דף תודה – הרבה מעבר לסתם נימוס + 6 דפי תודה לדוגמא

תוכן עניינים

בפוסט הזה אני רוצה לדבר איתכם על הזנחה פושעת, זלזול, חוסר מעוף ויצירתיות, וגם, אם נודה על האמת, לא מעט חוסר אחריות על העתיד של הילדים של כל אחד מאיתנו. אני מתכוון לאנשים אשר לא רק משאירים כסף על הריצפה, אלא זורקים אותו בכוח לשם. אנשים, שמשום מה בחרו שלא לעצב דף תודה יצירתי בחנות האינטרנטית שלהם.

אנחנו הולכים לצלול במאמר הזה אל עולם האוטומציה בעסק, להדגים מדוע עקרון הברזל החם הוא כה חשוב להשבחת הביצועים של העסק, וגם ללמוד מלא מעט דוגמאות מצויינות שכבר יושמו ברחבי הרשת. אז בואו נתחיל.

 

מהו דף תודה?

דף תודה הוא דף אליו מועבר הגולש באתר לאחר שביצע פעולה כלשהי שמנהל האתר מגדיר אותה כהמרה: הגולש נרשם לקבלת ניוזלטר, השאיר פרטים לצורך יצירת קשר עתידית, הצטרף לאוהדים של עמוד הפייסבוק של העסק, ביצע רכישה חד פעמית, קנה מנוי מתחדש ועוד (כאן ניתן לקרוא איך לשפר את יחס ההמרה).

חלק מן העסקים בוחרים להודיע ללקוח על כך שהצליח לבצע את הפעולה המסוימת שבחר לבצע באמצעות פופאפ, חלון קופץ על גבי המסך שאותו ניתן לסגור בלחיצת כפתור. אנו לא נתייחס במאמר הזה לשיטה הזאת כאל דף תודה. דף תודה מבחינתנו יהיה דף שלם ומעוצב, עם כתובת url ייחודית (בהמשך נבין גם למה), שאליו מועבר הגולש לאחר ביצוע הפעולה.

 

אילו שימושים יש לדף תודה?

אחת הבעיות המרכזיות ביישומים השונים של דפי תודה בחנויות אינטרנטיות כאלו ואחרות היא שהטמעת דף התודה מתבצעת אך ורק לצורך הבסיסי: יידוע הלקוח שהזמנתו התקבלה. המהדרין יוסיפו גם כמה מילות תודה. עם זאת, הפוטנציאל של דפי התודה הוא גדול הרבה מעבר לסתם ליידע את הלקוח לגבי סטטוס ההזמנה שלו.

כדי להבין אילו שימושים אפשריים נוספים יש לדף תודה, בואו ננסה להבין קודם את המצב שבו נמצא העסק והמצב שבו נמצא הלקוח, בעת המעבר לדף התודה. נתחיל, ברשותכם, מן העסק.

העסק השקיע מאמצים רבים כדי להגיע לשלב הזה:

הוא הקים בלא מעט מאמץ ומשאבים אתר אינטרנט שישמש אותו לשיווק ומכירות.

ניהל קמפיינים ממומנים או קידם בצורה אורגנית את האתר.

קלט תנועה של לקוחות פוטנציאליים מן הקמפיינים האלו. תנועה, שברובה נטשה את האתר לטובת שיטוט באתרי המתחרים.

לאחר שחלק מהתנועה הזו חזרה לאתר, חלקה נטש בשנית לאחר שיחה טלפונית עם נציג מכירות שלא הצליח במשימתו.

ולבסוף, מי שהחליט שהוא מעוניין לרכוש את המוצר או השירות, וגם השווה את ההצעה להצעות המתחרות, וגם התגבר על המכשולים הטכנולוגיים, וגם טרח לבצע את הרכישה או הרישום, וגם קיבל הודעה על כך שהזמנתו נקלטה – עליו בית העסק רוצה לוותר בקלות כל כך? אותו גולש שכבר נמצא בקשב מלא למסרים של העסק? שהוכיח רצינות בכך שסיפק פרטים או ביצע תשלום?

בואו נעבור ללקוח עצמו.

ייתכן שהלקוח נרשם לקבלת מידע מכמה וכמה עסקים.

הוא יודע שהוא עתיד לקבל שורה של מיילים מעסקים שונים בעשרים וארבע השעות הקרובות, אך לא בטוח שבדקות הקרובות.

והעובדה הזאת, גורמת לו לעזוב לרגע את מעמד השיטוט בנישה המסויימת.

הוא נפנה לעיסוקים שלו.

אתם יכולים באמת לשים יד על הלב ולדעת שהלקוח אכן יקרא בעתיד את כלל המיילים שנשלחו אליו בנושא? ברור שלא.

לקוח שאיבד את הקשב באותו רגע, ייתכן שכלל לא יחזור לעסק.

 

זאת הסיבה, שדף התודה הוא הזדמנות מצויינת לבצע כל אחת מן הפעולות הבאות:

  • יידוע הלקוח לגבי סטטוס ההזמנה שביצע.
  • הרגעת הלקוח באמצעות נתונים אודות דרכי יצירת קשר.
  • ניסיון לשכנע את הלקוח לרכוש מוצר או שירות נוסף.
  • מתן הסבר מעמיק ללקוח על מה שהוא צפוי לקבל.
  • לאפשר ללקוח להצטרף בקלות לקבוצה או לעקוב אחר תכנים נוספים.
  • לאפשר ללקוח להוריד מסמך באופן ישיר ולא להמתין לקבלת מייל.
  • ליידע את הלקוח בדבר מייל קונפירמיישיין שנשלח אליו.
  • להניע את הלקוח להתחיל ולהשתמש בשירות.
  • לאפשר ללקוח לשתף ולהזמין מכרים נוספים לשירות שרכש.
  • להודיע ללקוח על הנחה זמנית שיוכל לממש רק בדקות הקרובות.

העיקרון, אם כן, הוא ברור: צריך להכות על הברזל כשהוא חם, לנצל את הקשב של הלקוח, לסייע לו להבין שקיבל את ההחלטה הנכונה, ולעזור לו לקבל החלטות נוספות.

 

דף תודה – חלק בלתי נפרד ממדידה וטיוב של קמפיין

אחד האתגרים שאיתם מתמודד כל עסק שמנהל קמפיינים שונים בערוצים שונים בו זמנית, הוא לדעת אילו מערוצי השיווק שבהם הוא עושה שימוש הם טובים יותר, אפקטיביים יותר וממירים יותר.

אחת השיטות הנפוצות למדוד ולטייב קמפיין הוא שתילת קוד מיוחד, פיקסל, בדף התודה אליו מגיע הגולש לאחר ביצוע ההמרה.

בתצורת עבודה זאת, כאשר הגולש מגיע אל דף התודה הוא נצבע, ויכול לסייע למערכת הפרסום כיצד, מתי ובעיקר למי מהגולשים להציג את המודעות הבאות, כדי למקסם את סיכויי ההמרה.

זאת הסיבה, שפעמים רבות נוכל לראות ביצועים בינוניים של קמפיינים שונים, שרק הולכים ומשתפרים עם הזמן. מערכת הפרסום לומדת, למעשה, כיצד לנתב את המודעות לקהל הנכון, ולשפר את ביצועי הקמפיין בצורה מתמשכת.

בדרך זו, כל שנותר לעשות הוא להגדיר בצורה נכונה את כתובת ה url של דף התודה שבו מוטמע הפיקסל, כדי להבין אילו ממקורות התנועה לאתר הסתיימו בהמרה מוצלחת. זאת, אגב, הסיבה לכך שדף תודה נפרד, עם כתובת url ייחודית, הוא טוב בהרבה מהודעה מתפרצת על המסך.

 

דוגמאות לדפי תודה מוצלחים במיוחד

בואו נסקור כמה דפי תודה מוצלחים במיוחד, וננסה להבין מדוע הם עובדים כל כך טוב:

הדוגמה הראשונה מוצלחת במיוחד בגלל הפשוטת שהיא מציגה, וכן הקריאה לפעולה, תוך ניסיון להפיץ את המסר, גם באמצעות הפרופיל החברתיים הנגישים.

הספר שלך בדרך אליך

 

בדוגמה הבאה מודגם עיקרון ההורדה המיידית, בניגוד להמתנה למייל אוטומטי עם הצרופה הרלוונטית:

דוגמא נוספת לעמוד תודה

 

מייל אישור נמצא בדרך אליך: עוד אחת מן הטכניקות שבהן מיידעים את הלקוח באמצעות דף התודה על המשך התהליך:

עמוד תודה אתה כמעט שם

 

בדוגמה הבאה ניתן ללמוד עד כמה הסבר סדור ומפורט למה הלקוח צפוי יהיה למצוא בהמשך הדרך, הוא חשוב ובעל ערך:

דף תודה מאושר

 

בדוגמה הזאת ניתן למצוא שילוב של הסבר מפורט וניסיון להפצה חברתית:

תודה שנרשמת

 

אחת התופעות השכיחות במנגנוני המייל האוטומטיים היא זיהוי כמות נכבדת של המיילים האלו כספאם על ידי מערכות הדיוור. דף התודה הזה מנסה לטפל בכך:

תודה דוגמא

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin