חיפוש

6 קריטריונים שיקבעו האם קידום ממומן מתאים לכם

קידום ממומן בגוגל הוא שיטת שיווק שיכולה לחולל פלאים בעסק, להפוך אותו לעסק שמגלגל הרבה מאוד כסף, להזרים לאתר שלו תנועה בהתאם לצרכים ולקיבולת של העסק, וכל זאת, בקלות, תוך הבטחה של רווחים ברמת ודאות יחסית גבוהה, במהירות, בפשטות ובלי הצורך להיות מומחים טכנולוגיים הבקיאים בתחומם.

אלא שכדי שכל הניסים הללו יתרחשו גם בעסק שלכם, חשוב יהיה להבין שהעסק שלכם אכן מתאים לתצורת השיווק של קידום ממומן. אז איך תדעו אם כדאי יהיה לכם לשלב קמפיין פרסומי מבית גוגל ולפרסם את העסק שלכם במנוע החיפוש הגדול בעולם? המשיכו לקרוא.

קריטריון מספר 1: אתם משווקים במשיכה ולא בדחיפה

כדי שקמפיין קידום ממומן בגוגל יצליח לסייע לעסק שלכם, אתם צריכים לפעול בנישה שבה הלקוחות מחפשים אתכם מלכתחילה. אם אתם משווקים מוצרים או שירותים שקהל הלקוחות שלכם כלל אינו מודע לקיומם – גוגל הוא לא המקום לפרסם בו. פרסום במנוע החיפוש מתאים לעסקים המספקים שירותים מוכרים, כאלו שהגולשים יוזמים את הרכישה שלהם בעצמם, ולא ממתינים להצעות שיווקיות כאלו ואחרות. עסקי החירום השונים, למשל, הם דוגמה טובה לנישה בה לקידום ממומן יש ערך גדול: פרסום של מנעולן עבור מי שלא מחפש כרגע מנעולן היא דרך מצויינת להבטיח שתקציב השיווק שלכם יבוזבז בצורה לא אפקטיבית.

 

קריטריון מספר 2: אתם עסק חדש

אם אתם עסק חדש ורוצים ליהנות מהכנסות כאן ועכשיו, לא תהיה לכם ברירה אלא לפעול בערוץ הקידום הממומן. קידום אורגני של אתר אינטרנט, גם בתחומים לא תחרותיים אורך מספר חודשים, וגם תלוי בפעילות המתחרים ובעדכונים המשוחררים מעת לעת למנוע החיפוש. עסק חדש שצריך תנועה ישירה ומיידית של גולשים כדי לשרוד ולנהל היטב את תזרים המזומנים שלו, יהיה חייב להתחיל בערוץ הקידום הממומן, גם אם הוא מתכנן בעתיד לקדם את האתר בצורה אורגנית.

 

קריטריון מספר 3: אתם פועלים בנישה חדשה

גם עסקים ותיקים ומנוסים מעדכנים מעת לעת את הפעילות העסקית שלהם, פותחים וסוגרים ערוצים ומוצרים, ועורכים שינויים בתהליכי העבודה והמכירה שלהם. לעיתים, עסקים שפועלים בתחום חדש שאין לגביו עדיין מודעות גדולה, ולפיכך תנועת החיפוש בנישה קטנה באופן יחסית, מעוניינים לבצע ניסוי וטעיה בתחום, ללמוד, וגם להסיק לגבי כדאיות שיווק השירותים שלהם בנישה החדשה.

ערוץ הקידום הממומן הוא דרך מצוינת לבחון נישות חדשות. באמצעות קמפיין קידום ממומן, תוכלו להעריך האם קיימת תנועת חיפוש בנושא, מתי היא מתקיימת, מה מאפיין אותה, וגם האם למוצר או השירות שאתם מספקים יש באמת ביקוש בשוק, האם הוא מתאים לצרכי המשתמשים ועוד.

 

קריטריון מספר 4: המרווחים שלכם מספקים אתכם

כל בעל עסק מכיר את המשוואה הפשוטה. בסופו של יום, למעט עניין המיסוי, מה שחשוב לקיים בעסק הוא מרווח טוב בין ההכנסות וההוצאות בעסק. אחת הסיבות המניעות עסקים לבחור בתחום הקידום האורגני, הוא שלטווח ארוך, צפויות ההוצאות להיות קטנות מן ההוצאות על קידום ממומן ואילו ההכנסות צפויות להיות דווקא גדולות יותר.

אולם זה לא חייב להיות המצב עבור כל העסקים. אם לבית העסק ישנן הוצאות מופחתות, הקמפיינים שלו עובדים בצורה יעילה ואפקטיבית, וצוואר הבקבוק שלו הוא בכלל קיבולת השירות של העסק, ייתכן שקידום ממומן הוא ערוץ שיוכל לספק את התוצרת הטובה ביותר עבור העסק.

 

קריטריון מספר 5: אתם עסק זמני

אם הקמתם עסק כאשר ידוע לכם שהוא יהיה זמני, ויסגמר בתקופה הקרובה לאחר שתשיגו את היעדים שהצבתם לעצמכם, לא יהיה כל טעם להשקיע בקידום אורגני לעסק, והערוץ המועדף עליכם סביר שיהיה קידום ממומן במנוע החיפוש.

דוגמאות לעסקים כאלו יש בלי סוף

מוכר אלכוג'יל שרוצה לעשות מכה בתקופת התפרצות נגיף הקורונה ואז להמשיך הלאה בחייו. שירות הסעות לתיירים המגיעים למדינה לצפיה באולימפיאדה. מורה פרטי שעובד בצורה זמנית כדי להשלים הכנסה. ועוד ועוד.

ברור מאליו שעסק זמני כזה צריך להבין שערוץ הקידום הממומן צפוי להכניס לעסק יותר כסף מאשר העלות הכוללת שלו.

 

קריטריון מספר 6: אתם פועלים בנישה שסומכת על תוצאות קידום ממומן

תוצאות ממומנות נחשבות, בסוג מסוים של צדק, לתוצאות פחות מהימנות מתוצאות אורגניות המופיעות במנועי החיפוש. הסיבה לכך היא ברורה: בעוד שבתוצאות האורגניות מנוע החיפוש, שנחשב לגורם אובייקטיבי, הוא זה שמחליט אילו תוצאות תופענה ואילו לא, על בסיס מגוון רחב של פרמטרים, הרי שבקידום הממומן כל שנדרש הוא בניית דף נחיתה איכותי ותשלום על קידום מודעה.

למאפיין הזה של מהימנות מוגברת של תוצאות הקידום האורגני ישנן השלכות על העסקים שקידום ממומן מתאים להם. עסקים אשר בהם נדרשת סמכות, ותק ומותג סביר שיפעלו יותר להשקעה בקידום האורגני. לעומתם, עסקים המתבססים זמינות השירות שלהם, או שמוכרים מוצרי מותגים ללא ערך מוסף ייחודי על פני המתחרים, יכולים לעשות שימוש דווקא בערוץ הקידום הממומן כדי ליהנות מתוצאות טובות.

 

לסיכום

ערוץ הקידום הממומן יכול להיות ערוץ שיווק אפקטיבי מאוד לעסק. רמת האפקטיביות שלו ביחס לאלטרנטיבות תעלה אם מדובר בעסק חדש, עסק ותיק המספק שירות חדש, עסק המספק שירותים או מוצרים אותם הלקוחות מחפשים מיוזמתם, עסק שבו המרווחים מאפשרים זאת, עסק שבעליו יודע כי הוא פועל באופן זמני, ועסק שפועל בנישה בה יש נטיה לסמוך גם על תוצאות הקידום הממומן ולא האורגני.

חשוב יהיה להבין: קידום ממומן יכול להתאים גם לעסקים שלא צויינו כאן. אם אתם מרגישים שאתם מעוניינים להגדיל את התנועה לאתר שלכם באמצעות פרסום ממומן במנועי החיפוש, תמיד תוכלו לבצע תהליך של ניסוי וטעיה: אחרי הכל, על ניהול קמפיין כזה, יש לכם שליטה מלאה.

6 קריטריונים שיקבעו האם קידום ממומן מתאים לנישה שלכם
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים