fbpx
עשהאל-דרייר

40 טעויות SEO נפוצות – בדקו את עצמכם

קידום אתרים הוא אחד התחומים שבהם קל מאוד להגיע למצב של "פול גז על ניוטרל". אנחנו יכולים למצוא את עצמנו משקיעים הרבה מאוד זמן, מחשבה וכסף מבלי לראות התקדמות ממשית בתנועה האורגנית הנכנסת לאתר. מדוע זה קורה? מנועי החיפוש, כמובן, לא מספרים לנו. אבל במשך השנים נצבר ניסיון רב בתחום הקידום האורגני, והניסיון הזה יכול לשפוך אור על לא מעט טעויות שמבצעים מנהלי אתרים ומקדמי אתרים, בתהליך הקידום. מוצגת לפניכם רשימה של הטעויות הנפוצות ביותר בתהליך קידום אתרים אורגני, עברו על הרשימה ובדקו את עצמכם, אם מצאתם טעות שיש סיכוי שגם אתם נפלתם בה – רוצו לתקן.

 

ניווט מהיר:

טעות מספר 1: קיום תוכן רזה באתר

תוכן רזה הוא לאו דווקא תוכן דל ומועט, אלא תוכן שהערך המוסף שלו הוא נמוך. ישנן דוגמאות לא מעטות לתוכן רזה, כמו דפים משוכפלים, תצוגות הדפסה, תוכן מועתק, ואפילו עמודי תגיות וקטגוריות. אולם, כאשר אנו מתייחסים לתהליך קידום אתרים תקוע – בהחלט ייתכן שדווקא טקסט מועט באתר, במקומות שבהם חשוב לספר לגוגל באריכות על המוצר או השירות שהאתר מספק, הוא זה שמונע מן האתר להתקדם במנוע החיפוש. בטח אם המתחרים כן טרחו וסיפרו על השירותים שהם מספקים באריכות, למידע נוסף בנושא תוכן רזה.

 

טעות מספר 2: התוכן באתר לא מתעדכן בתדירות מותאמת לנושא

לא בכל נישה ובכל נושא מצופה מבעל האתר לעדכן את האתר בתדירות שוטפת. אולם, לא סביר יהיה למצוא בלוג טכנולוגי שסוקר דגמים חדשים של טלפונים ניידים במצב סטטי, ללא עדכונים, במשך חודשים ארוכים. אם אסטרטגיית התוכן שלכם באתר והתדירות בה אתם מעדכנים תוכן באתר לא מותאמות לנישה בה אתם עוסקים, אין ספק שהדבר יוכל לפגוע ביכולת שלכם להצליח בתהליך הקידום האורגני.

 

טעות מספר 3: העדר השקעה בתגיות מטא

בעלי אתרים רבים, במיוחד אלו אשר מנהלים אתרים בעלי תוכן רב לאורך שנים, מתעצלים להשקיע בתגיות המטא של העמודים באתר, ובמיוחד תגית המטא טייטל (Meta Title) ותגית המטא דיסקריפשיין (Meta Description). בחלק מן המקרים, עושים בעלי אתרים שימוש בחילול של תגיות מטא בצורה אוטומטית, פעולה שמקלה מאוד על החיים של מי שעוסק בניהול של תוכן עשיר ורב, אבל לא תמיד מבוצעת בצורה אופטימלית למנועי החיפוש.

תגיות המטא האלו, הן, למעשה,  שער הכניסה של הגולש לאתר, ומהוות מרכיב חשוב בהחלטה של הגולש האם ללחוץ על הקישור ולצפות בתכני האתר. לכן, חשוב כל כך שהתגיות האלו יספרו לגולש מה הוא עתיד למצוא בעמוד אליו מוביל מנוע החיפוש,  ומהו הערך המוסף שיקבל ממנו. אי השקעה בתגיות המטא עלולה לגרום לשיעור הקלקות נמוך של הגולשים, מה שיכול בעצמו להשפיע על הדירוגים של האתר ולפגוע בתהליך הקידום. רוצים לדעת איך לשפר את הCTR (אחוז הקלקה)? לחצו כאן.

 

טעות מספר 4: האתר איטי

אתר שזמן הטעינה של העמודים שבו הוא ארוך יכול לפגוע בקידום האתר פעמיים: ראשית, גוגל עצמה לא כל כך מחבבת אתרים איטיים. היא רוצה לספק חווית גלישה טובה למשתמשים השונים במנועי החיפוש, ולכן זמן הטעינה של האתר הוא פקטור חשוב בהחלטה האם לדרג אותו עבור ביטויי מפתח במנוע החיפוש.

שנית, גם הגולשים עצמם לא אוהבים לגלוש באתר איטי. עלינו לקחת בחשבון שלא מעט גורמים סביבתיים, אשר לא תלויים באתר, מאטים בעצמם את הגלישה באתר. זאת יכולה להיות הרשת הסלולרית שבה משתמש הגולש, תצורת הקליטה במקום שבו הוא נמצא, מצב החומרה במכשיר הנייד או הנייח ממנו הוא גולש ועוד. לכן, כל הוספה של צוואר בקבוק לתהליך הטעינה, ובמקרה זה, אתר איטי, רק תגרום לסבלנות של הגולש לפקוע מהר יותר, ולאותת לגוגל שמדובר באתר שצריך לחשוב פעמיים לפני דירוגו במקום גבוה במנוע החיפוש. למדריך האצת האתרים שלי לחצו כאן.

 

טעות מספר 5: האתר לא מאובטח

אתר אשר מתגלות בו פרצות אבטחה חדשות לבקרים, בין היתר בשל העדר תהליך תדיר של התקנת טלאי אבטחת מידע ועדכונים, לא יצליח, ברמת סבירות גבוהה, להתקדם במנוע החיפוש על אף המאמצים הרבים של מקדם האתרים. גוגל תנסה להרחיק את הגולשים שלה מאתרים לא מאובטחים, ולמנוע מתקפות שבהן יגנבו פרטי הגולשים או שיגרם נזק לנכסים הדיגיטליים שלהם. אתר לא מאובטח אשר הטיפול בו מוזנח על ידי בעלי האתר, עלול אף לגרום להסרתו מן האינדקס של גוגל. בתור התחלה, התקינו תעודת SSL, חברו את האתר לקלאודפלייר, תדאגו לאחסן בחברה טובה ואל תתקינו תוספים שאינם מוכרים.

 

טעות מספר 6: התקשורת לא מוצפנת

גוגל כבר הצהירה בעבר שתיתן עדיפות נמוכה לאתרים אשר עושים שימוש בפרוטוקול http הלא מאובטח. שמירה על חסיון הנתונים של הלקוח, בטח באתרים בהם מתבצעת מכירה של מוצרים או שירותים וכן שמירה של פרטי התשלום של הלקוח, היא אבן יסוד בפעילותה של גוגל, ולכן, אתרים שלא יקפידו על הצפנת התקשורת בין האתר ובין דפדפן הגולש, סביר שלא יצליחו למצות את מלוא פוטנציאל תהליך הקידום.

 

טעות מספר 7: אין עמוד אודות

לא רק לגולשים חשוב לדעת מי אתם לפני שהם מבצעים את תהליך הרכישה או ההתקשרות מולכם. גם לגוגל חשוב לדעת שיש אמא ואבא לאתר. שילוב של עמוד אודות (זה עמוד האודות שלי לדוגמא), צירוף תמונה של בעל האתר, ופרטים מזהים נוספים כמו קישור לפרופילים המנוהלים ברשתות החברתיות, יכולים לסייע לגוגל להבין טוב יותר מי עומד מאחורי הנכס הדיגיטלי. ייתכן, שאם לא שילבתם דף אודות מפורט באתר שלכם, מדובר בסיבה טובה מבחינתה של גוגל, לא לסייע לכם בתהליך הקידום של האתר.

 

טעות מספר 8: אין עמוד תנאים משפטיים או מדיניות

גוגל הייתה שמחה לדעת שהתקשורת בינכם ובין הלקוח מוסדרת באופן רשמי. כלומר, שהחובות שלכם והזכויות של הלקוח מתועדות. האם התשלום מתבצע לפני קבלת המוצר או השירות או רק לאחריו? מתי יכול הלקוח להתחרט? האם החזר כספי הוא מובטח? האם יש הלימה בין החוק ובין התנאים המפורטים באתר?

גוגל אינה משמשת כשופטת, אבל היא כן הייתה שמחה לדעת, ברמת סבירות גבוהה, שעשיתם מה שיכלתם על מנת לשקף לגולש וללקוח הפוטנציאלי את התנאים שתחתם מסופק השירות או המוצר. העדר של עמוד המפרט תנאים אלו, יכול גם הוא להוות מכשול בתהליך הקידום האורגני של האתר, הנה עמוד תנאי השימוש באתר שלי לדוגמא.

 

טעות מספר 10: אין עמוד צור קשר

אחד המרכיבים הבסיסים שביצירת סמכות ואמינות של האתר… הוא לדעת שיש מי שעומד מאחוריו, וניתן ליצור עימו קשר. אתרי אינטרנט אשר לא מאפשרים לגולש לפנות בשאלה או בסוגיה לבירור, עלולים לספק לגוגל סיבה טובה מדוע לא לקדם את האתר הלאה במעלה דף תוצאות החיפוש.

המהדרין נוטים לשלב בעמודי האינטרנט השונים באתר, מגוון רחב של דרכים ליצירת קשר: החל מפרסום מספר טלפון, ועד לשימוש בכתובת מייל, צ'אטבוטים, דפי נחיתה, טפסים שונים, פרופילים חברתיים ועוד ועוד.

זה עמוד צור הקשר באתר שלי לדוגמא.

 

טעות מספר 11: לא משתמשים בסכמה

סכמה היא הדרך שלנו, בעלי האתר, להנגיש לגוגל מידע בצורה מובנית, שקל יהיה לעבד, להשוות, ולהציג לגולש במגוון של דרכים. אם כל המתחרים שלכם עושים שימוש בסכמה עבור השירותים שהם מציעים, ואילו אתם בחרתם שלא לשלב סכמה כחלק מן הפריטים המנוהלים באתר, יכול להיות מאוד שהדרך שבה גוגל תציג את האתר שלכם במנוע החיפוש תגרום ליותר ויותר גולשים להקליק דווקא על התוצאות של המתחרים. כך, למעשה, יוכל להיפגע תהליך הקידום האורגני שאתם מובילים.

 

טעות מספר 12: לא משתמשים ב AMP היכן שאפשר

פרויקט AMP של גוגל מאפשר לאתרי אינטרנט להאיץ באופן משמעותי את זמני הטעינה של עמודים באתר המוצגים לגולש. בצורה זו, יכולים בעלי אתרים להגביר את מעורבות הגולשים באתר, לשפר את זמני השהיה של הגולשים ולהקטין באופן משמעותי את אחוזי הנטישה.

השימוש ב- AMP לא מתאים לכל אתר ולכל נישה, אולם במקרה שבו כלל המתחרים הרציניים עושים שימוש ב- AMP ואילו האתר המנוהל על ידיכם לא עושה זאת, ייתכן שדווקא כאן סיפקתם לגוגל את התירוץ מדוע לא לדרג אתכם גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש.

 

טעות מספר 13: לא פעילים בסושיאל

ידוע כי בשנים האחרונות עושה גוגל יותר ויותר שימוש בסיגנלים החברתיים המגיעים אליה מן הרשתות החברתיות. סביר להניח שעסק מצליח ומשגשג הוא כזה שגם מדברים עליו ברשתות החברתיות, משתפים את התכנים שלו ומתייגים עבורו לקוחות פוטנציאליים.

ניהול פרופיל ברשת חברתית מאפשר לבית עסק גם לספק תמיכה בצורה קלה ופשוטה לגולשים המגיעים לאתר, ולענות במהירות על פניות ושאלות של לקוחות פוטנציאליים. 

העדר נוכחות ברשתות חברתיות עלול למנוע מבית עסק את הדחיפה הנוספת, את הבוסט הקטן הנדרש, על מנת לדרג אותו במקומות שאליהם הוא היה רוצה להתברג במנוע החיפוש, להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלי, לחצו כאן.

 

טעות מספר 14: אין מענה טלפוני או מענה במייל תוך זמן סביר

מה קורה כאשר אנו מקימים אתר אינטרנט לתפארת אבל לא טורחים להציב מישהו בצד השני שיקבל את זרם הפניות מן הלקוחות? ובכן, התשובה היא כדור שלג. מדוע? משום שהעדר מענה או מענה לא איכותי שנספק ללקוחות יוכל לגרום לפחות לקוחות לחשוב שהאתר שלנו רלוונטי ולהמשיך לתוצאות הבאות במנוע החיפוש. לקוחות אחרים יבחרו לדרג אותנו בצורה נמוכה. לקוחות נוספים יכתבו תגובות שליליות. כל אלו יאותתו לגוגל שכדאי מאוד יהיה לחשוב האם מיקומו של האתר בדף תוצאות החיפוש מתאים לרמת שביעות הרצון של הלקוחות השונים.

 

טעות מספר 15: באתר לא הוגדר איזור פוטר

פוטר הוא האזור הקבוע בתחתית האתר אשר מלווה אותנו במסע של הגולש בכל דפי האתר. בגלל שטחו המצומצם יחסית, ומאחר שהוא חוזר למעשה בביקור של הגולש בכל עמוד באתר, לקישורים הפנימיים היוצאים ממנו יש חשיבות מיוחדת.

במקרים רבים, העדר הגדרה של פוטר איכותי באתר עלול לגרום לאתר לאבד נקודות חשובות מבחינת מנוע החיפוש, ולהיות מדורג במקומות לא איכותיים עבור ביטויי המפתח החשובים לו.

כך נראה הפוטר באתר שלי:

footer w3c

 

טעות מספר 16: אין קישורים פנימיים

קישורים פנימיים (<— דוגמא לקישור פנימי), ממלאים תפקיד חשוב ביותר בקידום של כל אתר אינטרנט. קישורים פנימיים מסייעים לגולש לנווט באתר בחכמה ובקלות, לספק לו הרחבות נוספות של תוכן, לשדר סמכות ואמינות, לאותת למנוע החיפוש מהם העמודים בעלי החשיבות הגדולה יותר באתר, וגם לסייע למנוע החיפוש באינדוקס עמודים חשובים באתר.

לאי שימוש בקישורים פנימיים היכן שנדרש באתר יש ללא ספק חלק מרכזי בסיבה שאתר אינטרנט לא מצליח להתקדם במנועי החיפוש.

 

טעות מספר 17: דחיסת מילות מפתח מוגזמת

מקדמים רבים עובדים עדיין בשיטות הישנות שאבד עליהן הקלח. הפצצת עמוד במילות מפתח אותם מעוניינים לקדם כמוה כהעברת מסר ברור לגוגל: האתר הזה כתוב עבור מנועי חיפוש ולא עבור גולשים.

בפועל, גוגל כבר מזמן יודעת להתמודד עם מצבים של שימוש מוגזם במילות מפתח. זאת ועוד, שימוש לא סביר במילות מפתח ממילא ייצור אצל הקורא חווית גלישה לא נעימה באתר, מה שירחיק אותו מן האתר, יעלה את אחוז הנטישה, יקטין את מספר הצפיות בעמודים לביקור, ויוריד באופן משמעותי את זמן השהיה באתר.

כל אלה, כמובן, יאותתו לגוגל שמדובר באתר לא רלוונטי לגולשים.

 

טעות מספר 18: העדר מילות מפתח

כאן מדובר בטעות הפוכה לזו שעושים מקדמים הדוחסים כמות רבה של מילות מפתח באתר. בעלי אתרים רבים שוכחים שעל מנת שגוגל ידע במה האתר עוסק ואילו שירותים הוא מספק – אנחנו צריכים לספר לו על כך. שילוב מושכל של מילות מפתח חשובות מעולם התוכן שבו עוסק האתר הינו בקרת מפתח בכל הקשור להתקדמות האתר במנועי החיפוש.

בעלי אתרים שלא משכילים להבין את חשיבות הקיום של מילות מפתח מרכזיות וחשובות לנישה שבה הם עוסקים בגוף האתר, סביר שיראו תוצאות לא מרשימות עבור תהליך הקידום שלהם.

 

טעות מספר 19: אי שימוש בתגית קנוניקל

תגית קנוניקל היא תגית עזר שבאמצעותה יכול בעל האתר להסביר למנוע החיפוש שבעמוד מסויים מנוהל תוכן דומה או זהה לזה שימצא מנוע החיפוש בעמודים אחרים באתר או מחוצה לו, ושהוא מעוניין לבקש מגוגל שלא לאנדקס את העמוד הסיפיציפי, וכן שהעמוד אליו הוא מפנה הוא העמוד הרשמי והראשי אותו יש לאנדקס.

כאשר לא עושים שימוש נכון בתגית הקנוניקל, עלולים להיווצר מצבים שבהם מנוהל תוכן כפול, מועתק ומשוכפל, מה שכמובן עלול, בסבירות גבוהה, לפגוע במאמצי הקידום.

 

טעות מספר 20: פרופיל קישורים חיצוניים חלש

בסופו של יום, כדי להתקדם בגוגל בצורה טובה, אין מנוס מבניית פרופיל קישורים חיצונייים עשיר ואיכותי לאתר.

המתודה הזאת של בניית פרופיל קישורים אמנם תלויית נישה, ובמידה לא מבוטלת גם בפעילות המתחרים, אולם מקובל יהיה לומר, שאתר ללא קישורים חיצוניים איכותיים ורלוונטיים לתחום בו הוא עוסק, יתקשה להצליח בתהליך הקידום האורגני. כאן ניתן למצוא מדריך איך לדעת אם יש לאתר שלכם קצת מידיי או יותר מידיי קישורים חיצוניים. כמו כן, ניתן לקנות קישורים חזקים במיוחד דרכנו.

 

טעות מספר 21: עיצוב לא רשמי

לא כל אתר חייב להיעזר בשירות של מעצב מומחה על מנת לעניין גולשים בתוכן שלו. בלוגר טיולים יכול לנהל אתר מצויין, ולרקום שיתופי פעולה עם בתי אירוח, מסעדות ואטרקציות בכל מקום עליו הוא כותב, גם מבלי שהלוגו שלו שורטט על ידי אומן.

עם זאת, ישנם לא מעט תחומים, בהם כדי לשכנע לקוח פוטנציאלי לרכוש מוצר, עיצוב רשמי של אתר בעל סמכות הוא מרכיב חיוני, בסיסי ואף הכרחי. הרי לא סביר שנקנה מכונית מסוכנות שהעיצוב שלה לא מלוטש ומשדר חוסר אמינות, נכון?

 

טעות מספר 22: שימוש בתוספים עם טקסט ברירת מחדל

לא מעט בעלי אתרים לא משלימים את פעולת ההטמעה של תוספים שונים באתר. הכוונה היא למילוי כל אותם שדות אשר חיוניים להתאמת התוסף שבו בחרו, לאתר שלהם. כשמתגלים טקסטים כאלו, שמקורם בפיתוח התוסף טרם הטמעתו באתר, הדבר יכול לשדר לגוגל מסר של חוסר רצינות. אם אתם מרגישים שהאתר לא מתקדם לשום מקום, מקום טוב יהיה להתחיל ממנו הוא בדיקת הגדרות ברירת מחדל שהותקנו יחד עם התוספים באתר.

 

טעות מספר 23: בעיות אינדוקס שונות

יסכים בודאי כל קורא של המאמר הזה, שעל מנת לגוגל תבחר לדרג עמוד מסויים במיקום גבוה בדף תוצאות החיפוש היא צריכה ראשית לאנדקס את העמוד. לא מעט מאמצי קידום נזרקים לפח בשל טעות בהגדרת תכולה האתר המומלצת לאינדוקס על ידי בעל האתר. ישנן שפע של הגדרות שמסייעות לגוגל אילו עמודים באתר כדאי לה לאנדקס: קובץ ה- Robots.txt, תגיות הקנוניקל, הפניות 3XX למינהן, הגדרות no index וכן איתותים נוספים (כמו עמודים בעלי תוכן רזה ועוד).

ובכן, אם נחזור למשימה שלנו, הרי שתהליך איכותי של קידום אתר יכול בהחלט להיפגע, במקרה שחלק גדול מן העמודים שמעוניין בעל האתר לדרג, כלל לא מאונדקסים.

 

טעות מספר 24: שימוש לא נכון בכותרות וכותרות משנה

בעוד שבני האדם יודעים לזהות כותרת או כותרת משנה על פי הגודל שלה, הצבע שלה, המיקום שלה, ואולי אפילו לפי התוכן שלה, הרי שגוגל עושה שימוש בהגדרות ה- Headings שמספק עורך הטקסט, ובאות לידי ביטוי בקובץ ה- html.

שימוש לא נכון בתגיות (כמו למשל שימוש ביותר מכותרת ראשית אחת בעמוד, או מבנה הירככי לא תקין של כותרות המשנה), יכול לגרום לכך שגוגל לא תבין בצורה האופטימלית את התוכן המופיע באתר, ותבחר שלא לדרג אותו גבוה כפי שיכלה לעשות, לו האתר העמוד היה מנוהל במבנה היררכי תקין. למדריך הכותרות השלם לחצו כאן.

 

טעות מספר 25: בניית האתר על עמוד אחד

רבות מן הפלטפורמות לניהול אתרים מספקות תבניות עיצוב מהממות הנסמכות על עמוד אחד באתר, והפניות שונות מכל חלקי העמוד לחלקים שונים רלוונטיים. שימוש במתודה זו יכול לפגוע במאמצי הקידום, שכן קשה יותר יהיה למקד עמוד אחד במגוון רחב של מילות מפתח ממשפחות ביטויים אחרות, ואשר מיועדות לכוונות שונות של הגולש שביצע שאילתא במנוע החיפוש.

 

טעות מספר 26: היררכיה לא מתאימה

היררכיה לא תקינה באתר עלולה להשפיע גם על היכולת של הגולש להתמצא באתר, וגם על מנוע החיפוש להבין את האתר. אתרים כבדים ומסורבלים, אשר אינם מציעים מסלולי ניווט נוחים לגולשים, מגבירים במקרים רבים את אחוז הנטישה של הגולשים, ופוגעים באופן משמעותי ביחסי ההמרה.

היררכיה נכונה חשובה גם ליצירת תשתית טובה יותר לקידום האתר. לאחר בניית היררכיה נכונה יכול בעל האתר לייעד מילות מפתח שונות לעמודים שונים ולבצע תהליך אפקטיבי יותר של קידום האתר. היררכיה לא נכונה באתר עלולה להוביל לקניבליזציה של ביטויי מפתח

 

טעות מספר 27: אין פונקצית חיפוש

זה לא סוד שעל מנת לאפשר לגולש להתמצא באתר, לא תמיד מספקים תפריטי הניווט הראשיים והמשניים של האתר. במקרים רבים, העדר שירות החיפוש הפופולרי באתרים שונים, דווקא במקומות שבהם הגולש היה יכול להיעזר בהם, דווקא הוא זה שיכול לגרום לנטישה של הגולש, ולפגיעה בדירוגים של האתר.

 

טעות מספר 28: אייקונים לא ברורים

אייקונים עם דוגמה ציורית לא ברורה, אשר אינם מלווים ב- tooltip המספק הסבר למשמעות הביצוע של הפעולה הצפויה, עלולים גם הם לגרום לבלבול בקרב הגולשים במקרה הטוב, ונטישה של האתר במקרה הטוב פחות. מובן, שתוצאה ישירה של התנהגות כזאת לאורך זמן, תהיה פגיעה בדירוגים של האתר, ובמאמצי הקידום.

 

טעות מספר 29: לא מנתחים המרות

בסופו של יום, כל תהליך הקידום האורגני מתבצע על מנת לערב כמה שיותר גולשים איכותיים לנישה שלנו, בתכנים השונים באתר, ולאפשר לבעלי האתרים להמיר אותם ממתעניינים ללקוחות משלמים. כאשר לא מבצעים ניתוח מקיף של התנהגות הגולשים באתר ובתוך כך לא מנתחים את שיעורי ההמרה של תנועה המגיעה ממקורות שונים באתר, לא יודעים היכן למקד את מאמצי הקידום האורגני.

כך למשל, אם עמוד מסויים סובל משיעורי המרה או הקלקה נמוכים, ייתכן שכדאי להשקיע בתגיות המטא של העמוד ועל הדרך שבה מוצגת תוצאת החיפוש לגולש.

 

טעות מספר 30: מתמקדים רק בתחום אחד בתהליך הקידום

קידום אתרים הוא תורה שלמה המבוססת על אופטימיזציה של האתר ושל העמודים השונים בו, בניית פרופיל קישורים חיצוניים איכותי, יצירת תכנים מעניינים ורלוונטיים (אנו מספקים שירותי כתיבת תוכן) וטיפול בצד הטכני של תפעול האתר. כאשר מאמצי הקידום שלנו ממוקדים רק בתחום אחד ושאר התחומים נזנחים, נתקשה, בסבירות גבוה, להצליח ולקדם את האתר. כאן הרחבתי על כך.

 

טעות מספר 31: לא מתכחשים לקישורים זדוניים

חלק בלתי נפרד מניהול פרופיל קישורים איכותי הוא, לצד בניית קישורים טובים, התנערות מקישורים רעים. כאשר עובר פרק זמן ארוך שבו בעלי אתרים אינם טורחים לשלוח לגוגל הודעת התכחשות לקישורים באמצעות כלי ה- disavow, יכול הדבר לפגוע במאמצי הקידום של האתר.

 

טעות מספר 32: קישורים שבורים

קישורים שבורים, אותם קישורים שמובילים את הקורא לשום מקום, הם חלק בלתי נפרד מן הרכיבים הפוגעים בתהליך הקידום של האתר. כל עוד מדובר בכמות קטנה ביחס לכמות התוכן והקישורים הפנימיים באתר, מדובר במשהו שניתן לעבור עליו לסדר היום. אולם, אם מדובר בכמות גדולה מאוד של קישורים שבורים (אם למשל מעבר של אתר לכתובת אחרת בוצע שלא כנדרש), הדבר עלול לפגוע באופן משמעותי בתהליך הקידום האורגני של האתר, כאן תמצוא מדריך לתיקון קישורים שבורים בקלות.

 

טעות מספר 33: טקסט ברמה נמוכה או גבוהה מידי

אם האתר מכיל טקסט ברמה נמוכה, הכולל שיעור גבוה של שגיאות כתיב ותחביר, חסר ערך מוסף ולא נעים לקריאה, ככל הנראה לא תעזורנה לכם כל הפעולות האחרות שאתם מבצעים, והאתר לא צפוי יהיה להתקדם עבור ביטויי מפתח מרכזיים במנועי החיפוש.

לבעיה זו קיימת גם מקבילה: שימוש בטקסט גבוה ואיכותי מידי, אשר לא מותאם לקהל הגולשים באתר. במקרה כזה, בו משולבת שפה גבוהה ולא בהירה לגולש הממוצע באתר, התנהגות הגולשים כבר תטרח לציין בפני גוגל שהאתר, גם במקרה הזה, לא כל כך רלוונטי.  

 

טעות מספר 34: לא לטפל בשגיאות המתקבלות מן הקונסול

אחת המתודות שבהן מצליח להישמר הקשר בין גוגל ובין הבעלים של האתר, לפחות באופן רשמי, הוא כלי הניהול של גוגל לאתרים (Google Search Console). הסרץ' קונסול מאפשר לבעלי אתרים לקבל מגוגל הודעות על בעיות באינדוקס של דפים מסויימים באתר, על קיום תוכן משוכפל, על בעיות אבטחה באתר וכן על פעולות ידניות שננקטו כנגד האתר.

חוסר טיפול בהודעות המתקבלות מגוגל לאורך זמן עלול להיות גורם מרכזי שמניעת ההתקדמות של האתר במנועי החיפוש.

 

טעות מספר 35: מחליפים קישורים בצורה הדדית מוגזמת

גוגל אוסרת על החלפה הדדית של קישורים, כאשר הדבר נעשה בצורה מוגזמת. אם מרבית הקישורים לאתר שלכם מתקבלים מאתרים שאתם מקשרים אליהם בצורה הדדית, יכול הדבר בהחלט לפגוע בקידום האתר שלכם במנועי החיפוש. 

 

טעות מספר 36: מקבלים קישורים באיכות נמוכה

קבלת מספר גדול של קישורים חיצוניים לאתר ממקורות כמו אינדקסים כללים ופורומים בהם התגובות מתאפשרות לכל גולש, יכולה להוות פקטור מרכזי בהחלטה של גוגל שלא לדרג את האתר שלכם במקומות ריאלים עבור ביטויי פתח מרכזיים.

 

טעות מספר 37: מיקוד בביטויים לא נכונים

מחקר מילות מפתח מקיף הוא תנאי הכרחי לכל תהליך קידום אורגני של אתר. כאשר לא מבצעים את המחקר הזה בתחילת תהליך הקידום, עלולים לקדם את האתר על הביטויים הלא נכונים.

מהם ביטויים לא נכונים? אלו ביטויים שההשקעה בהם גדולה והתמורה מועטה. אלו יכולים להיות ביטויים לא מכירתיים, שמפנים אלינו גולשים רבים ללא כוונת רכישה, או אפילו ביטויים שנפח החיפוש שלהם קטן, דל ולא משמעותי מספיק ביחס להיקף המכירה הצפוי ללקוח.

קידום אתרים המבוצע בצורה נכונה, אולם על הביטויים הלא נכונים, הוא, אם כן, טעות נוספת שמבצעים בתהליך קידום אורגני של אתרים.

 

טעות מספר 38: פגיעה בחווית המשתמש באתר

נושא חווית המשתמש נראה על פניו כפקטור סובייקטיבי למדי: בעוד שלמשתמש מסויים חווית הגלישה באתר יכולה להיות מוצלחת במיוחד, הרי שעבור גולש אחר החוויה יכולה להיתפס כנוראית.

לגוגל ישנן דרכים שונות למדוד את שביעות הרצון של הגולש מן האתר שבו ביקר. במקרים של פגיעה בחווית המשתמש, יכולות פעולות הלקוח להעיד על התזמון שבו חווה המשתמש קשיים, ולהסביר לגוגל מה לא בסדר בתצורה שבה בנוי האתר, למשל, הצבת טפסים ארוכים מידי באתר למילוי על ידי המשתמש, בלי קיומם של כלי עזר כמו השלמה אוטומטית של המענה או ערכי ברירת מחדל, יכולה לפגום בחווית המשתמש, וכתוצאה מכך, בתהליך הקידום האורגני של האתר.

 

טעות מספר 39: קניבליזציה של ביטויי מפתח

כאשר מדברים על קניבליזציה של ביטויי מפתח, מתכוונים, למעשה, למצב בו עמודים שונים באתר מדורגים על אותו ביטויי מפתח, או שעמוד מסויים באתר מדורג על ביטויי מפתח שהוא לא אמור להיות מדורג עליהם.

חלק מן ההשלכות של קניבליזציה של ביטויי מפתח, לצד הפגיעה בשיעורי ההמרה, בסמכות וביכולת לבצע אופטימיזציה לאתר, הן פגיעה בדירוגים של האתר.

 

טעות מספר 40: בחירת שרת אחסון לא טוב

כאשר מקימים אתר אינטרנט, אחת מן הפעולות הראשונות שעל כל בעל אתר לבצע היא בחירת שירות האחסון שבו ינוהל האתר. בחירה לא נכונה של שרת האחסון עלולה לגרום לגוגל "לסמן" את האתר שלנו, ולתת אינדיקציה לאתר, שגם אם הוא לכשעצמו אתר טוב, נמצא בשכונה לא ממש טובה, שירותי האחסון של יופרס זו אופציה טובה.

 

לסיכום

לפני שמתייאשים מתהליך קידום אורגני שלא מניב את התוצאות שקיווינו להן, כדאי יהיה לבדוק שלא ביצענו אחת או יותר מן הטעויות הנפוצות שפורטו במאמר זה. בהצלחה!

אודות המחבר
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים
מדריכי קידום אתרים נוספים למתקדמים שאסור לפספס

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !