מה יותר כלכלי לחברת קידום אתרים: שכירים או פרילנסרים?

כמו לא מעט פוסטים שאני מעלה לבלוג באתר, גם הפוסט הזה נכתב בהשראת אחד הדיונים שהתנהלו בקבוצת הפייסבוק שלנו.

אחת השאלות שנשאלה היא, ואני מצטט: "מה עדיף? להעסיק עובד או להשתמש בפרילנסרים? בעיקר עבור קידום אתרים ובניית אתרים"

אז ברור שלכל אחת מתצורות ההעסקה האלו ישנם יתרונות וחסרונות והן מתאימות לעסקים שונים בשלבי התפתחות שונים, תוכניות שונות וגם תזרים מזומנים שונה בעסק.

איך תדעו מה מתאים לכם? מה השיקולים שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני שאתם מגייסים עובד לעסק או מתקשרים מול פרילנסר? הכנתי לכם מדריך בנושא.

 

יתרונות של העסקת עובדים שכירים

נתחיל מהיתרונות שיכול עסק לקבל באמצעות גיוס והכשרה של עובדים שכירים לעסק. להעסקת עובדים יש הרבה יתרונות שיכולים לסייע לכם לשפר את האפקטיביות והפרודקטיביות של העסק:

נאמנות לחברה

בניגוד לפרילנסרים שאינם מחויבים לחברה, ויכולים לאחר ההתקשרות אתכם להתקשר גם עם המתחרים שלכם, ולספק להם שירותים שונים (ואולי על הדרך לממש גם דבר או שניים שלמדו אצלכם), עובד, בדרך כלל, מתרכז ביצירת ערך לעסק אחד בלבד.

בזה הא שם את הפוקוס ובזה הוא משקיע את עיקר המשאבים.

כל מי שרוצה לפתח עסק לאורך זמן יראה בכך יתרון ברור.

 

עובדים יכולים לבצע משימות שונות בהתאם לצורך

בעסק, כמו בעסק, מידי פעם צצות משימות חדשות, בלת"מים, בקשות מיוחדות של לקוחות, שינויים במתווה ההתקשרות מול לקוחות ועוד.

כשאתם מעסיקים עובדים שכירים, אתם צריכים להיות פחות מודאגים משינויים כאלו ואחרים, בעיקר משום שאתם משלמים על הזמן של העובדים ועל התפוקה שלהם.

גם לעובד לא תמיד אכפת לגוון את העבודה ולבצע משימות נוספות, כשהוא יודע שהמשכורת ממתינה לו בסוף החודש.

פרילנסר, לעומת זאת, יתמחר לכם מחדש כל הגדלת תכולה של הבקשה המקורית שלכם, ובצדק מבחינתו.

 

זמינות

יתרון נוסף שיש לעובדים שכירים בעסק על פני התקשרות מול פרילנסרים היא הזמינות שלהם.

כאשר אתם מתקשרים מול פרילנסר, הוא בדרך כלל לא יוכל להבטיח לכם זמינות מלאה, אלא אם כן תתמחרו את זה בהתקשרות.

לעומת זאת, עובד בחברה, אמור להיות זמין, לכל הפחות בשעות העבודה המקובלות, לצרכים של העסק.

אם, לדוגמה, העסק יוצא במבצע מטורף לקראת הבלאק פריידיי, ברור לעובד שהוא צריך להודיע בבית, שהעסק דורש זמינות מוגברת שלו, והוא נדרש לתת כתף לעסק. אצל פרילנסר, הדברים, מן הסתם, לא עובדים ככה.

 

יציבות

אחד השיקולים העיקריים הנוספים בהעסקת עובד אל מול התקשרות מול פרילנסר הוא היציבות של העובד לעומת הארעיות של הפרילנסר.

אם תשקיעו בעובדים שלכם, ותייצרו להם סביבת עבודה נעימה שגם מייצרת להם ערך מוסף אישי, לא תהיה להם סיבה לעזוב אתכם.

תצורת העסקה הזאת מאפשרת יציבות בעסק, שימור ידע, ובעיקר, תחושה שניתן להסתמך על העובדים לקראת השקה של מוצר חדש, שירות חדש או תהליכי עבודה חדשים מול לקוחות.

 

מחויבות

לעובדים, בדרך כלל, יש רמת מחויבות גדולה יותר לעסק, בטח על פני פרילנסרים.

זה אומר שלעובדים יש אינטרס שהעסק ישגשג ויצליח, משום שצמיחה של העסק מייצרת להם יציבות תעסוקתית, הזדמנויות לקידום, תגמול נאה יותר ועוד.

 

לא ממוקדי מכירה

לא מעט פרילנסרים עובדים בשיטת הרגל בדלת.

מאחר שהם נדרשים כל העת לדאוג לעתיד הכלכלי שלה, הם יכולים להשקיע משאבים רבים בביצוע שיחות מכירה, ולהזניח דווקא את השירות עצמו.

עובדים מבצעים את העבודה שמונחת להם על השולחן בבוקר, ולכן זהו המיקוד שלהם.

 

שירות לקוחות

יתרון ברור שתייצרו לעסק באמצעות העסקת עובדים הוא היכולת לייצר קשר בין אישי בין עובדים ללקוחות, מה שיאפשר שימור של הלקוחות האלו לאורך תקופה.

בסופו של יום, הרבה מאוד פעמים, לקוחות מוכנים לשלם מעט יותר כסף ובלבד שהם ידעו שהם מטופלים על ידי נציג שאכפת לו, הוא חלק מן העסק והוא דואג להם.

 

יתרונות של העסקת פרילנסרים

התקשרות מול פרילנסרים יכולה לייצר לעסק ערך מוסף גדול מאוד ויש בה יתרונות משמעותיים עבור העסק.

מקצועיות

כשאתם מתקשרים מול פרילנסר אתם יכולים לבחור איש מקצוע מעולה שמתמחה בתחום מאוד ספציפי שבו נדרש לכם ידע מעמיק מאוד, וניסיון רב שנים, אולם לזמן קצר בלבד.

התקשרות מול פרילנסר במקרה הזה מייתרת מבחינתכם הכשרה ארוכה ויקרה של עובד בחברה.

 

גמישות במועדי ההתקשרות

אם העסק שלכם לא מתאפיין במתן שירותים באופן שוטף, ומעת לעת יש גם תקופות שבהן אין הרבה עבודה, התקשרות מול פרילנסר תאפשר לכם להיות גמישים יותר, ולשלם רק עבור פרק הזמן שבו נחוץ לכם השירות שהוא מספק.

 

אין תשלום על ימי חופשה או מחלה

העובד שלכם בעסק חלה או נפצע? אתם כמעסיקים תצטרכו לממן לפחות חלק מימי המחלה שלו.

לא זה המצב בהתקשרות מול פרילנסר. הסיכון במקרה הזה הוא עליו, ולכם לא קיימת מחוייבות בהקשר הזה.

 

אין מחויבות רגשית

אין מה לעשות. עם כל הכבוד למקצועיות ולצורך להישאר עניינים , במשך הזמן, היחסים בין מעסיקים לעובדים מתהדקים, לטוב ולרע.

זה אומר שמבחינה רגשית יכול להיות שתתקשו לפטר עובד בתקופה רעה למרות שזה מה שהעסק צריך.

זה גם אומר שיכולים להיווצר עם הזמן מתחים ותפיסות עולם שונות באשר לאופן ההתנהלות במשרד.

מובן שבהתקשרות מול פרילנסרים, לא זה המצב.

בהתקשרות כזו, אין לכם מחויבות רגשית, ואתם יכולים לסיים את ההתקשרות מתי שרק תירצו בלי זעזוע גדול בעסק או השפעה על המורל של יתר העובדים.

 

אין צורך בפיתוח אישי

חשוב לזכור, שכמו שעובדים תורמים להתפתחות של העסק, כך הם מצפים גם להיתרם.

פיתוח אישי, בדמות הכשרות, פרויקטים אישיים, מסלול קידומי ועוד – עולים לא מעט כסף.

ככל שמדובר בפרילנסרים, ההשקעה הזאת, כמובן, אינה נדרשת, מה שמייצר בהקשר הזה יתרון להתקשרות מול פרילנסרים על פני העסקת עובדים.

 

גמישות בתנאי התשלום

לעובדים תידרשו להפקיד משכורת בכל חודש, ולא משנה מה המצב התזרימי של העסק.

לעומת זאת, בהתקשרות מול פרילנסרים תוכלו לקבוע תנאי תשלום, בהסכמה הדדית, שהם נוחים יותר מבחינתכם, ומותאמים יותר לצרכים של העסק.

 

ניסיון בעבודה מול גופים אחרים

להתקשרות מול פרילנסרים יש עוד יתרון מובהק: הרבה פעמים, הם מגיעים עם ניסיון דומה שרכשו במהלך פרויקטים בגופים אחרים בהם נתנו שירות.

מדובר במידע עשיר מאוד, שיכול לספק לעסק שלכם תובנות אמיתיות על סביבת התחרות, ולעזור לכם להבין האם אתם בכיוון הנכון.

 

מה מתאים יותר לקידום אתרים?

אוקיי. הגענו לשאלת השאלות. אחרי שהבנו מהם היתרונות בהעסקה של עובד ומהם היתרונות בהתקשרות מול פרילנסר, נשאלת השאלה: מה מתאים יותר לעסק בתחום של קידום אתרים?

התשובה, לדעתי, נעוצה בכמות העבודה שיש לעסק, ובתוכניות הצמיחה שלו:

אם יש הרבה עבודה, ולקוחות פונים באופן שוטף לעסק, כך שאין תקופות מתות בעסק, כדאי מאוד לשקול בחיוב גיוס עובדים שכירים לעסק.

הסיבה העיקרית היא שעל עובדים כאלו ניתן לבנות לטווח ארוך, הם יהיו שירותיים יותר וייצגו את החברה, יכירו את נהלי העבודה בעסק, ויצרו קשר בינאישי חשוב מאוד מול הלקוחות, מה שיוביל לשימור שלהם בטווח הארוך.

לעובדים בחברה, יש אינטרס שהלקוחות יהיו מרוצים ויחזרו גם בעתיד.

אם אין הרבה עבודה או שלחלופין לא ניתן להבטיח כמות עבודה רציפה לאורך זמן, התקשרות מול פרילנסרים, שתאפשר לבחור את המועדים בהם העסק יקבל שירות, תהיה טובה בהרבה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שיתוף ב whatsapp
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
חדש!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בתוכנה ובשיווק מ-2014, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק, קבוצת מקדמי האתרים הגדולה והמובילה בישראל! קישור אל פרופיל הפייסבוק של עשהאל. כתובת המייל של עשהאל: [email protected]

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

נמאס לכם שהאתר שלכם איטי?
רוצים אתר מהיר?
תעברו לאחסון האתרים של קלאודוויז -
זה קלי קלות!
הטבה לגולשי האתר:
25% הנחה ל- 3 חודשים ראשונים!