חיפוש

הרהורי לב של כותב תוכן בעידן של כניסת מוצרי AI

״אני לא אשכח את התמונה הסוריאליסטית הזאת, של עובדת המזנון ביום האחרון שלה לעבודה, בוהה בעיניים כלות במכונת הסנדוויצים שהגיעה להחליף אותה. במשך כמה עשרות שנים, היא הייתה עוברת עם עגלת המזון בקומה 4 של בניין משרדים גדול, ומציעה לעובדים בקומה משקאות, כריכים, מעדנים ומים.

אבל כחלק מתהליך התייעלות, כלומר, תהליך שבו הציגו מנהלים בכירים בחברה למשקיעים תוכנית לצמצום בכח האדם של החברה בתמורה לבונוסים שמנים, נרכשו מכונות חכמות, שיכולות להכיל סוגים שונים של כריכים, משקאות וסלטים, והן זמינות לעובדים במשך כל שעות היממה. זאת בניגוד לעובדת המזנון, שזמינה בשעות מסוימות בלבד, וזה אם לא מתחשבים במקרים בהם היא הולכת לנוחיות כדי להתפנות.ֿ

והתמונה הזאת, שבה עובדת המזנון עומדת לצד מכונת הסנדוויצים שגבוהה ממנה רק בקצת, עטופה בניילונים, ועדיין לא מחוברת לחשמל, המכונה, כמובן, – מזכירה לי מאוד את הרגעים האלו ממש, שאני ככותב תוכן, מביט בטכנולוגיית ה – AI, עטופה בניילונים, מחוברת באופן חלקי, ומספקת לי מראה מצויינת אל העתיד לבוא.״

כך, פחות או יותר, אמר לי בשיחת קפה של אחה״צ, אחד מכותבי התוכן שאני עובד איתם ואשר הפך עם השנים מסתם מכר לחבר.

 

כמה תובנות של כותב תוכן מנוסה על הכניסה של כלי AI

השיחה עם החבר כותב התוכן הזה נמשכה קצת יותר מהרגיל, ובגלל שהייתה מעניינת במיוחד, בחרתי לשתף אתכם כמה מן התובנות שעלו בה. תובנות שלו, כמובן. אני רק מביא כאן את הדברים בשם אמרם, ולא לוקח אחריות על מי שימצא את עצמו נפגע מחלק מן הדברים.

 

״בעידן של מחוללי תוכן – למה צריך בכלל אתרי תוכן?״

אתרי תוכן שעונים לשאלות שונות של גולשים נשמעים פתאום כמו רעיון ממש מיושן. אם יש ללקוח בקצה היום יכולת, בשפה אנושית לגמרי, לבקש תוכן בדיוק כפי שהוא מעוניין לקבל, למשל באמצעות רשימה של 10 פריטים שעונים לקריטריון מסוים, או שאלות לראיון עבודה ממוינות לפי תחומים ותתי תחומים, מלוות, כמובן, בתשובות מתאימות, למה הוא צריך לשוטט בין אתרי תוכן שונים ולקוות שיפול בדיוק על הפורמט שבו קיוה למצוא את התוכן?

ובכלל, האם יש משמעות, מבחינת קידום האתר, להימצאות של תוכן מעמיק, ארוך ומיוחד באתר עצמו? פעם הרי קיומו של תוכן כזה העיד על משאבים, סמכות, מקצועיות ורלוונטיות של בעל האתר. יצירת תוכן כזה הייתה פרויקט של ממש, ואם תוכן כזה נמצא באתר נתון, אפשר היה להסיק שמי שעומד מאחורי האתר הוא אוטוריטה בתחומו. היום? זה בסך הכל מעיד שבעל האתר יודע ללחוץ על כפתור…

 

״האם הכניסה של וויקס לשוק יתרה בוני אתרים?״

אם כל טכנולוגיה שעוזרת לאיש המקצוע לעשות את עבודתו מהר יותר הייתה מייתרת את בעל המקצוע הזה, היינו רואים מנקים ומנקות מסתובבים חסרי מעש ברחובות. אולם במציאות, יש להם ביקוש גבוה למרות קיומם של שואבי אבק רובוטיים, חומרי ניקוי חדישים, וכלי ניקוי מן המעלה הראשונה.

מדמיינים לכם שיחה שבה בעלת בית פונה אל העוזר או העוזרת הקבועים שלה, לקראת פסח, ואומרת שהיא משלמת להם רק חצי מן המחיר, כי היא ציידה אותם במסיר שומנים שמיוצר בטכנולוגיה חדשנית?

ומה לגבי וויקס?

כיום, בוני אתרים בוויקס יכולים לגבות סכומים לא מבוטלים של כסף עבור בניית אתר, וזאת למרות שבניית האתר הפכה למשימה פשוטה מאי פעם. האם יש כאן כשל שוק? בכלל לא בטוח.

 

״בעידן ללא כותבי תוכן – מי יחולל את התוכן עבור האתר – המקדם עצמו? בעל האתר?״

בואו נזרום לרגע עם התזה שמחוללי תוכן שונים יחליפו לגמרי את כותבי התוכן. נשאלת השאלה: מי יחולל ויזין את התכנים האלו לאתר? האם מקדם האתר? זה נשמע כאילו הוא ייצר לעצמו עוד עבודה, וזה לא משהו שמקדמי אתרים נוהגים לעשות בשגרה. האם בעל האתר? אם מדובר בגנן שרוב שעות היום נמצא בחוץ, לא בטוח שיש לו את הזמן, הידע או הפניות לבצע חילול של תוכן חדש ולהזין אותו לאתר. מישהו צריך יהיה לדאוג לכך שבאתר יוטמע התוכן בסופו של יום. מי זה יהיה?

 

״האם מחיר תהליך של קידום אתרים ירד באופן פלאי לאור ההוזלה בעלויות ייצור התוכן?״

לכאורה, היינו צריכים לראות גל של הוזלות שוטף את השוק לאור הכניסה של טכנולוגיות AI. זה נכון, אמנם, שעשהאל מציע מוצרי SEO בחנות דיגיפארם, ובין היתר מאפשר ללקוחות להזמין תוכן AI מוזל, אולם מה קורה עם מקדמים בשוק שמספקים את כל החבילה כולה? האם הם טרחו להתקשר ללקוחות ולהודיע להם על הוזלה דרמטית בשירותי הקידום לאור העובדה שקל הרבה יותר לייצר תוכן? תרשו לי לחייך…

 

״מי כותב את התוכן שלא קיים וזמין כיום ברשת?״

אז אמנם רוב רובם של כותבי התוכן לא באמת מחדשים משהו לרשת, אבל בכל זאת, קיימים תכנים שנכתבים בפעם הראשונה. מי יכתוב אותם אם לא ישארו כותבי תוכן איכותיים?

עכשיו, אני יודע מה תגידו. לא תהיה בעיה למצוא כותבי תוכן אף פעם. גם בימנו, ההיצע של כותבי תוכן גדול מן הביקוש. ויחד עם זאת, דמיינו עולם שבו כמעט ולא צריך כותבי תוכן. כמה כותבי תוכן כאלו ישבו על הגדר וימתינו לאותה עבודה שתיפול עליהם אחת למספר חודשים, זאת, תוך כדי תחרות מול כותבים אחרים? הרבה יותר סביר שכותבי התוכן האלו יעשו הסבה וימצאו מקצוע שיוכל להניב להם הכנסה טובה יותר ויציבה יותר.

 

״האם נראה תפקידים חדשים – מתפעלי מוצרי AI?״

בואו נצא רגע מן הקופסה של תוכן טקסטואלי, כתוב טוב או פחות. מה לגבי תמונות? סרטונים? הנפשות? קריקטורות? אינפוגרפיקות? אם ישנם כלים שיודעים לייצר כל אחד מן הפורמטים האלו, צריך לקום כאן מקצוע חדש: מתפעלי AI. אלו אנשים שידעו להשתמש בכלים האלו באופן מקצועי, וייצרו תמונות של אנשים עם חמש אצבעות ולא שלוש כפי שחלק מכלי הבינה המלאכותית מייצרים כיום. יוצרי התוכן של היום יוכלו להפוך ולהיות מתפעלי כלי AI של מחר. אחרת, למקדמי האתרים ולחברות הקידום תהיה הרבה יותר עבודה, וכבר ציינתי מה אני חושב על קידום אתרים ועבודה קשה…

 

לסיכום

חלק לא מבוטל מאנשי המקצוע בתחום הדיגיטל מבינים כי תפקידם של כותבי התוכן עתיד להשתנות בצורה מהותית. לא עוד מאמרים ארוכים ומייגעים שכל תפקידם לטחון מילות מפתח בתדירות הולמת. לא עוד פיתוח משפטים סתמי רק כדי למלא את המכסה. ויחד עם זאת, לא בטוח שנכון להספיד מהר כל כך את המקצוע הזה של יצירת תוכן כתוב.

נכון, היכולת לייצר תוכן איכותי תהיה מונגשת לכולם, ולא רק למי שהתברך בכישרון כתיבה. אבל שימוש בכישרון של אלו שכן התברכו בו, יוכל בהחלט לסייע לעסקים וחברות לגרום ליותר גולשים להפוך מעורבים במסע הלקוח שלהם באתר.

שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים