אני אלכס ראדולנסקי, בן 38 מבת ים, מקדם אתרים (SEO) ומנהל קמפיינים ממומנים בגוגל. את דרכי בעולם השיווק הדיגיטלי התחלתי בקורס מקיף בהאקר יו, ומאז אני לא מפסיק ללמוד ולהתפתח.
אני משתתף בוובינרים, כנסים וסדנאות בארץ ובחו"ל ומאזין לפודקאסטים מקצועיים כדי להישאר תמיד עם היד על הדופק. מעבר לעבודה, אני חובב צלילה, טיולים בטבע ומאוד אוהב קמפינג עם לינה באוהלים.
מה התפקיד שלך בסוכנות של עשהאל?
מנהל פרויקטים SEO וניהול קמפיינים ממומנים.
כמה זמן אתה עובד בתחום?
שנה וחצי.
ממי אתה מרגיש שלמדת הכי הרבה בתקופה שלך בחברה?
אני לומד כל הזמן מכולם, אבל בעיקר מעשהאל דרייר, ים בן צבי, מעיין ארוך וליאור מורד.
אם לא היית עושה SEO, באיזה מקצוע היית בוחר?
חבל שאי אפשר להתפרנס מצלילה וקמפינג אבל כנראה שהייתי בונה אתרים.
ספר בקצרה על מקרה מאתגר אחד שעמדת בפניו, ואיך פתרת אותו:
אחד המקרים המאתגרים שזכורים לי התרחש כשלקוח חווה ירידה חדה בתנועה בעקבות פריצה לאתר ויצירת עשרות אלפי עמודי סרק שהתאנדקסו בגוגל.
פתרנו את הבעיה באמצעות פעולות טכניות מתקדמות, שכללו תגובה מהירה לפריצה, התקנת תוספי אבטחה, שינוי סיסמאות, וסריקה מקיפה של האתר.
בסיום התהליך, ביצענו אופטימיזציה נוספת כדי למנוע מקרים דומים בעתיד ולהחזיר את האתר לפעילות תקינה.
יש לך ניסיון עם קידום אתרים בינלאומיים?
כן, יש לי ניסיון בקידום אתרים בארה"ב, בעיקר חנויות איקומרס.
מהי הטעות הנפוצה ביותר שאתה נתקל בה בתחום הקידום?
אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא להתמקד רק בתוכן וקישורים. קידום אתרים ב-2025 מצריך הסתכלות רחבה יותר, שכוללת הבנה עמוקה של קהל היעד, חוויית משתמש איכותית, והתאמת האתר לצרכים האמיתיים של הגולשים, תוך מתן מענה ברור ומדויק לשאלות שלהם.
איך אתה מודד הצלחת פרויקט?
עלייה בתנועה האורגנית, שיפור מיקומים בגוגל והכי חשוב – פניות והכנסות ללקוח.
איך אתה עוקב אחרי עדכונים ושינויים בגוגל?
אני עוקב אחרי בלוגים מובילים, משתתף בקבוצות מקצועיות וובינרים וסדנאות.
איזה לקוחות אתה הכי נהנה לקדם?
כאלה שמשתפים פעולה.
מה מרגש אותך בפרויקטים?
לראות אתר מתקדם במיקומים ולדעת שהעבודה הקשה משתלמת.
PPC או SEO?
SEO הוא הלחם והחמאה, PPC זה הדובדבן.
טיפ של אלופים לסיום?
כישרון הוא רק ההתחלה – התמדה היא מה שמובילה לתוצאות.