חיפוש

16 סיבות אפשריות לכישלון של פרויקט קידום אורגני

אם תחום קידום האתרים לא חדש לכם, בטח ניהלתם פרויקט או שניים בתחום שלא ממש הצליחו. נכון, רובנו לא אוהבים להודות בכשלונות, אבל מידי פעם, מה לעשות, פרויקט לא ממש מצליח למצות את הפוטנציאל שלו למרות תנאי פתיחה טובים למדי ורצון טוב של כל הצדדים. בפוסט הזה אני רוצה לסקור את הצד הפחות נעים של קידום אתרים, ולדבר על 16 סיבות נפוצות לכישלון של פרויקט קידום אתרים אורגני. בואו נתחיל:

סיבה מספר 1: תמחור לא נכון

הרבה מקדמים מתחילים מעוניינים להכניס רגל בדלת של עולם קידום האתרים, ועל מנת לקבל הזדמנות בשוק הרווי משהו הזה הם מורידים מחירים באופן דרסטי.

עכשיו, תחרות היא דבר בריא, ובהחלט יש מצבים בחיים שבהם נכון יהיה להוריד מחיר כדי להעשיר את תיק העבודות ולקבל הזדמנות מלקוחות נוספים. הבעיה היא שבניגוד, למשל, לפרויקט בניית אתר, שכל כולו יכול להתחיל ולהסתיים באיש מקצוע יחיד, תהליך קידום אתרים הוא תהליך של ניהול פרויקט: מקדם האתר צריך להתקשר מול כותבי תוכן (או להשתמש במערכת הזמנת תכנים שלנו), להחליף או לרכוש קישורים מספקים, לטפל באמצעות איש מקצוע בבעיות אבטחה של האתר, להחליף את האחסון של האתר בשרת איכותי יותר ועוד.

בתצורת עבודה כזאת, אי אפשר לקדם אתר לאורך זמן בצורה איכותית ולהישאר רווחי. אם אין ברשותכם מספיק תקציב כדי להעשיר את פרופיל הקישורים מידי חודש בקישורים איכותיים בכמות כזאת שתוכלו באמצעותה לתת פייט לסביבת התחרות – אתם פשוט לא תהיו רלוונטיים, ולא כל כך משנה עד כמה עבורכם באופן אישי הפרויקט לא יהיה רווחי ועד כמה תהיו מוכנים לוותר על החלק המגיע לכם.

לא יודעים בכמה לתמחר? הנה מחירון הקידום שלנו:

מחירון-חבילות-קידום-אתרים

 

סיבה מספר 2: העדר שיתוף פעולה

פרויקט קידום אתרים הוא לא פרויקט של המקדם בלבד, טוב ונחוש ככל שיהיה. מאחר שתוכן הוא חלק חשוב ואינטגרלי בכל פרויקט קידום, איש המקצוע שמבין בתחום בצורה הטובה ביותר, שמכיר את היתרונות היחסיים של העסק, שמכיר את סביבת התחרות, שיודע לזהות את נקודות החולשה של היריבים העסקיים ולייצר הצעות ערך מתאימות – הוא הלקוח עצמו.

כאשר הלקוח מבטיח לכותב בנקודות מהם היתרונות היחסיים שהוא מציע עבור דף האודות ולא עושה זאת – זאת בעיה. כאשר הלקוח נדרש לשלב תמונות מחיי היום יום בשירות או המוצר שהוא מקדם ולא עושה זאת – זאת בעיה. פרויקט קידום אתרים לא יכול להצליח בלי שיתוף פעולה אמיתי של הלקוח, אלא אם כן מדובר באתר שכל תפקידו לייצר לידים ללקוחות אחרים. אבל זה כבר סיפור אחר, ואני לא ממש רוצה לסטות מן הנושא. בואו נמשיך.

 

סיבה מספר 3: חוסר הבנה של סביבת התחרות

עם כל הכבוד להשקעה בתוכן, קישורים, אופטימיזציה וכו' – יש מקרים שבהם המשחק אבוד מראש. במקרים כאלו, אם אתם לא גוף מסחרי, גדול, שיש לו תקציבי עתק, ויכולים להרשות לעצמכם להכניס יד לכיס למשך תקופה ארוכה, לא באמת תוכלו לקדם את האתר שלכם, גם אם תתקשרו מול המקדם המוכשר ביותר.

