חיפוש

סודות השיווק של ביבי – חוות דעת מלאה על הספר

"סודות השיווק של ביבי" הוא ספר מצוין מאת דני וידיסלבסקי, מומחה להתנהגות אנושית ומאסטר בניהול, נחשב לאחד המרצים והיועצים הבכירים במדינה כבר במשך שני עשורים. הספר מכיל 350 עמודים מנוסחים היטב שלא משאירים רגע דל. בסקירה שלי בחרתי להתעסק כמה שפחות במעללי ביבי וכמה שיותר בהלכה למעשה לבעלי עסקים. גם הספר בנוי בצורה כזו שקודם כל דני מציג את העיקרון ע"י ניתוח התנהגותו של ביבי ולאחר מכן, הלכה למעשה לבעלי עסקים.

את הספר ניתן להשיג באתר "דני ספרים",  בעלות של פחות מ100 שקלים, כולל משלוח עם שליח עד הבית, או ברשתות הספרים המובילות כמו סטימצקי, צומת ספרים.

אני ממליץ לכל בעל עסק לרכוש את הספר ולקרוא אותו לפחות פעמיים, הוא מצוין! סקירת הספר שאני מביא כאן בפניכם היא לא ולו מאית מהתובנות שניתן להשיג בקריאת הספר במלואו.

הקדמה

הספר נפתח בשאלת מיליון הדולר, מה יותר חשוב בעסק, המוצר או השיווק?

התשובה היא כמובן שעדיף שיווק מצוין למוצר בינוני מאשר שיווק בינוני למוצר מצוין.

לאחר מכן מובאות כמה דוגמאות מעולות שמבססות את התשובה כמו מערכת ההפעלה "חלונות" שהיא לאוו דווקא מערכת ההפעלה הטובה ביותר, ההפך הוא הנכון. אך השיווק שביל גייטס עשה לה, הפך אותה למערכת ההפעלה הפופולרית ביותר ואותו לבעל הון של כ- 82 מיליארד דולר.

אותו סיפור עם קוקה קולה. זהו אינו משקה בריא או בעל יתרונות מיוחדים אבל השיווק שלו היסטרי, מה שגורם לו להיות משקה פופולרי כבר 133 שנים.

האידיאל הוא כמובן שהמוצר יהיה מצוין והשיווק גם יהיה מצוין.

כמו כן, ככל שהתחום רווחי יותר, כך כנראה שגם העוסקים בשיווק באותו תחום, מוכשרים יותר ולכן כדאי לחפש את התחומים הרווחיים ביותר וללמוד מהאנשים שעובדים שם על השיווק.

טיסה לומדים מטייסים ולכן כדאי לחפש את אותם אנשים שבמבחן התוצאה הצליחו, לנתח את דרכי הפעולה שלהם וללמוד מהם, זו גם הסיבה שדני בחר ללמוד ולעקוב דווקא אחרי ביבי, מלך השיווק של ישראל ללא עוררין (20 שנה במצטבר ראש הממשלה!).

הספר אינו מדבר על פוליטיקה, הוא סוקר אך ורק את הפעולות השיווקיות של הפוליטיקאים (ביבי בעיקר), בכדי ללמוד מהם שיווק כך שנוכל ליישם את הדברים על העסק שלנו, אך בדרך הישר.

המוטו של דני, כותב הספר הוא "להרוויח הרבה כסף ביושר" והוא חוזר עליו מספר פעמים במהלך הקריאה.

סודות השיווק של ביבי בגינת כלבים

 

מבוא

במבוא אין משהו מעניין מידיי, רק אהבתי שדני משווק את עצמו מעולה וכבר במבוא מבקש מהקורא לכתוב לו במייל כיצד בדעתו להשתמש בשיטות המוצגות בספר. טיסה לומדים מטייסים, כבר אמרתי?

 

סוד 1 – המיעוט מנצח

ביבי מבין שלא צריך 100% ואפילו לא 50% מהעם שיבחר בו כדי שהוא יהיה ראש ממשלה. למעשה, בבחירות האחרונות הצביעו עבור ביבי רק 1 מכל 6 אנשים, וזה עדיין הספיק כדי למצב אותו בראש מפלגה מובילה.

כמו שמכבי תל אביב בכדורסל מתאמצת בלגרום לאוהדים שלה לאהוב אותה עוד יותר ולא באלו שאוהדים קבוצות אחרות (ויש הרבה יותר כאלו), כך גם ביבי מתעסק בקהל האוהדים שלו ולא במתנגדיו.

כך גם אנחנו כבעלי עסקים, לא צריכים שכולם יאהבו אותנו. צריך למצוא את הקהל שכן צריך את השירות שלנו וכן מתחבר לדרך שלנו ולא לנסות להיות אהובים על כולם. יש כאלו שלא יתחברו לדרך שלנו, יחשבו שאנחנו גרועים במה שאנחנו עושים וכו', שאנחנו יקרים, זולים, מתנשאים וכו'. אך כל זה לא משנה. עדיף להתעסק בקהל הלקוחות שכן מתחבר למוצר שלנו וכן חושב עלינו דברים טובים. עדיף לכוון למיעוט של לקוחות טובים מאשר למיליוני אנשים רנדומליים.

יותר מזה, הרבה יותר נכון וכדאי לשמר לקוחות קיימים ולמכור להם פעם ועוד פעם מאשר לגייס לקוחות חדשים. גיוס לקוחות חדשים עולה לנו פי 10 לפחות משימור ומכירה פעם נוספת ללקוחות קיימים.

אני משער שרוב מי שקורא שורות אלו מכיר את שירות הלינקים שאני מציע. אני יכול להגיד לכם בוודאות של 100% שלגייס לקוחות חדשים שינסו את השירות, גוזל ממני הרבה יותר זמן ואנרגיה מאשר למכור פעם נוספת לכאלו שכבר קנו (Retargeting). לקוחות שכבר קנו מכירים את הערך שהם מקבלים ולכן הם גם קונים יותר וגם הרבה יותר בקלות. מתי אני כן מכוון ללקוחות חדשים? במבצעיים החודשיים שעולים פעם בחודש בקבוצת הפייסבוק שלי.

מכל זה ניתן להסיק שאין טעם לנסות להיות חיקוי של המתחרים שלנו, להשוות מחירים, לתת את אותם מוצרים, לפרסם באותם מקומות וכו', זה חסר טעם. צריך לגבש זהות מסויימת לעסק, אם הוא יקר, זול, בעל ערכים מסויימים ומי שיתאים לו – ברוך הבא! ומי שלא – ברוך השם, שילך למתחרים, אין טעם לנסות ולרצות את כולם.

ולסיכום, המיעוט מנצח! בשיווק, בעסקים, בפוליטיקה ובחשבון הבנק.

 

סוד 2 – מסר ברור ופשוט

כל בעל עסק צריך שיהיה לו מסר ברור ופשוט שיבדל אותו מכל האחרים, שידגיש את מה שמיוחד דווקא בעסק שלו בניגוד למתחרים ויעזור לו למשוך לקוחות שמתחברים אליו.

המסר יכול להיות קשור למוצר, לשירות, ליחס המיוחד, לאחריות, לפתרון, לשעות הפתיחה, לעקרונות… לכל דבר! העיקר שיהיה מסר קצר, פשוט וכזה שמבדל אותך.

כמה דוגמאות למסרים:

המסר של דני, מחבר הספר: "להרוויח הרבה כסף ביושר".

המסרים של ביבי: "כל מי שנגדי הוא שמאלן", "שמאל חלש ומסוכן למדינה", "ייתנו – יקבלו", "לא ייתנו – לא יקבלו".

 

סוד 3 – הגדרה מחדש של מילים

אחד הדברים שמאפשרים לביבי לשלוט במפה הפוליטית כבר 20 שנה זה שהוא מגדיר מילים מחדש, כמו המילה "שמאלן" שביבי הגדיר כמילת גנאי ואז כל מי שלא הולך אחרי ביבי, מכונה "שמאלן". זהו נשק קטלני שמאפשר לביבי לקטלג כל מי שמתנגד לו ולא משנה אם מדובר על רמטכ"לים, גיבורי ישראל, ראש המוסד וכו'.

בספר, מובאות עוד כמה וכמה דוגמאות להגדרות מילים מחדש מאת ביבי, אך כולן סביב אותו עיקרון: בוחרים מילה או ביטוי, מעניקים לו הגדרה חדשה לגמרי מההגדרה הרווחת, כזו שתתאים לצרכים שלנו וחוזרים עליה פעם אחר פעם.

אותו דבר בעסקים, קוקה קולה למשל הגדירו מחדש את "טעם החיים" ולכן, כשעייפים – שותים קולה. כשמשעמם – שותים קולה וכו', הרי זה טעם החיים.

אותו דבר עם חברת פלאפון, שהצליחה להגדיר את המילה "טלפון סלולרי" ל"פלאפון".

אורביט עשו זאת ע"י המשפט "תענוג למנוע עששת".

הגדרה מחדש של מילים עוזרת לבדל את העסק, להעצים אותו להגדיל את ההכנסות.

 

סוד 4 – יוזמה או נסיגה

כבעלי עסק, יש לנו 2 אופציות: או שאנחנו יוזמים, או שאנחנו מגיבים. למשל: אנחנו יכולים להכניס מנה חדשה לתפריט מיוזמתנו, ואנחנו יכולים לראות שהמתחרה הכניס מנה חדשה לתפריט ואז להכניס גם אנחנו מנה חדשה. תמיד צריך לשאוף להיות אלו שיוזמים ולא אלו שנסוגים (מגיבים לשינויים). ללהיות ראשון וליזום יש כוח אדיר. גם בשיחת מכירה, חשוב להציג את יתרונות העסק מיוזמתנו ולא לחכות שהלקוח יתקיל בשאלות על החסרונות של העסק שלנו. צריך להפסיק לעקוב אחרי המתחרים ולהתחיל לשווק לפני כולם ככה שהם יעקבו אחרינו.

הספר סודות השיווק של ביבי

 

סוד 5 – ערוץ הפצה עצמאי

כל בעל עסק צריך שיהיו לו כמה שיותר ערוצי הפצה בשליטתו! מקבוצת פייסבוק, עמוד פייסבוק, קבוצת ווצאפ, ערוץ טלגרם, רשימת תפוצה למיילים וSMSים, אתר, ערוץ יוטיוב, אינסטגרם ועד לעיתון ואף ערוץ טלוויזיה.

ככל שבעל עסק תלוי פחות בערוצי הפצה של אחרים ומסתמך על ערוצי ההפצה שהוא ייצר לעצמו – כך תהיה לו יציבות ושיווק טובים יותר.

 

סוד 6 – מגע אישי

שיווק אונליין אינו מהווה תחליף ל"מגע אישי", הוא רק משלים אותו. כל בעל עסק צריך לשאוף להכיר כמה שיותר מהלקוחות שלו פנים מול פנים, בעולם האמיתי! בין אם זה ע"י פגישות, ארוחות צהריים משותפות, ארגון כנסים מקצועיים, הרצאות, סדנאות, חוגי בית ועוד. אני יכול להעיד על עצמי שממפגשים אמיתיים עם אנשים, יצאו לי ולעסק שלי הדברים הטובים ביותר וגם על הדרך הכרתי עוד אנשים באופן רגשי ולא רק כפרופיל פייסבוק. צריך להפסיק להתחבא מאחורי המקלדת ולצאת לעולם האמיתי. קולגה שלכם מארגן כנס? לכו אליו! אתם אף פעם לא יודעים מה תוכלו להרוויח ממנו ואת מי תוכלו להכיר שם.

 

סוד 7 – הוכחה חברתית

אף אחד לא רוצה להיות היחיד שקונה מעסק מסויים. אם תלכו ברחוב ותראו 2 מסעדות, אחת מפוצצת והשניה ריקה – כנראה שתעדיפו לאכול במסעדה המפוצצת למרות התור. אותו דבר בעסקים – המטרה היא להראות ללקוחות שהם לא לבד, שעוד הרבה אנשים בחרו בכם, בין אם זה ע"י פרסום נתונים כמו "בשנת 2018 מכרנו 984 רכבים" ובין אם זה ע"י המלצות של לקוחות מרוצים באתר שלך / בדף הפייסבוק וכו'. אם ניתן לצרף צילומי מסך / הוכחות אחרות – בכלל טוב! דרך נוספת לעשות זאת היא ע"י העלאת תמונות בהן ניתן לראות המון אנשים בכנס שארגנתם / בחנות שלכם. פרסמתם פוסט ממומן? תדאגו שכמה לקוחות  מרוצים יכתבו כמה מילים חמות בתגובות…

אם יש לכם דרך שבה מוביל דעה כזה או אחר יתמוך בכם ויעלה תמונה מבית העסק / המלצה בקבוצת הפייסבוק שאתם מנהלים – בכלל טוב! כמו כן, חשוב לשדר "יומן מלא", רשימת המתנה יכולה לעשות עבודה מעולה.

מספר כניסות לאתר, מספר צפיות לסרטון, מספר עוקבים וכדומה – עושים את העבודה.

זה לא באמת משנה איך, העיקר לתת הרגשה שהלקוח הוא לא היחידי שבחר בכם.

 

סוד 8 – Bigger Elsewhere

זהו סוד ששולפים כשקורה משהו שלא נוח לנו מבחינה תדמיתית ובמקום להיאבק בו, פשוט מסיטים את הדיון ותשומת הלב לנושא "גדול" יותר. איך עושים את זה בפועל? אם למשל הבנק לא נותן לנו אשראי – במקום להתעסק במצב הנוכחי של העסק (כנראה מצב לא טוב, הרי לא סתם בנק לא נותן אשראי), לספר לבנק על התוכניות המטורפות שיש לנו לשנה הקרובה, מה שייתן לבנק את האמון שהוא הולך להרוויח עלינו הרבה כסף…

אם נתנו הצעת מחיר בטלפון וללקוח יקר, במקום לדבר איתו על המחיר, כדאי לספר לו עוד קצת על הערך שהוא עומד לקבל ולא להפוך את המחיר לנושא המרכזי של השיחה.

 

סוד 9 – שירי אוהדים

זהו סוד המשך לסוד מספר 2 (מסר ברור ופשוט),לכל עסק צריך שיהיו "שירי אוהדים", כמו למשל בזק שלקחו את עומר אדם ועשו את השיר שכל המדינה מכירה עם הנתב האלחוטי, או יס שלקחו את סטפן והילדה הצרפתית, זה גורם לאהדה רבה בקרב הציבור.

 

סוד 10 – קטילת מתחרים

ספק גדול אם מישהו הכיר את נוזל הכלים "פיירי" כשהוא רק הגיע לארץ, אך הקמפיין שעשו לו – גרם לו לחדור לשוק הישראלי מצוין. המוטו שלהם היה: "פיירי – מנקה פי שישה יותר מהתמחרה הירוק המוביל" (כאשר לכולם ברור שהמתחרה הוא פלמוליב). אין צורך לנקוט בשום המפורש של המתחרה, זה ברור לכולם. גם לא חייב שבאמת יהיה מתחרה ספציפי, "יש לבן, ויש לבן טייד" עבד על אותו עיקרון בדיוק. מי לא מכיר את צמד היונים של ביטוח ישיר שקוטל את סוכני הביטוח? הדבר החשוב ביותר בקמפיין קטילת מתחרים הוא לא לעשות את זה בבוטות או על ידי השחרת המתחרה אלא ע"י מינוף וחיזוק התועלות של העסק שלנו, על פני האחרים.

 

סוד 11 – שיווק פחדים

טבע האדם הוא לפחד לאבד את מה שיש לו ואם קמפיין שיווקי יגרום לקהל לפחד מלאבד משהו – ברוב המקרים הקמפיין יהיה מעולה לעסק, ככל שנסביר על יותר סכנות שעתידות לבוא, כך ניתפס כמומחים גדולים יותר בתחום.

סוכן ביטוח למשל שרוצה למכור ביטוח בריאות, יפחיד את הלקוח במה יכול לקרות בעת צרה אם הוא יתפס ללא ביטוח מתאים, כל מוצרי החשמל שאנחנו קונים שעליהם רשום שאם נפתח את המכשיר ולא נזמין איש שירות מטעמם – משווקים ע"י הפחדה. זהו סוד שכדאי מאוד להבין עד הסוף כי הוא מתאים לכל עסק ואני אסביר: מאמן כושר, יכול לייצר תכנים שמסבירים "סכנות לפציעה באימוני ריצה", "סכנות רפואיות למי שלא מתאמן" וכו'…

אין מה לעשות – אנשים קונים יותר מתוך פחד! עדיף לייצר תוכן בתחומכם סביב פחד מאשר סביב "מקצועיות" וכדומה, זה יעבוד טוב יותר.

 

סוד 12 – שיווק 365

שיווק זה לא משהו שעושים רק בתקופה מסויימת אלא משהו שצריך לעשות כל הזמן, כל השנה! דיוור שבועי, פוסטים בפייסבוק, פגישות, רימרקטינג, קמפיינים ממומנים בפייסבוק, טאבולה, אאוטבריין, יוטיוב, בכל מקום, כל השנה! זה לא אומר שצריך להעלות פוסט כל יום, או להתקשר כל שבוע לכל לקוח, זה כן אומר שצריך שיהיה קשר רציף כל השנה! אם החלטנו על פוסט שבועי בפייסבוק, תפוצת SMS פעם בחודשיים, וניוזלטר פעם בשבוע – מצוין. העיקר לשמור על קשר עם הלקוחות כל השנה ולא "להפציץ" רק בנקודת זמן מסויימת.

 

סוד 13 – שלוחת המסרים (עושי דברו)

יש דברים שצריכים להיאמר, אך טוב שיאמרו ע"י אחרים ולא על ידך. ללקוח שמספר על מעלותיך יש יתרונות רבים: השפה שלו שונה משלך, הוא יכול להבטיח דברים שאתה לא יכול להבטיח ולספר מה הוא השיג בעקבות הקשר שלו איתך. גם כאשר לקוח מתלבט, הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות הוא לתת לו לדבר עם לקוח מרוצה שלך, הוא כבר יעשה עבורך את העבודה. בנוסף, שימוש ב2 אנשי מכירות בשיחת מכירה כאשר 1 הוא "השוטר הטוב" והשני הוא "השוטר הרע", עובד נהדר.

 

סוד 14 – ערוץ הדרמה

שיווק רגשי עובד הכי טוב! בשיווק, צריך לדבר על הכאב והמוצר שלנו הוא בעצם בין השורות, התרופה. בלי כאב – רוב אנשים לא זזים ובטח שלא קונים. אם נציף את הכאב הזה לקהל היעד שלנו – נהיה קרובים יותר לשיווק המוצר שלנו בהצלחה. חברת אורביט למשל, הלכה על "תענוג למנוע עששת". הם לא מדברים על זה שהמסטיק טעים, או שהוא מורכב מרכיבים איכותיים. הם כן מדברים על מה יקרה אם לא ניקח את המסטיק הזה… בכדי למכור מוצר עלינו להעלות את הצורך למוצר, לדבר על הכאב, על הבעיה, על הרגשות. בשיווק – הדרמה מנצחת!

 

סוד 15 – שטיפת מוח

"לעולם אל תתווכח עם טיפשים. הם יורידו אותך לרמה שלהם, ואז ינצחו אותך בעזרת הניסיון שלהם". אין טעם לנסות ולמכור לאנשים "נעולים מוחית" (אנשים שמשוכנעים שיש להם את הפתרון כבר והם היחידים שיודעים את האמת), בעיניהם אנחנו יכולים להיות רק נוכלים ורמאים. עדיף להתרכז במי שמחפש פתרונות ולא במי שנעול מוחית. שיווק לאנשים נעולים רק יתיש אותך ויפגע בביטחון העצמי שלך והכי גרוע – יגרום לך לשווק פחות לאנשים שכן רוצים להיעזר במוצר שלך. כמו כן, אם כבר יש לך לקוח שאיכשהו השתחל פנימה והוא "נעול מוחית" – פטר אותו! הוא לא שווה את הזמן שלך וזה תמיד מסתיים לא טוב.

אז איך בכל זאת "מרפאים" אנשים נעולים מוחית? חינוך! אותם לקוחות נעולים, כל עוד שהם נעולים – הם אינם מתאימים להיות לקוחות שלנו, אך אם הם למשל יהיו בקבוצת הפייסבוק שלנו וכל הזמן יקבלו עוד ועוד מסרים, בשלב מסוים הם יבינו בעצמם שלנו יש את הפתרון הנכון עבורם והם עשויים להשתנות ולהיות פתאום לקוחות מצוינים.

כפי שציינתי לעיל, יש לי באופן אישי עסק למכירת קישורים, ולא פעם, פונים אליי אנשים שמתעניינים בשירות, אך אני מזהה מהר מאוד שהם לא בשלים. אני לא מנסה לדחוף להם בכוח את המוצר, למרות שהם מפקפקים בו. אני פשוט אומר להם שכרגע זה כנראה לא בשבילם ונהיה בקשר. לאחר שהם רואים במשך חודשים רבים בקבוצה שלי שאני מקצוען, שהלקוחות באמת מתקדמים ונהנים מהלינקים ושעשרות לקוחות ממליצים על השירות שלי – הם פונים אליי פעם נוספת, רק שהפעם הם מבושלים. אלו בסוף הלקוחות הכי טובים שקונים הכי הרבה, הם רק צריכים "להתחמם" ע"י חינוך שוק מתמיד.

 

סוד 16 – גנב ההצלחות

דבר חשוב שניתן לעשות ללא כל קושי הוא לתפוס בעלות על הענף שלנו. לדאוג כל הזמן לייצר חדשות, טיפים, רעיונות וכל דבר נוסף שקשור לתחומנו. אך זה לא חייב להיות תוכן שאנחנו כתבנו, גם שיתוף של כתבות מעניינות שנכתבו ע"י אחרים ללקוחות שלנו – מפרש אותנו כמקצוענים וכשהם יצטרכו את השירות שלנו – הם יפנו אלינו.

 

סוד 17 – סיכול ממוקד

לא רלוונטי, פרק שבעיקר מסביר על פוליטיקה ופחות רלוונטי לעסקים, בעסקים עדיף להתמקד בעשיית טוב להתעלם מעשיית נזק לאחר.

 

סוד 18 – שיווק 360 מעלות

כשמו של הסוד כך גם ההסבר שלו – להיות בכל מקום! בכל הפלטפורמות! ולא רק בפלטפורמה אחת. עדיף לדבוק במסר אחד שיתפרסם במקומות רבים, מאשר מלא מסרים שיופיעו במקום 1. פעמים רבות, בשביל לשווק 360 באמת, צריך לשכור אנשי מקצוע נוספים וזה בסדר גמור! לכל עסק צריך שיהיו לפחות 5 אפיקי פרסום לכל הפחות. כי אין דבר יותר חזק מזה שהלקוח שלנו פתח את הפייסבוק – והיינו שם. עבר לאינסטגרם – וגם שם ראה אותנו. שוטט במייל שלו וקיבל מאיתנו ניוזלטר, לאחר מכן קיבל SMS ולסיום כשהוא שם סרטון ביוטיוב – קפצנו לו גם שם. ככה צריך להיראות שיווק 360.

 

סוד 19 – האשמה מגוחכת

זו בעצם שיטה להפוך האשמה, התנגדות או טענה כלשהי למגוחכת. במקום להילחם בהתנגדות כלשהי בשיחת מכירה, אפשר פשוט לגרום לה להישמע מגוחכת. אם למשל לקוח שואל: "אבל איך אני אדע שלא תיעלם עם הכסף" למשל, עדיף לענות לו: "ברור שאני אברח!" ולא באמת לענות לגופו של עניין. או אם מישהו אומר שהמחירים מאוד יקרים, במקום להילחץ ולענות עניינית, עדיף להגיד: "אני יודע ואני אשמח שתעדכן אותי אם תשמע על מישהו שלוקח יותר ממני, שאדע להעלות את המחירים שלי עוד יותר, כי אנחנו הכי טובים בשוק ועל איכות משלמים". זה לא אומר שצריך להיות ציני כל הזמן, זה כן אומר שישנם מצבים לא מעטים בהם הגחכה תעשה עבודה טובה יותר מתשובה עניינית וכדאי להכיר את השיטה הזו.

 

סוד 20 – שלוש עד שבע

שיווק גרוע מתפזר על נקודות רבות.

שיווק טוב מתמקד במעט נקודות.

עלינו כמשווקים להגביל את עצמנו ל3 עד 7 עקרונות ומסרים שמייחדים את העסק שלנו ולחזור עליהם כל הזמן, גם אם יש לנו יתרונות רבים יותר.

זה חייב להיות ממוקד גם ברמת סל המוצרים שאנו מציעים. 3 עד 7 כבר אמרתי? גם אם יש לנו עשרות / מאות מוצרים, עדיף להתמקד בשיווק שלנו ל3 עד 7 מוצרים, לא פחות ולא יותר!

ואיך יודעים באילו מוצרים להתמקד? לפי מידת הפופולריות כמובן! אחרי שהלקוחות יפנו, כמובן שניתן להציע להם שירותים נוספים, אבל בקמפיינים ובשיווק – 3 עד 7 מוצרים ומסרים בלבד.

זהו סוד שלא מצריך עלות כספית כלשהי, רק לדעת וליישם אותו.

יש לכם באתר מקום שמסביר למה לבחור דווקא בכם? שיהיו בו 3 עד 7 סיבות, לא פחות ולא יותר.

דוגמא טובה לסוד הזה היא מייקרוסופט, חברה עם עשרות / מאות מוצרים! אך המוצרים המוכרים ביותר שלהם הם – מערכת ההפעלה windows, וורד, אקסל, אאוטלוק, פווארפוינט… זהו.

3 עד 7.

 

סוד 21 – תסריט שיחה

לכל עסק מצליח יש תסריטי שיחה. זהו אחד הפרקים המרתקים ביותר בספר ולדעתי הסוד החשוב ביותר ולכן אני אכתוב אותו בקצרה מאחר ואני לא רוצה להרוס לכם את כל הטוב הזה:

כל דבר שקורה בעסק – צריך להיות כתוב. שיחת מכירה, ביצוע פעולות, שירות לקוחות, כל דבר! ברגע שהכל כתוב ומסודר – הכל יותר פשוט והדרך להצלחה פשוטה הרבה יותר. יש לסוד הזה הרבה יתרונות רבים המפורטים בספר בצורה טובה. זו הדרך לבנות עסק מצליח, רווחי וכזה שמאפשר התרחבות בלתי מוגבלת!!!

 

סוד 22 – האקדח השיווקי

זהו בעיקר סוד שכדאי להכיר ולפעול בהתאם והוא נכון לא רק בעסקים אלא בכל החיים. אם מישהו מאשים אותנו במשהו והוא חוזר על ההאשמה הזו פעם אחר פעם – סביר להניח שהוא עושה זאת בגלל שהוא כזה בדיוק. למשל, אם מישהו טוען שאנחנו משקרים – כנראה שזה בגלל שהוא שקרן. אם מישהו מאשים אותנו בנוכלות – כנראה שהוא נוכל. חשוב מאוד להכיר את הסוד הזה, כך שברגע שזה יקרה – נדע להגיב בהתאם. חשוב מאוד להבין את המנגון הזה שעמוד מאחורי האקדח השיווקי – האשמה של אחר היא אמצעי הסוואה לבושה עצמית ולכן, אין כל טעם להתרגש מכך. ברגע שמכירים את הסוד הזה – התגובה שלנו תהיה טובה יותר.

 

סוד 23 – הקוסם

זו שיטה להסטת האש ותשומת הלב מנושא אחד לנושא פעוט אחר שאנחנו מוכנים להקריב, ממש כמו קוסם שעושה תנועה גדולה ביד אחת שתפקידה להסתיר את התנועה הקטנה שהוא עושה ביד השניה.

אם רוצים להעלות מחירים – כדאי להדגיש את המחיר הנמוך הנוכחי וששווה לנצל אותו לפני עליית המחירים. דרך נוספת היא להוריד מחירים בכמה מוצרים מסויימים ולהעלות מחירים על מוצרים אחרים ולדאוג שכל השיווק יתעסק במוצרים שהמחיר שלהם ירד. לסיכום סוד הקוסם, בעיות קיימות במקום שנותנים להן תשומת לב. ברגע שתשומת הלב מוסטת למקום אחר – הבעיות נוטות להיעלם.

 

סוד 24 – שיווק מצב חירום

זו שיטה שעובדת ע"י שימוש במצב מסוים והפיכתו לאיום ובכך להניע אנשים לפעולה. בכדי להבין את הסוד, אני פשוט אציין כמה דוגמאות ואני חושב שלא יהיה צורך בהסברים נוספים:

"מכירת חיסול עד הפריט האחרון"

"נשארו 3 תאריכים פנויים בחודש מרץ הקרוב"

אפל מצהירה: "ישנם 8,000 מכשירים בלבד שיהיו זמינים למכירה ביום ההשקה".

"כל הכרטיסים להופעה של עומר אדם אזלו…"

פרק מצוין, שווה קריאה!

 

סוד 25 – הנרדף

אנשים תומכים ואוהדים 2 סוגים של דמויות: המצליחן והאנדרדוג (הנרדף, זה שהסיכויים שלו להצלחה קלושים מאחר ו"כולם נגדו"). לפעמים, להצטייר דווקא כנרדף יכול לעשות עבודת שיווק מעולה!

 

סוד 26 – פייק ריאליטי

גם כאן, מדובר בסוד שכדאי להכיר בלבד בכדי לא ליפול בפח. לא כל דבר שאומרים לנו הוא אמת, לפעמים מדובר אך ורק בשברירי אמת, חצי שקרים וכדומה.

 

סוד 27 – מתנות או לא להיות

זהו סוד שאני באופן אישי דוגל בו מאוד ויכול להצהיר שהוא עובד ועובד מצוין! פעולת השיווק הרווחית ביותר היא לתת בחינם! כשנותנים בחינם, לקוחות חדשים יכולים להכיר אותך בלי כל מחויבות או חשש. בעקבות המתנה, הם יהיו כשירים יותר לבצע רכישה מושכלת, ככה זה עובד ב2019!!! מתנה יכולה להיות כל דבר, החל מייעוץ מקצועי, קורס, סקירה של ספר טוב שקראת לאחרונה, השתתפות בהרצאה, כל דבר! מי שרוצה להגדיל את הכנסותיו, הדרך הטובה והיעילה ביותר היא לתת מתנות, בדוק ומנוסה. וכשנותנים – באמת לתת. בלי אותיות קטנות.

 

סוד 28 – קרב התשה

ככל שהמשא ומתן מול הלקוח ארוך יותר – כך הסיכוי לסגירת העיסקה פוחת משמעותית. המטרה היא לנהל משא ומתן קצר ויעיל. מצד שני, כשמשאירים את הלקוח "בסביבה" (כמו למשל, להכניס אותו לקבוצת הפייסבוק שלכם), ככל שיעבור יותר זמן והוא יחשף אלינו יותר, ההתנגדות מצידו תפחת והסיכוי שהוא ירכוש – יגבר, אך זה צריך להגיע ממנו! יש גבול דק בין משא ומתן מתיש שמוריד את אחוזי הסגירה לבין להשאיר לקוח על אש קרה, סומך עליכם שתבינו כיצד להשתמש בסוד הזה על הצד הטוב ביותר.

סודות השיווק של ביבי מאוחר

 

זהו, אני באופן אישי קראתי את הספר פעמיים, עשיתי זאת בעיקר בגינת הכלבים ונהנתי מכל רגע! כתבתי את הסקירה הזו בעיקר בשביל לחשוף אתכם אליו, אין לי מניות / רווחים אם תקנו את הספר, אך כן יעשה לי טוב על הלב לדעת שבזכותי, עוד כמה בעלי עסקים שיפרו את העסק שלהם והפכו לטובים יותר ורווחיים יותר. הספר מכיל עוד המון אנקדוטות, דוגמאות ומשלים מעניינים, אני ממליץ עליו בחום, הרבה זמן לא קראתי ספר שנהנתי ממנו כל כך.

קריאה מהנה!

הכותב הוא דני וידיסלבסקי, עוד על דני ניתן לקרוא בסקירה עצמה, כנסו עכשיו!

כמובן! ניתן להשיג את הספר גם ברשתות הספרים הנבחרות וגם ברכישה אונליין, כנסו עכשיו וגלו היכן ניתן לרכוש את הספר אונליין או באילו חנויות פיזיות.

סוד מספר 8, עליו הרחבתי בתוך המאמר, כנסו עכשיו.

לדעתי, כן! ספר מצוין, ממליץ לקרוא את הסקירה המלאה שלי ולאחר מכן לקבל החלטה מושכלת האם הספר לטעמכם.

סודות השיווק של ביבי - חוות דעת מלאה על הספר
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים