אהלן, אני נעמי, אוהבת לטייל בטבע ובים, ספורט קרבי, גיימינג ואת הכלב היפה שלי, נץ.
לעולם הדיגיטל נכנסתי בגיל 16 כשהתחלתי לעצב מודעות בקאנבה לבעלי עסקים קטנים ביישוב שלי והצליח ממש לא רע.
תוך כדי התחלתי לעבוד בחנות לכלי בית, תוך כמה חודשים התחלתי לנהל את החנות והעובדים כמעט לגמרי והשתמשתי בעיצובים והשיווק שידעתי לעשות באותה תקופה והבאתי לבעל המקום המון לקוחות שלא הכירו את החנות.
מאוחר יותר שהתחלתי את השירות הלאומי שלי, בארגון אלמנות ויתומי צה"ל, התחלתי גם ללמוד כל דבר הכי קטן שיכלתי על תחום השיווק והתחלתי ללמוד מהיוטיוב, להתנסות בלי הפסקה על עיצוב אתרים עד שהגעתי לרמה ממש יפה.
תוך כדי ולקראת סוף השירות שלי, התחלתי לעשות קורס שיווק דיגיטלי מרחוק ששילב כמה מקצועות (במחשבה שככה אוכל לשווק לבד לגמרי את העסק שאפתח).
כל התחומים שלמדתי עניינו אותי אבל בחרתי ב-SEO כי בחלק הזה בקורס הלמידה שלי הייתה מאוד מעשית כי התחלת ישר ליישם את כל מה שלמדתי על האתר שלי וגם כי קידום אורגני לא דורש השקעה כספית אלא נטו להיות הכי טוב ויצירתי בתחום שלך.
כשהגעתי לחברה של עשהאל גיליתי כמה קצת ידעתי וכמה מקום יש ללמוד.
היום, אחרי 8 חודשים של התפתחות ולמידה בקצב לא הגיוני, פיתחתי ואימנתי יכולות מדהימות בכל מה שקשור לראיה וחשיבה שיווקית וקידום אתרים בארץ ובחו"ל.
מה התפקיד שלך בסוכנות של עשהאל?
מנהלת פרויקטים במחלקת נכסים דיגיטליים.
כמה זמן את עובדת בתחום?
8 חודשים.
ממי את מרגישה שלמדת הכי הרבה בתקופה שלך בחברה?
קודם כל אני חושבת שמה שהכי מדהים בחברה הזו, זה שלומדים מכולם, בכל שלב שהייתי כאן ובכל תפקיד "אספתי" כלי / כישורים חדשים גם ל-SEO וגם לחיים לדוגמה: בתפקיד הראשון שלי בחברה למדתי הרבה מעדי על התנהלות עם כספים, על העבודה עם הרבה מהמערכות של החברה וגם קצת מכירות יצא לי לעשות.
תוך כדי יצא לי לעבוד הרבה יחד עם עשהאל שם למדתי לחשוב מחוץ לקופסה ולראות את הפרטים הקטנים, שזו יכולת שיש לי (מעולם העיצוב) אבל התפתחה בפרויקטים האלו בצורה מטורפת. שם גם התחלתי לעבוד עם לקוח מניו יורק שקידם את האתר שלו למקום ראשון בניו יורק בתחום המנעולנות וממנו למדתי ועוד לומדת שיטות חדשות שלא מוכרות בארץ לקידום אתרים בארצות הברית.
אחר כך, כשהתקדמתי לתפקיד חברת צוות SEO ב-"צוות מספר 1" (יחד עם יוסף ונדב) למדתי המון מנדב על סדר וארגון ואיך לעבוד נכון ויעיל, ומיוסף למדתי לקדם אתרים בארצות הברית, GMB וכל מיני כלים שעד אז לא ידעתי להשתמש בהם.
בחודשים האחרונים (ינואר – פברואר) מעיין ואני פתחנו את מחלקת הנכסים – כאן יצא לי ללמוד הרבה (ועוד לומדת) "לירות חץ מדויק אחד" זאת אומרת, לדעת לתעדף את הפעולות (גם אם הכי קטנות) שתהיה להן את ההשפעה הכי משמעותית גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך.
יש המון אנשים שלא הזכרתי כאן כי היופי בעבודה בחברה הוא שלומדים כל יום משהו חדש ממישהו אחר ולא תמיד רק SEO 🙂
אם לא היית עושה SEO, באיזה מקצוע היית בוחרת?
כנראה מקצוע בתחום השיווק + עיצוב.
יש לך ניסיון עם קידום אתרים בינלאומיים?
כן. כיום אני מקדמת יחד עם יוסף 3 אתרים לוקאלים בתחום שיקום נזקי מים בארצות הברית, פלורידה ודנבר. בנוסף, אני עובדת על פרויקטים של 5 אתרים שאני מנהלת מול לקוח בניו יורק (קידום לוקאלי).
מהי הטעות הנפוצה ביותר שאת נתקלת בה בתחום הקידום?
שאם תעשה בדיוק מה שהמתחרים שלך עושים שנמצאים במקומות הראשונים בגוגל תגיע גם אתה לשם – זה לא תמיד נכון.
כנראה שאפשר ללמוד מהם הרבה ויותר מכדאי לעשות את מה שהם עושים אבל מעבר לזה שווה גם לבדוק מה הם עדיין לא עושים ואני יכולה להוסיף כדי לחדש לאלגוריתם ולעקוף אותם (אחרי שווידאתי שיש את כל הדברים החשובים שנמצאים אצלם בעמוד שלי).
איך את מודדת הצלחת פרויקט?
לידים / מכירות ביחס לתחרותיות של הביטויים בהם. וגם בדרך שבה הצלחתי בה – אם הצלחת לגלות דרך / פורמט חדש לקידום, ההצלחה שלי הרבה יותר מספקת.
איך את עוקבת אחרי עדכונים ושינויים בגוגל?
אני עוקבת אחרי אנשים שעושים את זה במקומי בלינקדאין, רואה סרטונים ביוטיוב של מקדמי SEO נחשבים בחו"ל כד להקדים את המאוחר בישראל ולהביא לארץ שיטות חדשות וכמובן משיעורים של עשהאל בחברה.
איזה לקוחות את הכי נהנת לקדם?
לקוחות שאוהבים את מה שהם עושים ומאמינים בעסק שלהם וגם משתפים פעולה וזורמים עם כל דבר שנבקש מהם.
מה מרגש אותך בפרויקטים?
לקדם אתר בדרך חדשה, שלא עשו עד היום.
PPC או SEO?
אני אישית תמיד אבחר קודם כל ב-SEO. אם ה-SEO חזק מאוד והתחום שלך מאוד רווחי כדאי לעשות גם PPC כדי לתפוס גם את ה-50 אחוז מהגולשים שמקליקים על הממומן.
טיפ של אלופים לסיום?
SEO זה הרבה יותר מתוכן, קישורים וכו – זה ממש עולם שלם שיש בו כמעט את כל מקצועות השיווק ומקצועני SEO אמיתיים יודעים לנווט בין כולם וליישם אותם בקידום של אתר.