הכירו את קישורי nofollow גירסא 2.0: UGC ו- Sponsored

ראשי פרקים בעמוד:

זמן קריאה: 2 דקות

בחודש ספטמבר 2019 נפל דבר בעולם ה- SEO: גוגל הודיעה על כינון ויסוד שני סוגים חדשים של קישורים: קישורי UGC – User Generated Content עבור תכנים וקישורים שנוצרו על ידי משתמשים (פוסטים אורחים וכו'), uehaurh וקישורי sponsored עבור תוכן ששולמה בעבורו תמורה.

 

איך נראות בפועל ההגדרות החדשות?

עבור קישורים חיצוניים "רגילים", כאלו שאנו ממליצים למנוע החיפוש לעשות בהם שימוש לצורך חישוב ערך הקישורים ודירוג אתרים:

<a href=”https://example.com” >This Is A Trusted Site</a>

 

עבור קישורים ממומנים:

<a href=”https://example.com” rel=”sponsored”>This Is A Sponsored Link</a>

 

עבור תוכן נוצר על ידי משתמשים שהאתר לא יכול לקחת אחריות על התוכן שלהם:

<a href=”https://example.com” rel=”ugc”>This Is A User Content</a>

 

עבור קישורי nofollow:

<a href=”https://example.com” rel=”nofollow”>This is A Nofollow Link</a>

 

למה בכלל לייצר הגדרות חדשות של לינקים?

עם השנים, נוצרה לגוגל בעיה.

יותר ויותר אתרים, שפחדו מעונש ידני או סנקציות כאלו ואחרות של גוגל, הגדירו באופן גורף את כל הקישורים היוצאים מן האתר שלהם כ- nofollow. מקובל היה לחשוב כי להגדרת קישור כ- nofollow היו שתי השפעות עיקריות: הראשונה בחישוב ערך הקישור ותרומתו לדירוג האתר המקושר, כמובן. השניה – באופן הסריקה והאינדוקס של גוגל.

גוגל, למעשה, התעלמה מקישורי nofollow גם כאשר היו מוטמעים בתוכן לגיטימי, בעל ערך, שהיה ראוי לסרוק ולאנדקס בתדירות גבוהה, משום שלא היה בידי גוגל הכלי להבדיל בין קישורי ספאם, שנוצרו על ידי בוטים או ספאמרים ובין קישורים לגיטימיים, שהוסיפו ערך לתוכן.

 

מה תהיה ההשפעה של סוגי הקישורים החדשים?

בתעשיית ה- seo מאמינים כי בכל הנוגע לשימוש בסוגי הקישורים לצורך דירוג וזחילה, החלוקה הבאה מתארת בצורה הטובה ביותר כיצד גוגל עשויה להתייחס לסוגי הקישורים הללו:

 

עד ספטמבר 2019:

קישורי nofollow לא שימשו לצורך זחילה ואינדוקס.

קישורי nofollow לא שימוש לצורך דירוג.

 

החל מספטמבר 2019:

קישורי nofollow (ובהם ugc ו- sponsored) לא ישמשו לצורך זחילה ואינדוקס.

ייתכן וקישורי nofollow (ובהם ugc ו- sponsored) ישמשו כפקטור מסייעים לדירוג.

 

החל ממרץ 2020:

קישורי nofollow (ובהם ugc ו- sponsored) יוכלו לשמש לצורך זחילה ואינדוקס.

קישורי nofollow (ובהם ugc ו- sponsored) יוכלו לשמש כפקטור מסייע לדירוג.

 

לסיכום

ספטמבר 2019 פותח עידן חדש בפני מנהלי אתרי אינטרנט. על מנת להתגבר על הבעיות המובנות בתיוג קישורים כ- nofollow, ובהן זחילה, אינדוקס ודירוג אתרים, הוסיפה גוגל שתי הגדרות נוספות לקישורים, וזאת כדי לאפשר הבנה טובה יותר של התוכן והיחסים בין תכנים ברשת האינטרנט. 

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
Sitelinks – המדריך המלא

במשך תקופה ארוכה, בכל פעם שנפנינו לבצע שאילתא במנוע החיפוש, הורגלנו למצוא תוצאת חיפוש יחידה עבור כל אתר, אשר הפנתה אותנו לעמוד ספיציפי. אולם כיום,

קרא עוד »
הכירו את E-A-T של גוגל

בשנת 2015 פרסמה לראשונה גוגל את המדריך המלא למעריכי האיכות האנושיים של מנוע החיפוש. מדובר במעל עשרת אלפים מעריכים אנושיים, אשר נדרשים לחוות דעתם על

קרא עוד »