עשהאל-דרייר

קידום אתרים בתחום הרפואה

זמן קריאה: 3 דקות

קידום אורגני הוא משימה לא פשוטה שדורשת מאמץ רב וסבלנות. הרבה סבלנות. כשמדובר באתרים שעוסקים בתחום הרפואה, הדברים מורכבים אף יותר. יחד עם כניסת ה – YMYL (הקשחת התנאים להתקדמות בגוגל לאתרים שמדברים על משהו שיכול להשפיע על הכסף או על החיים של הגולשים) לחיינו, או יותר נכון, לחייה של גוגל ושל מקדמי האתרים הפועלים מולה, העניינים הפכו להיות מאתגרים יותר. לעצה גרועה בתחום הרפואה ישנן השלכות לא פשוטות, וגוגל, כמנוע החיפוש המוביל בעולם, לא היה רוצה להיות זה שמנגיש לקהל הגולשים אתרים עם תוכן לא מקצועי, מרושל, שיכול להשפיע לרעה על חיי אדם, הבריאות שלהם או החלטות שיקבלו בתחום הרפואה. חישבו על זה: לו הייתם מחפשים בגוגל שירות רפואי כלשהו, ומתקשרים, לאחר בחירה מאחת התוצאות המובילות בגוגל עם מי שיתברר לימים כשרלטן גדול שיגרום לכם נזק רב, האם הייתם ממשיכים לסמוך באותה רמה של אמון על מנוע החיפוש הזה? סביר להניח שלא. גוגל יודעת זאת גם היא, ולכן, בכל הקשור לאתרי רפואה – היא מקפידה יתר על המידה. עד כמה מקפידה: הנה כמה מושגים שכדאי להכיר.

הכירו את YMYL

ראשי התיבות YMYL מייצגים את הביטוי Your Money Or Your Life ומתייחסים לאתרים הפועלים בנישה שיש לה השלכות קריטיות על הכסף שאתם מנהלים, הנכסים שלכם, או הבריאות וחיי האדם שסביבכם. בגדול, אפשר לומר, שגוגל שמה יותר ויותר דגש בשנים האחרונות על איכות האתרים האלו לפני שהיא בוחרת לדרג אותם גבוה במעלה דפי תוצאות החיפוש, ועדכונים לא מעטים לאלגוריתם שלה בנושאים האלו רק מחזקים את הסברה הזאת.

כעת, מה בדיוק זה אומר שגוגל מקפידה על איכות האתרים מן הסוג הזה? ובכן, הרבה. הרבה מאוד.

כאשר מדובר באתרי רפואה, גוגל החלה להקפיד שהמאמרים שנכתבים בנושא יהיו מאמרי איכות, מבוססי עובדות, נתונים, מחקרים מדעיים ועוד. אבל כאן הסיפור לא מסתיים. בעקבות עדכוני ה – YMYL האחרונים, הבינו בתעשיית ה – SEO שגוגל מייחסת חשיבות לא רק לתוכן הכתוב עצמו, אלא גם לכותב התוכן עצמו. בפרט, גוגל הייתה רוצה לדעת, בכל הקשור לאתרי רפואה, שהתוכן שלהם נכתב בידי מישהו עם מומחיות בתחום, הסמכה, רקורד מרשים, מחקרים שפרסם, פרופיל מקצועי ברשתות חברתיות כמו לינקדאין ועוד.

זאת הסיבה שבכל תהליך של קידום אתרי רפואה, תצטרכו, כמי שמקדמים את האתרים האלו, להתחשב גם בפרמטרים האלו.

 

אז בואו ניגש לעניין: מה באמת צריך לעשות כדי לקדם אתרי רפואה? המשיכו לקרוא.

הקפידו על תוכן איכותי ומקצועי

אתם חייבים להבין שאת התוכן לאתר הרפואה שאתם מבקשים לקדם, לא יכול לכתוב עבורכם הסטודנט שכותב לכם על תחום האירועים והדיגיטל. כדי להיות מדורגים היטב בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, תצטרכו להקפיד על תוכן איכותי ומקצועי, שסוקר את הבעיות העיקריות בתחום הנסקר ממבט אובייקטיבי. התוכן לא יכול להיות תוכן מכירתי, שיווקי, או רכילותי. אסור יהיה לכם להבטיח ללקוח הפוטנציאלי הבטחות שונות כמו הצלחה של הטיפול, וגם לא להכפיש שירותים אלטרנטיביים ומתחרים.

הקפידו על כותב תוכן איכותי ומקצועי

כפי שציינו קודם לכן, לגוגל חשוב לדעת לא רק שהתוכן שלכם הוא מקצועי ועונה על דרישות האיכות שלה, אלא שכותב התוכן הוא בעל סמכות ומומחיות בתחום. לכן, חשוב יהיה מאוד לוודא שמצוין על גבי המאמר את שם הכותב, שיש לו את המומחיות הנדרשת, שהמומחיות הזאת מוסמכת ומגובה בתעודות, שהכותב מפנה אל קורות החיים שלו בתחילת המאמר, לפרופיל הלינקדאין שלו ואל כל מקור אחר שבו פרסומים שלו יכולים לשפוך אור על המומחיות והמקצועיות שלו.

קישורים נכנסים רלוונטים

זה בסדר גמור לנסות ולקדם את אתרי הרפואה שלכם באמצעות קישורים נכנסים, אולם בניית פרופיל הקישורים צריכה להיעשות מאתרים רלוונטיים, מהימנים, שעוסקים באופן ישיר או עקיף בעולם הרפואה, שהם מקובלים בתחומם ואהובים על ידי הגולשים. כפי שציינו, אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתחום הרפואה הוא מקור הסמכות של האתר, ומאחר שקישורים רלוונטים בונים בהדרגה סמכות, מדובר באחת מן הפעולות הקריטיות שכדאי שתבצעו אם אתם מעוניינים לראות תוצאות.

שימוש בסכמות

האתר schema.org מפרט כמה וכמה סוגי סכמות המתאימות לעולם הרפואה, וביניהן: מצב רפואי, תרופה, מדריך רפואי, עמוד אינטרנט בנושא רפואה, ומאמר רפואי – למהדרין: MedicalCondition, Drug, MedicalGuideline, Medical Webpage, MedicalScholarlyArticle.

סכמה עוזרת לכם להסביר לגוגל בצורה מובנית במה עמודי האינטרנט שלכם עוסקים, וסכמות המיועדות לעולם הרפואה הן בהחלט כלי עזר מצויין, כאשר עושים בו שימוש מלא ונכון, כמובן, כדי לאותת לגוגל שמדובר באתר מקצועי ומומחה בתחומו.

כאן ניתן לקרוא בהרחבה על סכמות.

לא להזניח שיטות קידום מסורתיות

מעוניינים לקדם אתר בתחום הרפואה? לצד העצות המקצועיות שסיפקתי לכם כאן, חשוב יהיה שלא לזנוח את השיטות המסורתיות, בתנאי שהן מוספיות מימד של איכות לאתר: שימוש במדיה עשירה יכול בהחלט לשפר את אחוזי ההקלקה ולסייע בנראות של האתר בדפי תוצאות החיפוש. מחקר מילות מפתח יוכל לסייע לכם למקד את התוכן באתר בתחומים שבהם יש לכם מומחיות ואילו התחרות מצומצמת יותר. רישום באינדקסים נישתיים הוא משהו שצריך תמיד להישקל בכובד ראש בראיית עלות תועלת, אולם בתחום של אתרי רפואה, כאשר מדובר בנישה מצומצמת ואיכותית, רישום כזה בהחלט יכול לסייע. תוכלו, כמו כן, לשפר לא רק את פרופיל הקישורים של האתר, אלא גם את פרופיל האזכורים שלו, על מנת להשיג תוצאות טובות יותר.

לסיכום

קידום אתרי רפואה הוא לא משחק ילדים. אם אתם רוצים להצליח, ולשמר את התוצאות המצויינות לאורך זמן, כדאי יהיה שתקפידו על מקצועיות ואיכות התכנים באתר, מומחיות ונראות המומחיות של כותבי התוכן (כאילו, שהצדק לא רק יעשה, אלא גם יראה), שימוש נכון בסכמות הרלוונטיות לעולם הרפואה (ויש לא מעט כאלו), וגם, במחילה, לא להזניח את שיטות הקידום המסורתיות, במקרים בהם הן מספקות ערך לתהליך הקידום. בהצלחה, כן?

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

מכירים מישהו שהמאמר הזה יכול לעניין אותו? שתפו אותו עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

אצלנו אין אנשי מכירות, רק אנשי ביצוע!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם