קידום אתרים ב3 שלבים

תוכן עניינים

שלב 1: התאמת האתר לדרישות של גוגל

יש לי סוד – אמנם קידום אתרים פועל עם הרבה היגיון ויש שיגידו "בינה מלאכותית" אך בסופו של יום – גוגל היא לא אנושית.

מדובר ברובוט (או רובוטית) שיודע לסרוק אתרים ולזהות במה הם עוסקים.

לרובוט הזה יש שפה משלו, ואם האתר לא יהיה בנוי בהתאם לשפה שלו – הרובוט עלול שלא להבין את תוכן האתר שלכם וכתוצאה מכך – לפגוע במיקומי האתר בגוגל.

לכן, חשוב לשכור שירותי קידום אתרים אורגני אצל חברה עם ניסיון בתקשורת הזו מול גוגל.

לפני שמתחילים לבצע קידום אתרים אורגני – בשלב הראשון אני הולך לעבור על כל תוכן האתר (לרבות דפים, פוסטים, תמונות, קטגוריות, תגיות וכו') ולהתאים אותו אל הרובוט של גוגל כך שבפעם הבאה שהוא יבקר באתר שלכם – הוא יבין בדיוק על מה האתר מדבר.

 

שלב 2: מיטוב חווית המשתמש

בואו נחשוב רגע מהעיניים של הרובוט שנקרא גוגל.

המטרה של גוגל היא להציג את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר לכל שאילתת חיפוש.

ככל שהאתר שלכם ייתן מענה טוב יותר לאדם שמחפש אתכם – ככה גוגל ידאג להזרים אליו יותר גולשים.

אך מה קורה אם ישנם עשרות עסקים זהים לשלכם שגם הם טוענים שהם מתאימים לשאילתת החיפוש?

כיצד גוגל יודע לשים את אחד מכם ראשון ואילו אחד אחר אחרון?

ובכן, ישנם למעלה מ200 פרמטרים שעל פי הם גוגל יודע לסדר את תוצאות החיפוש, כאשר רבים מהם קשורים ל- "חווית משתמש".

חווית משתמש כשמה כן היא – האם המשתמש שהגיע לאתר שלכם חווה חוויה טובה ומהירה, והאתר שלכם הוצג בפניו במהירות ונתן לו פתרון לצורך שהיה לו, או שלקח לאתר שלכם זמן רב להיטען, האתר היה מפוזר מאוד והמשתמש נטש את האתר לטובת אתר אחר.

גוגל יודע להבחין בין חווית משתמש טובה לגרועה ועל פי כך להציג את האתרים על פי סדר בתוצאות החיפוש.

לכן, מרגע שנחליט שאנו יוצאים לדרך משותפת של קידום אתרים אורגני לאתר שלכם, אני אעבוד על חווית המשתמש שבאתר שלכם כך שהיא תהיה לא פחות ממושלמת!

תהליך קידום אתרים כולל משימות רבות, לרבות:

  1. קיצור זמן טעינה.
  2. התאמת האתר למובייל.
  3. יצירת כפתורי יצירת קשר נוחים.
  4. הוספת תוכן לאתר.
  5. יצירת היררכיה נכונה.
  6. סידור הקוד על פי הנחיות w3c.

 

שלב 3: בניית פרופיל קישורים איכותי

יש משפט שאומר "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה".

זאת אומרת שכמו שבדר"כ לסלב יהיו חברים שהם גם סלבים, לאדם עשיר יהיו חברים שגם הם עשירים, כך גם בעולם קידום האתרים – אתר קטן יקבל אזכורים מאתרים קטנים ואתר גדול ואיכותי יקבל אזכורים מאתרים גדולים ואיכותיים אחרים.

לאזכורים הללו קוראים "קישורים חיצוניים" וככל שיש לאתר יותר קישורים ממקורות איכותיים – כך גוגל יודע שאותו אתר הוא איכותי (אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה).

במידה והאתר מדבר על עריכת דין, אתם תרצו לקבל קישורים מאתרים כמו: תקדין, lawguide, דה מרקר, ויקיפדיה, אתרים של עורכי דין נוספים ועוד.

קידום אתרים נכון הוא כזה שמשלב בין עבודה על האתר לעבודת קישורים מחוץ לאתר וזה בדיוק מה שאני הולך לעשות בעבורכם!

אני אדאג לכך שאתר שלכם יקבל אזכורים מהאתרים החזקים והרלוונטים ביותר בתחום שלכם, כך שגוגל יבין שמדובר באתר סמכותי, מה שיוביל להצגת האתר שלכם במקומות הראשונים בגוגל.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin