fbpx

עשהאל-דרייר

אחוז החסימה | למה אתר לא מתקדם בגוגל

הכירו את "אחוז החסימה" – התשובה לשאלה מדוע אתר לא מתקדם בגוגל

שלום חברים, שמח לראות אתכם פעם נוספת בבלוג שלי. מאמר זה מיועד למתקדמים בלבד, אם רק התחלתם בכל העולם הזה של קידום אתרים – אני ממליץ לכם לדלג לפוסט הבא. זהו מאמר תיאוריה למתקדמים ואני מבטיח למי שיקרא ויישם את הכתוב בפוסט – עתיד מזהיר בקידום אתרים! אם יש צורך לקרוא את הפוסט בכדי להבין אותו עד הסוף פעמיים שלוש – תעשו את זה.

בואו נתחיל

קרה לכם שהשקעתם הרבה באתר מסוים והוא לא זז בגוגל? קרה לכם שרכשתם לינקים ובכל זאת לא ראיתם שינויים משמעותיים? הוספתם הרבה תוכן לאתר ועדיין שום דבר לא קרה? את התשובה האפשרית לכל השאלות הללו ניתן להסביר על ידי הכרת המונח "אחוז החסימה".

מה זה "אחוז החסימה"

זהו בעצם מנגון שהוא חלק מהאלגוריתם של גוגל שתפקידו לאתר חוסר התאמות והיגיון, או במילים אחרות – מניפולציות שאנחנו מקדמי האתרים עושים – בעיקר (אך לא רק!) בהקשר של לינקים.

אז… איך המנגנון הזה עובד?

ובכן, למרות שכל מה שאני רושם זו תיאוריה בלבד ואין לי מניות / שותפות בגוגל, אני דיי משוכנע שאני קרוב מאוד למה שקורה בפועל. ככה זה עובד: גוגל סורק את האתרים באינטרנט אחת לכמה ימים (כל אתר וקצב הסריקה שלו) ומאתר שינויים. זה יכול להיות שינויים בתוך האתר וזה יכול להיות שינויים שמשפיעים על האתר שלנו באתרים חיצוניים (כמו לינקים, אזכורים, רשתות חברתיות, יוטיוב ועוד). האלגוריתם עושה רשימה של שינויים חדשים שהוא מצא מאז הפעם האחרונה שהוא סרק את האתר ואז מתחיל להצליב נתונים ולהסיק ציון אמינות לשינויים שמצא. למשל: אם גוגל הריץ סריקה, ושבוע לאחר מכן הוא הריץ סריקה נוספת ובסריקה השניה הוא גילה שנוספו לאתר 10 לינקים באתרים חיצוניים תוך שבוע (אין מה לעשות, מאחר ולינקים מקבלים משמעות מאוד גבוהה באלגוריתם, הוא יבדוק אותם טוב כמה שהוא רק יכול), הוא יתחיל לחפש היגיון. השאלה המרכזית שהוא ישאל את עצמו היא "האם האתר שקיבל את הלינקים החדשים השבוע שווה אותם בכלל?" "האם שאר הפרמטרים של אותו אתר עולים בקנה מידה אחד עם עוצמת הלינקים הללו?" או שאולי מדובר באתר חדש בן יומיים שהסיכוי שיקבל לינקים קלוש? או שאולי מדובר באתר שמתעדכן אחת ליומיים כבר חצי שנה ואז זה כן הגיוני… "האם האתר בכלל ברמת אופטימיזציה סבירה שהגיוני שיקשרו אליו כאלו דומיינים?" זמן השהייה של גולש ממוצע באתר ארוך או קצר? כמה אנשים מחפשים את הברנד של אותו אתר בחודש? יש עוד מלא שאלות שהוא שואל את עצמו, אבל אם אסכם את זה בשורה אחת – הוא פשוט בודק האם השינויים שהתבצעו באותו שבוע – סבירים ומסתדרים עם ההיגיון או לא. ואז הוא מוציא ציון אמינות מ1 עד 100 שקובע את מידת ההשפעה של אותו לינק. כמובן שאחרי האלגוריתם הזה, מתחיל לפעול אלגוריתם נוסף שמנתח מהיכן התקבל הלינק וכמה חזק אותו דומיין שמקשר ובהתאם לממצאים – הוא מוציא ציון (זו הסיבה שכדאי לקבל לינקים מאתרים וותיקים שמקבלים הרבה לינקים). ההשפעה בפועל תהיה פונקיצה של אלגוריתם אמינות כפול אלגוריתם עוצמת הלינק והדומיין של האתר המקשר ולכן חשוב מאוד לוודא שמקבלים לינקים מאתרים חזקים ושהאתר שלנו מספיק חזק בשאר הפרמטרים כך שאחוז החסימה יהיה גבוהה וכך הלינקים אכן ישפיעו ויעלו את האתר שלנו בתוצאות החיפוש ולא ייכנסו למצב HOLD (הסבר בהמשך המאמר)

דוגמא נוספת לצורך הבנת העניין

שאלה: אם אני אפתח אתר ממש טוב בתחום ביטוח רכב למשל, ואני אדאג שיהיה בו תוכן איכותי ומאות לינקים, האם הוא יגיע לאחת מ3 התוצאות הראשונות מתישהו?

תשובה: להערכתי, לא סביר שהאתר יגיע אל הTOP 3 ואני אסביר! הפרמטר של "מספר החיפושים החודשי של הברנד" ידפוק את זה כי אף אחד לא יחפש את הברנד שלי מאחר ואני לא מותג מוכר בניגוד לתוצאות הגבוהות שכנראה מדובר במותגים שעושים טלוויזיה וPR ויש להם עשרות אלפי חיפושים על הברנד שלהם כל חודש (תופעה זו שיש אתר בתוצאות החיפוש עם פרמטר שונה מכל שאר התוצאות שבאותו עמוד נקראת בשפה המקצועית "הכבשה השחורה" ויש להיתרחק ממנה ככל האפשר!) ולכן אני כן אצליח להתקדם לדף 2 או 3 (איפה שכל האתרים שעמוד ללא יותר מידיי חיפושי ברנד חודשיים)אבל בשלב מסוים אני איעצר. הדרך להצלחה במקרה כזה היא לדאוג לקמפיין שיעלה את מספר המחפשים בכל חודש אם זה על ידי פרסום ברדיו, או טלוויזיה או אוטובוסים או כל דרך אחרת ולכן כשחברת ביטוח פנתה אליי לקידום בתחום ביטוחי הרכב, התנתי איתם שאני מוכן לקחת את הפרויקט רק אם הם יעשו קמפיין טלוויזיה במקביל – מה שהפיל את העיסקה.

אז מה הוא אחוז החסימה?

אחוז החסימה אומר דבר כזה: כל פרמטר בקידום אתרים מקבל ציון מ1 עד 100 מהאלגוריתם (תוכן, לינקים, מהירות אתר, ctr, זמן שהייה, מספר עמודים, סושיאל ועוד.) והאלגוריתם יודע להצליב נתונים ולהסיק מסקנות. לדוגמא: האם סביר שדף שאין בו כותרות כלל יקבל פתאום משום מקום 10 לינקים? כמובן שלא ולכן הלינקים לא ישפיעו כלל – מאחר ומדד האופטימיזציה שלו נמוך מידיי ולא מאפשר לפרמטר הלינקים (הגבוהה כביכול) להשפיע ולכן המדד של הלינקים לא ישחק תפקיד עד שכל שאר הפרמטרים יעברו את "אחוז החסימה" שלהם… זו גם הסיבה שאתרים שבנויים טוב, עם תוכן איכותי, שקונים לינקים – מתקדמים אש, כי זה מה שהיה חסר להם והאתר שלהם מסוגל להכיל עוד לינקים ולא להיתקל באחזו חסימה מפרמטר אחר, לעומת אתרים חלשים שיכולים לקנות גם 100 לינקים וזה פשוט לא יעזור כי אחרי 2-3 לינקים אחוז החסימה סוגר עליהם.

אז… איך אפשר למנף את כל עניין אחוז החסימה לטובת קידום האתר שלכם?

תעצרו רגע אחד ותעשו עם עצמכם חושבים. האם האתר שלכם טוב? שאני אומר טוב אני מתכוון באמת טוב ולא רק כי הוא שלכם! האם הוא עונה על רצון הגולש? האם הוא מהיר? האם יש לו לינקים? מה לגבי סושיאל? יוטיוב? תנסו לאתר דווקא את החוליה החלשה שתוקעת את כל העסק. האתר נמדד בעיקר על פי החוליה החלשה. לפחות במקומות הראשונים והתחרותיים. תהיו פרפקציוניסטים, אל תתעלמו מפרמטרים שאתם יודעים שהאתר חלש בהם, תטפלו בהם! זו הזדמנות מטורפת בשבילכם לטפל דווקא במה שחלש כי זה יעיר פרמטרים אחרים שנתקעו בעקבות אותו פרמטר חלש ואז האתר יראה פתאום עליות יפות אפילו רק כי סידרתם כותרות לדוגמא או הכנסתם altים לתמונות באתר… האתר לא קיבל כתבה חדשה כבר חודש? תוסיפו כתבה איכותית שהאתר שלכם לא ישכח! האתר איטי? תדאגו לשפר את מהירות הטעינה שלו, חסרים לכם לינקים? זה הזמן לקנות לינקים! אל תתנו לאף מדד להישאר מאחורה / מקדימה מידיי… קידום אתרים איכותי זה כזה שמעלה את כל הפרמטרים ביחד על קו אחד בדיוק כמו שקידום איכותי מעלה את כל הביטויים ביחד ולא רק ביטוי בודד או שניים.

מה קורה עם אותו פרמטר שלא עבר את אחוז החסימה

זוהי הפיסקה הכמעט אחרונה של המאמר אך הכי חשובה. אם למשל לאתר מסוים יש 20 לינקים, אבל הם לא משפיעים בגלל שהאתר נטען תוך 25 שניות שזה נחשב מאוד לאט, פרמטר הלינקים כרגע נמצא בHold. אבל ברגע שנטפל במהירות האתר ונוריד אותה ל4 שניות למשל, פתאום כל הלינקים (עד לאחוז החסימה החדש) ישפיעו והאתר יראה עליות מטורפות!

אותו סיפור עם דומיינים ותיקים

קרה לכם בעבר שרכשתם דומיין ותיק, והלבשתם עליו תוכן ושום דבר לא קרה? זה בגלל שגוגל הבין שלא הגיוני שהאתר שלכם עם ה2 עמודים וחצי שלו יקבל לינקים כל כך סמכותיים… אבל ברגע שתתחילו להשקיע בתוכן, במהירות ובשאר הפרמטרים… לאט לאט אחוז החסימה יעלה ויעלה ואז הלינקים ייכנסו להשפעה והשמיים עם הגבול.

בהצלחה!

אחוז החסימה | למה אתר לא מתקדם בגוגל
Sending
User Rating 3 (2 votes)
השירותים שאנו מספקים
קידום אתרים

קידום אתרים אורגני בגוגל נעים מאוד, שמי עשהאל דרייר ואני, יחד עם הצוות שלי, מספקים שירותי קידום אתרים אורגני בגוגל. אם תחליטו להפקיד בידינו את

בניית אתרים

בעל עסק ? העתיד כבר כאן ואתה נשאר מאחור אתר אינטרנט הוא כלי שיווקי רב עוצמה שחובה לכל עסק בשביל זה אנחנו כאן בניית אתרים

קניית קישורים

ניווט מהיר: עם תוצאות קשה להתווכחמה אני חושב על קניית קישוריםאיך תהליך קניית קישורים מתבצעאיך משיגים קישורים איכותיים?רכישת לינקים | קניית לינקים לצורך קידום אתרים

כתיבת תוכן

הביטוי "תוכן הוא המלך" מככב ברשתות חברתיות, בעולם הדיגיטל, בסוכנויות קידום אתרים ובמגזינים מוכרים בעולם – וכנראה שיש סיבה לכך. על פי מחקרים ופרקטיקות בשטח,

ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין הוא תהליך שבו אדם פרטי או בית עסק משפר את הדרך שבה הוא מופיע במנועי החיפוש, באמצעות קידום תוצאות חיוביות וצמצום מספר התוצאות

מדריכים נוספים למתקדמים שאין מצב שאתם מפספסים
איך לעשות הפניית 301 בBox

לאחר שהתחברנו אל חשבון ניהול הדומיינים שלנו בbox, נבחר בדומיין הרצוי ונלחץ על "ניהול DNS". לאחר מכן, נוודא ש2 הרשומות הן: ns1.box.co.il ns2.box.co.il במידה ורשום

שיטת Grey – קידום אתרים

שיטת Grey – שיטת קידום אתרים שעובדת! פוסט ארוך – זהירות! מתאים רק למי שרוצה עסק משגשג של קידום אורגני – פוסט דעה! היום אני

קרב הענקיות: Ahrefs מול Majestic

ניווט מהיר: קרב הענקיות הגדול: Ahrefs מול Majestic | סקירה מקיפה1. אז מי מוצא יותר קישורים?Fresh נגד Recent – התוצאותמה חשוב לקחת בחשבון לגבי התוצאות

איך לבדוק ענישה ידנית לדומיין

ניווט מהיר: 4 דרכים לבדיקת ענישה ידנית על דומייןאז איך עושים את הבדיקה?בא נחזור רגע למצב שבו בדקנו בגוגל אם יש אינדוקס של עמוד כלשהו

Rank Math: פלאגין SEO חדש

הבהרה: לפני תחילת המדריך, חשוב לציין שנכון להיום, ה17.9.19, מצאתי בתוסף מספר באגים ואני ממליץ להמשיך להשתמש ביוסט, השימוש בRank math אפשרי לחלוטין, אך חשוב

בכמה לתמחר קידום אתרים אורגני

עניין התמחור בכל הקשור לSEO הוא אחד מהדברים החשובים ביותר להצלחתה של חברת קידום אתרים! חברת קידום / מקדם פרטי שלא יודעים לתמחר את עצמם

10 הדיברות על תוכן וקידום אתרים

*** פוסט זה מכיל בראש ובראשונה את דעתי על כל מה שקשור לתוכן לצורך קידום אתרים, טיפ סופר חזק שישנה לכם את כללי המשחק, ו10

קידום חנות וירטואלית בגוגל – 5 טיפים

בשנתיים האחרונות יצא לי לקדם אורגנית המון חנויות וירטואלית בגוגל בהצלחה רבה. תוכלו למצוא את הלקוחות שלי בביטויים תחרותיים מאוד. קידום חנות וירטואלית מורכב מ-3

איך לבדוק מתי דומיין מתפנה

שלב א' – גולשים באתר Who Is ומחפשים את הדומיין שעומד להתפנות. לאחר שנלחץ על"חפש" נקבל את המסך הבא: למי שיודע ולמי שלא, לבעל הדומיין הנוכחי

הכנסה נוספת לחיילים

שלב א' – גולשים באתר Who Is ומחפשים את הדומיין שעומד להתפנות. לאחר שנלחץ על"חפש" נקבל את המסך הבא: למי שיודע ולמי שלא, לבעל הדומיין הנוכחי

איך לבנות קישורים חיצוניים בצורה נכונה

ניווט מהיר: קישורים חיצוניים למתחיליםלמה גוגל 'אוהב' כל כך קישורים?כללים ומדדים להערכת סמכותיות של אתריםשיטות לבניית מערך קישוריםממה להזהר בתהליך בניית הקישורים?לסיכום, קישורים חיצוניים למתחילים

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !