איך להשתמש בכותרות נכון לצורך קידום אורגני

תוכן עניינים

הסבר קצר על שימוש נכון בכותרות לצורך קידום אורגני – פוסט דעה

האינטרנט מפוצץ עד 0 מקום במידע. לעומת זאת הרובוטים של גוגל שסורקים את האתרים מוגבלים במשאבים שלהם ולכן – יש צורך להנגיש להם את המידע בצורה כזו שיהיה להם קל להבין על מה העמוד שלנו מדבר. אחד הדברים שעוזרים לרובוטים להבין על מה המאמר מדבר הוא שימוש בכותרות.

ישנם 6 סוגים של כותרות כאשר לרוב נשתמש בH1 H2 H3 ולעיתים רחוקות גם H4.
חשוב מאוד להבין את המשמעות של הכותרות הללו, לא פעם יצא לי לעשות אופטימיזציה על אתרים שהגיעו אליי ממקדם אתרים אחר והשימוש בכותרות היה שגוי לחלוטין.

אגב, נכון שקישורים חיצוניים זה פרמטר סופר קריטי בתהליך של קידום אתרים אבל זה ממש לא הכל! אתר שבו אין סדר מבחינת כותרות, ברוב המוחץ של המקרים לא יתקדם לשום מקום. מה שנקרא יש אגוזים אין שיניים.

בכל דף צריך שתהיה כותרת H1 אחת בלבד. במידה והדף נבנה בצורה כזו שיש גרסת מובייל וגרסת דסקטופ (לרוב מדובר על דפים שנבנו על ידי בילדרים ישנים למיניהם) – הרובוטים יודעים לזהות את זה ואין עם זה שום בעיה, אפילו אם תוכנות מסוימות אומרות שיש פעמיים H1, בדקתי את הנושא וזה תקין.

לאחר מכן יש את H2 ו H3. כמובן שהכותרת משנה הבאה תהיה H2, אך כאן מגיע הקאצ'. לא יכול להיות שבעמוד תהיה רק כותרת H3 אחת, אחרת גם היא הייתה צריכה להיות H2. הרעיון של H3 זה בעצם לתת תתי כותרות לH2 ואם יש רק תת כותרת אחת (H3) – אין סיבה לחלק את הכותרות וכבר עדיף כבר לתת לה H2 וזהו.

ישנה נטיה לא קטנה לדחוף מילות מפתח אל הכותרות, חשוב לעשות זאת בטוב טעם. הדבר היעיל ביותר שניתן לעשות זה להשתמש במילים נרדפות בכותרות. בנוסף, גוגל מאוד אוהב שימוש במספרים. (בתכלס גוגל לא באמת אוהב את המספרים אלא הגולשים אוהבים אותם, מה שגורם לעליה בCTR, מה שגורם לגוגל לאהוב אותנו יותר).

דוגמא לשימוש נכון בכותרות

כותרת H1: עורך דין רשלנות רפואית מספר 1 בארץ לשנת 2018.
כותרת H2: מתי כדאי לפנות אל עו"ד רשלנות רפואית?
כותרת H2: כמה תביעות רשלנות מתקבלות בכל שנה?
כותרת H3: כמה מאותן תביעות של רופאים שכשלו במזיד אכן זוכות?
כותרת H3: כך תדע האם שווה לך להגיש תביעת התרשלות.
כותרת H3: לסיכום, אלו הדברים שכדאי לזכור:

כל הנכתב בפוסט זה הינו בגדר דעה בלבד. אני בטוח (וטוב שכך) שישנם מקדמים שעובדים בצורה שונה, זו הדרך שלי, כך אני עובד ואם הצלחתי לעזור ולו לאדם 1 בקבוצה הזו – עשיתי את שלי. חשוב תמיד לזכור שיש כל כך הרבה עסקים בישראל (ובעולם!) שצריכים שירותי קידום, ככה שיש מספיק עבודה לכולם, ככל שנרבה באהבת חינם אחד כלפי השני כך יהיה לכולנו טוב יותר.

אם משהו לא היה ברור או שיש שאלות על הנושא – אפשר לכתוב בתגובות ואני אשתדל לענות לכולם.

בהצלחה! עשהאל.

שימוש נכון בהיררכית כותרות יכול לסייע לזחלנים של מנוע החיפוש להבין טוב יותר את מבנה התוכן באתר, ולהחליט כיצד לאנדקס אותו.

הכלל הוא שבכל עמוד אינטרנט צריכה להיות כותרת ראשית אחת.

כותרת יחידה מסוג H3 מצביעה על בעיה בהיררכית הכותרות במאמר. לכאורה, אותה כותרת הייתה אמורה להיות מסוג H2, כיוון שהיא אינה מסייע לפיצול כותרת האב.

היכנסו כעת למאמר המלא ומיצאו שם הנחיות נוספות באשר לדרך שבה מומלץ לשלב כותרות באתר.

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin