עשהאל-דרייר

קידום אתרים פיננסיים

זמן קריאה: 3 דקות

חבר שלי עובד בארגון פיננסי גדול ובאחד הימים, הציגה להם הנהלת הביניים מצגת שבה נכתב שחור על גבי לבן כי העובדים הם הנכס הכי חשוב של החברה. בארגונים מעין אלו יש לא מעט ציניות בקרב עובדים, והבדיחה שרצה גם שבוע אחרי המצגת התייחסה לעובדה שהעובדים הם לא הנכס הכי חשוב של החברה אלא כסף הוא הנכס הכי חשוב של החברה. למעשה, כך יטען מי שיספר את הבדיחה, העובדים הגיעו רק למקום השמיני. המאזין יראה מעט מוטרד ואז ישאל את מספר הבדיחה מי הגיע למקום השביעי. "ובכן", יענה מספר הבדיחה, "לצערי הפסדנו לנייר טואלט".

אז כסף הוא דבר מאוד רציני ומאוד חשוב, והוא יכול להשפיע באופן דרסטי על החיים שלנו. זאת הסיבה שגוגל מתייחסת מאוד ברצינות לאתרים שעוסקים בתחומים פיננסיים ובודקת אותם בשבע עיניים.

אנחנו עוברים עוד שלב בסדרת המאמרים על קידום אתרי נישה, עם דגשים ייחודיים לנישה המדוברת בכל פרק. את הדגשים המרכזיים שנציג כאן יש להוסיף לדגשים הכלליים שכדאי להתייחס אליהם בקידום של כל אתר אינטרנט בצורה אורגנית במנועי החיפוש. אז בואו נתחיל. מהם הדגשים העיקריים לקידום אתרים פיננסיים?

 

דגש מספר 1: YMYL – Your Money or Your Life

כפי שציינתי כבר במאמר על קידום אתרי רפואה וכן במאמר על קידום אתרי בריאות, גוגל מייחסת חשיבות יתרה לבדיקה מדוקדקת של אתרים שיש בהם תוכן שיכול להשפיע בצורה משמעותית על חיי אדם או נכסים פיננסיים של בני אדם. במסגרת הבדיקה המדוקדקת הזאת, לגוגל חשוב לראות לא רק שהתכנים באתר הם מקצועיים, מגובים במחקרים ובעובדות, לא מכילים פרסום לא סביר, ומציגים תמונה שלמה ומאוזנת של הדברים, אלא גם שכותבי התוכן ויוצרי התוכן הם אנשים בעלי מומחיות בתחומם, עם מוניטין חיובי ועתיר ניסיון בתחום, ויש להם הסמכות המקצועית וההכשרה הדרושה על מנת לייצר תוכן בנישה הזאת.

לכן, חשוב יהיה להבין כי בכל קידום של אתרי פיננסיים למיניהם, צריך יהיה המקדם לדאוג לכך שכלל המאמרים באתר הם מדוייקים, ושהם מכילים מידע שמגובה בראיות וסימוכין.

אנחנו למשל, מקדמים את "פורטל שקוף" וכל אות שעולה לאתר, נבדקת ע"י 6 עיניים.

 

דגש מספר 2: הכשרה ומוניטין של כותבי התוכן והחתומים על התוכן

נבדיל כאן בין שתי סוגיות:

 

הראשונה – מי מייצר את התוכן בפועל?

אם אתם מייצאים את עבודת הכתיבה של מאמרים פיננסיים לכותב תוכן מקצועי, חשוב יהיה שתוודאו כי לכותב התוכן ההכשרה המתאימה בנושא, הבנה של הנושא, וגם יכולת פישוט מורכבויות בנושא, שתאפשר לו להנגיש לקהל הרחב תכנים מקצועיים בעלי מורכבות.

 

הסוגיה השניה – מי חתום על המאמר?

ייתכן שתירצו שמי שיהיה חתום על המאמר לא יהיה זה שביצע את עבודת הכתיבה בפועל. אם זה המצב, תצטרכו לוודא כי פרופיל האדם שחותם על המסמך הוא פרופיל מקצועי. רצוי יהיה לקשר לחשבון הלינקדאין שלו, להוסיף לרזומה את המאמרים האחרונים שכתב ומחקרים שביצע.

 

דגש מספר 3: תחרות גבוהה

אם אתם נכנסים לניהול אתר בתחום הפיננסיים אתם ודאי מבינים כי רמת התחרות בתחום הזה פשוט מטורפת. בתי השקעות, בנקים שהחלו להתעורר עכשיו עם פרסום תכנים מקצועיים, גופים המספקים שירותים מעל שירותי משרד האוצר – כל אלו לא יפנו לכם את הדרך בשמחה אל עבר המקום הראשון במנוע החיפוש.

לכן, כשאתם יוצאים לדרך בקידום של אתרים פיננסיים, חשוב יהיה שתצטיידו בתקציב משמעותי, מתמשך, ברמה כזו שתאפשר לכם להתמודד מול המתחרים, לייצר תכנים איכותיים על ידי כותבי תוכן בקיאים בתחום, ולבנות פרופיל קישורים איכותי שייתן פייט לאתרים המפלצתיים שמולם אתם הולכים להתמודד.

כמו כן, חשוב יהיה להבין שהתחרות בנושא רק תגדל. כך, שאם אין לכם את אורך הנשימה מבחינה תקציבית או תזרימית, נסו לחשוב האם כדאי לכם בכלל להיכנס לנישה הזאת.

 

דגש מספר 4: תנו לגולש את כלל המידע שדרוש לו

עם כל הכבוד לאתרים בתחומים הפיננסיים, ויש כבוד, אף אחד לא נכנס אליהם להנאתו, כדי לצרוך תכנים בשעות הפנאי. לא מדובר בתחום הרכילות, האופנה, התכשיטים או החדשות. לאתרים בתחומים פיננסיים המציעים שירותים מגיע בדרך כלל קהל היעד כשברצונו לקבל מידע על סוגיה מסויימת, ואולי אף לבצע פעולה.

משכך הם פני הדברים, חשוב יהיה שתציגו לגולש את המידע השלם והערכי ביותר שאתם יכולים להנגיש לו. המטרה: שהגולש לא יצטרך לחזור שוב אל מנוע החיפוש, להמשיך לתוצאה הבאה, ולקבל את שאריות התוכן שלא קיבל אצלכם.

לכן, תוך התחשבות במאפיינים הייחודיים של אתרים בתחום הפיננסיים, כדאי יהיה מאוד שתיצרו מידע כמה שיותר מקיף באתר, כזה שכל גולש יוכל להסתפק בו.

 

לסיכום

אם נפלה בחלקכם הזכות לקדם אתר בתחום הפיננסיים, קחו בחשבון שעליכם יהיה לשים לב לדגשים הבאים: תחום הפיננסיים הוא אחד משני התחומים המרכזיים בעולם ה – YMYL, ולצד אתרים בתחום הרפואה והבריאות, תחום הפיננסיים הוא תחום שיכולה להיות לו השפעה נרחבת על חיי אדם, ולכן מנוע החיפוש של גוגל שם עליו דגש ומדקדק בבדיקות האיכות השונות של האתר. זאת ועוד, כאשר אתם מקדמים אתרים בתחום הפיננסיים, תנו את הדעת לא רק להכשרה ולסמכות של כותב התוכן, אלא גם לאלו המאפיינים את מי שחותם עליו בסופו של דבר. קחו בחשבון שמדובר בתחום תחרותי מאוד, שבו רמת התחרות רק הולכת וגדלה, ושימו לב לחשיבות שבשלמות התוכן הקיים אצלכם באתר.

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

מכירים מישהו שהמאמר הזה יכול לעניין אותו? שתפו אותו עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

אצלנו אין אנשי מכירות, רק אנשי ביצוע!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם