עשהאל-דרייר

85+ כלים לקידום אתרים שכדאי להכיר

תהליך קידום אתרים הינו תהליך מתמשך הכולל בתוכו אינספור משימות המתפרסות על נישות שונות. במאמר זה ננסה להציג כמה שיותר כלים שיסייעו לכם בביצוע המטלות השונות בתהליך הקידום, מסודרים על פי הנושא או השלב שבו אתם נמצאים בתהליך הקידום.

הערה חשובה: חלק מן הכלים שיצויינו במאמר הזה יופיעו יותר מפעם אחת. יש לכך סיבה טובה. הכלים האלו מכילים פונקציונליות מגוונת שיכולה לסייע למקדמי אתרים בשלבים שונים בתהליך. לכן, נציין בכל פרק רק את התכונות בכלי שמסייעות למקדם בביצוע הפעילות הרלוונטית לפרק עצמו. זהו. מתחילים.

 

14 כלים לביצוע מחקר מילות מפתח

כמעט כל תהליך של קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש מתחיל מביצוע של מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח איכותי הוא הבסיס עליו נשענות פעולות שונות בקידום האתר, החל מבניית ההיררכיה של האתר, דרך אסטרטגיית התוכן, וכלה באופטימיזציית האון סייט ואופטימיזציית האוף סייט של האתר. הנה הכלים המובילים בשוק לביצוע מחקר של מילות מפתח.

 

Semrush

אחד מן הכלים העוצמתיים ביותר לביצוע מחקר מילות מפתח. סמראש מציעה פונקציונליות עשירה מאוד בהקשר הזה, אשר כוללת ניתוח של מילות המפתח עליהן האתר כבר מדורג, זיהוי פערי תוכן בין האתר ובין המתחרים, הצגת ביטויי מפתח עליהם האתר לא מדורג וראוי שהוא יהיה מדורג, רמת התחרות על ביטויי מפתח שונים ועוד. לסמראש יש בסיס נתונים מרשים מאוד גם בשפת הקודש, מה שהופך אותה לכלי אפקטיבי במיוחד גם עבור מקדמים של אתרים ישראלים.

 

Kewword Planner

כלי תכנון מילות המפתח של גוגל נועד, במקור, לסייע למנהלי קמפיינים ממומנים בגוגל לטרגט ביטויי מפתח רלוונטים לקמפיין שהם מנהלים. למקדמי האתרים בצורה אורגנית יכול הכלי הזה לסייע על מנת לקבל הצעות למילות מפתח נוספות בתחום, להבין האם התחרות עליהם בעולם הקידום הממומן היא גבוהה (ומכך להסיק משהו על עולם הקידום האורגני), ומהו המחיר שמשווקים מוכנים לשלם לקליק עבור חיפוש של הביטוי (אינדיקציה די טובה לעד כמה הביטוי הזה הוא מכירתי, ולא רק פופולרי).

 

Zefo

זפו הוא כלי ישראלי בתצורת All In One, שיכול לסייע למקדמים גם בעולם החקר של מילות מפתח. כמו כלים אחרים, גם זפו מספק הצעות שונות לביטויי מפתח חדשים, יודע לזהות ביטויים עליהם האתר כבר מדורג, ומהו נפח החיפושים החודשי של כלל הביטויים.

 

Keywordtool.io

שירות ענן לחילול ביטויי זנב ארוך מביטוי בסיס, עם רמת חילול די טובה אפילו בעברית. הכלי מספק מידע אודות נפחי חיפוש של מילים ומגמות חיפוש שונות. כמו כן, השירות כולל APIs בהם יכולים מפתחים שונים לעשות שימוש על מנת לאחזר ביטויים ונפחי חיפוש לצורך שימוש בתוכנות מעטפת ואפליקציות שונות.

 

UberSuggest

שירות חינמי מבית המדרש של ניל פטאל, אשר מאפשר חילול ביטויי מפתח ממילת עוגן נתונה, קבלת הצעות כתיבה לנושאים שונים, וניתוח של כתובת אתר נתונה על מנת לאחזר מילות מפתח רלוונטיות. השירות לא עובד תמיד בצורה חלקה, אבל הוא חינמי ונותן ערך מסויים לתהליך המחקר של ביטויי מפתח, כחלק מתהליך הקידום של האתר.

 

Google Search Console

כלי הניהול מבית גוגל הוא אחד הכלים המשמעותיים ביותר שניתן לבצע איתם מחקר ביטויי מפתח, מהסיבה הפשוטה שהכלי זה מציג את הביטויים עליהם מדורג האתר בפועל. כמו כן, הכלי מספק מידע אודות היקף החיפושים שבוצעו בפועל בתקופה מסויימת נבחרת, ולא רק ממוצעים חודשיים. באמצעות הקונסול תוכלו גם לבצע שאילתות מורכבות לאיתור ביטויי מפתח שחיפשו אנשים ואשר מכילים את ביטויי המפתח. החיסרון הגדול בשימוש בקונסול לצורך ביצוע מחקר ביטויי מפתח הוא שמדובר רק בביטויים עליהם האתר מדורג במיקום כזה או אחר, וכי מדובר בכלי שיכול לסייע לנו לאחזר נתונים רק מאתרים אותם אנחנו מנהלים.

 

Phrase Builder

כלי ממש נחמד, שיסייע לכם להרכיב ולחולל ביטויים שונים ממילות מפתח נתונות, תוך ביצוע תמורות בסדר שבהן הן מופיעות. פשוט מקלידים את מילות המפתח שאתם מכירים מעולם התוכן שבו עוסק האתר בשתי תיבות טקסט, והכלי מאחד אותן בווריאציות שונות.

 

Screaming Frog

ובכן, לא סתם הצפרדע מוצגת באיזור של מחקר ביטויי מפתח. אמנם, ביצוע מחר ביטויי מפתח אינו חלק מן הפונקציונליות הרשמית של המוצר, אולם יחד עם שיטת עבודה נכונה, אפשר לחולל פלאים במהירות ובאפקטיביות של התהליך הכל כך חשוב הזה.

אם מפעילים את הצפרדע על המתחרים השונים המדורגים על ביטויי מפתח שבו אנחנו מעוניינים, ומייצאים את רשימת הכותרות וכותרות המשנה שלהם באמצעות הצפרדע, אפשר לבנות בסיס די טוב לביצוע מחקר מילות מפתח איכותי. מומלץ!

על כך תוכלו לקרוא עוד כאן.

 

Keyword Niche Finder

שירות נחמד שמציע לייצר עבורכם, אם בעבור קמפיין קידום ממומן, ואם עבור SEO, קבוצות של ביטויי מפתח, כלומר נישות, עליהן תרצו להיות מדורגים. למה זה טוב בדיוק? משום שהבנה טובה יותר של קבוצות ביטויי מפתח וקטלוג וטרגוט נכון של ביטויי מפתח, הם פעולות שתסייענה לכם לתכנון את האתר שלכם בצורה נכונה יותר ומותאמת יותר לחיפושים המבוצעים במנועי החיפוש.

 

Ahrefs

גם השירות הנהדר של Ahrefs, כלי ה- All In One המיועד בעיקר לניתוח קישורים, מאפשר סוג של מחקר ביטויי מפתח במובן הזה שאפשר לאחזר בקלות את ביטויי המפתח עליהם אתר מסויים כבר מדורג, להבין כיצד מתחרים מדורגים עליהם, לנתח את רמת הביקוש של מילת המפתח, וכמובן את היקפי החיפוש המשוערים ברמה חודשית. מומלץ!

 

Wordtracker

הכלי הזה מחולל ביטויים שונים מביטויי בסיס על פי המודל של גוגל: התאמה מדויקת, התאמה רחבה והתאמה לביטוי. יש לציין, שהכלי הזה לא עובד היטב עם ביטויי מפתח בשפה העברית. אולם, אם אתם מקדמים אתרים תחת ביטויים בשפות זרות, הכלי הזה בהחלט יוכל לשמש אתכם בחילול של מילות מפתח מתאימות.

 

Keyword wrap

הכלי הזה יסייע לכם לבנות סיטנטקס לביצוע התאמות מילים מדוייקות, מורחבות או התאמות לביטוי ולהסתייע בהן לאחר מכן במהלך ניהול של קמפיין ממומן.

 

Keyword Shitter

כלי שעובד מצויין גם בעברית ויסייע לכם לחולל ביטויי זנב ארוך מביטויי מפתח כללים. בנוסף, יאפשר לכם הכלי הזה לייצא את רשימת מילות המפתח שקיבלתם למספר פורמטים.

Soovle

שירות המאפשר השלמה אוטומטית של מילים ממגוון פלטפורמות ובהן: גוגל, ויקיפדיה, Yahoo!, Amazon, Answers.com, Youtube, Bing ועוד. מציג באופן סימולטני את התוצאות בכל הפלטפורמות והופך את התוצאות עצמן לאובייקטים ברי לחיצה. בצורה כזאת, מאפשר מחקר אינטואיטיבי ואינטרקטיבי שניתן להעמיק באיזורים המעניינים את מבצע המחקר.

 

כלים לניהול משימות

כל מקדם אתרים יודע, שעל אף שהוא מקצוען, ויודע את העובדה, ובקיא בסדר הפעולות שצריך לבצע , וגם ממש חרוץ, אין תחליף לשימוש בכלי ממוכן לניהול אוסף המשימות שעליו לבצע במסגרת כלל הפרוייקטים שלקח על עצמו. כלי ממוכן כזה יכול לחסוך למקדם האתרים הרבה זמן, לאפשר לו לעקוב אחר סטטוס ביצוע המשימות באופן שוטף, לשתף מידע אודות סטטוס המשימות עם קולגות או עם הלקוחות, לקבל דוחות מפורטים על התקדמות הביצוע, לגשת למידע מכל מקום ובכל מכשיר, למדר מידע בין פרויקטים ולייצר טמפליטיים שיאפשרו הוספה מהירה של משימות לביצוע. הנה כמה מן הכלים המובילים הקיימים.

 

Highver

Highver עובדת כמו כל כלי לניהול משימות, רק שלהבדיל מחבריו בתחום, Highver ייעודית לעולם ה-SEO. ניתן בהייבר לקבל משימות מהמערכת בהתאם לסוג האתר (אתר תדמית / איקומרס / פורטל חדשות וכו'). בנוסף, המערכת עוקבת אחר מיקומים בצורה יומית וגם מבצעת מחקרי מילות מפתח. החשוב כאן, שכל משימה שתבצעו ותוגדר כ"הסתיימה", תהפוך לנקודת ביצוע על גרף המיקומים, דבר שיעזור לכם להבין אם העליות / הירידות לאחרונה הן בשל המשימות שביצעתם בהתאם באותם ימים / שבועות / חודשים.

 

Trello

טרלו הוא שירות המאפשר עבודה על פרויקטים משותפים בצורה נוחה, שקופה ואפקטיבית. טרלו מספקת לכם תצוגה ויזואלית אשר מאפשרת לקבל סטטוס אודות התקדמות הפרויקט במבט אחד, לנהל צרופות ולוחות זמנים, להקצות משימות לעובדים ולהעביר מסרים בין כלל המשתתפים בפרויקט בצורה יעילה ופשוטה.

 

Monday

גם השירות הזה יאפשר לכם לנהל פרויקטים מורכבים בקלות ובפשטות. Monday מציעה לכם אוסף של תצוגות נוחות לצורך ניהול גאנט המשימות: תצוגות מבוססות ציר זמן שיכולות לסייע לכם להבין את איכות העמידה בלוחות הזמנים, תצוגות מבוססות kanban (מתודולוגייה הדוגלת בויזואליזציה של תהליך הייצור, זיהוי צווארי הבקבוק בתהליך, וניהול העומסים בהתאם), ותצוגות מבוססות סטטוס, שיאפשרו לכם להבין האם כלל הפעילות מתקדמת בכיוון הנכון ואיזה אחוז ממנה כבר הושלם.

 

Asana

שירות ניהול המשימות והפרויקטים מבית Asana פותח לאחר שהיו לא מעט שחקנים בשוק שהציעו פתרונות דומים לארגונים. Asana מצטיינת בממשק ידידותי ומתגאה בכך שהיא מאפשרת לכל הרמות בארגון לתעד את עבודתן בצורה שקופה ופשוטה, ובכך להגביר את האפקטיביות של תהליכי הניהול והפיקוח בחברה.

 

nTasks

כלי נוסף לניהול משימות המאפשר תצוגות שונות של ניהול ובקרה אחר התקדמות המשימות. nTask תאפשר לכם לתאם פגישות בין קולגות בארגון, לנהל לוחות זמנים לביצוע מטלות שונות, לשתף מידע בין עמיתים ולייצר פלטפורמה טכנולוגית עליה אפשר להישען לצורך ניהול פורטפוליו הפרויקטים.

 

Any.Do

שירות Any.DO הישראלי הוא אחד השירותים הפופולריים בעולם לניהול משימות. החברה הייתה בין החלוצות בתחום הממשק הנעים מאוד לעין, שיצר חווית שימוש מצויינת. כמו כל אפליקציית ניהול משימות, Any.Do תאפשר לכם לרשום משימות חדשות באמצעות מגוון דרכי קלט שונות, לתזמן אותן בנוחות לפי מועדים מוצעים או לפי המועד שתבחרו אתם, לקטלג את המשימות או לשתף אותן עם עמית. אולם, בשורה האמיתית של Any.Do הייתה ביצירת השירות Any.Do Moment. מטרתו של השירות הזה הוא להפריד בין מועד רישום המשימה למועד ההתייחסות אליה והתזמון שלה. Any.Do הבינה שכאשר אנחנו נמצאים בדרך, למשל במכונית, ורוצים לרשום לעצמנו משימה לביצוע עתידי, לא תמיד יש ברשותנו הזמן לתכנן את המועד שלה, לייצר תזכורת רלוונטית, ולבחור האם אנחנו רוצים שהיא תשוב ותופיע, וגם באיזו תדירות. לכן, מאפשרת Any.Do, באמצעות ממשק נעים מאוד, לייחד זמן בבוקר לניהול, תעדוף ותזמון כל אחת מן המשימות.

כמו כן, Any.Do מאפשרת תכונות חכמות המשולבות בטלפון הנייד, למשל, יצירת משימה ותזמון של משימה כזאת, עבור שיחות טלפון שלא נענו.

 

CAL

האפליקציה Cal היא חלק מן השירות אותו מספקת Any.DO לצורך ניהול ותזמון המשימות ביומן. ל- Cal, כחלק מהיותה תוצר מבית Any.Do ממשק נעים מאוד לעין, והיא מאפשרת מגוון רחב של תצוגות יומן, שיאפשרו לכם לזהות בקלות את הפגישות הבאות ולזמן עמיתים לעבודה לשריין את הזמן הנחוץ ביומן שלהם. Cal מסתנכרנת עם כל היומנים המותקנים במכשיר, וגם עם יומנים בענן, כמו יומן גוגל או היומן במכשירים מבוססי IOS.

 

Google Keep

למרות הפשטות של שירות ניהול הפתקים הזה של גוגל, יש בו כל מה שצריך על מנת לנהל משימות בצורה חכמה: צ'קליסטים לניהול המשימות, היכולת להוסיף תמונות, קישורים, וכל מידע אחר. קטלוגים, בחירת צבעים שונים למשימות מסוגים שונים ותיוגים גם הם אפשריים באמצעות השירות. מנוע החיפוש של Google Keep הוא מצויין, ותוכלו לאתר את הפתק שיצרתם בקלות וביעילות באמצעות מגוון שיטות. גם שיטות התיוג בו נוחות והן מתאפשרות הן באמצעות תפריט והן באמצעות קיצורי דרך. Keep מאפשרת לכם לתמלל טקסט, גם בעברית, וגם, במקרים מסויימים, לחפש טקסט בתוך תמונה

 

18 כלים לביצוע אופטימיזציה

חלק מרכזי המבוצע בכל תהליך של קידום אורגני של אתר, חלק אשר מבוצע באופן מתמשך ולא חד פעמי, הוא ביצוע אופטימיזציה לאתר. אופטימיזציה כוללת אוסף גדול של פעולות שמטרתן להתאים את תוכן האתר וחווית הגלישה בו למנועי החיפוש המודרניים, ובפרט התאמת התגיות של האתר למנועי החיפוש, מניעת תוכן משוכפל באתר, שיפור מהירות הטעינה של דפים באתר ועוד. הנה, אם כן, מספר כלים שיוכלו לשמש אתכם בביצוע תהליך האופטימיזציה לאתר.

 

Screaming Frog

הכלי האולטימטיבי והבלתי מעורער לביצוע פעולות אופטימיזציה. הצפרדע מאפשרת לנהל אוסף של דוחות שמטרתם הצבעה על הפעולות הדרושות לטיוב האתר: מציאת כותרות קצרות מידי או ארוכות מידי עבור תצוגה במנוע החיפוש, קבלת מידע על תמונות שלא עברו אופטימיזציה, קבלת מידע אודות התוכן וההיררכיה, אודות האפשרות של הזחלנים השונים לאתר ולאנדקס דפים באתר, מידע אודות סטטוס הקוד שמחזירים דפים מסויימים באתר, וכמובן כל זאת בצורה מונגשת ונוחה המאפשרת יצירת תוכנית עבודה משמעותית לתיקון הליקויים. מומלץ!

screaming frog optimization

 

Zefo

זפו, כמו הצפרדע, הוא כלי שמספק גם דוחות אודות ליקויים שונים בסידור האלמנטים השונים באתר, אולם בניגוד לצפרדע עושה זאת בממשק מעט יותר ידידותי למשתמש.

zefo אופטימיזציה

 

Pro Rank Tracker

לכלי דירוג ביטויי המפתח Pro Rank Tracker קיימת פונקציית Audit משובחת. באמצעות מחוונים שונים מאפשר שירות הענן לבעל החשבון לקבל נתונים חשובים אודות ליקויים בהיררכיה ובמבנה של האתר, כותרות שלא מכילות מילות מפתח, האדינגס בעייתיים באתר, דפים בעלי תוכן רזה, דפים באתר שנטענים בצורה איטית ועוד. השירות הזה מלווה בגרפים מרהיבים, ולמעשה מספק שני תוצרים עיקריים: דוח ביקורת מפורט עם המלצות לתיקון הליקויים על פי נושאים ופרקים, וכן מסמך תמצית מנהלים, המאפשר לקבל תמונה מתכללת של הנושא.

 

HeadingMap Chrome Extension

מדובר בתוסף חינמי וידידותי לדפדפן כרום, אשר מנתח את מבנה התגיות של עמוד נתון ומציג אותו בצורה של תוכן עניינים במבנה עץ. כלי אפקטיבי מאוד שמסייע למקדמי אתרים לאתר בעיות במבנה התגיות (למשל, יותר מכותרת Heading1 אחת, או דילוג על רמה של כותרת משנה), ולגבש תוכנית עבודה לתיקון הליקויים, או לחלופין לכתיבת מסמך המלצות.

 

SEO META in 1 CLICK

תוסף לכרום ולפיירפוקס שמציג נתונים סופר חשובים במהירות רבה. מומלץ!
SEO META in 1 CLICK

SEO META in 1 CLICK 2

 

Schema Creator

אחת הדרכים לאפשר למנועי החיפוש להבין את התוכן שמוצג באתר שלנו בצורה טובה יותר, היא באמצעות הבניית התוכן. דרך מועדפת לעשות זאת היא יצירה של סכמה. סכמה היא מבנה נתונים סדור, המספק אוסף של שדות מידע אודות פריט מסויים. ישנם סוגים שונים של סכמות המותאמים לצרכים שונים, ובהם סכמות למוצרים, לסרטוני וידאו ולארגונים.

עם זאת, חשוב להבין שהטמעה של סכמה בצורה לא נכונה עלולה לשבש את התצוגה של האתר ואת היכולת של מנועי החיפוש לאנדקס את התוכן. בדיוק לשם כך נועד הכלי Schema Creator, אשר מאפשר יצירת של סכמה מותאמת בפורמט סדור.

 

הכלי לבדיקת נתונים מובנים של גוגל

כלי בדיקת הנתונים המובנים של גוגל מאפשר סריקה וניתוח של מבני נתונים בתצורת סכמה, והתראה על שגיאות שקיימות במבנה הנתונים. כלי בדיקת הנתונים המובנים של גוגל הוא תחנת עצירה חיונית בטרם הטמעת הסכמה באתר עצמו.

 

Robots.txt Checker

כלי לבדיקת תקינות קובץ ה robots.txt, אשר מנחה את מנועי החיפוש אילו דפים באתר הם מורשים לסרוק ואילו מומלץ כי לא יאנדקסו במהלך הזחילה.

 

Sitemap Generator

כלי ליצירת מפת אתר. קובץ מפת אתר הוא כלי חיוני שיכול לסייע למנועי חיפוש בתעדוף הסריקה והאינדוקס של דפים באתר, וכן להכיר את המבנה וההירכיה שלו.

 

Nibbler

שירות נחמד מאוד שמספק מעין דוח ביקורת על האתר, מחולק לפרקים שונים, בתוספת ציון איכות לכל פרק: נגישות, חווית משתמש, שיווק האתר, הטכנולוגיה ואופן הבניה של האתר, סיגנליים חברתיים, עדויות לענישה של גוגל, התאמה למובייל, כמות התוכן, מידת הפופולריות של האתר ועוד. עם זאת, יש לקחת את הנתונים המופקים מן הדוח, איך לומר זאת בעדינות, בערבון מוגבל.

 

Copyscape

שירות המאפשר לזהות העתקים של טקסט נתון ברחבי הרשת. Copyscape מקבל כקלט כתובת של עמוד אינטרנט וכן את אחוז הדמיון שמחפש המשתמש בשירות, ומודיע על העתקים קיימים העונים על התנאי. כידוע, תוכן משוכפל שלט נעשה בו שימוש מושכל בתגית קנוניקל, הוא אחת מן הסיבות שבגללן עלולה להינקט פעולה ידנית כנגד אתר על ידי גוגל. מומלץ!

 

SITELINER

שירות זה מאפשר לחפש תוכן משוכפל שחוזר על עצמו בתוך אתר יחיד (זה קורה, כידוע בלא מעט אתרים, שמכילים תפריטים שונים שמופיעים במספר רב של מקומות באתר, וזה, כמובן לגיטימי, ולכן חשוב מאוד לנתח היטב את התוצאות שמחזיר השירות).

 

Redirect path

מדובר בתוסף לדפדפן הפופולרי כרום, אשר מאפשר לקבל עם טעינת כל עמוד באתר כלשהו, את קוד ההחזרה המסופק על ידי השרת. בצורה כזאת, ניתן לזהות הפניות בעיתיות (או העדר הפניות), קודי החזרה של דפים תקינים, ובעיות בטעינת עמודים שונים.

 

Similar Page Checker

מדובר בכלי עזר שבהינתן שתי כתובות עמודים, הוא יודע לחשב את אחוז הדמיון ביניהם, ולהתריע האם גוגל צפוי להגדיר את התוכן הזה, כתוכן משוכפל.

 

Google Page Speed

השירות הזה, מבית גוגל, יסייע לכם להבין עד כמה האתר נטען מהר במובייל ברשת 3G. בסיום הבדיקה גוגל יעניק ציון לטעינת הדף שביקשתם לבדוק (הבדיקה היא עבור לינק ספיציפי, ולא ברמת האתר כולו), ויקטלג את המהירות תחת אחת מארבע הקטגוריות הבאות: Excellent, Good, Fair, Poor. באמצעות ממשק ה- Insught תוכלו להבין כיצד גוגל עצמה מודדת את מהירות האתר שלכם, ולקבל ציון באמצעות ששה מדדים חשובים: הצגת תוכן ראשוני, מדד מהירות, זמן עד לאינטראקטיביות, הצגת התוכן העיקרי, מצב ראשון של חוסר פעילות במעבד ואומדן זמן האחזור של הקלט. כאן תוכלו לקבל ציון באחת משלוש קטגוריות: Fast, Average, Low

 

Pingdom

מדובר בשירות ענן, לא מבית גוגל, שיספק לכם מידע וסטטיסטיקה אודות תפקוד האתר שלכם בעת גלישה ממקומות שונים בעולם. השירות הזה מלווה בגרפים ברורים וצבעוניים אשר יאפשרו לכם לקבל מידע מפורט אודות הרכיבים השונים המשפיעים על טעינת האתר.

 

Speedom

שירות ישראלי לבדיקת מהירות אתר, אשר כולל בתוכו אמצעים ויזואלים נחמדים מאוד להמחשה. הדוח מספק דוחות שונים ומתאים גם למקדמי אתרים וגם לבעלי אתרים בעלי רקע טכנולוגי מסויים בתחום.

 

Google Analytics

מפתיע שהגענו עד לכאן מבלי להזכיר את גוגל אנליטיקס. זהו הכלי האולטימטיבי שמאפשר לכל בעל אתר לנתח את התנועה לאתר שלו, להבין מהם מקורות התנועה, מהו אחוז הנטישה של האתר, לקבל מידע אודות זמן השהיה הממוצע באתר, והכל באמצעות פילוחים שונים המותאמים לצרכים של בעל האתר. באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן למדוד גם את זמן טעינת האתר בפועל, כלומר, כמה זמן לקח לגולשים לטעון עמוד באתר, לא בתנאי מעבדה, אלא בחיים האמיתיים.

 

8 כלים לבדיקת מיקומים

טקס בדיקת המיקומים היומי הפך להיות מרכיב בסיסי בעבודתו של כל מקדם אתרים. בשוק קיימים לא מעט כלים לבדיקת מיקומים. חלקם חינמיים ופשוטים. אחרים משוכללים מאוד אך גם יקרים. הם מציעים אוסף של תכונות שמסייעות למקדם האתרים לקבל תמונת מצב עדכנית, על תהליך הקידום שהוא מוביל.

 

כליום

כלי ישראלי משובח ומדוייק שמספק מידע על מיקומים של עמודים באתר בדף תוצאות החיפוש בעבור ביטויי מפתח. לאחרונה הכלי הזה עבר מתיחת פנים רצינית והוא הפך ידידותי אף יותר. למרות שהכלי הזה מספק תוצאות אמינות, וגם כולל נתונים אודות היקפי חיפוש של הביטויים הרלוונטים, הרי שהוא מכיל פונקציונליות בסיסית בלבד, ולא מאפשר, למשל, קבלת דוחות בפורמטים שונים או התראות על שינוי במיקומים.

 

Zefo

כלי מצויין לביצוע מעקב אחר דירוגים. זפו מאפשר לקבל חתכים שונים של הנתונים אודות דירוגים בצורה שמקלה מאוד על ההבנה, מה קרה באופן כללי באתר (למשל, כמה ביטויים מדורגים במקום הראשון, בעמוד הראשון וכו). כמו כן, מספק זפו מדד של ממוצע מיקומים משוקלל, אשר לוקח בחשבון גם את נפחי החיפושים. בצורה כזאת, אפשר לקבל תמונה אגרגטיבית אמיתית של ההשפעת התנודתיות של הדירוגים על התנועה האורגנית הנכנסת הצפויה לאתר.

זפו בדיקה מיקומים

 

Semrush

הכלי הרב תכליתי של סמראש מאפשר, לצד הפונקציונליות השונה שמציע בתחומים אחרים, גם מעקב אחר מיקומים של ביטויי מפתח, ומיקומים של המתחרים עבור ביטויי המפתח האלו.

 

Ahrefs

כלי ניתוח הקישורים המצויין של Ahrefs הוא גם שירות המאפשר מעקב (לא יומי ובהתאם לעלות החבילה) אחר דירוגים. השירות מאפשר קבלת דוחות לאינבוקס, נתונים אודות ממוצע המיקומים של ביטויי המפתח, וכן מידע על תוכן עשיר, תמונות, sitelinks, Thumbnails ועוד. כמו כן, מאפשר Ahrefs לזהות ביטויים שאיבדו או אימצו תכונות מיוחדות של מנוע החיפוש, כמו למשל קישורי אתר או תוכן עשיר.

בדיקת מיקומים ahrefs

 

Pro Rank Tracker

שירות Pro Rank Tracker הוא שירות ענן משוכלל שמאפשר לעקוב אחר מיקומים של ביטויי מפתח במנועי החיפוש במגוון רחב של מנועי חיפוש. השירות מאפשר הפקת דוחות עם יכולות מדהימות, תוך שימוש בסננים רבים ומשוכללים. השירות מאפשר גם קבלת התראה למייל על תנודות מוגדרות מראש של ביטויי מפתח במנוע החיפוש, והצגת דשבורדים אגרגטיביים שמספקים מידע שנאסף במשך תקופת זמן.

 

Serpmojo

אפליקציה חביבה מאוד שמאפשרת מעקב אחר ביטויי מפתח ללא הגבלה. בגרסת התשלום היא מאפשרת עדכון המיקומים ברקע (אחרת תיאלצו להמתין עם מסך פתוח כשהאפליקציה פועלת). מדובר בשירות חביב, אמין למדי וזול.

 

Asael SEO

כלי מצויין שממשיך להתפתח כל הזמן (גילוי נאות: השקעתי לא מעט זמן ומשאבים בפיתוח הכלי הזה). מאפשר בקלות וביעילות לעקוב אחר מיקומים של ביטויי מפתח באמצעות המכשיר הנייד. אין אותיות קטנות. אין מגבלות. הבדיקה מבוצעת ברקע ולא נעצרת עם היציאה מן המסך. ממליץ לכם בצורה לא משוחדת לנסות את הכלי הזה 🙂

 

 

Google Search Console

כן. אחרי שגוגל שינתה את המדיניות שלה והיא כעת מאפשרת לקבל באמצעות הקונסול שלה נתונים אודות התנהגות הגולשים במנוע החיפוש ביום הקודם ליום הנוכחי, הפך הקונסול לכלי מעקב מיקומים לכל דבר. אלא, שבניגוד לכלל הכלים המשמשים למעקב אחר דירוגים, הקונסול מציג בוודאות נתוני אמת. כמו כן, מציג הקונסול גם נפחי חיפושים מדוייקים לתקופת הזמן הנבחרת, מה שלא יכול לעשות אף כלי אחר שמציג נתונים ממוצעים.

 

6 כלים לניתוח קישורים

כמעט כל בעל אתר מבין היום שקשה עד בלתי אפשרי לקדם היום אתר בצורה אורגנית בלי בניה של פרופיל קישורים איכותי. זאת ועוד, קישורים מהווים גם את אחת הסיבות הנפוצות לענישה ידנית של גוגל המופנית כלפי אתרים. זאת הסיבה, שיותר ויותר בעלי מקצוע עושים שימוש בשירותים למעקב אחר קישורים, על מנת לנטר את בריאות פרופיל הקישורים של האתר.

 

Ahrefs

אולי הכלי הטוב ביותר לבדיקת פרופיל הקישורים לאתר. מאפשר ניתוח מעמיק של פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר, כולל פערים בקבלת קישורים מול קבוצת מתחרים. הממשק נוח ויפהפה, ומאפשר ייצוא הנתונים בפורמטים שונים. ניתן לפלח את הקישורים לפי תאריך הזיהוי שלהם. השירות מספק מספר ציונים המתייחסים לחוזק ואיכות פרופיל הקישורים של האתר. תוכלו לעשות שימוש בציונים אלו בזמן שאתם עסוקים בביצוע החלפת קישורים )לא הדדית, כמובן, או לפחות לא הדדית בהיקפים גדולים(.

 

Semrush

סמראש הצהירה בחודשים האחרונים כמה וכמה פעמים על כך שביצעה ריוויזיה מקיפה בבסיס הנתונים אודות הקישורים ברחבי הרשת, שהיא מנהלת. בבדיקות שבוצעו נתגלו פערים לא מאוד משמעותיים מול הכלים המובילים האחרים בשוק. למקדם הישראלי, סמראש בהחלט יכולה להספיק במעקב וניתוח של פרופיל קישורים, לצד התכונות הנוספות שהיא מציעה, בעיקר באזורים של מחקר מתחרים.

 

Majestic

גם כאן מדובר באחד מן השירותים המובילים בשוק למציאת קישורים, ומחיר החבילה הבסיסית שלו הוא כחצי ממחיר החבילות הבסיסיות של Ahrefs ו Semrush. גם כאן תוכלו למצוא ציוני איכות שמקדמים אשר עוסקים בהחלפת קישורים עושים בהם שימוש.

 

Zefo

זפו יאפשר לכם לחולל דוחות קישורים בהתאם למספר הקרדיטים הקיימים בחשבונכם, ולפלח את הדוח לפי קישורי follow ו- nofollow. כמו כן, יאפשר לכם זפו חיפוש מתקדם בתוך מאגר הקישורים, למשל על האנקור ממנו יוצר הקישור, כדי להעריך נכון יותר את התפלגות הקישורים בפרופיל הקישורים של האתר, ולתכנן היטב את המשך בניית הקישורים הנכנסים לאתר.

 

Moz

כשירות All In One תספק לכם Moz באמצעות שירות ה- Link Explorer יכולת לעקוב אחר פרופיל הקישורים שלכם. המשתמשים יכולים להפיק לעצמם דוחות מותאמים אישית לגבי קישורים חדשים או קיימים, ולעשות שימוש בכלי על מנת למצוא הזדמנויות חדשות ליצירת קישורים נוספים בפרופיל הקישורים.

 

Google Search Console

נכון. הסרץ' קונסול הוא לא כלי למחקר וניתוח של קישורים, אבל הוא בהחלט יכול לספק לכם מידע על קישורים נכנסים לאתר שאתם מנהלים. החיסרון של הקונסול בהקשר הזה הוא שהוא מספק מידע… רק על אתרים שאתם הבעלים המאומתים שלהם בקונסול.

 

15 כלים לניהול רשתות חברתיות

כל מי שמתמצא בקידום אתרים מבין שסיגנלים חברתיים הם חלק בלתי נפרד מתהליך קידום אורגני של בית עסק. הרשתות החברתיות מאפשרות לנו לבנות את המותג של בית העסק המקודם, לגוון את תמהיל הקישורים הנכנסים ולהפוך תוכן איכותי לתוכן ויראלי, ובכך להגביר את המודעות למותג ולעודד חיפושים במנועי החיפוש.

 

Buffer

שירות לניהול ותזמון פוסטים ברשתות חברתיות. Buffer מאפשר למנהלי מותג לתזמן את הפוסטים שלהם בהתאם לשעות הפעילות של הלקוחות שלהם בפלטפורמה הספיציפית, להתאים את התוכן בצורה ויזואלית כך שיתאים בדיוק לכל פלטפורמה בנפרד, לקבל מבט על על תזמוני הפוסטים הצפויים בכל אחת מן הרשתות החברתיות ולתכנן בצורה מושכלת את אסטרטגיית התוכן בסושיאל.

 

Pablo

שירות המאפשר עיצוב תוכן לרשתות חברתיות מבית Buffer. אפשר לבחור מבין טמפלטים רבים מוכנים או לחפש כאלו המותאמים למילות המפתח שאתם מבקשים לקדם. כך תוכלו לעצב פוסטים שמשולב בהם ציטוט השראה, או תוכן סיפורי בטמפלייט המתאים ביותר. באמצעות השירות הזה תוכלו לבחור מבין פונטים שונים רבים, רקעים משתנים, אפקטים וגדלים שיאפשרו לכם להתאים את התוכן לכל סוג של מכשיר.

 

Hashtagify.me

שירות המאפשר ניתוח ומעקב אחר האשטגים ברשת טוויטר. השירות מציע למשתמשים השונים בו לגלות האשטגים שמעניינים אותם, לבנות קהל יעד, למצוא את המשפיענים ברשת בתחומים שונים, לגבש אסטרטגיית שיווק, ליצור אגרגציות של נתונים מותאמים לקהלי היעד הרלוונטים, ולשווק אותם.

 

Hootsuite

עוד כלי לניהול ותזמון פוסטים ברשתות חברתיות. הכלי הזה מיועד למי שמעוניין בניהול פרופילי מרובים. הכלי מאפשר לייצר פוסטים חברתיים ביתר קלות, לעקוב אחר ההתפתחות שלהם ברשת, למדוד את הביצועים השונים של הפוסטים השונים ולהתאים את אסטרטגיית ניהול הפרופילים החברתיים בהתאם.

 

TweetDeck

שירות זה מסייע לנהל תוכן ברשת החברתית טוייטר, ובכלל זה ניהול פרופילים מרובים, תזמון פוסטים, מעקב אחר האשטגים ועוד.

 

SocialOomph

כלי נוסף שמאפשר לנהל בצורה יעילה יותר חשבונות מרובים ברשתות החברתיות. ניתן באמצעותו לנטר גם אזכורים ברשת, ולאתר מילות מפתח רלוונטיות לתחום שבו עוסקים ומעוניינים לקדם.

 

SocialFlow

שירות זה מאפשר לבצע אופטימיזציה על פרסומים ברשתות החברתיות. השירות מנתח את הפרופיל שלכם ברשת החברתית, וממליץ על תכנים שיסייעו לכם לגרום לקהל היעד להיות מעורב יותר, לשתף את התכנים, להגיב עליהם או לתייג חברים, ובכך לסייע להפצה אפקטיבית יותר של התכנים שלכם.

 

LikeAlyzer

צוות המעריכים האנושיים של גוגל מתבקש, במסגרת בדיקות שהוא מבצע על אתרים אקראיים המסופקים לו, לבדוק גם את הפרופיל החברתי של המותג. Likelyzer הוא כלי שיסייע לכם לקבל מדידה מדוייקת של איכות עמוד הפייסבוק שאתם מנהלים עבור המותג, ויספק לכם סטטיסטיקה מפורטת על הפעילות המתבצעת בדף ועל פעילות המתחרים.

 

Agora Pulse

שירות המשלב בתוכו יכולות של ניהול פרופילים חברתיים וביצוע אוטומציות שונות. באמצעות שירות Agora Pulse תוכלו לייצר חידונים ותחרויות, דשבורדים ודוחות מותאמים אישית. כמו כן, מספק השירות מעטפת CRM לצורך שמירת קשר וניהול הקשר עם הלקוחות.

 

Sprout Social

שוב מדובר בכלי שיסייע לכם לנהל ולנטר את הפרופיל החברתי של העסק שלכם. באמצעות השירות תוכלו להגיע אל קהל היעד שלכם, לייצר תכנים שיגבירו את המעורבות שלו, להקים מערך שירות לקוחות איכותי ועוד.

 

Bitly

שירות מבית המדרש של טוויטר, אשר מאפשר קיצור כתובות url ארוכות ומעקב אחר ההקלקות עליהן. משמש לצורך פרסום קישורים ברשתות החברתיות בצורה נעימה יותר לעין, אולם יכול לשמש גם למדידה וניטור של מקורות תנועה וייצור טראפיק (אם, למשל, שני עסקים מעוניינים להתקשר כך שאחד יפנה גולשים באתר שלו לשני, והם רוצים להסכים על דרך משותפת למדוד כמה טראפיק מגיע באמצעות ההפניה הזאת, bitly יוכל לסייע להם להשיג את המטרה).

 

Social Oomph

כלי אוטומציה המאפשר לנהל את פרופיל המותג ברשתות חברתיות שונות, לתזמן פוסטים, לעקוב אחר משפיענים בתחום, ויצור ערך מוסף גם בתחום הבלוגספריה.

 

Everypost

גם כאן מדובר בשירות שיכול לסייע לכם בניהול של פרופיל הרשתות החברתיות שלכם, לתזמן פוסטים, לעקוב אחר הביצועים שלהם, ועוד.

 

Discover.ly

אחד האתגרים המרכזיים בתהליך קידום אתרים הוא, למעשה, יצירת קשר ומעקב אחר האוטוריטות בנישה אותה רוצים לקדם. Discover.ly הוא תוסף לדפדפן כרום, המאפשר לכם לעקוב אחר דמויות מרכזיות ואחר פרסומים משמעותיים בנישה שלכם, ולוודא שאתם לא מפספסים אף טרנד חדש או מתהווה בתחום.

 

Mediatoolkit

אין ספק, שלצד קישורים חזקים, אחד המדדים המשפיעים ביותר על הסמכות של מותג כזה או אחר, הוא כמות ואיכות האזכורים של המותג ברשת. ניהול מוניטין הוא חלק בלתי נפרד מתהליך קידום אורגני של אתרים. אזכורים הם גם הזדמנות מצויינת לבנות ולעבות את פרופיל הקישורים של האתר בקלות יחסית. Mediatoolkit הוא שירות המאפשר לכם לעקוב ולנטר אזכורים לכם ברשת ביתר קלות. יצויין, כי החברה מתיימרת להציג את האזכורים האלו, בזמן אמת.

 

7 כלים לביצוע מחקר מתחרים

מעקב שוטף אחר פעילות המתחרים בתחום הקידום האורגני הוא תנאי הכרחי להצלחת תהליך הקידום. ניטור שוטף והבנה של אסטרטגיית המתחרים שלכם תאפשר לכם מצד אחד להקצות את המשאבים הנדרשים על מנת להתמודד על מקומות ראויים בדף תוצאות החיפוש, אך יחד עם זאת, שמירה על מסגרת תקציב הגיונית ומותאמת לרמת התחרות. הנה כמה מן הכלים שיאפשרו לכם לבצע מחקר מתחרים מעמיק.

 

Zefo

זפו, כלי ה- All In One שהוזכר כאן כבר מספר פעמים, יכול לשמש מקדמי אתרים גם על מנת לבצע חקר מתחרים. עם הזנת כתובת האתר המקודם, ימצא זפו בעצמו את המתחרים הרלוונטים, ויספק נתונים השוואתיים אודות מילות מפתח עליהן מדורגים המתחרים ואילו האתר המקודם לא מדורג עליהן, וכן קישורים שהתקבלו אצל המתחרים ובאתר המקודם דווקא לא.

 

Semrush

סמראש הוא הכלי האולטימטיבי לביצוע מחקר מתחרים. יש בו כמעט כל פונקציה אפשרית שנחוצה להבנת התנהלות המתחרים: החל מן הדירוגים ב- SERP, דרך ניתוח קישורים, ועד להשוואת תכנים והצבעה על מילות מפתח עליהן מדורגים המתחרים ואילו אתם לא. אם יש כלי בשוק שמצטיין בחקר מתחרים, הרי הוא הכלי מבית סמראש.

 

Ahrefs

ככלי פרימיום מסוג All In One, גם Ahrefs מאפשר ביצוע חקר מתחרים. אמנם, היכולות שלו בהקשר הזה פחותות מן היכולות שמציע סמראש, אבל הממשק הידידותי, בסיס הנתונים המרשים שבו מנוהל מידע אודות קישורים, וכן יכולות הניתוח של מילות מפתח עליהן מדורג האתר, הופכות אותו לכלי עוצמתי במיוחד.

 

KeywordSpy

הכלי הזה מאפשר להתחקות אחרי קמפיינים ממומנים של מתחרים, לקבל מידע אודות תקציב הקמפיינים האלו, למצוא מילות מפתח משתלמות שכדאי לנהל קמפיין עבורן, וכן לקבל הצעות לקופי מנצח ומוכר עבור הנישה שבה עוסקים.

 

AdGooroo

שירות ענן המאפשר להתחקות אחר הביצועים של קמפיינים ממומנים שמנהלים המתחרים. השירות מייצר רשימות של ביטויי מפתח והסכום שהושקע בכל ביטוי בקמפיינים הממונים.

 

Google Alerts

לא מדובר בכלי ניתוח התנהלות מתחרים קלאסי, אלא שירות מבית מדרשה של גוגל, המאפשר לקבל התראות במייל על פרסומים חדשים ברשת אודות ביטויי מפתח שהוגדרו מראש. השירות מאפשר לבחור את תדירות ותצורת העדכונים, וכן את רמת ההתאמה של הפרסום החדש לביטוי המפתח שהגדרנו.

השימוש ב- Google Alerts יכול לסייע גם על מנת להבין מתי גוגל מאנדקסת למעשה, מאמרים שונים שכתבנו כפוסט אורח בבלוגים שונים, וכך למעשה לקבל איזושהי אינדיקציה על מועד זיהוי הקישורים הנכנסים לאתר שלנו.

 

Buzzsumo

שירות שיאפשר לכם לחסוך הרבה זמן על חקר מתחרים. השירות הזה יאפשר לכם לקבל ניתוח מפורט של פעילות המתחרים, לגלות תכנים ייעודיים לנישה של העסק שלכם ברחבי הרשת, וכן לקבל התראות ודוחות על אסטרטגיית המתחרים: מספר השיתופים של התוכן שלהם, תפקוד התוכן שלהם בתאריכים מסויימים, פעילות המתחרים ביחס לגודל ועומד התוכן ועוד.

 

6 כלים לביצוע אוטומציה

אוטומציה מאפשרת לבעל עסק להיות ממוקד בתחומים שהעסק שלו מצריך את ההתייחסות שלו, ולהמנע מבזבוז זמן יקר ומיותר על מטלות בנאליות שניתן לבצע באופן אוטומטי. בשוק קיימים מספר שירותים המאפשרים כתיבת תסריטים והפעלתם ללא מגע יד אדם. הנה חלק מהם:

זאפייר

זאפייר היא מערכת פופולרית מאוד לביצוע אוטומציה של תהליכים. היא מתממשקת לאוסף גדול של מערכות מעולמות תוכן שונים: מערכות דיוור, רשתות חברתיות, מערכות CRM, שירותים שו נים לבית ולמשרד, מערכות לניהול מידע, שירותי גוגל כמו כוכל דוקס וגוגל שיטש, ועוד, כמובן, שירותים רבים אחרים.

 

Ifttt

כלי התסריטים מבית ifttt מאפשר יצירת אוטומציות מתקדמות והפעלת שירותים מורכבים. השירות מציע חיבור לאוסף רחב מאוד של השירותים שאנחנו צורכים באופן יומיומי, והפעלה מותנית של שירותים אלו, בהתאם לנסיבות. למשל, אפשר לקבוע כי בכל פעם שנוספת שורה לגליון Google Sheet תופק ללקוח חשבונית המכילה נתונים המתבססים על השורה הזאת. הכלי הזה מאפשר לנהל בצורה אפקטיבית ויעילה תהליכים שלמים בעסק, למנוע טעויות אנוש, ולפנות יותר משאבים וזמן לטיפול הנושאים החשובים בעסק.

 

SMOOVE

סמוב היא מערכת דיוור ודפי נחיתה משוכללת המאפשרת ביצוע אוטומציות והפעלת טריגרים חכמים המבוססים על התנהגות הלקוח. היא מאפשרת, למשל להעביר בקלות לקוחות מרשימת תפוצה אחת לשניה בהתאם לקישורים עליהם לחצו, מיילים שפתחו, או פרק זמן שעבר מאז הרישום הראשוני שלהם.

 

רב מסר

רב מסר היא מערכת דיוור ודפי נחיתה המותאמת לקהל הישראלי. באמצעות המערכת ניתן לתזמן דיוורים בהתאם לאוסף של תנאים, כמו לחיצה קודמת של משתמש על קישורים, פרק זמן שעבר מאז שליחת המייל הקודם ברשימת התפוצה, תאריך מיוחד שהגיע (כמו יום ההולדת של הלקוח) ועוד. המערכת מאפשרת לנייד לקוחות בין רשימות תפוצה בהתאם לקיום תנאים שהוגדרו מראש. כמו כן, המערכת מציע שירותי מעטפת לקיום מערכי שיעור המוצעים ללקוחות באמצעות הפלטפורמה.

 

Active Trail

כמו רב מסר, גם אקטיב טרייל מאפשרת לכם לנהל דיוורים, סמסים ודפי נחיתה תוך שמירה על כללי חוק הספאם, אלא שאקטיב טרייל מציעה מערכת דפי נחיתה מעט יותר משוייפת מבחינה עיצובית. המערכת מציעה תבניות דיוורים מעוצבות, וכן פלטפורמה מתקדמת לניהול סקרים ומשובים מן הלקוחות.

 

MailChimp

זוהי מערכת בינלאומית ופופולרית מאוד, אשר מאפשרת יצירת דיוורים, דפי נחיתה, קמפיינים, גלויות ועוד. גם כאן, כמו המערכות הקודמות שהוצגו, מתקיימות דרישות שונות של חוק הספאם, כמו צירוף קישור להסרה מרשימת התפוצה לכל מייל, ביצוע רענון מחדש של אישור המשתמש לקבל דיוורים ועוד. גם כאן, כמו בפלטפורמות הקודמות שהוצגו, הדיוורים מותאמים למובייל, וניתן לצרף אליהם כפתורים המניעים את המשתמשים לפעולה. בנוסף, מתאפשרת קבלת תמונת מצב של קמפיין ובכלל זאת כמות הדיוורים שנשלחו, כמות הדיוורים שנפתחו, כמות הקישורים שנלחצו ועוד.

 

3 כלי עבודה והתנהלות יומיומית מבית גוגל

טוב. כאן לא מדובר בחידושים גדולים. אבל כל מקדם אתרים שמכבד את עצמו צריך לשתף מידע עם הלקוח אודות העבודה שבוצעה או העבודה שמתוכננת להתבצע. הנה כמה כלי עזר פופולריים שיוכלו לסייע לכם לעבוד בקולוברציה עם הלקוח.

Google Drive

שירות ענן מבית גוגל המאפשר שמירה וגיבוי של מסמכים אישיים מכל מקום ומכל מכשיר. גוגל דרייב יאפשר לכם גם לשתף את הקבצים עם עמיתים, לבצע עריכה משותפת ולעקוב אחר מועדי העריכה השונים והסטוריית השינויים.

 

Google Docs

חלק בלתי נפרד מעבודתו של מקדם אתרים היא כתיבה של הצעות מחיר או מסמכי המלצות לביצוע אופטימיזציה. לשם כך, תוכלו להעזר בשירות הענן הזה של גוגל, שיסייע לכם ליצור מסמכים בקלות מכל מקום, ולערוך אותם במחשב, בטאבלט או בנייד. כמו כן, השירות מספק גלופות שונות שתאפשרנה לכם להציג מסמכים שנראים מקצועיים לכל לקוח.

 

Google Sheets

שירות ענן ליצירת גליונות אלקטרוניים משוכללים, בדומה לכלי ה MS Excel המיתולוגי של חברת מיקרוסופט. בכלי זה נהוג שמקדם האתרים יציג פירוט של העבודות שביצע, תמחורים שונים ומידע אודות תעריפים נוספים. גם כאן, מאפשר השירות עריכה ותצוגה שיתופית, בקלות וביעילות, ומעקב הדוק אחר היסטוריית השינויים, כמו גם אפשרות של גיבוי ושחזור מסמכים.

 

ניהול חשבוניות, קבלות והצעות מחיר

בתחום של קידום אתרים, מגוחך יהיה לנסות ולהוציא ללקוח חשבונית מס ידנית ולשלוח אותה לכתובת פיסית. שירותים שונים ברחבי הרשת מאפשרים הפקה של חשבוניות וקבלות, יצירת מסמכי הצעות מחיר, מעקב אחר הוצאות, והפקת דוחות לרשויות. שירותים מובילים בישראל בהקשר הזה הם: חשבונית ירוקה, ICount, לירם, EZCount, חשבונית אונליין, ו- Invoice4U.

 

סוף דבר

קיימים עוד אינספור כלים שונים המאפשרים למקדמי אתרים להתנהל בצורה אפקטיבית יותר בעולם התוכן, הרשתות החברתיות, בעולם הטכני של תחזוקת האתר וכן בשירותים משלימים כמו ניהול מוניטין, דיוור ודפי נחיתה. בזמן שאתם קוראים את השורות האלו, עוד ועוד שירותי ענן או כלים מקומיים מפותחים ומשווקים ברחבי הרשת. הדרך האפקטיבית ביותר לעשות שימוש בכלים האלו הינה מיקוד: ביחרו את הכלים שנוח לכם לעבוד איתם, וצאו לדרך. תמיד תוכלו לשפר בעתיד את תהליכי העבודה שלכם, באמצעות בחינה של כלים חדשים.

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.
תוכן עניינים
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים
מדריכי קידום אתרים נוספים למתקדמים שאסור לפספס

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !