עשהאל-דרייר

מונטיזציה של נכסים דיגיטליים

זמן קריאה: 2 דקות

מונטיזציה היא למעשה תרגום של נכס דיגיטלי להכנסה כספית. במאמר הבא נסקור שיטות שונות לביצוע של מונטיזציה לנכס דיגיטלי שאנחנו מנהלים.

 

מהו נכס דיגיטלי?

נכס דיגיטלי הוא אתר אינטרנט, מאגר מידע, אפליקציה, משחק, או צינור להעברת מידע דיגיטלי ברשת האינטרנט, אשר יכול להניב לבעלים שלו הכנסות. יותר ויותר בעלי נכסים דיגיטליים עושים בהם שימוש על מנת להגדיל את ההכנסה החודשית שלהם, ושיטות חדשות להפיכת נכסים דיגיטליים לנכסים מניבים צצות חדשות לבקרים. במאמר הזה נסקור כמה מן השיטות האלו.

 

כיצד מבצעים מונטיזציה לנכס דיגיטלי?

קיימות מספר שיטות להפיכת נכס דיגיטלי לנכס מניב:

הקצאת שטחי פרסום

אחת מן השיטות הבסיסיות והנפוצות לייצור הכנסה מנכס דיגיטלי: הקצאת שטחים לפרסום של באנרים, פרסומות, סרטונים המוקרנים למשתמש טרם ביצוע פעולה, משחק אינטראקטיבי הבנוי על מותג בית העסק המפרסם ועוד שיטות רבות נוספות, שמטרתן אחת: לחשוף משתמשים בנכס הדיגיטלי לתכנים שיווקיים, בהתאמה אישית או בפריסה כללית.

 

מונטיזציה באמצעות תיווך

תיווך הוא שיטה נפוצה לביצוע מונטיזציה, ויש לו מופעים שונים: גביית עמלה על השימוש בפלטפורמה למציאת בעלי מקצוע וספקי שירותים, גביית דמי מנוי חודשיים בעבור שירותי תיווך וגישה למאגרי מידע, ותמחורים שונים בגישה למידע: תמחור בגין חשיפה, תמחור בגין קבלת הצעה או תמחור בגין גישה למרכיב מסוים.

 

מונטיזציה באמצעות תמחור הפניות מהפלטפורמה או השכרתה

מכירת פניות מהאתר (לידים) היא אחת מהדרכים הפופולאריות ביותר כיום לייצר הכנסה מנכס דיגיטלי. כל פנייה המגיעה מהאתר עוברת ישירות לבית העסק שרוכש כל ליד לפי תשלום שנקבע מראש. דוגמא לאתר שמוכר את כל הפניות תמצאו כאן. דרך נוספת היא השכרת האתר או פלטפורמה ללקוח לפי תשלום חודשי שנקבע מראש, בדיוק כמו השכרת נכס נדל"ן. דוגמא טובה לכך היא האתר שליחויות הזה שמושכר לחברת שליחויות בתל אביב בתשלום חודשי קבוע.

 

מונטיזציה באמצעות גישה לנתונים

גם כאן, קיימים מספר מודלים בהם ניתן להפעיל באתר מונטיזציה לצורך גישה לנתונים: מודלים ישירים ומודלים בלתי ישירים. באופן עקרוני, שיטה זאת מאפשרת ללקוח לבצע אנליזות מתקדמות של נתונים, לנתח אותם ולהסיק מהן מסקנות על מנת לייעל תהליכי מכירה, תמיכה, שירות, או אספקה.

 

מונטיזציה באמצעות רישוי

הקמת נכס דיגיטלי אשר מספק שירותים בתצורת רישוי היא עוד אחת מן השיטות הנפוצות להפוך נכס דיגיטלי להכנסה. גם כאן, התמחור יכול להשתנות מחבילה לחבילה: רישוי עבור מכשיר, רישוי עבור משתמש, רישוי עבור קבוצת משתמשים וכו'.

 

מונטיזציה באמצעות מכירה ישירה

כן. באמצעות נכסים דיגיטליים אפשר גם… למכור מוצרים. בית עסק המפעיל אתר אינטרנט יכול למכור באמצעותו מוצרים פיזיים המסופקים ללקוח באופן ישיר. מדובר במודל בסיסי ופשוט ביותר.

 

דוגמאות לנכסים דיגיטליים המבצעים מונטיזציה

כאמור, הרבה מאוד עסקים עושים שימוש בנכסים הדיגיטליים שברשותם על מנת לבצע מונטיזציה:

  • האתר upwork מקשר בין פרילנסרים אשר מתמחים במתן שירותים מסוימים, ללקוחות. כדי ליהנות מן המודל הזה, מתבקשים הפרילנסרים לשלם על השירות.
  • השירות slack מאפשר לצוותי עבודה שונים לבצע קורלציה של העבודה, ולנהל פרויקטים בצורה שקופה, ברורה לכל, עם ניהול הדוק של משימות, סטטוסים וכו'. התשלום עבור השירות גדל ככל שהקבוצה שעושה בו שימוש גדלה.
  • שירותים שונים ברשת מספקים רשימות דיוור ומיקוד קהלים בתמורה לתשלום חד פעמי.

 

לסיכום

מונטיזציה הנה כינוי לאוסף גדול של שיטות להפיכת נכס דיגיטלי להכנסה שוטפת. המודלים העיקריים בהם נעשה שימוש במונטיזציה הם מודלים המבוססים פרסום, תיווך, גישה לנתונים, רישוי, ומכירה ישירה.

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

מכירים מישהו שהמאמר הזה יכול לעניין אותו? שתפו אותו עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

אצלנו אין אנשי מכירות, רק אנשי ביצוע!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם