יוסי יאיר

יוסי יאיר ראש צוות בחברת עשהאל קידום אתרים
יוסי יאיר ראש צוות בחברת עשהאל קידום אתרים

נעים מאוד, שמי יוסי יאיר, קוראים לי בחברה יוסף כי יש במקרה עוד יוסי שנכנס לפני לחברה🙂

אז איך הכל התחיל? בגיל קטן הייתי גיימר שלא זז לרגע מהכיסא, מאוד אהבתי לשחק במשחקי מולטיפלייר עד גיל שפשוט הבנתי שיש גם עולם בחוץ, עם זאת תמיד היה לי זיקה למחשב.

 

בהמשך החיים בניתי ותיחזקתי כמה אתרי איקומרס (דרופשיפינג) שזה היה עוד נושא חם, הם היו מניבים אבל עם הרבה כאב ראש, התחלתי ממש לבנות אתרים ללקוחות ולעשות שיווק ממומן בפייסבוק ובגוגל, פשוט אהבתי את התחום של הווב, אחרי שנה שהייתי בניו יורק חזרתי לארץ וחיפשתי עבודה בתחום, ללמוד דברים חדשים וכו', הכרתי את תחום ה-SEO דרך בחור מאוד נחמד שלקח אותי לעבוד אצלו, הייתי עובד מהבית במשך תקופה ארוכה, עד שהתחתנתי והחלטתי שאני רוצה עבודה מחוץ לבית, לצאת, לראות אנשים.

 

כיום אני ראש צוות בחברת עשהאל קידום אתרים עם צוות של שלושה חבר'ה תותחים ועוד 3 VA מהפיליפינים.
אגיד לכם את האמת, מתחילת דרכי הכרתי את עשהאל, והייתי צופה בכל הלייבים ובכל הכנסים, אבל רק שנכנסתי לעבוד אני מבין כמה השקעה יש מאחורי הדבר הזה, כמה חשיבה עד לפרטים הקטנים, איך המערכות עובדות בצורה פשוט מושלמת!

 

אני נהנה מאוד לעשות את מה שאני עושה, קידום אתרים זה עולם גדול ומדהים, ממליץ בחום להיכנס בתור לקוחות כי רק אז תדעו כמה ידאגו לאתר שלכם ויטיסו אותו למקום הראשון בגוגל!

 

מה התפקיד שלך בסוכנות של עשהאל?

ראש צוות

 

כמה זמן אתה עובד בתחום?

שלוש שנים

 

ממי אתה מרגיש שלמדת הכי הרבה בתקופה שלך בחברה?

ים בן צבי

 

אם לא היית עושה SEO, באיזה מקצוע היית בוחר?

מתכנת בחברת הייטק

 

ספר בקצרה על מקרה מאתגר אחד שעמדת בפניו, ואיך פתרת אותו

אז אני אספר 2 מקרים 🙂

  1. כשהגעתי לחברה עם ניסיון מועט (ואני חשבתי שישלי ניסיון אבל אז הבנתי שלא כל כך), יש משהו נחמד בחברה ששולחים משימות בהתחלה כדי לאתגר.
    קיבלתי משימה מים בן צבי, להעביר 10 אתרים משרת שנקרא UPRESS ל-CLOUDWAYS, לא היה לי מושג מה זה שרת בכלל, ורציתי להראות שאני יודע לפתור בלי לבקש עזרה.
    שברתי את המוח, המון Google, ChatGPT, למדתי מה זה DNS, מה זה Name servers וכל הבלאגן הזה.
    ועכשיו אני מבין שהדרך הכי טובה ללמוד זה לא להאכיל בכפית אלא לתת לעובד לשבור את הראש לפעמים ואז זה מפתח את היכולת של למידה עצמית (אוטודידקטיות).
  2. קיבלתי משימה מעשהאל להפנות באתר את כל העמודים 404 הלא רלוונטים ל-410, והפלאגין שנותן את האפשרות הזאת, לא עובד טוב באתרים בעברית. שברתי את הראש – אין פלאגין שלא ניסיתי, ביקשתי עזרה מהסמנכ"ל, ממנהל המחלקה, ולאף אחד לא הייתה תשובה מספקת 🙂 החלטתי שאני מפתח תוסף עם Claude, לקח לי יום וחצי קודם כל לדעת איך נכנסים לקבצים של האתר, איך להעלות את זה בלי שהאתר נשבר, כל מיני שינויים בעזרת הAI, קוסמטיקה וכו'. עד שלבסוף זה עבד, ועד היום חבר'ה משתמשים בתוסף שלי. קישור להורדת התוסף.

 

יש לך ניסיון עם קידום אתרים בינלאומיים?

האמת שדווקא אצלי בצוות רוב האתרים הבינלאומיים.
אני אוהב לקדם לקוחות ארה"ב, זה יותר מאתגר, זה לא מה שעושים ברגיל.
יש את עניין הקידום הלוקאלי, והמפות שתמיד יש מה ללמוד.

 

מהי הטעות הנפוצה ביותר שאתה נתקל בה בתחום הקידום?

או אה, הרבה, אבל אני אגיד משהו שמכעיס אותי מאוד – בלאגן.

ב-SEO ובכלל בחיים, אבל אני נתקל בזה עם חבר'ה פה במשרד.
500 טאבים פתוחים ב-Chrome על דברים שהם עבדו לפני שבוע.
צריך להיות מסודרים, עם קיצורי דרך לכל הדברים שמשתמשים באופן תדיר.
כל פעם שאנחנו מסיימים לעבוד על משהו לסגור את הטאבים ולהתחיל מחדש.
מי שרוצה עזרה בזה מוזמן לפנות לנדב רייפר (בחור תותח שאיתי בצוות)

 

איך אתה מודד הצלחת פרויקט?

כשלקוח הגיע אלינו ללא לידים, ללא תנועה, ואז אנחנו מביאים אותו למקום ראשון ולדף ראשון בכל הביטויים החזקים. האמת שממש לאחרונה לקוחה חדשה שהגיעה עם 10-20 לידים בחודש קיבלה 120 לידים! זו הצלחה 🙂

 

איך אתה עוקב אחרי עדכונים ושינויים בגוגל?

אני עוקב אחרי ה-Google Search Central בלינקאדין וביוטיוב, הם מוציאים כל חודש Recap חודשי.

 

איזה לקוחות אתה הכי נהנה לקדם?

זה מצטרף למה שכתבתי למעלה – לקוחות ארה"ב.

 

מה מרגש אותך בפרויקטים? PPC או SEO?

חד וחלק SEO, אני חושב שזה עולם שלם, עולם של תוכן, לוקח זמן להביא פרוייקט למקום ראשון ורוב הפעמים צריך לצאת מחוץ לקופסה בשביל זה.

 

טיפ של אלופים לסיום?

בשמחה, אתן תקציר לפני:

אנשים נוטים להסתכל מאוד נקודתי, ובSEO-, חייב להיות אדם שמסתכל באופן רוחבי.
למה אתה מתכוון אדוני היקר?

מעולה ששאלתם, אני אתן דוגמה:

כשיש בעיה, שהטפסים לא מתקבלים, זה עושה שגיאת שרת או משהו כזה.
אז צריך לעשות את כל הבלאגן הזה של ה-Elastic email (למי שמשתמש בCloudways)

אפשר לקרוא מדריך על זה כאן >>>

 

בקיצור, בהגדרה האחרונה צריך לוודא שאנחנו משנים את הכתובת של השולח כפי שיש לנו בשרת.
אז רוב האנשים יחליפו את זה בטופס בדף הבית.
ואז בכל הדפים הפנימיים, צור קשר, וטמפלטים ועוד עמודים שבנויים פרטנית, לא שנינו שם.

אז הטיפ שלי להיום, זה שצריך תמיד לחשוב 2 צעדים קדימה.
אם אנחנו משנים משהו פה, אז לחשוב למה זה עלול לגרום ולטפל בזה גם, לא להסתכל רק נקודתי.

 

איך יוצרים איתך קשר?

פרטי התקשרות:

(מבטיחים לפנק☕️)