אחד מן הפרמטרים המשפיעים ביותר על גוגל ומנועי חיפוש אחרים הוא הסמכות של בית העסק בנישה, ואם אתם שחקן משני ולא מאוד חשוב בנישה שבה אתם פועלים, מנועי החיפוש יזהו זאת מהר מאוד, ולא חשוב עד כמה תתאמצו להסוות זאת.

 

סיבה מספר 4: תזמון לא נכון

יכול להיות שהרעיון שלכם להקמת האתר היה מצוין, שהביצוע שלו הוא מושלם, שעשיתם את עבודת המחקר בצורה יסודית, ושאפילו טרגטתם בצורה נכונה את סביבת התחרות, את ביטויי המפתח לקידום ויצרתם אסטרטגיית תוכן מדהימה. כל זה, כמובן, לא ממש יעזור לכם אם איחרתם את הרכבת, ונכנסתם לתחום שבו היה לכם סיכוי לפני כשנתיים, אבל היום כבר רווי בשחקנים גדולים ומרכזיים, שלא יעשו לכם הנחות בדרך לפסגה.

 

סיבה מספר 5: העדר מערכים תומכים בחברה

עבודת המקדם יכולה להיות עבודה מעולה, כזאת שתספק למנועי החיפוש את התובנה שמדובר באתר איכותי ועשיר בתוכן, בר סמכות ומקצועי, מהימן ומומחה בתחומו. יחד עם זאת, אם הלקוח לא מצליח לסגור את המעגל ולהתקשר עם בית העסק בגלל שירות לקוחות גרוע, העדר זמינות, זמני המתנה ארוכים במיוחד במוקד הטלפוני, יחס לא אוהד במיוחד או כל סיבה אחרת, והוא בוחר לחזור למנוע החיפוש ולהמשיך לתוצאה הבאה, קשה מאוד יהיה לקדם אתר כזה לאורך זמן.

 

סיבה מספר 6: מיצוב לא נכון של החברה

דיברנו מקודם על סמכות – גוגל ומנועי חיפוש אחרים מאוד אוהבים לדרג אתרים שמאחוריהם עומד גוף סמכותי שניתן לסמוך עליו (E-A-T). אם אתם פועלים כפרילנסרים בעולם שבו חברות ממתגות את עצמן כחברות על – אין לכם הרבה סיכוי להתבלט בדפי תוצאות החיפוש.

המיצוב שלכם כמומחים בתחום הוא פונקציה של הרבה מאוד משתנים ששזורים זה בזה: איכות העיצוב של האתר, הנראות של עמוד האודות, איכות התמונה בדף האודות, כמות התוכן באתר, מספר ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר, מספר הביקורות אודות פרופיל העסק שלכם, כמות השיתופים של התכנים שלכם, הפעילות והנראות שלכם ברשתות החברתיות השונות, המוניטין שלכם, בניית המותג, אפילו הדפסת הלוגו על כוסות הנייר שלכם – להכל יש משמעות.

אם אתם ממוצבים כשחקנים משניים בעולם שבו פועלים שחקנים ראשיים – לא תוכלו לייצר אסטרטגיית קידום איכותית ולהצליח בתהליך הקידום, עבור ביטויי המפתח המרכזיים כמובן. אגב, זה לא אומר שלא תוכלו לייצר הרבה מאוד ערך לחברה, באמצעות מיקוד בביטויי זנב ארוך – אבל גם כאן מדובר בנושא לפוסט אחר.

 

סיבה מספר 7: פלטפורמה לא מתאימה

אין ספק שוויקס עשתה כברת דרך בכל הקשור לקידום אתרים. זה עדיין לא אומר שוויקס צריכה להיות הפלטפורמה שתשמש אתכם בבניה של אתר מסחר עם מאות רבות של מוצרים, בזירה סופר תחרותית, שבה כל שיפור בקוד האתר יכול להשפיע על איכות הקידום. קראו עוד על קידום אתרי וויקס כאן.

בחירת הפלטפורמה המתאימה ביותר לקידום צריכה להיות כזו שמשרתת את מטרות האתר: לאתרים גדולים במיוחד, כאלו שמכילים מאות אלפי ואפילו מליוני עמודים, ושבהם עובדים מספר רב של עורכי תוכן במקומות גאוגרפיים שונים, עם צרכי הרשאות וסמכויות שונים אלו מאלו – צריכים לרוץ על פלטפורמה מתאימה שמספקת את היכולות האלו. וורדפרס, למען ההגינות, תתאים הרבה פחות לאתרים מסוג זה.

אם בחירת הפלטפורמה בוצעה ממניעים אחרים – קשה עד בלתי אפשרי יהיה לקדם את האתר, בטח ובטח לאורך זמן.

 

סיבה מספר 8: חוסר מקצועיות של המקדם

יכול להיות שיש לאתר שלכם את כל הפוטנציאל הדרוש, ושהוא פועל בסביבת תחרות שתאפשר לו לגדול ולתפוס חלק משמעותי מדפי תוצאות החיפוש, אולם בפועל, המקדם הוא שרלטן או חובבן, שלא באמת יודע את העבודה, שאין לו את הקשרים הנכונים בעולם קידום האתרים, שלא יודע לבצע שיתופי פעולה, שלא יודע לרתום לעצמו חיבורים אפשריים, ושלא מכיר את הפרקטיקות המקצועיות העדכניות בעולם קידום האתרים.

במקרים מסויימים, מקדם אתרים לא מקצועי שיחפש קיצורי דרך, עלול אפילו לגרום לנזק ממשי לקידום האתר, ולמנוע אפשרות עתידית לקידום האתר הזה תחת השקעת משאבים סבירים.

 

סיבה מספר 9: תוכן לא איכותי

כאן אין לי כל כך מה להסביר: בחרתם להתקשר עם כותבי תוכן לא מקצועיים, והטמעתם באתר תוכן ברמה נמוכה, שלא באמת מייצר ערך לגולש? אל תתפלאו אם האתר לא יתפוס גובה ולא ישתלב במקומות ריאלים בדפי תוצאות החיפוש.

 

סיבה מספר 10: קישורים לא איכותיים

ההשקעה בפרופיל הקישורים שלכם צריכה להתבצע תוך הסתכלות קדימה: האם הקישורים שבניתם יתרמו לכם גם בעוד תקופה של חצי שנה? שנה? איך תדעו את זה? ובכן, הכלל הוא פשוט: אם האתר שממנו אתם מקבלים את הקישור רק הולך ומתפתח, הטראפיק המגיע אליו גדל, הוא מכיל מודל עסקי אמיתי, ועומדים מאחוריו אדם או פרסונה שמנהלים בית עסק אמיתי ויציב – סביר להניח שקישור מאתר כזה רק יחזק את האתר שלכם לאורך זמן.

לעומת זאת, יצירת קישורים בכל מיני טכניקות שאבד עליהן הקלח, כמו קישורי פורומים, אתרי מאמרים, בלוגים חינמיים ועוד – לא באמת יחזקו את האתר שלכם לאורך זמן, ועלולים אף לפגוע בתדמית שלו כאתר רציני.

 

סיבה מספר 11: טכניקות ספאמיות

טוב. כאן המנעד הוא הרבה יותר רחב מסתם קניה של קישורים ממדינות שלא מייצגות את קהל היעד של האתר, בלשון המעטה, בכמות מסחרית. כאן אנחנו מדברים על טכניקות שעברו מן העולם, כמו החבאת טקסט, דחיסת מילות מפתח, ביצוע הפניות מרובות, ביצוע הטעיה של הגולשים המגיעים אליכם, שימוש בקלוקינג ועוד לא מעט טכניקות ספאמיות אחרות. אם אתם משתמשים באחת או יותר מהטכניקות האלו באופן שוטף – אל תצפו שהקידום של האתר יחזיק מעמד לאורך זמן. ייתכן בהחלט, אגב, שתצליחו לייצר הישגים זמניים יפים.

 

סיבה מספר 12: העדר התאמה למובייל

גוגל ומנועי חיפוש אחרים שמים יותר ויותר דגש בשנים האחרונות על ההתאמה של אתרים לתצוגה ושימוש במכשירי מובייל. אני חוזר ואומר – התאמה למובייל צריכה להיעשות לא רק באמצעות בחירת תבנית רספונסיבית או מותאמת למובייל. ההתאמה למובייל היא כל כך הרבה מעבר לזה: היא שימוש נכון בתמונות, בפריסה של טבלאות, בתכנון תפריטים, שהצבת סננים ופקדים, היא התחשבות בבעלי אצבעות שמנות, והיא עוד הרבה מעבר לזה.

האתר שלכם נראה כמו אתר משנות התשעים של המאה הקודמת כאשר אתם גולשים אליו ממכשיר מובייל? אל תתפלאו שפרויקט קידום האתרים שלכם יכשל.

 

סיבה מספר 13: יישום לא נכון של חווית משתמש באתר

בעולם של Core Web Vitals אתם לא באמת יכולים להזניח את חווית המשתמש של גולשים באתר ולצפות לטוב. פרויקט קידום אתרים יכול להיכשל משום שלא וויתרתם על אובייקטים צורכי משאבים גדולים במיוחד בעת הטעינה, שלא וידאתם כי התצוגה הנטענת היא יציבה, ושלא אפשרתם לגולש ביצוע אינטראקציה בזמן סביר עם מי מן האובייקטים הנטענים בעמוד.

 

סיבה מספר 14: תשתיות גרועות

האתר לא זמין? זה קורה הרבה? גולשים מגיעים אליו ולא מצליחים להשלים את הפעולה? אין לכם תשתית גיבוי מתאימה? אתם מאבדים מפעם לפעם תוכן ולא יכולים לשחזר אותו? כל אלו בעיות שמעידות על תשתית לקויה של האתר – ומכאן הדרך לכישלון בפרויקט קידום אתרים אורגני היא קצרה ביותר.

 

סיבה מספר 15: חוסר התמדה

פרויקט קידום אתרים יכול להיכשל, תחזיקו חזק, גם בגלל שהוא הופסק בכלל טרם הזמן. לפעמים הכל מבוצע כמו שצריך וכל שנדרש לו הוא פשוט סבלנות והתמדה. אם אין לכם את אורך הנשימה הזה, בהחלט יכול להיות שאתם מכשילים פרויקט קידום אתרים עם פוטנציאל אמיתי להצליח.

 

סיבה מספר 16: בחירת ביטויים שגויה

פרויקט קידום אתרים יכול להצליח מאוד – ולהחשב לכישלון גדול בו זמנית. הסיבה לכך היא פשוט התמקדות בביטויי הלא נכונים. יכול להיות שפרויקט הקידום שלכם ייצר הרבה יותר טראפיק אורגני לאתר, אבל מדובר בטראפיק של גולשים שמחפשים שירות אחר, או שבכלל לא מבינים מה הם צריכים. במצב דברים זה, יכולים הגולשים האלו להעסיק במשך שעות ארוכות את נציגי השירות שלכם, בלי כוונת רכישה אמיתית, ולגרום להם להיות זמינים הרבה פחות – למי שכן התכוון להגיע ולבצע רכישה. לכן, חשוב להשקיע כמה שיותר במחקר מילות מפתח איכותי.

 

לסיכום

כדי שפרויקט קידום אורגני יצליח חשוב יהיה לסנכרן את כל המעורבים בפרויקט, ואלו צריכים להיות בראש ובראשונה הלקוח וחברת הקידום, אולם גם יתר המערכים בחברה, כמו מערך שירות הלקוחות, מערך המכירות, המערך הלוגיסטי ועוד. פרויקט קידום מוצלח הוא זה שממקד את תהליך הקידום בביטויים הנוכנים, שמבוצע בטיימינג הנכון, עם מקדם מקצועי ולא שרלטן, תוך התמדה על עבודה נכונה, מקצועית ויציבה, ללא טכניקות ספאמיות, ועם שילוב של אסטרטגיית תוכן איכותית, והתאמה לצרכי המשתמש, וכן חווית המשתמש.

16 סיבות אפשריות לכישלון של פרויקט קידום אורגני
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים