ב- H1 של העמוד במקרים בהם הטייטל של העמוד נחשב לפחות מוצלח מבחינתו. ההשערה היא שגוגל עושה שימוש ב- H1 גם על מנת לדרג את הרלוונטיות של העמוד.

לכאורה, ככל שמילת המפתח מופיעה פעמים רבות יותר בעמוד, גוגל יכול להסיק שהעמוד עוסק בנושא הקשור במילת המפתח. עם זאת, גוגל יודע ברמת ודאות גדולה להתמודד עם תרחישים של הצפת מילות מפתח בעמוד לצורך קידום העמוד.

להוציא מקרים יוצאי דופן, גוגל מעריך הרבה יותר תוכן ארוך ואיכותי, כזה שמסקר נושא מסויים מכל הזויות. תוכן ארוך ומעמיק מאפשר לגוגל להציג לגולש תוצאה שתהיה רלוונטית מבחינתו ותענה לו, בסבירות גבוהה, על השאלה.

תוכן עניינים יכול לסייע לגוגל להבין במה העמוד המדובר עוסק, ואילו תכנים הגולש צפוי למצוא בו.

גוגל ככל הנראה משתמש במתודה זאת על מנת להבין מהו הנושא שבו עוסק העמוד, ולהסיק מתוך כך, מהי מידת הרלוונטיות לביטוי שחיפש הגולש.

גוגל עושה שימוש במנגנון ה- LSI  – Latent Semantic Indexing על מנת להבין את הנושא שבו עוסק העמוד. למה הכוונה? אם גוגל קורא עמוד אשר מציין את שמותיהם של ליאנו, מומרע, צ'יטרה, טייגרה ופתנרו (יסלחו לנו החתלתולים) – הוא יכול להבין מן הטקסט שמדובר בעמוד אשר עוסק בסדרת הטלויזיה המצויירת – חתולי הרעם.

בדומה לסעיף הקודם, גוגל תחפש את הפקטורים האלו גם בשדות המטא-טייטל ושדה התיאור החשובים.

לגוגל יש דרכים משלה למדוד את איכות התוכן ואת רמת הכיסוי שלו. ככל הנראה, גוגל נוטה לתת עדיפות לתוכן שהוא מעמיק וסוקר את כל ההיבטים של הנושא שחיפש הגולש.

גוגל מעוניינת להציג לגולש דפים שמהירות הטעינה שלהם גדולה ושאינם פוגעים בחווית המשתמש.

כלי הריגול האולטימטיבי של גוגל נכנס כאן לפעולה – גוגל ככל הנראה מודדת עוד הרבה נתונים מעבר לזמן הטעינה של העמוד, ומשתמש בפלטפורמה של כרום, על מנת ללמוד על הרגלי הגולשים ומידת שביעות הרצון שלהם.

השימוש ב- AMP מקצר באופן משמעותי את זמן הטעינה במובייל. עם זאת, יש לקחת בחשבון שלשימוש ב- AMP גם חסרונות לא מעטים.

מרגע שגוגל תבין היטב במה העמוד עוסק ותוכל לשייך אותו ל"ישות" – עולם תוכן בעל מאפיינים ייחודיים – קל יהיה לה יותר להחליט על הדירוג של העמוד במנועי החיפוש עבור הביטויים הרלוונטים לישות.

גוגל עלולה להעניש עמודים באמצעות דירוגים נמוכים, אם היא חושבת שהתוכן שבכתוב בהם הוא תוכן משוכפל.

שימוש נכון בתגית קנוניקל יכול לסייע להימנע מעונש של גוגל בגין תוכן משוכפל.

מעבר לגודלן של תמונות, אשר יכול להשפיע על זמן הטעינה של האתר, במיוחד במובייל, שימוש נכון בשם הקובץ של התמונה, תגיות ה- alt, כותרת התמונה והתיאור שלה – יכול לסייע לעמוד להתקדם במנוע החיפוש עבור הביטויים הרלוונטיים, הנה מדריך להאצת אתרי וורדפרס.

גוגל מעריכה יותר תוכן שעובר מעת עדכונים – במיוחד עבור חיפושים שהם מוטי זמן, ושהתכנים בהם מתעדכנים באופן תדיר.

גוגל, ככל הנראה, עוקבת לא רק אחר תדירות ביצוע השינויים בתוכן, אלא גם אחרי איכותם. עדכונים משמעותיים ורציניים מוערכים בצורה שונה מתיקוני שגיאות סמנטיות.

גוגל בודקת את הימצאותה של מילת המפתח לא רק בכותרת ובתיאור העמוד, אלא גם בתוכן עצמו, ובאופן ספיציפי, בתוך מאה המילים הראשונות שלו. על פי מקורות זרים, כמובן.

גוגל מחפשת אחר קיומה של מילת המפתח גם בכותרות H2 ו- H3 של העמוד, כתבתי בעבר מדריך מושקע על שימוש נכון בכותרות, שווה בדיקה.

רבים בתעשיית ה- SEO מאמינים שקישור אל אתרים סמכותיים רלוונטיים מתוך עמוד תוכן יכול לסייע לו להיות מדורג במקומות גבוהים.

גוגל יכולה לעשות שימוש בפרופיל הקישורים היוצאים על מנת ללמוד על התוכן הרלוונטי לעמוד המקשר, להבין אותו טוב יותר, ולדרג אותו בהתאם.

שגיאות כתיב ותחביר רבות בעמוד לא תעזורנה לגוגל לרצות ולדרג את העמוד במקום גבוה.

לפקטור הזה יש קשר לפקטור על תוכן משוכפל עליו דיברנו קודם לכן. גוגל אוהב לדרג תוכן מקורי, ובמידה שהעמוד הרלוונטי מהווה בסך הכל סינדיקציה של תוכן שנגזר ממקורות אחרים – גוגל עלול לדרג אותו נמוך ואף לא לדרג את העמוד כלל.

ככל שעובר הזמן, יותר ויותר פעילות של גולשים עוברת לאיזורי המובייל. גוגל מבינה זאת, ודורשת מאתרים להיות מותאמים לתצוגה במובייל. הכוונה לכך שתצוגת האתר תהיה רספונסיבית או לחלופין מותאמת לנייד, שלא תתקיים גלילה אופקית, שהכפתורים יהיו מספיק רחוקים זה מזה על מנת למנוע טעויות בלחיצה, שהעמודים יטענו במהירות ועוד.

מתודה מקובלת בניהול אתרים היא להסתיר חלק מתצוגת הדפים שאינה קריטית להצגה, בפורמט המובייל. בצורה כזאת, ניתן להקל את השימוש בערוץ המובייל על המשתמש. עם זאת, יש לקחת בחשבון שגוגל עלולה שלא לאנדקס דפים שמוסתרים בתצוגת המובייל, ומן הסתם, לפעולה כזאת יש השלכה על הדירוג של אותם עמודים במנוע החיפוש.

תוכן משלים איכותי, למשל שימוש במחשבונים לחישוב שערי מטבע, הצגת שערי ריבית וכו' יכולים לסייע לעמוד להיות מדורג היטב במנוע החיפוש של גוגל.

אם המשתמש נדרש ללחוץ על כפתורים באתר, או לעבור לטאבים שונים, על מנת לצפות בתוכן, יכולה להיות לתצורת העבודה הזאת השפעה על דירוג העמוד בגוגל.

כמות קישורים גדולה מידי היוצאת מן העמוד, עלולה לפגוע באותו עמוד ובעקבות זאת, עלולה לחול פגיעה בדירוגים שלו, בכל מקרה במידה והחלטתם להוציא קישורים רבים, מומלץ להוסיף להם תגית NOFOLLOW.

השימוש בתמונות, סרטונים וכלי מולטימדיה אחרים יכול להוות סממן תוכן איכותי לגוגל, ולסייע לעמוד בדירוגים עבור מילות מפתח רלוונטיות.

אין ספק שקישורים פנימיים הם אחד הפקטורים המשפיעים ביותר על הדירוג של עמודים במנוע החיפוש של גוגל.

בהמשך לסעיף הקודם, הרי שככל שהקישורים הפנימיים לעמוד מגיעים מעמודים בעלי סמכות גדולה יותר, כך גדלה ההשפעה שלהם על דירוג העמוד.

גוגל מקטלגת, ככל הנראה, את רמת הטקסט בעמוד, לקטגוריות כמו בסיסי, בינוני ומתקדם, ומתאימה את תוצאות החיפוש לאופי החיפוש שבוצע על ידי הגולש.

גוגל תבחן טוב יותר את תצורת הדירוג של עמודים אשר מכילים הרבה קישורי אפיליאציה. אין הכוונה לדירוג נמוך יותר של עמודים המכילים קישורי אפיליאציה, אלא בחינה מעמיקה יותר של יתר גורמי הדירוג הרלוונטיים לעמוד. 

גוגל תייחס חשיבות לקיומן של שגיאות html בעמוד, ותדרג נמוך יותר עמודים בעלי קוד מרושל.

גוגל תעדיף עמודים בעלי כתובת url שאינה ארוכה מידי ומסורבלת מידי.

ככל שהעמוד המדורג קרוב יותר מבחינת ההירכיה של האתר לעמוד הבית, כך יגדל הסיכוי שידרוג גבוה יותר.

שיוך תוכן העמוד לקטגוריות ולתגים יכול לסייע לגוגל להבין במה העמוד עוסק ומהם העמודים באתר הרלוונטים אליו, ומשלימים את התוכן שלו.

גוגל יכולה להסתייע בנתיב המלא של כתובת העמוד כדי לחלץ ממנה שמות קטגוריות ומילות מפתח שיכולות להעיד על תוכנו של העמוד.

גוגל בוחנת קיומן של הפניות מתוך התוכן לאתרים בהם מופיע מידע מהימן ובר סמכות, המחזק את תוכן האתר המקשר. המדרגים האנושיים של גוגל קיבלו הנחיה לבדוק ידנית את ההפניות האלו ולוודא כי הן אכן איכותיות ומוסיפות ערך לגולש ולנושא עצמו.

השימוש ברשימות ממסופרות או בבולטים בגוף הטקסט יכול לסייע לקורא לצרוך תוכן ארוך ומשמעותי במנות קטנות, ולהקל עליו את הקריאה. גוגל, על פי ההשערות, מעריכה את זה.

אם העמוד מדורג על מילות מפתח נוספות, הדבר יכול להוות מבחינת גוגל לסממן איכות חשוב.

למרות שגוגל באופן כללי מעדיפה תוכן רלוונטי ועדכני, הרי שעמוד בעלותק אר מתעדכן באופן תדיר יוכל לזכות בדירוגים גבוהים יותר מאשר דף חדש עם תוכן רלוונטי.

לא כל כך ברור כיצד גוגל מודדת את הפרמטר הזה, אבל במקרה שגוגל מבינה כי מדובר בתוכן שמספק ערך לגולש, היא תעדיף אותו על פני תוכן דומה עם ערך פחות לגולש.

פרמטרים המתייחסים לאתר

גוגל מעדיפה לקדם אתרים אשר מספקים ערך לגולש. דיברנו על זה כבר בסעיף הקודם, ברמת העמוד.

לגוגל חשוב לדעת לא רק מי עומד מאחורי האתר, אלא שגם הגולשים יוכלו לפנות אליו. גוגל יעריך יותר אתרים אשר מספקים דרכים פשוטות וקלות ליצירת קשר.

גוגל ידרג גבוה יותר אתרים בעלי היררכיה מובנית ונכונה, אשר מתעדכנת באופן שוטף, בין היתר, באמצעות קובץ ה- Sitemap.

גוגל מעריכה יותר אתרים אשר מתעדכנים באופן שוטף.

אם אתר מושבת לעיתים תכופות ולפרקי זמן ארוכים, הדבר עלול להשפיע על הדירוגים שלו לרעה.

הסברה היא כי גוגל מדרג גבוה יותר אתרים המאוחסנים במדינה בה מתבצעים מרבית החיפושים של הגולשים המובילים לאתר, המלצה שלי, לכו על יופרס.

גוגל הצהירה בעבר שהשימוש ב- https הפך להיות פקטור בדירוג האתר.

קיומו של דף המפרט את תנאי השימוש והיבטים של זכויות יוצרים באתר עוזר לאתר להיות מדורג גבוה יותר במנוע החיפוש.

תגיות מטא אשר משוכפלות לאורך דפי האתר יגרמו לפגיעה בדירוגים של עמודים מסויימים במנוע החיפוש.

פירורי לחם הם למעשה תפריט דינמאי באתר אשר מראה לגולש בכל רגע נתון מה מיקומו בהיררכיה של האתר. הסברה היא כי שימוש בפירורי לחם מסייע לגוגל ולגולש להבין טוב יותר את ההירכיה של האתר, ולדרג אותו גבוה יותר.

אתר אשר קשה לגולש להתמצא בו ולנווט בין דפי האתר, ידורג, מן הסתם, נמוך יותר בהשוואה לאתר מקביל המקל על המשתמש את ההתמצאות.

לא מדובר כאן בקביעה חד משמעית, אבל גורמים שונים בעולם ה- seo סבורים כי התקנת גוגל אנליטיקס + חיבור האתר לסרץ' קונסול יכולים לסייע לאתר בדירוגים.

ההנחה היא כי גוגל עושה שימוש בתדירות ובאיכות המשובים שמספקים גולשים על האתר, כדי להבין כיצד יש לדרג אותו ביחס למתחרים.

התנהגות הגולשים באתר

רבים מאמינים כי פרמטר זה משמש את גוגל כדי לנתח את התנהגות הגולשים ובפרט מה מניע אותם לבחור בתוצאת החיפוש הרלוונטית להם.

שיעור נטישה גבוה של גולשים עלול להעיד על אי שביעות רצון מן האתר. עם זאת, ישנם כמובן נושאים שבהם מצופה מן הגולשים לנטוש מיד עם קבלת התשובה, ולכן השימוש בפרמטר זה הוא מורכב יותר מכך.

תנועה ישירה מסיבית לאתר יכולה לאותת לגוגל שמדובר באתר איכותי וממותג שהגולשים פונים אליו באופן ישיר.

תנועה של מבקרים חוזרים יכולה לאותת על שביעות רצון של גולשים ולסייע לאתר בדירוגים.

חזרה לדף תוצאות החיפוש ובחירה של אתר אחר במטרה להשלים את המענה לחיפוש, עלולה לאותת לגוגל שמדובר באתר שלא ענה על כלל ציפיות הגולש.

החוקה מיוחדת באלגוריתם של גוגל

ההנחה היא כי יש יתרון בהצגת תוכן אקטואלי ורלוונטי לגולש בכל חיפוש.

אין טעם להציג לגולש עוד מאותו דבר. דף תוצאות החיפוש צריך לאפשר לגולש לקבל את עולם התוכן השלם והמקיף ביותר.

על מנת להחזיר לגולש את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבורו, גוגל עושה שימוש בהיסטוריית הגלישה שלו. אם למשל, אוהד שרוף של מכבי תל אביב מחפש את הביטוי מכבי, סביר יהיה להניח שגוגל תציג בפניו את אתר האינטרנט של קבוצת הכדורגל האהובה עליו במיקום גבוה במנוע החיפוש. לעומת זאת, גולש אשר מתעניין בתקופה האחרונה במימון לניתוח שקופת החולים התחייבה לטפל בו, יקבל, ככל הנראה, את אתר האינטרנט של קופת חולים מכבי ראשונה בתוצאות החיפוש. באותו אופן, ייתכן שהיסטוריון יקבל מידע על המכבים הגיבורים.

בדומה להיסטורית הגלישה, גם בפרמטר זה עושה גוגל שימוש כדי לטייב ולדייק את תוצאות החיפוש המוצגות לגולש.

למיקום הגולש ישנה חשיבות גדולה כאשר מדובר בחיפושים שהם מוטי מיקום. אם גולש מחפש פאנצ'ריה, לא סביר שהוא מעוניין לקרוא מאמר ארוך ומתיש על תיקון פאנצ'רים, אלא מבקש שגוגל תפנה אותו למרכז תיקון הפאנצ'רים הקרוב אליו.

מיתוג בית העסק מאחורי האתר

קיומם של דפי פייסבוק, פרופיל טוויטר, פרופיל לינקדאין ופרופילים נוספים מוכרים של בית העסק ברשתות החברתיות, הפעילות של בית העסק ברשתות אלו, והזמינות שלו בערוצים השונים היא עוד אחד מן הפקטורים בהם משתמשת גוגל על מנת לדרג את האתר.

חיפושים רבים של שם המותג יכולים להצביע על בית עסק שעבר תהליך איכותי וממושך של מיתוג ולשלוח לגוגל איתות שמדובר באתר שכדאי לדרגו גבוה יחסית בתוצאות החיפוש.

כאן גוגל כבר יכולה ללמוד על הקשר בין שם המותג ומילות המפתח עליהן כדאי שיהיה מדורג.

בדומה להיסטורית הגלישה, גם בפרמטר זה עושה גוגל שימוש כדי לטייב ולדייק את תוצאות החיפוש המוצגות לגולש.

למיקום הגולש ישנה חשיבות גדולה כאשר מדובר בחיפושים שהם מוטי מיקום. אם גולש מחפש פאנצ'ריה, לא סביר שהוא מעוניין לקרוא מאמר ארוך ומתיש על תיקון פאנצ'רים, אלא מבקש שגוגל תפנה אותו למרכז תיקון הפאנצ'רים הקרוב אליו.

הצגנו במאמר זה 115 גורמים שאנו משערים שגוגל עושה בהם שימוש על מנת לדרג אתרים במנוע החיפוש שלה. אתרים שיקפידו על יצירת תוכן איכותי, מקורי ולא משוכפל, יתאימו את האתר למובייל, יבנו פרופיל קישורים איכותי ומגוון לאתר, יקפידו על זמני טעינה מהירים, יספקו חווית משתמש טובה לגולשים, יבנו היררכיה נכונה באתר ויאפשרו לגולשים להתמצא בהם בקלות, יבצעו אופטימיזציה לתמונות ולכלי מולטימדיה אחרים באתר, וינהלו פרופיל איכותי ברשתות החברתיות – יוכלו לזכות בדירוגים איכותיים במנוע החיפוש של גוגל, גם עבור ביטויי חיפוש מרכזיים.

115 פרמטרים שעל פי הם גוגל מדרגת אתרים — אלמנטור
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים