איך לצפות את העתיד – פוסט שווה קריאה בהתחייבות!
לפני כיומיים, עלתה בקבוצה שאלה בנושא "סבלנות".
"איך יש לנו, בתור מקדמי אתרים סבלנות לחכות ולראות את התוצאות של העבודה הארוכה מגיעות…" אז ת'כלס – יש לזה תשובה ממש טובה.
התשובה היא – מעקב צמוד.
אני אסביר.
שינויי המיקומים בגוגל לא קורים ביום 1.
זה לא שאתר נמצא בתוצאה 15 למשל, וביום בהיר הוא קופץ לתוצאה 11 ואז חודשיים אחרי זה לתוצאה 5 וכל זה בלי שום הודעה מוקדמת…
יש דרך לחזות את הנולד.
התרחיש האמיתי הוא – שיש אתר שנמצא בתוצאה 15, ואחרי כמה ימים פתאום לכמה שעות (בלבד) הוא קופץ לתוצאה 10, וחוזר כמה שעות (או דקות!) שוב בחזרה לתוצאה 15.
ואז, כמה שעות / ימים אחרי זה, הוא קופץ לתוצאה 10 שוב, וחוזר ל-15 אחרי כמה שעות / ימים.
כמה ימים לאחר מכן הוא פתאום נתקע על תוצאה 12 – וזו התוצאה היציבה החדשה שלו.
זה פחות או יותר התהליך.
תמיד יש תנודתיות בין 2 מספרים, טווח מיקומים כלשהו.
הטווח יכול להיות חיובי והוא יכול להיות שלילי, וככה למעשה אנחנו יודעים האם אנחנו בכיוון חיובי מבחינת הפעולות שאנחנו עושים, או להפך – כיוון שלילי.
אם המצב היציב הוא תוצאה 10 למשל, ופתאום רואים שמידיי פעם יש תזוזה לכיוון תוצאה 7 – כנראה שיש "ריקוד חיובי" אל עבר תוצאה טובה יותר.
לעומת זאת, אם המצב היציב הוא תוצאה 10, ופתאום רואים שמידיי פעם יש תזוזה לתוצאה 16 – כנראה שיש "ריקוד שלילי" אל עבר תוצאה פחות טובה.
אגב, זה קורה גם ברמה השעתית ולעיתים, בביטויים עם הרבה חיפושים גם ברמה הדקותית!
אפשר לראות אתר שבבוקר נמצא במיקום היציב שלו, ובצהריים מתבצע הריקוד (חיובי או שלילי) ובערב חוזר למקום היציב שלו ולאחר כמה שבועות מקבל מיקום יציב חדש…
ככל שחולף הזמן, האתר ילך יותר ויותר לכיוון מגמת הריקוד שלו ויתפוס מיקומים יציבים חדשים, בין הטווחים של הדירוגים בהם הוא רוקד…
זה כל הסיפור, תהנו נשמות!
בתמונה: אני, רוקד. מזמן.
אגב, אם הפוסט הזה עניין אתכם, ואתם רוצים להתמקצע בעולם קידום האתרים, ולפתח לעצמכם קריירה נוספת בנוסף לזו הנוכחית, אתם יותר ממוזמנים להתרשם מקורס ה – SEO המקיף ביותר שקיים היום בישראל, קורס שהושקעו בו שעות רבות של הכנה, כתיבה, צילום, הקלטה ועריכה.