הי, אני נדב, בן זוג של שירי ואבא של כרמי, בן 40+, מתל אביב.
בעברי הייתי עורך חדשות, דובר וכותב תוכן.
אני מאוד אוהב גינון, טבע ולראות טלוויזיה.
מה התפקיד שלך בסוכנות של עשהאל?
מנהל פרויקטים ואחראי על העציצים האמיתיים.
כמה זמן אתה עובד בתחום?
אני מתעסק בקידום בגוגל פחות או יותר מאז הקורונה. בעברי הייתי עורך חדשות, דובר ואיש תוכן, ובשלב מסוים, לקוח שלי נתן לי לעשות קורס שהוא יצר על בנייה של נכסים דיגיטליים באמצעות יוטיוב. הוא בעצם חשף בפני את הכוח העצום של להיות מקום ראשון בגוגל.
ממי אתה מרגיש שלמדת הכי הרבה בתקופה שלך בחברה?
אני חושב שאין מישהו שלא לימד אותי משהו, או שיפר אותי במשהו. אבל אני חושב שאת התודה הגדולה אני חייב למעיין, שישב איתי יום אחד כשרק התחלתי לעבוד בחברה, ועשה לי סדר בצורת העבודה שלי. לפני כן הייתי עובד בבלאגן ולא הבנתי מי נגד מי. הרגשתי שהכל נופל לי בין הידיים. מאז שהוא עשה לי סדר – העבודה הפכה להיות הרבה יותר קלה.
אם לא היית עושה SEO, באיזה מקצוע היית בוחר?
כנראה שהייתי גנן או הנדימן.
ספר בקצרה על מקרה מאתגר אחד שעמדת בפניו, ואיך פתרת אותו
יש לנו לקוח שמעלה תכנים לאתר בעצמו, אחד הדברים שחשובים לו זה שהוא יוכל לשתף את התכנים האלה בפייסבוק.
יום אחד הוא שולח הודעה שהתמונות של הפוסטים לא עולים בפייסבוק. שברנו את הראש להבין למה ואיך, וגילינו שזה בגלל שהוא העלה תמונות עם שמות בעברית.
אוקי, אז מה עושים? הוא לא מוכן לשנות את השמות של הקבצים.
ישבתי עם ChatGPT, שהוא אח על מלא, ויצרתי תוסף לוורדפרס מא' ועד ת', שעושה משהו אחד: אם עולה תמונה עם שם בעברית, הוא משנה אותה לאוסף אקראי של תווים באנגלית.
מאז הלקוח מבסוט.
יש לך ניסיון עם קידום אתרים בינלאומיים?
רק כאן בחברה זכיתי לקדם אתרים בינלאומיים במגוון תחומים: נותני שירותים וצווארון כחול, איקומרס ואפילו דרופשיפינג לקהל בינלאומי.
מהי הטעות הנפוצה ביותר שאתה נתקל בה בתחום הקידום?
יש שתי טעויות נפוצות לדעתי.
אחת הבעיות הגדולות שלנו בעולם קידום האתרים היא הרצון להראות ללקוחות שלנו שאנחנו מתחילים לעבוד מהר על האתרים שלהם. הבעיה היא, שממש כמו בכל דבר בחיים – אם מקדישים תשומת לב אמיתית לשלב התכנון – שלב הביצוע יהיה הרבה יותר קל והרבה יותר אפקטיבי. צריך להקדיש הרבה זמן לתכנון, להבין מה הצעדים שלנו כמה חודשים קדימה ורק אז להתחיל לבצע.
הבעיה השנייה, והיא אולי אפילו קצת יותר מוזרה, היא שהרבה מאיתנו לא יודעים להסתכל על גוגל. הרבה פעמים, גוגל מציג אלמנטים שונים בתוצאות החיפוש. זה כבר די שגרתי למצוא בתוצאות החיפוש, וגם בעמוד הראשון, סרטונים (ארוכים וקצרים), תוצאות מטוויטר, טיקטוק ופרופיל העסק בגוגל.
לפעמים כשאנחנו עושים SEO ללקוח, עדיף לנו לעשות סרטון או טוויטר מאשר רק להסתכל על האתר, כי זה מה שגוגל מעדיף להציג שם.
איך אתה מודד הצלחת פרויקט?
בתור איש SEO, המדידה שלי היא אחת – מיקומים בגוגל. בתור נותן שירות המדידה שלי היא אחרת לגמרי – המדידה שלי באה לידי ביטוי בכמות הכסף שהלקוח שלי עושה בזכות העבודה שלי. אני צריך לוודא שהוא מרוויח בזכותי הרבה יותר מאשר מה שהוא מוציא עלי.
איך אתה עוקב אחרי עדכונים ושינויים בגוגל?
דבר ראשון, וזה ממשיך את העניין של הטעויות הנפוצות שלנו, אני פשוט רואה מה גוגל מציג לי בכל פעם שאני עושה חיפוש.
דבר שני, יש המון אתרים, בלוגים, קבוצות ופורומים שעוסקים בנושא הזה. יש כל-כך הרבה מידע, ורק צריך למצוא מישהו שסומכים עליו.
איזה לקוחות אתה הכי נהנה לקדם?
מבחינתי, הכי כיף לקדם לקוחות שכבר יש להם עסק ברור ומוגדר, וסיסטם של מכירות, או במילים אחרות – עסקים אפויים שכבר עברו דבר או שניים לפני שהגיעו אלי.
אחרת, לפעמים אנחנו מגיעים למצב שאני עושה עבודה טובה, העסק מקבל טראפיק, פניות ולידים, אבל הוא לא מצליח למכור, אז מה עשינו בזה?
כשאני יודע שיש אנשי מכירות שעונים לטלפונים או חוזרים ללידים שהשאירו פרטים – אני יודע שהעבודה שלי באמת משנה משהו.
PPC או SEO?
באופן אישי אני מעדיף פרויקטים של SEO, כי בינתיים בכל פעם שניסיתי את מזלי ב-PPC – איבדתי כל שקל שהכנסתי.
יש משהו בפרויקטי SEO ארוכים, שבהם לאט לאט בונים יותר היכרות עם הלקוח ועם האתר שלו, וכל פעם מגלים עוד משהו וחושפים עוד טפח. זה כיף.
טיפ של אלופים לסיום?
יש משפט אחד שאני אומר לכל מי שרק רוצה לשמוע: כשלא עובדים מסודר – עובדים מבולגן.
ברגע שאנחנו עובדים מסודר, הדרך נפתחת בפנינו ומאפשרת לנו להשיג יותר תוצאות בפחות עבודה.