fbpx
עשהאל-דרייר

הקדמה: תיאוריית SEO – קידום אתרים

ראשית, כל המדריכים באתר מתייחסים לאתרים הבנויים בוורדפרס, המערכת הפופולארית ביותר בעולם לבניית אתרי אינטרנט. אם יש לכם אתר שבנוי על פלטפורמה אחרת כלשהי – רוב הדברים עדיין יהיו רלוונטים, פשוט הדרך לבצע אותם תהיה שונה בחלק מהמקרים. אגב, עשו לעצמכם טובה ותעבדו עם וורדפרס, זה הרבה יותר קל ויעיל מכל מערכת אחרת בעיניי. אם אתם כאלו שמצפים לקרוא כאן איזה סוד גדול שבזכותו תוכלו לקדם כל אתר בלחיצת כפתור – אז לא. מדובר על תהליך אמיתי של רכישת מקצוע לחיים – קידום אתרים, תהליך שלוקח זמן ודורש השקעה רבה. נתחיל מתיאוריה ונמשיך לפרקטיקה. אם לרגע חשבתם לדלג על התיאוריה – המקצוע הזה לא בשבילכם.

מה אתה אומר, שווה ללמוד ולהשקיע בזה?

קודם כל, הסיבה המרכזית שבגללה כדאי ללמוד קידום אתרים היא העובדה שזה מקצוע שנכלל תחת ההגדרה של שיווק, וכידוע – מה שמבדיל עסק מצליח לעסק כושל במרבית המקרים זה שיווק.

זאת אומרת, אם תלמדו איך לקדם אתרים, אתם בעצם תלמדו איך לשווק כל עסק בעולם, ככה שבין אם תבחרו לעסוק בזה באופן מלא ובין אם לא – זה תמיד יהיה יעיל כי אתם בעצם תוכלו לשווק כל עסק שכן מעניין אתכם.

לדוגמא, אם אתם לצורך העניין החלום שלכם זה לפתוח חנות תכשיטים, במידה ותדעו איך לקדם את האתר שלכם בגוגל – העסק שלכם יצליח! כך שללמוד קידום אתרים יהיה יעיל בעבורכם בין אם תרצו לעבוד כמקדמי אתרים ובין אם תרצו ללמוד לשווק לעצמכם כל עסק בעולם.

האם קידום אורגני עדיין קיים למרות כל המודעות הממומנות בגוגל?

אז כמובן שהתשובה היא כן, אבל, ויש אבל גדול! ככל שהזמן עובר, גוגל כל הזמן דוחף לכך שהתוצאות הממומנות (מודעות) יתפסו שטח גדול יותר ויותר וזה בא על חשבון התוצאות האורגניות. האם זה אומר שקידום אורגני כבר לא רלוונטי? ממש לא! מה גם שהרבה פעמים קהל היעד שלוחץ על מודעות ממומנות, שונה מהקהל שמדלג על המודעות ומחפש תוצאה רלוונטית אורגנית. בתכלס, זה רק אומר שמספר התוצאות שנהנות מהתנועה האורגנית מצטמצם כל הזמן. אם בעבר תוצאה 8 אורגנית הייתה מביאה תנועה לאתר, הרי שהיום תוצאה 8 זה אתר שכמעט ולא קיים. כיום, רק 5 התוצאות הראשונות ברוב התחומים באמת מביאות תנועה לאתר המקודם (יש תחומים שזה גם יצטמצם ל3). ההבדל בתנועה שמקבלים לאתר שבתוצאה 1 לבין אתר שבתוצאה 8 באותו ביטוי הוא עצום! שמיים וארץ. לכן, כל מה שהשתנה מבעבר, זה שכיום מקדם אתרים חייב להיות מאוד טוב בתחום בשביל להצליח שהרי רק התוצאות הגבוהות ביותר מביאות את התנועה המשמעותית לאתר שמקדמים. מקדמי האתרים הטובים שכן מצליחים להביא את אתרי הלקוחות שלהם (או את האתר האישי שהם מקדמים) למקומות ראשונים – נהנים מתנועה איכותית ובכמות טובה ברוב התחומים.

כמה כסף אפשר להרוויח מזה? או במילים אחרות, אפשר להתעשר?

הגענו לשאלת השאלות, כמה כסף אפשר להרוויח מכל העסק הזה? אז כמובן שכמו בכל מקצוע – קשת הסכומים רחבה מאוד. אני כרגע מדבר אך ורק על מקדמי אתרים עצמאיים, שכירים זה עולם אחר, מעולם לא הייתי שכיר ולכן אני לא ממש יודע. אני כן מעסיק שכירים בחברת הקידום שלי, כאשר השכר הממוצע הוא כ50 שקלים לשעה נטו.

ההכנסה של מקדמי אתרים עצמאיים משתנה מאוד מאחד לשני. זאת אומרת, כולנו מוכרים כביכול את אותו שירות "קידום אתרים", אבל קידום אחד עולה 7000 ₪ פלוס מע"מ לחודש, ו"קידום אתרים" אצל חברה אחרת יכול לעלות גם 2000 שקלים ובמקרים מסויימים גם 1500 ₪. וכאן קבור הכלב! ברוב המקרים, חברות שמחפשות לקוחות ב2000 שקלים לחודש, לא מחזיקות מעמד. כי בשביל לקדם אתרים צריך להוציא כסף ולא מעט (בטח ובטח בהתחלה, כשרק מקימים את התשתית לכל העסק הזה). צאו מנקודת הנחה שבשביל לקדם אתר בצורה טובה, צריך להוציא על לקוח ממוצע כ700 שקלים כל חודש וזה לפני שאני מכניס הוצאות של עובדים, משרד, תוכנות מקצועיות ועוד.

לכן, עשרות חברות קידום שגובות 2000 שקלים בממוצע ללקוח סוגרות את העסק שלהם בשלב מסוים עקב הפסדים. כי אי אפשר לתת שירות אמיתי ואיכותי ב2000 שקלים. זאת אומרת, אפשר, אם אתם לא רוצים לחיות טוב אלא רק לסגור את החודש במקרה הטוב, או שבמקרה הגרוע – אתם פשוט נוכלים שרק גובים כסף ולא מבצעים עבודה בפועל, דבר שמוציא שם רע לתחום. במקרה הזה – אשמח אם תסגרו את המדריך כרגע. הטיפ הטוב ביותר שאני יכול לתת לכל אחד שרוצה להתחיל את דרכו בעולם הדיגיטלי זה לא לקחת לקוחות בתקציב חודשי של פחות מ3000 ₪ לחודש פלוס מע"מ (בתור התחלה). ואז החישוב של כמה כסף מרוויח מקדם בכל חודש הופך לפשוט. הסכום אותו אתם מבקשים לחודש כפול מספר הלקוחות שלכם. בדר"כ מקדם אתרים פרטי יצליח להחזיק כ10 אתרים אותם הוא יכול לקדם עצמאית ללא עובדים תחתיו. בהנחה שהמקדם גובה 3000 ₪ לחודש מכל לקוח בממוצע, הוא יכול לסיים את החודש עם כ17-18 אלף ₪ ברוטו. אני מדגיש פעם נוספת, כל זה בהנחה שמקדם האתרים באמת מקדם את האתרים ולא רק גובה כסף (כן כן, יש לא מעט חברות שרק גובות כסף, בפועל – מתבצע קידום מזערי אם בכלל, בטח לא קידום שיוביל את הלקוחות למקומות ראשונים בתחומים תחרותיים וזו בהחלט לא דרך שבה חברה יכולה להתקיים לטווח הארוך). בהמשך, החברה יכולה לתפוס שם טוב, לקדם בעצמה אתר תחת המונחים של "קידום אתרים", לגייס עוד לקוחות ולגדול ולגדול. יש חברות קידום אתרים בארץ שהגיעו גם ל400 ו500 לקוחות! החלום שלי באופן אישי זה להגיע למספר גבוהה של לקוחות אבל בתקציבים גבוהים של בין 5000 ל20000 ₪ לחודש (ואם אפשר גם יותר – אז יותר) כך שכל 13 לקוחות יכניסו לי בממוצע כ100 אלף ₪ מחזור.

יש ידע מקדים שנדרש לדעת לפני שלומדים קידום אורגני או שכל אחד יכול?

אז תכלס, אין באמת משהו שצריך לדעת, הכל אפשר ללמוד, גם מ0. אבל ידע טכני במחשבים, כתיבה מהירה, יכולת ניהול עובדים, משימות ותקציבים והכי חשוב – קשרים, הם בהחלט יתרון.

אני באופן אישי מחזיק בחברה שלי נכון להיום (14.2.19) 3 שכירים ו4 כותבי תוכן פרילנסרים. אף אחד מ3 השכירים שלי לא עבר קורס קידום SEO מהסיבה הפשוטה: אני מעדיף לקחת אנשים שלא למדו דבר ושאני אלמד אותם מ0 בכדי שלא יביאו איתם את הטעויות והדברים שמלמדים בקורס. זה לא שקורס קידום אתרים זה דבר שלילי, ממש לא! אבל הפערים בין מה שלומדים בקורסים (לרוב) לבין מה שצריך לעשות בפועל – הם עצומים. ולכל מקדם יש את הדרך שלו ואת סדר הפעולות שאיתו על פי נסיונו אפשר להגיע לתוצאות הטובות ביותר בעבור הלקוחות ולכן אני אעדיף לקחת עובדים שמגיעים עם 0 ידע כך שאני אלמד אותם מההתחלה, בדרך שבה אני מאמין. אני כן אעדיף לאתר עובדים שיש להם ידע טכני (כמו אחד העובדים שלי שהוא בוגר 8200), אבל זה לא מחייב! אחי הקטן לצורך העניין עובד אצלי בחברה. אני לא אשכח שבהדרכה הראשונה אמרתי לו ללחוץ על ctrl + c והוא לא ידע מה אני רוצה מחייו. כיום הוא עובד מצטיין שמזין 6 פוסטים תוך שעה! (בהמשך המדריך אפרט מה זה אומר ולמה זה חשוב) ככה שאין ספק שכל אחד יכול ללמוד את זה, אם רק ימצא את המקור הנכון ללמוד ממנו, או במילים אחרות – לא באמת צריך ידע מקדים, זה בסה"כ יתרון ונקודת פתיחה טובה יותר. בנוסף, אנשים שיודעים לבנות אתרים יהנו מיתרון משמעותי.

מזל טוב! סיימתם עם התיאוריה, זה הזמן לעבור אל שלב מספר 1: מה זה קובץ robots.txt ואיך כדאי להגדיר אותו.

תאוריית SEO - קידום אתרים
Sending
User Rating 5 (1 vote)
רוצים להציץ על מדריכי קידום אתרים למתקדמים? הנה 3 מהם, רנדומליים:
איך לבדוק מתי דומיין מתפנה

שלב א' – גולשים באתר Who Is ומחפשים את הדומיין שעומד להתפנות. לאחר שנלחץ על"חפש" נקבל את המסך הבא: למי שיודע ולמי שלא, לבעל הדומיין הנוכחי

קידום חנות וירטואלית בגוגל – 5 טיפים

בשנתיים האחרונות יצא לי לקדם אורגנית המון חנויות וירטואלית בגוגל בהצלחה רבה. תוכלו למצוא את הלקוחות שלי בביטויים תחרותיים מאוד. קידום חנות וירטואלית מורכב מ-3

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !