קורס קידום אתרים – 14 דברים שכדאי לבדוק לפני שנרשמים

רבים מן המתעניינים בתחום הקידום האורגני במטרה להפוך אותו לקריירה של ממש, מתלבטים לגבי אופן ההכשרה המתאים להם. חלק מן האנשים אוהבים ללמוד לבד, בעצמם, מתוך קריאה, ניסוי וטעיה (כמוני 🙂 ). אחרים היו מעדיפים מסגרת מסודרת ומתוחמת בזמן, שבה יוכלו ללמוד מניסיון של אחרים בתחום, תוך דילוג על טעויות נפוצות, מיקוד בחידושים העיקריים בתחום הדינמי הזה שמשתנה ללא הרף, ושבה יוכלו לקבל משוב אמיתי ובזמן אמת, על העשיה שלהם. אם כבר גמלה בכם ההחלטה להרשם לקורס פרונטלי בנושא SEO, פנו לעצמכם דקה או שתיים, כדי להבין אילו בדיקות כדאי שתעשו, על מנת לבחור את הקורס המתאים לכם ביותר.

 

סילבוס

בראש ובראשונה, הקריטריון החשוב ביותר בבחירה של קורס פרונטלי בנושא קידום אתרים, הוא הסילבוס שלו. נתחו את הסילבוס. נסו להבין האם הוא מתייחס גם לחידושים האחרונים בתחום. נסו לגגל כמה מן המושגים המפורטים בסילבוס והבינו האם הקורס אכן יחדש לכם, האם הוא יהיה מקיף ומעמיק, האם הוא יתייחס לנושאים בצורה שטחית או מעמיקה ועוד.

 

מחיר

קיימת דיפרנציאציה גדולה במחירים של קורסים ללימודי SEO. המחיר, בסופו של דבר, הוא פקטור משמעותי בהחלטה האם להירשם לקורס. נסו להבין עד כמה הנושא הזה בוער בכם, כמה אתם באמת מוכנים ומסוגלים להשקיע בתחום שיהפוך, בתקוה, לקריירה שלכם, מהן האלטרנטיבות העומדות לרשותכם ועוד.

 

מיקום

עד כמה שזה נשמע מצחיק, המיקום שבו ייערך הקורס יכול להיות פקטור מבדל בין קורס מוצלח לקורס שלא ישיג את תכליתו. מדוע? משום שאם הקורס ייערך במקום לא נגיש, בלי חניה מסודרת או דרכי הגעה נוחות באמצעות תחבורה ציבורית, החשק שלכם לצאת מן הבית בתנאי מזג אויר שונים כדי להגיע לקורס, ירד פלאים. נוכחות חלקית בקורס תגרור אחריה פערי ידע ופערים בביצוע המשימות, מה שיוביל לחוויה לא מוצלחת מן הקורס. לכן, הקפידו לבחור קורס שיערך במיקום שנוח יהיה לכם להגיע אליו.

 

פרקטיקה

אין ספק שלימודי תיאוריה בתחום ה – SEO יכולים להיות מעניינים במיוחד, אולם בסופו של יום, אם לא תקדמו בפועל אתר במהלך הקורס, לא תוכלו להפנים באמת את ההוראות וההנחיות שתקבלו בקורס. כאשר אתם מתלבטים לגבי קורס מסוים שהוצע עבורכם – נסו להבין האם במהלך הקורס אתם תקדמו באופן פעיל אתר אינטרנט, ותקבלו את האחריות על הדירוגים שלו במנועי החיפוש השונים.

 

חניכה אישית

לצד ההרצאות המועברות לכיתת הלימוד כולה, חלק מן הקורסים מציעים גם שעות המיועדות לחניכה אישית. אין דבר חשוב יותר מזה בקידום אתרים. במהלך החניכה האישית תוכלו לשאול את כל השאלות שמפריעות לכם להבין עד הסוף את החומר, ליישם באופן אישי את ההמלצות השונות הניתנות לכם, ולקבל תשומת לב אישית וייחודית מאנשים שהם בעלי ניסיון רב ומשמעותי.

 

מגוון מרצים

קורס שאותו מעבירים מגוון רחב של מרצים הוא בהגדרה קורס טוב יותר. כך תוכלו להחשף לשלל הדעות והרעיונות הקיימים בתחום ה – SEO (וברוך השם, בתחום הזה לא חסרות דעות), ללמוד מניסיון של אנשים שונים, ליצור קשרים אישיים עם יותר אנשים ולכן גם לייצר סט שלם של הזדמנויות שאחרת הייתם מפספסים. נרשמים לקורס קידום אתרים אורגני? ודאו שהמרצים בקורס הם רבים ומגוונים.

 

לוח זמנים

עניין טכני פעוט, אבל כזה שבהחלט יכול לשבש את ההתאמה של קורס שמוצע לכם: האם הקורס יערך במועדים המתאימים לכם מבחינה אישית? האם השעות של הקורס נוחות לכם? חלק מן האנשים ירצו לקיים את הלמידה במקביל לעבודה במהלך היום, מה שיצריך מבחינתם הרשמה לקורס ערב. בדקו האם הזמנים שבהם תקחו חלק בקורס מתאימים לאורח החיים שלכם ולשגרה שלכם.

 

היקף הלימוד בשעות

השוו בין היקף השעות המוצעות לכם בכל אחד מן הקורסים הרלוונטים שמצאתם. זיכרו: מספר שעות גדול לא בהכרח גורר למידה עמוקה ומקיפה יותר. אולם זיכרו גם זאת: את תחום קידום האתרים האורגני לא ניתן להקיף באמת במספר שעות מצומצם מידי.

 

המלצות

נסו לקבל המלצות על הקורס מבוגרים שעברו אותו. פנו אליהם באופן אישי ובלתי תלוי. נסו להבין מהם הצדדים הפחות מוצלחים של הקורס. הבינו האם החסרונות רלוונטים למצבכם. נסו להשיג יותר מהמלצה אחת ולהתרשם מכנות ההמלצות המפורסמות.

 

דוגמאות של בוגרים שהשתלבו בתעשיה

חלק ממנהלי הקורסים מציינים את הבוגרים שלהם שהצליחו להשתלב בצורה מוצלחת בתעשיה. בהרבה מקרים, מדובר במדד סביר לאיכות הקורס. קורס שהבוגרים שלו מצליחים באופן עקבי להשתלב בתעשיה היטב, הרבה מעבר לקורסים מקבילים, הוא קורס, בהסתברות גבוהה כמובן, מוצלח יותר.

 

עזרה בהשתלבות בתעשיה

חלק מן הקורסים מציעים עזרה וסיוע בהשתלבות בתעשיה למי שימצא מתאים. אם אתם חסרי ניסיון וקשרים בתחום, הקריטריון הזה יכול להיות משמעותי ביותר עבורכם. נסו להבין מרכזי הקורס אילו הבטחות יכולה לספק לכם מסגרת הקורס לצורך השתלבות בתעשיית ה – SEO.

 

תעודה

בררו מול רכזי הקורס איזו תעודה תקבלו. מה יהיה רשום עליה? מי יהיה חתום עליה? עד כמה היא נחשבת בשוק?

 

קישור נכנס לאתר שאתם מקדמים

חלק ממסגרות הקורסים נוהגות לפרסם באתר הקורס את אתרי הבוגרים ולהוציא אליהם קישור. נסו לברר האם אכן תקבלו קישור כזה מאתר הקורס. אם כן, הרווחתם ביושר את הקישור הראשון שלכם לאתר שאותו אתם מקדמים 🙂 (זה לא באמת שיקול, אבל כן מראה על יחס סופר אישי ורצון שתצליחו!).

 

קידום האתר שלכם

אחד הפקטורים החשובים ביותר בבחירת הקורס היא ההבנה האם אתם הולכים לקדם אתר שלכם, כזה שהאחריות עליו היא שלכם, או אולי אתר דמה, כזה שמוקם במיוחד עבור הקורס ומוסר אחריו.

 

לסיכום

בחרתם להרשם לקורס פרונטלי של קידום אתרים? מזל טוב. כדי לדעת האם הקורס מתאים עבורכם, בחנו את הקריטריונים השונים שהוצגו במאמר זה. בהצלחה! 

קורס בקידום אתרים יכול להתאים למי שזקוק למסגרת מסודרת ומתוחמת בזמן, שבה יוכל ללמוד מניסיון של אחרים בתחום, תוך דילוג על טעויות נפוצות, מיקוד בחידושים העיקריים בתחום הדינמי הזה שמשתנה ללא הרף, ושבה יוכל לקבל משוב אמיתי ובזמן אמת, על העשיה שלו.

בהחלט. בעולם ה – SEO ישנן גישות שונות וככל שהתלמיד נחשף לדעות רבות יותר בתחום הוא יכול להעשיר את עולמו הרבה יותר.

אם אתה חדש לגמרי בתחום קידום האתרים, נטול קשרים וזקוק לתמיכה של קולגות מן התחום, קורס שמבטיח לשלב אותך בתעשיה בתוך ג'וניור יכול להתאים לך במיוחד.

היכנס כעת למאמר המלא ולמד מהם המרכיבים הנוספים שכדאי יהיה לך לבדוק, כמו לוחות הזמנים, הסילבוס של הקורס, המיקום הגאוגרפי שבו הוא יתקיים ועוד. 

עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin