חיפוש

התנגדויות ומענות בשיחת מכירה של קידום אורגני

אין דיסוננס יותר גדול בין הערך העצום שיכול לייצר תהליך קידום אורגני שמבוצע בצורה מקצועית עבור בית עסק כלשהו, ובין הקושי למכור את אותו מוצר לבית העסק הזה. באופן טבעי, אנחנו הישראלים מאוד חשדניים בכל מה שנוגע למוצרים אמורפיים שלא תמיד ניתן לראות או להרגיש. תוסיפו לזה את העובדה שאל תחום הקידום האורגני התווספו בשנים האחרונות, כמו לתחומים רבים אחרים, גם נותני שירות חובבנים, חאפרים או סתם בעלי מקצוע לא טובים במיוחד – והשם שיצא לערוץ השיווק הזה הפך, פעמים רבות, שם נרדף לחלטורה.

מי שבאמת מבין בשיווק יודע שערוץ הקידום האורגני הוא אחד הערוצים האיכותיים ביותר שבית עסק יכול להשקיע בהם. הוא מייצר תנועה איכותית של גולשים, באופן שוטף, מבלי הצורך לשלם על כל הקלקה של גולש (בניגוד לקידום ממומן בגוגל), מאפשר לבית עסק למצב את עצמו כאוטוריטה בתחומו, מעודד גולשים לחזור שוב ושוב כדי להתעניין במוצרים, בשירותים ובמידע שמספק בית העסק, וזאת בלי לשלם על כל כניסה כזאת בנפרד. קידום אורגני ממיר גולשים רבים יותר ובסכומים גבוהים יותר, ומאפשר, לאורך זמן, לבנות נכס דיגיטלי משמעותי שניתן למכור, להשכיר או לייצר ממנו לידים לבעלי מקצוע בתחום.

כל זה כמובן לא תקף לעולם הקידום הממומן, שבו על כל הקלקה של גולש, גם אם כבר ביקר באתר וחזר עכשיו רק כדי להשלים בירור, אתם נדרשים לשלם. בקידום ממומן, ברגע שהפסקתם את הקמפיין תנועת הגולשים לאתר נפסקת באופן מיידי. אם לא תמשיכו להזרים כסף לצורך יצירת התנועה לאתר, היא פשוט תיפסק.

אז במאמר הזה החלטתי לשים על השולחן את הטיעונים העיקריים וההתנגדויות המרכזיות של לקוחות בעת שיחת מכירה של שירותי קידום אורגני, ולנתח אותם. בואו נתחיל.

"ההשקעה בקידום אורגני גדולה מידי בשבילי"

הטיעון הזה הוא נכון תחת ההנחה שאתם מתכוונים להפעיל את העסק בחצי השנה הקרובה ואז לסגור אותו. אם התכנון שלכם הוא להפעיל את העסק לזמן ממושך יותר, ולטווח הארוך, ההשקעה בקידום אורגני היא השקעה נמוכה משמעותית מן ההשקעה הדרושה באפיקים אלטרנטיביים.

יתרה מכך, חשוב לזכור: הפסקה של קמפיין קידום ממומן גוררת הפסקה מיידית של הגעת תנועת גולשים לאתר. לעומת זאת, אם הצלחתם לייצר הישגים בתחום הקידום האורגני ולמקם את עמודי האתר שלכם בדפי תוצאות החיפוש עבור ביטויי מפתח שחשובים לכם, הפסקת ההשקעה שלכם בקידום השוטף לא תגרום להעלמות התוצאות מדפי החיפוש באופן חד ופתאומי. זה אומר שגם אם יהיה קשה לכם במשך חודש או חודשיים בעתיד להמשיך ולהשקיע בקידום האתר – לא קרה שום דבר. עדיין תוכלו ליהנות מפירות ההשקעה הראשונית ומיצירת תשתית הקידום האיכותית שבניתם.

 

"קידום ממומן מבטיח לי תוצאות. בקידום אורגני לא מובטח לי דבר"

השאלה היא, כמובן, לא האם תוצאות כלשהן מובטחות ללקוח, אלא מה איכות התוצאות המובטחות ללקוח.

לייצר תנועה לאתר זו הבעיה הכי פחות מאתגרת בעידן האינטרנט. כל מי ששם כמה שקלים על קידום ממומן יכול לייצר תנועה לאתר. לייצר תנועה איכותית לאתר – זה כבר סיפור אחר לגמרי. לגרום לגולשים שמתעניינים במוצר או בשירות, כאלו שיש להם כוונת רכישה אמיתית, שהם נמצאים במיינדסט של התקשרות מול בית עסק, להגיע לאתר – זה כבר הרבה יותר מסובך.

כל הרעיון של השקעה בקידום אורגני הוא היכולת לייצר תוצאות איכותיות, ולא סתם תוצאות. לכן לביטחון ביצירת תנועה לאתר אין כל משמעות מהבחינה הזאת.

תוסיפו לזה את העובדה שגולשים שמגיעים מפרסום ממומן לאתר האינטרנט של העסק לא מביעים את אותה רמה של אמון במותג, עושים זאת הרבה פעמים מתוך סקרנות או כדי לבדוק את השוק, וחלק הרבה יותר גדול מן התנועה הזאת נוטש את אתר העסק מבלי לבצע רכישה או התקשרות.

 

"קשה למדוד תוצאות של קידום אורגני בניגוד לקידום ממומן"

למרות שיש כאן טענה אחת, אענה עליה בשתי תשובות: לא נכון ולא נכון.

ראשית, לא קשה למדוד תוצאות של קידום אורגני. למעשה, יש כמה וכמה מדדים שיאפשרו לכם להבין האם אתם עושים עבודה טובה בקידום של האתר: השיפור במיקום הממוצע של קבוצת ביטויים שבחרתם מראש, הגדילה של הטראפיק האורגני לאתר בפרק זמן נתון, שיפור במכירות שמקורן בתנועה אורגנית לאתר, השיפור בשיעורי ההמרה של גולשים המגיעים מתנועת חיפוש אורגני ועוד.

שנית, לא באמת פשוט לבדוק את רמת האפקטיביות של הקידום הממומן. גולשים לא תמיד מחליטים לבצע רכישה מיד עם הכניסה הראשונה שלהם לאתר. במקרים רבים הם נדרשים לזמן נוסף כדי לברר, לשאול, לבדוק ולהשוות. במקרים כאלו, ייתכן שגולש שביצע רכישה רכש רק אחרי שהקליק על המודעה ארבע פעמים, בעוד שייתכן גם מצב שבו גולש היה מעוניין להשלים את הרכישה אך מודעת הפרסום לא הוצגה לו כשחיפש שוב את ביטוי החיפוש שביצע, ובמקום שהתנועה הזאת לאתר תתכנס לביצוע עסקה – בפועל היא תורגמה לנטישה.

 

"קידום אורגני לוקח זמן"

הטענה הזאת אכן נכונה. קידום אורגני הוא תהליך מתמשך, שמצריך תכנון ועבודה קשה לאורך זמן. המתחרים שלכם כבר התחילו בתהליך. מתי אתם מעדיפים להתחיל אותו – מחר או אתמול?

 

"ניסיתי קידום אורגני בעבר וזה לא עבד לי"

באופן אישי, לקוחות שלא הצליחו לייצר תוצאות משביעות רצון בעבר מול מקדמים אחרים הם הלקוחות שאני הכי אוהב. למה? משום שהם מכירים במגבלות של תהליך הקידום האורגני, לא מגיעים עם ציפיות לא הגיוניות, ועדיין מבינים שמדובר בערוץ האפקטיבי ביותר שיוכל לייצר עבורם הכנסות משמעותיות ולבנות עבורם נכס משמעותי (אחרת הם לא היו חוזרים).

מה אני עונה ללקוחות מתלבטים שטוענים כי ניסו תהליך קידום אורגני בעבר ולא הצליחו? ראשית, אני מפנה אותם ללקוחות מרוצים שלי, שכן הצליחו לייצר תוצאות איכותיות. שנית, אני מסביר היטב מהי תוכנית העבודה המעשית שלי לקידום האתר שלהם, ולא אתרים באופן כללי. אני ממפה, יחד איתם, את החוזקות והחולשות של המותג באמצעותו הם פועלים, ומבין היכן נדרש להשקיע: בפרויקטים מסוימים זה יהיה עולם התוכן שידרוש השקעה משמעותית, באחרים, דווקא בניה נכונה של פרופיל קישורים איכותי, יהיו פרויקטים שידרשו אופטימיזציה, באחרים מבנה האתר ידרוש עדכון.

המענה שלי ללקוחות שנכוו בעבר הוא תמיד פרטני ואף פעם לא כללי: אני מתייחס במקרה הזה לפעולות המעשיות שנבצע יחד לצורך קידום האתר, תוך דגש על שיתוף הפעולה הנדרש עם הלקוח. כשצריך, אני מפנה את הלקוח לבעיות הקיימות נכון למועד הפניה שלו באתר.

 

"כל עוד העלות לקליק היא סבירה בממומן, אין טעם לעבור לאורגני"

האמירה הזאת נכונה כל עוד אתם מנהלים עסק בשגרה, ולא מעוניינים להתפתח ולגדול. אם טוב ללקוח היכן שהוא נמצא, אין לי כל אפשרות לעזור לו.

אני מנסה לסייע לעסקים לגדול, לצמוח, ולהגדיל את ההכנסות שלהם ואת שורת הרווח שלהם. זה גם הדרייב שלי בעסק: לסייע לעסקים אחרים למצות את הפוטנציאל שלהם.

תהליך קידום אורגני שמבוצע נכון ולטווח ארוך, יכול לשפר באופן משמעותי הן את צד ההכנסות והן את צד ההוצאות: בצד ההכנסות – הטראפיק האורגני מסייע להנגיש את האתר לגולשים עם רמת מובהקות גבוהה הרבה יותר לבצע עסקאות, ובסכומים גבוהים יותר. מדובר בגולשים שמביעים אמון במותג, שסומכים על מנוע החיפוש האובייקטיבי שתעדף עבורן את תוצאת החיפוש הזאת. בצד ההוצאות – לאורך זמן, קידום אורגני יעלה לכם הרבה פחות מהשקעה בקידום ממומן.

אז אם יש לכם הזדמנות לייצר יותר כסף בפחות השקעה – למה לא לנצל אותה? זוהי בסופו של דבר, המהות של כל עסק, לא?

התנגדויות ומענה אליהן בשיחת מכירה של קידום אורגני
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים