חיפוש

טענות ומענות אפשריים ללקוחות קידום אתרים בשוטף

אחרי ההצלחה המסחררת של הפוסט התנגדויות ומענות בשיחת מכירה של קידום אורגני, החלטתי לכתוב ולשתף אתכם בפוסט על נושא דומה: טענות ומענות אפשריים ללקוחות קידום אתרים בשוטף. מה המוטיבציה? פשוט מאוד – כל מי שעוסק בקידום אתרים יודע שמדובר בתהליך שצורך לא מעט אנרגיה שמושקעת בשימור לקוחות קיימים, וזאת לצד מכירת שירותים ללקוחות חדשים. ולמה כל הטוב הזה מאפיין דווקא את תחום הקידום האורגני? בעיקר מפני שמדובר בתחום בו ההישגים נבנים לאורך זמן, בהדרגתיות, ומפעם לפעם, כמעט כל פרויקט, חווה לצד העליות המרשימות גם ימים של ירידות ופגיעה במיקומים. במאמר הזה אני רוצה להציג כמה מן ההרהורים שמלווים לא מעט לקוחות, בין אם הם משתפים אותם בקול או שומרים אותם לעצמם, ולתת הסבר מניח את הדעת להרהורים האלו. בואו נתחיל: הנה כמה ציטוטים נבחרים ומענה אפשרי עבורם:

"אנחנו מקדמים כבר חודש יחד את האתר ולא רואים תוצאות"

חודש הוא לא פרק זמן שבו אפשר לבחון ביצועים של פרויקט קידום אורגני. לגוגל לוקח זמן להכיר את האתר, לאנדקס את העמודים השונים שבו, להבין האם קישורים שהתקבלו לא הושגו באמצעות מניפולציות, להעריך את איכות התגובה של גולשים מן האתר ועוד ועוד. בשורה התחתונה – חודש של קידום, אפילו קידום אינטנסיבי, לא יכול לייצר מספיק דאטה שיסייע להעריך את איכות האתר.

 

"אני חווה ירידה בדירוגים. אולי תהליך הקידום לא עובד?"

ירידות זמניות בדירוגים הן חלק בלתי נפרד מכל פרויקט קידום אתרים, גם כאלה שהכל בהם מבוצע בדיוק לפי הספר. מספיק להביט בגרף המיקומים של המתחרים כדי להבין זאת. תנודות בדפי תוצאות החיפוש הן דבר שכיח למדי, גם עבור ביטויים תחרותיים שבהם יש שחקנים חזקים וגדולים. הסיבה לכך, היא שלצד השינויים והעדכונים שמבצעים המתחרים בדפי האתרים שלהם, גם אלגוריתם הדירוג של גוגל מתעדכן כל העת ומבצע בעצמו ניסוי וטעיה כדי למדוד את השפעת השינויים האלו על הרגלי הצריכה של משתמשים במנוע החיפוש. לכן, אם מדובר בירידה זמנית שמלווה בתיקונים לאחר מכן – הכל בסדר.

 

"אני לא יודע אם אני מוכן לבצע השקעה כזו לאורך זמן"

הגישה שלי היא, שהלקוח לא מחויב אלי בשום צורה, וממשיך לבחור בהתקשרות איתי בכל חודש מחדש. בצורה כזו, אני זוכה לקבל את האמון בכל פעם, והתפקיד שלי הוא להוכיח שאני מייצר ערך מוסף גבוה ללקוח.

לכן, כאשר לקוח לא בטוח שהוא יהיה מעוניין להשקיע כל כך הרבה כסף, לכל כך הרבה זמן, אני מציע לו לחשוב על כך בכל חודש מחדש.

 

"הלידים לא מייצרים עבורי מכירות"

תפקידו של תהליך קידום אורגני הוא לייצר לבית העסק לידים איכותיים. תפקידם של יתר המערכים בעסק, כמו מערך המכירה ומערך השירות, הוא לדאוג שהלידים האלו יהפכו ללקוחות משלמים. אם תהליך הקידום האורגני ייצר עבור בית העסק את הלידים – הוא ביצע את חלקו. אם הלידים אינם איכותיים מספיק – ייתכן שהבעיה הייתה בטרגוט נכון של מילות המפתח מראש. בכל מקרה, עצם קיומם של לידים מוכיח שהתהליך עובד ונדרש לבצע בו התאמות.

 

"לא בטוח שארצה להמשיך עם תפעול האתר לאורך זמן"

המענה שלי לתובנה החשובה הזאת של הלקוח: בניגוד לתהליכי פרסום אחרים, בתהליך הקידום האורגני אתה הופך את אתר האינטרנט של העסק לנכס דיגיטלי של ממש, שיכול לייצר לידים איכותיים בתחום בו הוא עוסק. אתר כזה, או נכס דיגיטלי כזה, אפשר בעתיד למכור או להשכיר, ולכן אתה לא צריך להיות מוטרד מהשקעה בנכס הזה. כל שקל שאתה משקיע יחזור אליך בהמשך.

 

"קידום ממומן עובד לי נהדר"

אני רוצה לומר שני דברים על האמירה הזאת: הראשון הוא שעצם העובדה שקידום ממומן בגוגל עובד היטב לא אומר שבעל אתר חייב להסתפק בערוץ הזה. גם מבחינת ניהול סיכונים – תמיד עדיף לגוון בערוצים, כדי להצליח ולהתמודד עם שינוי בתנאי הפרסום, עליית מחירים משמעותית, או פגיעה באפקטיביות של הקמפיין לאורך זמן.

השני הוא שהרבה מאוד פעמים, קידום ממומן מאפשר הגעה ראשונית אל הלקוח, שלא תמיד מקבל את ההחלטה להתקשר מול בית העסק באופן מיידי. במקרים מסוימים, כאשר הלקוח נדרש להתייעץ עם גורמים נוספים, להשוות ולברר פרטים נוספים, הוא זקוק לערוץ עליו ניתן יהיה לסמוך שבעת חיפוש יוביל אותו לאתר בית העסק שסיפק את ההצעה.

קידום ממומן לא בנוי עבור הצורך הזה (אלא אם כן אתם מוכנים להשקיע הרבה מאוד כסף ולהבטיח את הופעת המותג שלכם בכל חיפוש רלוונטי של גולש). זאת הסיבה שהשקעה בקידום אורגני היא כה חשובה.

תהנו, חברים.

טענות ומענות אפשריים ללקוחות קידום אתרים בשוטף
שלחו לחבר קישור למאמר, הוא חייב לקרוא אותו!
שלחו לחבר קישור למאמר
הוא חייב לקרוא אותו!
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר

מנכ"ל חברת קידום אתרים ואפיליאצייה המונה כ-125 עובדים ומאות לקוחות בפריסה עולמית, מייסד דיגיפארם - חנות אונליין להזמנת תכנים וקישורים עבור אנשי SEO, מייסד רובולינק - אפליקצייה לבדיקת מיקומים חינם לאנדרואיד ולאייפון, מוביל את קבוצת אנשי ה-SEO הגדולה בישראל בפייסבוק ובווטסאפ.

מאמרים נוספים מומלצים לקריאה עבורך:

המדריך המלא להקמת אתרי לידים

בואו נשים את הדברים על השולחן: אין מי מאיתנו שלא מחפש דרכים קלות, יחסית, וחוקיות, כמובן, לייצר כסף. גם אם לא מדובר בהכנסה שניתן להסתמך

כדאי להשקיע ב-SEO בזמן מלחמה?

מדינת ישראל נמצאת במלחמה (נכון להיום – 6.11.23). אני כותב את זה בגוף ראשון כמי שלוקח בה חלק פעיל. אין ספק שמלחמה היא עניין מורכב

בדיקת מהירות אחסון אתרים קלאודוויז
עשהאל דרייר
היי כאן עשהאל ואני רוצה להמליץ לך באופן אישי לפתוח שרת בקלאודוויז ולהנות מאתרים מהירים, תמיכה 24/7 וממשק נוח. אני מאחסן למעלה מ-400 אתרים בעצמי וממליץ בחום ובלב שלם, לאחר מספר שנות ניסיון
תוכנת מעקב הדירוגים הטובה בעולם!
בואו לעקוב אחרי מיקומים של כל אתר, מכל מקום בעולם, כולל הפרדה בין מיקומי דסקטופ ומובייל, תנועה, תיעוד עבודה ואפילו תוכלו לשלוח ללקוחות שלכם לינק לדשבורד שמתעדכן אונליין!
הטבה לגולשי האתר:
14 ימי ניסיון ו-25% הנחה לחודשיים