שלושה טיפים חשובים לניהול קמפיין קידום ממומן מוצלח בגוגל

תוכן עניינים

אם יש משהו אחד שלא ניתן לקחת מגוגל, הוא היכולת של הפלטפורמה הזאת להגיע לקהל יעד שמתעניין בשירות או במוצר, בדיוק בזמן שהוא מתעניין בשירות או במוצר. מציאת התזמון שבו הגולש קשוב ומוכן בכלל לצרוך מסרים שיווקים הפכה להיות אתגר של ממש. זאת הסיבה, שיותר ויותר עסקים בוחרים לעשות שימוש בפלטפורמת הפרסום של גוגל על מנת לייצר מודעות ממומנות שתוצגנה בדפי תוצאות החיפוש, עבור שאילתות שונות שיבצעו הגולשים.

עם זאת, הפשטות הרבה שבה אפשר להקים ולנהל קמפיין בגוגל, הופכת את הפלטפורמה הזאת לקרקע פוריה לביצוע טעויות של מפרסמים שונים. טעויות, שעלולות לגרום לבזבוז מהיר של תקציב השיווק במקרה הטוב, ואי השגת יעדי הקמפיין במקרה הטוב פחות. אז במאמר הזה אני רוצה שנדבר על מספר פעולות פשוטות שתוכלו לבצע כדי לשפר את הנראות של הקמפיין שלכם במנועי החיפוש, ולגרום לו להיות אפקטיבי הרבה יותר. בואו נתחיל.

 

טיפ מספר 1: הכירו את סוגי ההתאמות השונים

כאשר אתם מקימים קמפיין פרסום בגוגל, אתם נדרשים, למעשה, לקבוע עבור אילו שאילתות שיבצע הגולש אתם מעוניינים שהמודעות שיצרתם תוצגנה לו. ההגדרה הזאת של שאילתות שביצע הגולש היא מעט אמורפית, ולמעשה, בפועל, מנוהלת באמצעות תתי הגדרות שונות:

 

התאמה רחבה

זוהי למעשה ברירת המחדל בהגדרת קמפיין, ובאמצעותה יתאים הביטוי שהגדרתם למגוון רחב של שאילתות גולש בעלות מאפיינים דומים וכוונת חיפוש דומה. מדובר בהגדרה המתירנית ביותר ושימוש בה צריך להתבצע בזהירות, שכן בקלות הביטוי שהגדרתם יוכל להתאים לשאילתות חיפוש שונות שכלל אינן רלוונטיות לצרכי הקמפיין.

 

התאמה לביטוי

זוהי אפשרות מגבילה יותר, אשר באמצעותה ניתן לדרוש שהתאמה של ביטוי המפתח שהוגדר תושג, רק אם השאילתא שביצע הגולש מכילה את הביטוי שהוגדר, בשינויים מינוריים מתבקשים. כלומר, הביטוי שהוגדר חייב להיות חלק מן השאילתא שביצע הגולש, כאשר לפניו ואחריו יכולות להופיע מילות מפתח נוספות.

 

התאמה מדוייקת

בשיטה זו תתרחש התאמה אך ורק אם הביטוי שהוגדר, מתאים באופן מדוייק לשאילתא שביצע הגולש, או למילים נרדפות אליו, בשינויים מתבקשים של השמטה והוספה של מילות יחס וקישור. בתצורת עבודה זו, משיג המפרסם את ההתאמה המדוייקת ביותר לצרכי הקמפיין.

חשוב יהיה לציין כי מתקיים מתח תמידי בין שיטות העבודה השונות: ככל שההתאמה תהיה מדוייקת יותר, היא תקלע, ככל הנראה, לצרכי הקמפיין בצורה טובה יותר, אך מאידך כמות הגולשים שתוצג בפניהם המודעה תלך ותפחת, מה שעלול לפגוע בסיכויים להשיג את יעדי הקמפיין.

כאשר אתם נפנים להגדיר מודעות גוגל, הכירו את סוגי ההתאמות השונים ועשו בהן שימוש בהתאם לצרכי העסק.

 

טיפ מספר 2: הכירו את האפשרות להגדיר מילות מפתח שליליות

אחד האירועים שיכול לפגוע בקמפיין פרסום בגוגל בצורה האנושה ביותר, הוא הגעה של תנועה לא רלוונטית לאתר. מדוע? משלוש סיבות עיקריות.

הראשונה: לקהל גולשים לא רלוונטי קשה הרבה יותר למכור ולכן הסיכוי להגיע ליעד ההכנסות שהוצב בעבור הקמפיין הופך נמוך יותר.

השניה: בזבוז התקציב על קהל היעד הלא רלוונטי גורם לכך שפחות תקציב יוקדש לקהל יעד שהוא כן רלוונטי. עובדה זאת צפויה גם היא לפגוע בסיכויי הצלחת הקמפיין.

הסיבה השלישית: לכך שתנועה לא רלוונטית עלולה לפגוע בעסק היא שתנועה כזאת לעיתים מעסיקה את העובדים השונים בעסק במשך שעות נוספות מיותרות, בניסיון לתת הסברים על מהות המוצרים או השירותים, לקהל יעד שכלל אינו מתעניין בהם. את המשאבים האלו יכול היה להשקיע העסק בניסיון למכור מוצרים או שירותים לקהל יעד מפולח, שמעוניין בשירותים אלו.

 

הגדרת ביטויי מפתח שליליים בקמפיין היא פעולה שיכולה לסייע לבית עסק להימנע מתנועה לא איכותית שתגיע אליו בעקבות הקמפיין. כדי להמחיש זאת, נעשה שימוש בדוגמה הבאה:

נניח לרגע שחנות און ליין מסויימת מעוניינת למכור נעלי ריצה לגברים ולנשים. איזה ביטוי, משני הביטויים הבאים יעיד יותר על כוונת רכישה? האם הביטוי: "נעלי ריצה לגברים", או אולי הביטוי: "ברוקס אדרנלין 19 מחיר"? ובכן, בעוד שהביטוי הראשון כנראה יוביל לאתר האינטרנט של העסק גולש שמעוניין לנהל שיחה טלפונית ארוכה על נעלי ריצה, הרי שסביר להניח שאת הביטוי השני חיפש גולש עם כוונת רכישה אמיתית של המוצר.

זאת הסיבה, ששילוב מילות מפתח שליליות יוכל לסייע לכם לנהל קמפיין ממוקד הרבה יותר, וסביר שגם אפקטיבי יותר מבחינת התוצאות המושגות.

 

טיפ מספר 3: בניגוד לקידום אורגני, בקידום ממומן – להיות ראשון זה לא תמיד חכם

כאשר מדובר בקידום אורגני, להרבה אנשים ישנה תחושה שעד שהם לא משיגים את המקום הראשון בדף תוצאות החיפוש עבור ביטוי מפתח מרכזי, הם לא השיגו את היעד. בניהול קידום ממומן בגוגל הדברים עובדים בצורה מעט שונה: אם המודעה שלכם מופיעה במקום הראשון הדבר יכול להעיד על רמת תחרות נמוכה, על דף נחיתה מוצלח במיוחד שבניתם, אבל גם על העובדה, שאולי שילמתם מחיר יקר ביחס למתחרים עבור המיקום של המודעה.

אולם, כאשר חושבים על זה לעומק, אם העסק מעוניין לקבל לידים איכותיים ומה שחשוב לו הוא המחיר שישלם עבור ליד איכותי ולאו דווקא כמות הלידים, הרי שהופעה במיקום השלישי במודעות הפרסום יכולה במקרים מסויימים לספק תוצאות טובות הרבה יותר.

בתצורת ההתקשרות של גוגל מול המפרסמים, משלמים האחרונים רק עבור הקלקות שבוצעו בפועל. זה אומר, למעשה, שכל עוד הגולש לא הקליק על המודעה שהוצגה עבורו בדפי תוצאות החיפוש, הוא לא יחוייב על הצגתה. כך, למעשה, יוכל המפרסם להשיג מחיר טוב יותר עבור כל הקלקה, מבלי לפגוע ברלוונטיות של דף הנחיתה ללקוח.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin