fbpx
עשהאל-דרייר-קידום-אתרים-אורגני

קידום אתרי וורדפרס – איך לעשות את זה נכון

מאת: סלבה מלנדוביץ מחברת ANVI DIGITAL AGENCY

וורדפרס

וורדפרס הינה מערכת ניהול תוכן (cms) בקוד פתוח אשר בנויה על שפת תכנות php. המערכת מופצת תחת רישיון ציבורי לשימוש חופשי . וורדפרס כבר מזמן הפכה לפלטפורמה המועדפת בעייני הרבה מקדמי אתרים בעולם, וישנן סיבות עיקריות לכך:

  • הכמות העצומה של התוספים המקלים על תהליך האופטמזציה הפנימית.
  • מבנה היררכי מעולה שגוגל מכיר טוב מאוד.
  • תפעול קל ללא צורך בהבנת קוד עמוקה.
  • תבניות רבות ומעולות למגוון רחב של תחומי עיניין.

קיימות עוד סיבות רבות אחרות.

במאמר זה נסביר מהי הצורה הקלה ביותר לבצע אופטימיזציה בסיסית אך טובה לקידום האתר שלנו במנועי החיפוש או במילים מקצועיות – ON PAGE SEO.

אופטימזצית אתר וורדפרס ב4 שלבים

1. מבנה קישורים ידידותי – Friendly URL : הדבר הראשון שנעשה מיד לאחר התקנת אתר הוורדפרס והתחלת תהליך הזנת התוכן הוא הגדרת מבנה קישורים תקין. למזלנו הרב, וורדפרס מאפשר לקבוע מבנה קישורים קבוע וגורף לכל מאמר או עמוד חדש אותו אנו ניצור.

כמה טיפים למבנה קישורים ידידותי :

  • שימוש במילות מפתח המתארות את תוכן המאמר תורמות בצורה מעולה לסיפוק רצונו של גוגל.
  • השתמשו בשפה האנגלית בהגדרת הURL של העמודים, גוגל יודעת להבין טוב מאוד שwebsite זה אתר וseo זה קידום. אנגלית זו השפה הטבעית של כל URL.
  • אל תכניסו יותר מ3 מילים המופרדות על יד קו – .

איך קישור ידידותי צריך להראות :

קישור ידידותי

לדוגמה למאמר בנושא ״כמה עולה לבנות אתר וורדפרס", נגדיר קישור עם המילים המתארים How Much Website. שלושת המילים מתמצתות בצורה הטובה ביותר את תוכן המאמר.

איך מגדירים מבנה קישורים קבוע בממשק של וורדפרס?

מבנה קישורים

בכדי להגדיר אוטומטית את הקישור על פי הכותרת של הפוסט, אנחנו ניגשים לנתיב הבא : הגדרות > מבנה קישורים > בוחרים במזהה פוסט. לא תמיד ניתן לסמוך על ההגדרה האוטומטית מכיוון שבמידה והכותרת בעברית המערכת תגדיר קישור בעברית, לכן כך או אחרת יש צורך בהתערבות אנושית לפי המלצותינו.

מה לא כדאי לעשות

בשום אופן אל תשנו ככה סתם URL של עמודים או פוסטים קיימים לאחר שהוגדרה כתובת אחרת בעבר. במקרה של שינוי מבנה הקישור של עמודים או פוסטים קיימים, יש צורך לבצע הפניה 301 מה-URL הישן ל-URL החדש. אם לא נעשה זאת, גולשים שייכנסו ל-URL יקבלו שגיאה 404. כאשר אנו עושים את ההפנייה הזו, אותם גולשים יגיעו לנתיב הנכון. לשם כך אפשר להשתמש בתוסף Simple 301 Redirects או להיעזר בחברת בניית אתרים שתבצע עבורנו את הפעולה. קישור שבור לא רק שפוגע בקידום שלכם אלא גם משפיע לרעה על חווית המשתמש של הגולש.

2. התרעות תוכן לגוגל – ping : אם אתם רוצים שמנועי החיפוש יגיבו מהר מאוד לתוכן חדש באתר שלכם, כדאי מאוד שתכירו את השירות המובנה הבא:

תיגשו להגדרות > כתיבה

השירות המובנה

באזור זה תוכלו להזין את כל מקורות להם תרצו להתריע על כל תוכן חדש שתזינו באתרכם. בברירת מחדל וורדפרס מוגדר לתת התרעות רק לשירות http://pingomatic.com אך מומלץ מאוד להוסיף את מנוע החיפוש של גוגל על מנת למקסם את הכניסות שלכם לאתר.

3. אופטמזציה של תוכן: תוכן הוא אחד האלמנטים החשובים בכל אתר אינטרנט. תוכן איכותי בעל ערך מוסף גבוהה יביא קוראים רבים, מה שיגרום למנועי חיפוש לראות את אתרכם באור חיובי. כיום זמן שהייה הוא מדד חשוב עבור מנועי החיפוש שמראה האם התוכן שלנו איכותי מספיק.

נקודות חשובות לכתיבת תוכן נכון

כדאי מאוד לבצע חקר מילות מפתח אותן נרצה לקדם, אך חשוב מאוד לא להגזים בכמות מילות מפתח עד כדי תוכן לא איכותי ועזיבת הגולשים מהעמוד. חשוב מאוד להבין – התוכן מיועד לגולשים ולא למנועי החיפוש. לכן תכתבו את התוכן שלכם 90% למשתמש ו-10% למנועי החיפוש. כיום גוגל יודע לזהות מילים נרדפות, צמד מילים בסדר הפוך ואפילו מילים בשפות זרות, אל תחששו להשתמש באוצר מילים עשיר יותר.

פעולות טכניות לאופטמזציה של התוכן בוורדפרס

* מומלץ מאוד להיעזר בתוסף seo שיעזור לנו להפוך את הפעולות שלנו ליותר יעילות ולקצר את התהליך. אחד התוספים היותר פופולארים הוא Yoast SEO.

כותרות עמוד (Title)

כותרת העמוד זהו השדה הראשון בעריכת עמוד או פוסט בוורדפרס.

כותרת עמוד

הכותרת מהווה הסבר עבור הגולש או למנועי החיפוש כאחד, מה בעצם נושא העמוד או הפוסט? המטרה של תג <title> היא לתמצת את תוכן העמוד בכמה מילים. דבר זה מאפשר לגולשים לדעת על מה מדבר העמוד שלנו דרך מנוע החיפוש. הכותרת צריכה להיות מפורטת מספיק כך שגם הגולש ״הכי טיפש״ יבין בצורה הטובה ביותר מה מצפה לו בעמוד או המאמר.

* קישור המאמר נוצר אוטומטית ,לא לשכוח לבדוק האם הוא עומד בהמלצותינו בנושא.

לאחר שנזין כותרת, Yoast seo תיצור כותרת ידידותית יותר עם הוספת שם האתר לכותרת העמוד. תוכלו לעדכן ולערוך ידנית את הכותרת ולראות איך היא תראה בתוצאות החיפוש.

SEO

כמה נקודות חשובות לכתיבה נכונה של כותרת

  • הזנה של מינימום 10 תווים ולא יותר מ-70 תווים.
  • הכותרת צריכה להיות קצרה ועניינית ,תשמרו את הפירוט וההסברים לתיאור.
  • תהיו יחודיים, אל תחזרו על כותרות שכבר קיימות באתר שלכם.
  • רצוי להזין את אחת ממילות המפתח הרלוונטיות עליהן מדבר המאמר שאותן נרצה לקדם.

כותרות H1 ,H2-H6

כותרות ותתי כותרות הן הכלים העיקרים לכתיבת מאמר עם דגש רב לחווית המשתמש של הגולש והתמצאותו בתוכן. גם מנועי החיפוש נהנים מההתמצאות וההבנה הגבוהה יותר של הנכתב במאמר. חשוב לזכור שמנועי החיפוש עובדים קשה בכדאי להעתיק התנהגות אנושית בצורה מקסימלית ,לכן מה שטוב לכם גם טוב לגוגל . מאמר ללא כותרות יגרום לרוב הגולשים לעזוב את הקריאה בשלב מוקדם מאוד מחוסר יכולת להתמצא בתוכן.  כל פסקה חייבת להכיל כותרת שמסבירה את נושא הפסקה.  הכותרת הכי חשובה בעיני מנועי החיפוש היא תג H1 שחייבת להופיע בכל עמוד באתר שלנו. כל עמוד צריך להכיל רק כותרת אחת H1, ריבוי של כותרות עלול להתפרש כשגיאה על ידי מנועי החיפוש, מה שיגרום לפגיעה בקידום האתר שלנו.

בוורדפרס ברירת המחדל של המערכת היא יצירת כותרות H1 אוטומטית משדה הtitle הראשי, לכן אין צורך ברוב המקרים להזין כותרת ראשית נוספת. יתר הכותרות מוזנות בצורה פשוטה מאוד על ידי עורך התוכן הדיפולטיבי של וורדפרס. בכדי להפוך טקסט לכותרת או תת כותרת יש צורך לסמן את הטקסט הרצוי ולבחור לאיזה כותרת נרצה לשייך אותו.

כותרות

סיכום דגשים לכתיבת כותרת ראשית (H1)

 

  • אורך הכותרת לא תעבור 65 תווים.
  • רק כותרת אחת H1 בכל עמוד, 2 כותרות ייזדהו כשגיאה על ידי מנועי החיפוש וישפיעו לרעה על הקידום.
  • כותרת H1 צריכה להיות ייחודית בכל עמוד באתר שלכם.

תתי כותרות H2-H6

תתי הכותרות מחלקות את העמוד לנושאים קטנים. 

דגשים לכתיבת תתי כותרות H2-H6

לדוגמא: אם המאמר שלנו בנושא קידום אתר וורדפרס שזו כנראה תהיה הכותרת הראשית – H1, הרי יש גם לא מעט תתי נושאים כמו, אופטימיזציה של כותרות, אופטימיזציה של תמונות ועוד, כותרות אלו יהיו כותרות H2. כל פסקה מספרת לנו סיפור משלה ולכן חשוב לשייך אליה כותרת משנית קטנה שתסביר לקורא: סיימת לקרוא את הפסקה על אופטימיזציה של כותרות ועכשיו אתה מתחיל לקרוא על אופטימיזציה של תמונות. מה שיאפשר לקרוא בראשי פרקים ולדלג על תכנים לא רלוונטיים.

כותרות H3-H6 הם נושאים קטנים שנמצאים בתוך כותרת משנית H2

  • בכל עמוד רצוי שיהיו לפחות 2-4 כותרות H2
  • כותרות H3-H6 בעלות חשיבות נמוכה יותר. אם המאמר שלכם ארוך מאוד – רצוי לבצע בהן שימוש. הן ישמשו לחלוקת המאמר לתתי נושאים רבים ויתרמו להתמצאות טובה יותר.

Description – תיאור

 Meta Description המכונה גם snippets. כל תוצאת חיפוש אורגני כוללת 3 מרכיבים בסיסים : כותרת, קישור העמוד ותיאור העמוד. הגדרה נכונה של תיאור העמוד תאפשר לכם לקבל גולשים רבים יותר באתר, מה שיגרום לתעדוף גבוהה יותר על ידי מנועי החיפוש. תארו בתמצות את מה שאתם רוצים להציג לגולש וגוגל ידאג לאנדקס את התוכן שלכם בצורה הבא:

גוגל תעדוף

תוסף וורדפרס Yoast Seo שעליו המלצנו קודם מאפשר הזנה ועריכה קלה של תיאור העמוד (meta description) :

תיאור עמוד

דגשים לכתיבה נכונה של תיאור העמוד

  • אורך התיאור צריך להיות בין 60 ל320 תווים.
  • שימוש במילות מפתח רלוונטיות, אפשר להשתמש ביותר ממילת מפתח אחת, אך חשוב מאוד לא להגזים עד הפיכת התיאור ללא קריא.
  • התיאור צריך להיות ייחודי בכל עמוד או פוסט באתר שלכם.
  • תג meta description יכול להופיע רק פעם אחת בעמוד, יותר מתג תיאור אחד ומנועי החיפוש יזהו זאת כשגיאה מה שיגרום לפגיעה בקידום שלכם.

קישורים פנימיים וחיצונים

חשוב מאוד להשתמש בקישורים פנימיים שיקלו על הגולש לנווט בתכנים רלוונטיים אחרים הקשורים לתוכן המאמר. לדוגמה אם המאמר עוסק בתחום קידום אתרים, ובמאמר הומלץ להשתמש בתוסף Yoast seo. כדאי להפנות את הגולש למאמר שנכתב קודם לכן בנושא yoast seo. הגיוני שנרצה לכוון את הגולש למאמר הנ״ל להבנה עמוקה יותר בנושא. בנוסף לכך, קישור זה הינו רלוונטי לנושא המאמר הנוכחי.

קישורים חיצוניים מהווים יתרון כשהם נותנים ערך מוסף לגולש במעבר לאתר אחר. לדוגמא: אם נזכיר במאמר מונח כלשהו המתואר בצורה טובה באתר ויקפדיה, נרצה להפנות את הגולש למקור המאמר כדי שיוכל להתעמק בנושא הרלוונטי. כדאי לשקול טוב מאוד את תועלת הזנת הקישורים החיצוניים. קישורים שלא מהווים ערך מוסף לקורא יכולים רק לפגוע בחווית המשתמש ולגרום לנטישה מיותרת.

חשוב לדעת: כל קישור (פנימי או חיצוני) כדאי להגדיר שיפתח בלשונית חדשה ולא בנוכחית, זהו אלמנט חשוב מאוד לחוויית המשתמש ושמירה על ריכוז הגולש בנושא הנצפה. כך תגרמו לגולש שלכם להישאר באתר שלכם.

בוורדפרס נוכל לעשות את זה בצורה הבאה:

אחרי שנסמן את המילה הרלוונטית אותה נרצה להגדיר כקישור, נלחץ על ״הוספת קישור״ בסרגל העריכה של וורדפרס ולאחר מכן, נגדיר את הנתיב ונלחץ על גלגל השיניים מצד שמאל.

קישורים פנימיים וחיצוניים
הוספת או עריכת קישור

לחיצה על גלגל השיניים תוביל אותנו להגדרות מורחבות, שם נוכל לסמן את התיבה: ״פתיחת קישור בלשונית חדשה". מה שיגרום לפתיחת לשונית חדשה בלחיצה על הקישור.

4. אופטימיזציה של תמונות

תמנות הן אלמנט חשוב מאוד לחוויה ויזואלית של הגולש, דבר המוסיף רבות לזמן שהייה ממושך יותר וחווית משתמש טובה יותר. תג ALT הוא הערך העיקר באופטימיזציה של תמונות, יחד עם גודלן. חשוב מאוד שלא לשכוח להזין את התג הזה. ALT – מתאר את תוכן התמונה. תתארו לכם שאחת התמונות שלנו באתר לא נטענת מסיבות כאלו או אחרות, האם התמונה מהווה חלק חשוב לחווית הקריאה שלנו? ככל הנראה שכן, לכן חשוב מאוד לתת הסבר מדויק אודות התמונה בכדי שגולשים יוכלו להבין מהו החלק החסר במאמר במקרה שהתמונה אינה נטענת. כמו כן רוב קוראי המסכים יודעים לקראו את תגי ה-ALT, על ידי הזנת תג זה תאפשרו לציבור המוגבל לקבל חווית גלישה וקריאה טובה. בעזרת תגי ALT תגדילו את הסיכוי שלכם להיות מאונדקסים בחיפוש תמונות של גוגל. כדי להזין תגי ALT  בתמונות שאותן אנחנו מעלים לאתר יש לגשת ללשונית מדיה > ספריה > לבחור את התמונה הרלוונטית.

הוספת תמונה

אחרי בחירת התמונה נוכל להוסיף כיתוב שיופיע מתחת לתמונה ויראה על ידי הגולש, כותרת התמונה ותיאור(ALT).

ALT

דגשים וטיפים נוספים

  • לא לשכוח להזין כותרת לכל תמונה שמתארת בכמה מילים מה רואים בתמונה.
  • מומלץ להשתמש בתוספים המכווצים תמונות בלי לפגוע באיכות, מה שיגרום לטעינת עמודי האתר באופן מהיר יותר.
  • בשום אופן אל תנסו לכתוב מילות מפתח או ביטויים שלא קשורים לתמונה למטרות קידום, דבר זה רק יפגע בקידום שלכם.

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !