למה כדאי להפנות הרבה קישורים אל דף הבית


מה הקשר בין היררכייה יציבות וכבשה לבנה?

היום אני רוצה לדבר איתכם על למה חשוב שרוב הקישורים יפנו אל דף הבית.

אז כמו שאמרתי, היררכייה, יציבות וכבשה לבנה. מה הכוונה?

סיבה ראשונה שבגללה אנחנו נרצה שרוב הקישורים שאנחנו נבנה או חלק גדול מהם יפנו אל דף הבית היא שאנחנו רוצים שהאתר שלנו יקבל את הכוח שהוא מקבל מהקישורים אל דף הבית שלו וכך הכוח בתוך האתר יכלכל בצורה נכונה.

מה הכוונה? שאנחנו בונים את האתר, מראש אנחנו בונים אותו מתוך נקודת הנחה שתחילת הטיול של הגולש תהיה מדף הבית (באופן דיפולטיבי) וככה אנחנו בעצם מייצרים את ההיררכייה – מאיזה דפים אפשר להגיע ישירות מדף הבית ומאיזה דפים אפשר להגיע רק מדף שיש לו קישור מדף הבית.

ברגע שאנחנו שולחים את הקישורים שלנו אל דף הבית, הכוח מכלכל בצורה נכונה. האם זה אומר שזה חייב להיות ככה? לא! יש בתיאוריה אפשרות גם לעשות שרוב הקישורים יגיעו לעמוד ספציפי באתר ואז הכוח יכלכל ממנו. האם זה דבר נכון? זה דורש הרבה הרבה מחשבה מקדימה ותכנון נכון של האתר, אבל זה לא משהו שאני ממליץ עליו.

אני ממליץ שדף הבית יהיה המקום הראשון באתר, זאת אומרת, המקום החשוב ביותר, הגדול ביותר, שממנו זורמים כל הנחלים לעמודים הפנימיים ולכן אני בעצמי התחלתי עם הדבר הזה שנקרא היררכייה.

סיבה שנייה שבגללה אנחנו רוצים שהקישורים יפנו לדף הבית היא יציבות. מה זאת אומרת? הURL של דף הבית לא משתנה בניגוד דפים פנימיים שיכולים פתאום להשתנות עם 301 וכדומה ועם סלאש בסוף ובלי סלאש בסוף… דף הבית יציב, הוא יישאר דף הבית ולכן קישורים לדף הבית זה דבר מאוד חיובי. זו גם אחת הסיבות למה אנשים מאוד אוהבים שהם קונים דומיינים וותיקים שהדומיין שהם קנו – יש לו הרבה קישורים אל דף הבית, כי אז לא צריך לשחק עם שום הפניות ושום דבר, הקישורים פשוט מובילים למקום הנכון וזו סיבה גם כן שהיא באמת חשובה.

סיבה שלישית נקראת כבשה לבנה. מה זאת אומרת? אם נעשה בדיקה על אתרים טבעיים או אתרים גדולים, איזה קישורים הם מקבלים, לאיזה עמוד, אנחנו נוכל לראות שהעמוד שמקבל את מירב הקישורים ברוב המקרים, הוא דף הבית ואנחנו תמיד נרצה לשמור על העיקרון הזה של להיות כבשה לבנה ולא כבשה שחורה. מה זאת אומרת? אם יש למשל עכשיו עדר של כבשים, כל הכבשים בצבע לבן, אנחנו לא רוצים להיות הכבשה השחורה הבולטת המוזרה היוצאת דופן. אנחנו תמיד נרצה להיות עוד אחת מהכבשים הלבנות ואם נעשה את האנלוגיה רגע לעולם הSEO – אנחנו תמיד נרצה להיראות כמו אתר שהוא אתר טבעי ולא כמו אתר שעכשיו בונה לעצמו קישורים, אלא אתר שהוא טבעי וכמו שאמרתי – ברוב המקרים, אתרים שמקבלים קישורים באופן טבעי יקבלו את מירב הקישורים אל דף הבית.

מדריך קניית קישורים מהמערכת המתקדמת בעולם מבית עשהאל דרייר בע"מ:



אז אני מסכם – 3 סיבות שבגללן אנחנו רוצים שהקישורים יגיעו אל דף הבית הן:

1. היררכייה – ההיררכייה מראש נבנת כאילו תחילת הדרך של הגולש היא מדף הבית ולכן הכוח יתפזר בצורה הטובה ביותר.

2. יציבות – הURL לא משתנה.

3. כיבשה לבנה – ככה רוב האתרים מתנהגים וככה אנחנו רוצים להתנהג.

זהו, שיהיה בהצלחה.

למה כדאי להפנות הרבה קישורים אל דף הבית
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
תמונה של עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

עשהאל דרייר, יזם ומוביל את קהילת מקדמי האתרים הגדולה בישראל, בעל סוכנות לשיווק דיגיטלי המתמחה בקידום עורכי דין ומייסד דיגיפארם – מערכת מהפכנית להזמנת תכנים וקישורים אונליין.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

עשהאל מצביע על טופס
שנבדוק אם אנחנו מתאימים לשיווק העסק שלך?