עשהאל-דרייר

10 בדיקות שחובה לעשות לפני רכישה של דומיין נטוש (בעל וותק)

זמן קריאה: 3 דקות

תהליך קידום אורגני של אתר במנועי החיפוש, ובפרט בגוגל, הוא כידוע תהליך מתמשך. במקרים מסוימים, יכולים לעבור חודשים ארוכים ולפעמים שנים (בתחומים תחרותיים במיוחד) עד שאפשר לראות תוצאות משביעות רצון בשטח. זאת הסיבה שיותר ויותר מקדמי אתרים עסוקים, לצד ביצוע פעולות טיוב ואופטימיזציה לאתרים שהם מקדמים, גם בניסיון למצוא קיצורי דרך. אחד מקיצורי הדרך האלו הוא הוא רכישה של דומיין פג תוקף בעל מוניטין בתחום. עם זאת, רכישה של דומיין כזה יכולה להסב גם לא מעט נזק במקרה שלא מבצעים את הבדיקות הדרושות ובוחרים בדומיין לא מוצלח במיוחד. אז הנה הבדיקות שכדאי מאוד לבצע לפני כל רכישה של דומיין, ובפרט, דומיין נטוש ובעל מוניטין בתחום אותו אתם מעוניינים לקדם אתר.

 

האם הדומיין המדובר שימש בעבר להפצת ספאם?

הבדיקה הראשונה שעליכם יהיה לעשות היא לוודא כי הדומיין שאותו אתם מעוניינים לרכוש לא שימש בעבר לצורך פעילות של ספאמרים. אם הדומיין הזה אכן שימש לפעילות כזאת, יש סיכוי לא קטן שאתם רוכשים דומיין מסומן ויהיה לכם קשה מאוד להוציא ממנו לאורך זמן תוצאות חיוביות.

איך תבדקו זאת? היכנסו לאתר wayback Machine, אשר מנהל מעין ארכיב היסטורי של האינטרנט, וצפו בדפים השונים שנוהלו באתר בתקופות שונות. אם אתם מזהים דפים המכילים תוכן משוכפל, דפים שמוצפים במילות מפתח, דפים פרוצים, דפים בשפות זרות שאינן רלוונטיות לאתר, דפים המכילים תוכן פורנוגרפי או דפים המכילים תוכן מעולם ההימורים – כדאי מאוד שתתרחקו מהדומיין הזה.

 

האם לדומיין נכנסים קישורי ספאם?

בדיקה נוספת שחובה לבצע לפני רכישת דומיין היא מיפוי פרופיל הקישורים של האתר. כלי ניתוח הקישורים Majestic מאפשר גישה לנתוני קישורים היסטוריים. בחירה באפשרות הזאת תסייע לכם להבין האם הדומיין קיבל קישורים מאתרים ללא סמכות כלל, האם הדומיין קיבל קישורים מאתרים שאינם רלוונטים לנישה בה הוא עוסק לחלוטין, האם הדומיין מקבל כמות גדולה של קישורים ממדינות זרות שקהל היעד שלהן אינו רלוונטי לדומיין, והאם טקסט העוגן המשמש בקישורים נכנסים אלו מייצר תבנית ספאמית (מומלץ לקרוא את מאמר "מלכודת האנקורים" שכתבתי בעבר). אם אחת או יותר מן הבדיקות שביצעתם חיובית – התרחקו מן הדומיין הזה.

אגב כלי ניתוח הקישורים Majestic – ההמלצה היא לרכוש דומיין שה – D.A שלו, כלומר סמכות הדומיין היא לכל הפחות 15.

 

האם אתם רוכשים את הדומיין משיקולים של מיתוג?

אם אתם מבקשים לרכוש את הדומיין בגלל שיקולים של מיתוג, ואתם מעוניינים מעל שם הדומיין הספיציפי הזה להרים אתר ממותג, זה בסדר גמור. אם לעומת זאת, אתם חושבים ששם המותג יעזור לכם אם הרכישה בוצעה לצורך ביצוע הפניות – זה לא המצב. לשם המותג, במקרה הזה, לא תהיה כל משמעות.

 

האם תוכנית השותפים של גוגל אדסנס חסמה את הדומיין?

אחת האינדיקציות לכך שייתכן כי מדובר בדומיין בעייתי לרכישה, היא חסימה של גוגל אדסנס, תוכנית השותפים של גוגל, אשר מציגה מודעות באתרי שותפים. כניסה לשירות Adsense SendBox תאפשר לכם לדעת האם בעבור כתובת האתר המבוקש מוכנה גוגל להציג מודעות. אם אף מודעה לא מופיעה – נראה שהדומיין הזה יהיה בעייתי מבחינתכם, ולכן הימנעו מלרכוש אותו.

 

מדדי Majestic

כלי ניתוח הקישורים Majestic מכיל, לצד שורה ארוכה של נתונים חשובים, שני מדדים עיקריים: Trust Flow ו – Citation Flow. אם מדד ה – Trust אינו לפחות רבע מן ממדד ה – Citation – ותרו על רכישת הדומיין (מומלץ שיהיה אף יותר מחצי!).

 

האם פייסבוק חוסמת פרסום של הדומיין

אינדיקציה נוספת שתסייע לכם להבין האם מדובר בדומיין שהיה משוייך לאתר ספאמי, היא חסימה של פרסום תכנים מן האתר ברשת החברתית פייסבוק. אם בחרתם להקים דף פייסבוק רשמי ומקצועי של המותג, ופרסום של מודעות המפנות לתכנים שונים בדומיין לא מאושר, ייתכן שמדובר בניסיון רע של הרשת החברתית עם הפעלת הדומיין הזה בעבר.

 

האם הדומיין קיבל עונש ידני מגוגל

אמנם תוכלו לבדוק באמצעות הסרץ' קונסול האם הדומיין קיבל עונש ידני רק לאחר שתרכשו את הדומיין, אולם אחת הבדיקות שתוכלו לבצע לפני רכישת הדומיין, במידה ומדובר בקניה מאדם פרטי, היא לבקש ממנו דו"ח Search Console הנוגע לעונשים ידניים. בכל מקרה, לאחר רכישת הדומיין, מומלץ להמתין כחמישה ימים עד לקבלת הודעה מן הקונסול באשר לפעולות ידניות שננקטו נגד האתר.

 

האם דפים השייכים לדומיין מאונדקסים בגוגל

אם דפים המשויכיים לדומיין הנטוש עדיין מאונדקסים בגוגל, הרי שזאת יכולה להיות אינדיקציה לא רעה לכך שהאתר לא סובל מעונש ידני גורף, וזה, כמובן, סימן טוב ואף מצוין.

 

בידקו האם שם הדומיין מכיל סימון מסחרי

על מנת להימנע מתביעות משפטיות מיותרות, כדאי מאוד לבדוק, טרם רכישת הדומיין, שאתם לא מפרים זכויות יוצרים באמצעות רכישת סימונים מסחריים ידועים. על מנת לעשות זאת, היכנסו לאתר הזה וחפשו את שם הדומיין שאותו אתם מעוניינים לרכוש. למשל, לא תהיו מורשים לרכוש דומיינים שמתחילים במילה WordPress, במילה Google, במילה Facebook וכו'.

 

בידקו כמה פעמים עבר הדומיין ידיים

בדיוק כמו עם רכישה של רכב חדש, גם ברכישת דומיין ריבוי ידיים מוריד מערך הדומיין. אם הדומיין הנטוש בו אתם מעוניינים החליף יותר מ- 3 ידיים – פשוט ותרו עליו. תוכלו לבצע את הבדיקה הפשוטה הזאת ע"י בדיקה ב- wayback Machine.

 

לסיכום

עומדים בפני רכישה של דומיין נטוש על מנת לקדם את העסק שלכם? כדאי מאוד שתבצעו מספר בדיקות בסיסיות על מנת לוודא שאתם רוכשים נכס אמיתי, ולא חלילה, נטל.

אודות המחבר
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 5 שנים, תוצאה 1 במונח "קידום אתרים אורגני", מנכ"ל הסוכנות עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

מכירים מישהו שהמאמר הזה יכול לעניין אותו? שתפו אותו עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לשליחת הודעה
מקצועיות זה אנחנו
השירותים שאנו מספקים

אצלנו אין אנשי מכירות, רק אנשי ביצוע!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם