גוגל מודיעה על סדרה של שינויים: בואו נבין מה באמת קורה

גוגל מודיעה על סדרה של שינויים שהיא עורכת בדפי תוצאות החיפוש, ושמה את המיקוד שלה בסכמות FAQ ו-Howto.

בקצרה: אקורדיון השאלות הנפוצות (FAQ) יוצג מעתה רק עבור אתרים ממשלתיים או אתרי בריאות ידועים, מוכרים וברי סמכא. לגבי howto – התוצאות העשירות יוצגו מעתה רק בשימוש במנוע החיפוש באמצעות דסקטופ ולא במובייל.

בהרחבה: אם עד היום כל בעל אתר יכול היה (לא בעמוד הבית) לייצר עמודי תוכן שמכילים שאלות ותשובות נפוצות, להטמיע לצידם סכמה של נתונים מובנים ולהופיע בדפי תוצאות החיפוש באמצעות אקורדיון של שאלות ותשובות נפתחות, מה שהיה מסייע לו לתפוס נדל"ן חשוב בדפי תוצאות החיפוש – מהיום הסיפור הזה הולך להשתנות. רק אתרים נחשבים, מהימנים, ממשלתיים או של גופים ציבוריים ידועים – יוכלו לשקף בדפי תוצאות החיפוש שאלות ותשובות כאלו. ההשלכה היא ברורה: פחות מקום לשיווק העסק ופחות אפשרות לדחוק מתחרים אל מתחת לקו הגלילה בדפי תוצאות החיפוש.

לגבי howto גם כאן חשוב לשים לב: עד היום כל בעל אתר יכול היה לשלב מידע רלוונטי בתצורת howto על מנת לתפוס נוכחות מרשימה גם עבור תוצאות שהוצגו למשתמשים במובייל. מהיום, תוצאות כאלו, ככל שתהיינה רלוונטיות, תוצגנה לגולשים רק בגרסת הדסקטופ. מה שאומר שרמת התחרות במובייל הולכת לעלות מדרגה.

 

כמה חידודים חשובים בהקשר לשינויים הצפויים

באשר לטיפול בסכמות ה-FAQ באתר – מצד אחד אין צורך עבור אתרים שלא משתייכים לקטגוריות הסמכות עליהן דיברנו, להשקיע בבניית דפים מותאמים וסכמות של שאלות ותשובות. מנגד, גם אין  צורך, כך על פי ההנחיה של גוגל, למחוק, לשנות או לעדכן סכמות שהוטמעו בעבר.

באשר לטיפול ב-Howto – חשוב לזכור כי גוגל ממשיכה לאנדקס את גרסת המובייל של אתרים ברשת. הווה אומר – למרות שתוצאות של סכמת Howto תוצגנה רק בדסקטופ, מאחר שהאינדוקס מתבצע על פי גרסת המובייל, חייבים בעלי אתרים להטמיע את הסכמה גם בגרסת המובייל של האתר (אם האתר לא רספונסיבי, ומכיל גרסאות שונות של תוכן עבור דסקטופ ומובייל).

 

לאן כל זה מוביל אותנו?

השינויים הצפויים מצביעים על כמה מגמות ברורות:

  1. גוגל מעוניינת לפנות שטח פנים בדפי תוצאות החיפוש שלה ולנקות אותם מספאם שמצא את מקומו שם לאורך השנים.
  2. גוגל מעוניינת לחזק את האמון של הגולשים בתוצאות עשירות המוצגות להם, ולכן עושה שימוש בכל הקשור ל-FAQ רק באתרים אמינים שהיא יכולה לסמוך עליהם.
  3. גוגל מפנה מקום בגרסאות המובייל של דפי תוצאות החיפוש. השאלה היא למה? ל-AI? לשירות בוט חדש שהיא עתידה להשיק? יהיה מעניין מאוד לעקוב ולראות.

 

ועוד מסקנה אישית שלי מכל העניין

דיברתי על כך לא מעט בפוסטים קודמים שלי ואציין זאת גם כאן: אין מקום אחד במקצוע הזה שנקרא SEO שבו אפשר לשבת, להישען לאחור, וליהנות מן התוצאות לעולמי עולמים.

די ברור, שהכל זמני. מקדמי אתרים חייבים להיות עם יד על הדופק, לשים לב למגמות ולפעול בהתאם. המלצה חמה וסופר רלוונטית שנתתי אתמול, יכולה להיות בלתי רלוונטית בעליל מחר.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
תמונה של עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

עשהאל דרייר, יזם ומוביל את קהילת מקדמי האתרים הגדולה בישראל, בעל סוכנות לשיווק דיגיטלי המתמחה בקידום עורכי דין ומייסד דיגיפארם – מערכת מהפכנית להזמנת תכנים וקישורים אונליין.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

זהירות: פיצוץ של ערך לפניך!

בעוד כשעתיים תתחיל הקרנת הלייב הראשונה ברצף ההדרכות המטורף שארגנו לכבוד החגיגות בדיגיפארם! כמו שכבר סיפרתי לכם, היה חשוב לי ולכל הצוות לתת כמה שיותר ערך,

עשהאל מצביע על טופס
שנבדוק אם אנחנו מתאימים לשיווק העסק שלך?

פרטי התקשרות:

(מבטיחים לפנק☕️)