fbpx

עשהאל-דרייר

Rank Math: פלאגין SEO חדש

הבהרה: לפני תחילת המדריך, חשוב לציין שנכון להיום, ה17.9.19, מצאתי בתוסף מספר באגים ואני ממליץ להמשיך להשתמש ביוסט, השימוש בRank math אפשרי לחלוטין, אך חשוב להיות מודעים שיש באגים ושהתוסף עדיין בשלבי פיתוח למרות ההצהרות של המפתחים שהוא מוכן.

היכרות ומדריך מלא להגדרת תוסף הקידום Rank Math

ברוכים הבאים למדריך המלא והעדכני להתקנת רנק מת' – RANK MATH.

תוסף ה SEO החדש שהוביל כבר עשרות אלפי אנשים לעזוב את YOAST בזמן קצר מאוד.

במדריך נביא סקירה מלאה הכוללת תיאור, צילומי מסך והגדרות מומלצות בפלאגין SEO החדש – RANK MATH.

על הפלאגין RANK MATH בקצרה

RANK MATH

Rank Math הוא פלאגין SEO שנועד לסייע לאתר להיות מדורג גבוה יותר בגוגל. התוסף מסייע להשתמש בהגדרות SEO בסיסיות ומתקדמות. הוא הושק לראשונה ב 19 בנובמבר 2018 ומאז מתמיד בעדכונים ושדרוגים.

בין  הפיצ'רים שלו תמצאו:

1. הגדרות SEO בסיסיות כמו כותרות, תיאור, INDEX/NOINDEX/NOFOLLOW ועוד.

2. הגדרות SEO מתקדמות כמו הפניות 301, מעקב אחר 404, השלמות ALT אוטומטיות לתמונות, יצירת מפת אתר, הגדרת סכמות ועוד.

3. ניתוח מצב SEO – ניתוח מקיף של מצב ה- SEO הנוכחי באתר.

4. חיבור למנועי החיפוש וכלי ניתוח שונים.

מדריך התקנת RANK MATH

בפאנל ניהול נלך לתוספים -> תוסף חדש. ובשדה החיפוש נחפש "RANK MATH".

נבצע התקנה והפעלה.

התקנת RANK MATH

עם הפעלת התוסף, ווידג'ט ההגדרות יפתח ואנו נתחיל בתהליך ההגדרות:

RANK MATH WIDGET

ההרשמה לתוסף עם כלל הפיצרים *נכון למאי 19* הינה בחינם. נלחץ על FREE RANK MATH ACCOUNT. מפתחי התוסף הבטיחו מספר פעמים שכל הפיצ'רים שמוצעים כיום בחינם – ישארו בחינם לעד.

לאחר הלחיצה, אתר הבית של התוסף יפתח ונרשם באמצעות הפייסבוק, גוגל או המייל שלנו למערכת.

יצירת משתמש ברנק מת'

לאחר שהתחברנו בהצלחה, נתחיל בהגדרות התוסף.

Rank Math Wizard – שלבי הגדרת התוסף:

שלב 1 – אישור התקנה

wizard RANK MATH

התוסף יאשר כי הוא מתאים לאתר וכי ניתן להתקין אותו בהצלחה.

במידה ומופיעה שגיאה:

יש לפעול על פי ההמלצות הכתובות.

בנוסף, יש לוודא כי אנו משתמשים בגירסה העדכנית של וורדפרס, יש לבדוק כי התבנית מעודכנת וכי אין התנגשות עם תוסף אחר.

שלב 2 – ייבוא נתונים ומידע

ייבוא RANK MATH

רנק מת' יזהה אוטומטית את פלאגין ה SEO הנוכחי בו אנו משתמשים וישאב את המידע שלו – אפשר לבחור אם לייבא את המידע או לא. ברגע שנלחץ START נראה בלייב את פרטי המידע שנלקחים עד שנוכל להתקדם לשלב הבא.

שימו לב – RANK MATH יכבה באופן אוטומטי תוספי SEO פעילים אחרים על מנת למנוע התנגשות ואף קריסה של האתר (שכן הרצה של 2 תוספי SEO במקביל עלולים לגרום לבעיות).

שלב 3 – הגדרות אתר בסיסיות

סוג האתר בRANK MATH

נבחר מבין הקטגוריות הנכונות לנו את סוג האתר: בלוג, עסק קטן, קהילה או אתר מסוג אחר.

במידה ונבחר בעסק או בקהילה, יופיעו הגדרות נוספות רלוונטיות והן: סוג העסק (ניתן לבחור מבין קטגוריות עסקים רבות)

*במידה ולא מצאתם את הסוג המתאים ניתן לבחור באופציה – ארגון "Organization".

לאחר מכן באותו עמוד:

בחירת לוגו ב RANK MATH נזין את שם החברה, נבחר את הלוגו, ולא פחות חשוב, את התמונה האוטומטית שתופיע כאשר אנו משתפים תכנים מהאתר (מומלץ לבחור בתמונה מעניינת ומושכת תשומת לב, ולא בהכרח את הלוגו).

שלב 4 – חיבור ל Search Console

חיבור האתר לSEARCH CONSOLE

נלחץ על – Get Authorization Code, נתחבר למייל איתו נרשמנו ל Search Console

נקבל את המפתח ונאשר.

לאחר מכן, האתר שלנו יופיע ב Search Console Porfile – סימן לכך שסיימנו את השלב הנ"ל.

*במידה וטרם יצרתם משתמש לאתר בקונסול, יש קודם ליצור משתמש בקונסול ולאחר מכן לחזור לשלב הזה (עד אז ניתן לדלג על השלב).

שלב 5 – SITEMAPS

SITEMAPS IN RANKMATH

רנק מת' יצור לנו באופן אוטומטי מפות אתר, כל שעלינו לעשות הוא להגדיר לו אילו מהתכנים באתר אנחנו רוצים שיכללו במפה ואילו לא.

חשוב לבחור בקפידה ולשים לב מה אנחנו מסמנים ומה לא. בחירה לא נכונה במפת אתר, יכולה להשפיע לרעה.

בהגדרות של רנק מת' נוכל לבחור האם לאפשר לו ליצור מפת אתר, האם לכלול תמונות במפת האתר (לא מומלץ לאתרים שמשתמשים בתמונות ממאגרים), ואילו סוגי עמודים לכלול (פוסטים, עמודים, קטגוריות. במידה ומדובר באתר ווקומרס / אתר קורסים / אתר ייחודי אחר – יופיעו גם האפשרויות לכלול מוצרים, שירותים, קטגוריות ייחודיות וכו').

שלב 6 – שינויי SEO

SEO TWEAKS

באופן אוטומטי ההגדרות מסומנות באופן מומלץ. מדובר בהגדרות חכמות מאוד.

NOINDEX לעמודי קטגוריות ותגיות ריקים – פעיל.

NOFOLLOW ללינקים של תמונות – פעיל אלא אם ידוע לכם שיזמתם קישורים מתמונות.

NOFOLLOW ללינקים חיצוניים – כבוי.

פתיחה של לינק חיצוני בדף חדש – פעיל.

חשוב לשים לב: ישנה אופציה להשמיט את הקטגוריה מה URL – יש לבחור זאת בזהירות. במידה ומדובר באתר ותיק, לא נרצה לשנות את ה URLים כל כך במהירות.

ובזאת סיימנו את ההגדרה הראשונית של רנק מת' דרך הוויזארד !

READY - RANK MATH

מומלץ – להצטרף לקבוצת הפייסבוק של RANK MATH ולעקוב אחרי שינויים ועדכונים.

כעת, נוכל לעבור להגדרות מתקדמות יותר.

Setup Advanced Options – הגדרות מתקדמות:

מוניטור והפניות:

monitor and recdirections - rank math

מומלץ – לסמן את שניהם ב ON.

מוניטור – מאפשר מעקב האם גולשים הגיעו לשגיאת 404.

הפניות – מאפשר לבצע הפניות 301 בקלות מדף אחד לדף אחר, עובד מעולה.

שונות:

Miscellaneous - Rank Math

  1. להוסיף ALT אוטומטי לתמונות (לוקח את כותרת המאמר) – יכול לסייע במידה ובטעות שכחתם להכניס ALT, אבל לא מומלץ שזה יהיה בON, שכן הנתונים האוטומטים לרוב לא מספיק טובים.
  2. RICH SINPPET – מסייע להגדיר את סוג התוכן אותו אתם מציגים – האם מדובר בפוסט, מאמר מקצועי, ביקורת, מוצר, שירות וכדומה. מסייע לגוגל להבין את התוכן שלכם טוב יותר ולכן מומלץ ON.
  3. במידה ובחרתם ב ON ב RICH SNIPPET – תוכלו להגדיר באופן כללי מה סוג התוכן שתפרסמו כפוסטים ומה כדפים. חשוב לבחור נכון כי יש לזה השפעה. במידה והפוסטים משמשים כרגיל כפוסטים נגדיר אותם כ ARTICLE ובסוג – BLOG POST (במידה וחלק מהפוסטים הם שרותים נעדיף להגדיר אותם בסוג כ ARTICLE גם). את העמודים באופן אוטומטי נגדיר כ ARTICLE אלא יש להם תפקיד שונה

בלחיצה על CONTINUE – נסיים עם הWIZARD ונעבור להגדרות התוסף.

 

סקירה של הגדרות הפלאגין:

דאשבורד:

Rank Math - Modules

Modules – המקום בו ניתן בקליק לשלוט על כלל היכולות של RANK MATH ממפת אתר, לרידיירקשן, לחיבור ל AMP ועד ל SEO מקומי.

Help – מרכז התמיכה של התוסף.

Setup Wizard – מחזיר להתקנה ההתחלתית ומאפשר לשנות הגדרות שבחרנו.

Import & Export – מאפשר לבצע גיבוי להגדרות, לייצא את ההגדרות של RANK MATH ולייבא הגדרות מתוסף SEO אחר.

מודול חשוב SEO LOCAL

כלי סופר חשוב, שמסתנכרן יפה עם גוגל.

נלחץ על SETTINGS בתוך המשבצת LOCAL SEO ונכנס להגדרות.

* חלק מההגדרות כמו סוג האתר והלוגו, כבר הגדרנו דרך ה WIZARD.

בהמשך, יש להזין אימייל, כתובת פיזית, שעות פתיחה, מספר טלפון, טווח מחירים,  בחירה של דף אודות ודף צור קשר והזנת GOOGLE MAPS API – קריטי מאוד!

אלו פרטים חשובים שימסרו לגוגל.

הגדרות כלליות – GENERAL

הגדרות לינקים:

SEO SETTINGS

ההגדרות האוטומטיות של RANK MATH רוב הזמן מתאימות –

ניתן לבחור האם להשמיט קטגוריות מה URL, האם לבצע הפנייה אוטומטית של כתובת תמונה לדף הפוסט אליו היא משויכת,

האם לבצע NOFOLLOW על כל הלינקים החיצונים (כמובן שלא מומלץ),

ועוד.

תמונות: 

נעדיף לסמן בOFF את שתי האופציות של ALT ו- TITLE מאחר ואנו לא רוצים שהתוסף יכניס נתונים באופן אוטומטי (הנתונים האוטומטיים לרוב לא ברמה מספיק טובה). יש לעבור על גלריית התמונות של האתר ולהגדיר את הנתונים ידנית.

פירורי לחם – Breadcrumbs:

breadcrumbs - rank math

בלחיצה על ON – פירורי הלחם יפעלו וישלחו לגוגל.

יש לשים לב – במידה ואתם משתמשים באלמנטור או בPage Builder, יש להזין בטמפלטים שלכם את הקוד:

breadcrumbs code - rank math

או

בין האפשרויות הקיימות – להציג את הקטגוריה בפירורי הלחם, לקבוע תו הפרדה, הגדרת הלייבל של דף הבית (באיזה אנקור דף הבית יוצג) ועוד.

Webmaster Tools:

חיבור האתר למנועי החיפוש וכלי הניתוח השונים.

Bing Webmaster Tools,Pinterest Verification ID ועוד.

Edit robots.txt:

עריכה קלה ומהירה של קובץ ה ROBOTS של האתר.

קובץ ROBOTS תקין יראה כך:

User-agent: *
Disallow: /wp-admin/
Allow: /wp-admin/admin-ajax.php

Sitemap: https://www.latma.co.il/sitemap_index.xml

*יש לשים קישור מתאים למפת האתר שלכם, ולהוסיף פקודות רלוונטיות אם יש.

Edit .htaccess:

מאפשר לערוך את  .htaccess (קובץ שמאפשר לשכתב הגדרות קבצי שרת – כמו קאש, הפניות 301 ועוד)

* הקובץ לא תמיד יהיה זמין לעריכה.

404 Monitor:

פיצ'ר מעולה בתוסף – מעקב אחרי שגיאות 404 שמבקרים ועכבישים נתקלים בהם באתר, וכך מאפשר לנו למצוא URLים לא תקינים.

Redirections:

מערכת להפניות אוטומטיות ככה שבכל מצב שבו הגולש יגיע לדף שאינו קיים, הוא יועבר אוטומטית, לא מומלץ.

במידה וקישור לא תקין – איזו פעולה תרצו שתתבצע:

שגיאת 404, הפנייה לדף הבית, הפנייה מותאמת אישית.

Redirection Type

מאפשר לקבוע את סוג ההפנייה שתרצו לבצע.

Auto Post Redirect

במידה ובצעתם שינוי ב URL של פוסט, הפלאגין יצור הפניית 301 אוטומטית מה URL הישן לחדש.

SEO Titles & Meta

SEO Titles & Meta

 

הגדרות ROBOTS META דיפולטיביות (אין סיבה לגעת).

לעשות NOINDEX לקטגוריות ותגיות ריקות (מומלץ בON).

לבחור סימן מפריד דיפולטיבי בכותרת.

אות ראשונה גדולה בכותרת (רלוונטי רק לאתר באנגלית).

בחירת Thumbnail דיפולטיבי בעת שיתוף (במידה ולא מוגדרת תמונה לעמוד או פוסט, התמונה שתבחרו תופיע בעת שיתוף בפייסבוק למשל).

Local SEO:

זה הזמן לתת לגוגל את כל המידע על האתר שלכם – שם האתר, סוג האתר, טווח מחיר, לוגו, שעות פעילות, מספר טלפון, מיקום ועוד.

*מומלץ לוודא שכל המידע תואם ל GOOGLY MY BUISNESS.

Social Meta:

המקום לשים את כל הקישורים לרשתות המדיה השונות – פייסבוק, אינסטגרם, גוגל מקומות ועוד.

Homepage:

עריכה של דף הבית – טייטל, דסקריפשיין.

Post Formats Archive:

מידע על פורמט פוסט – פחות רלוונטי – אמור להיות ב NOINDEX ברוב המקרים.

Authors:

דפי כותבים – במידה ויש רק כותב אחד לאתר, דף הכותב יהיה זהה לדף הבלוג ולכן הוא צריך להיות ב NOINDEX.

*במידה ויש מספר כותבים, נשקול להשאיר ב INDEX את דפי הכותבים.

Post Types:

הגדרות כלליות עבור פוסטים, עמודים, מדיה, טמפלטים, קטגוריות ותגיות. בין האפשרויות ניתן להגדיר את הכותרת האוטומטית,  Rich Snippet (סוג התוכן  – מאמר, מוצר, ביקורת וכו'), Robots Meta, האם לאפשר עריכה קבוצתית (Bulk) ועוד.

מפת אתר – Sitemap Settings

site map -rankmath

Links Per Sitemap – מספר הלינקים בכל עמוד במפת אתר, דיפולט 1000 – זה אחלה.

נאפשר הצגת תמונות במפת אתר (במידה ורובן מקוריות).

נאפשר הצגת תמונות ראשיות במפת אתר (במידה ורובן מקוריות).

 Post Types – נגדיר אלו מהתכנים אנו רוצים שיוצגו במפת אתר – פוסטים, עמודים, תגיות וכן הלאה.

Monitor 404

המקום בו נוכל לראות את שגיאות 404 בהם נתקלו מבקרים ועכבישים.

monitor 404 - rank math

לעמודים הרלוונטיים נבצע הפניית 301 ובכך נמנע משגיאות באתר שלנו.

Redirections

Redirection - rank math

לא עוד תוספים חינמיים שלפעמים עובדים ולפעמים לא, או תוספי פרימיום שגובים כסף.

אפשרות ההפניות בRANK MATH היא חינמית ומאפשרת לנו לבצע הפניות 301, בצורה קלה, נוחה ומהירה.

בלחיצה על Add New יפתח חלון הגדרות של ההפניות.

נבחר את עמוד המקור ועמוד היעד, נאשר, וזהו, יש הפניה.

*כמובן שתמיד נוודא שההפניה אכן עובדת.

SEO Analysis

בלחיצה על Start התוסף ינתח את האתר, יעניק לנו תוצאה כללית ויתייחס לפרמטרים שונים באתר שישי לשים אליהם לב.

SEO Analysis - rank math

הניתוח מתייחס ל:

SEO בסיסי – מילות מפתח, כותרות, תיאור, קישורים פנימיים ויוצאים,  ALT בתמונות.

SEO מתקדם – הופעה במובייל, חיבור ל Search Console , מפת אתר ועוד.

ביצועים – צמצום קוד CSS ו JS,  גודל אתר, זמן טעינת אתר.

אבטחה –  אלו פלאגינים חשופים לציבור, האם האתר מחובר ל HTTPS והאם שרת הווב רושם את תוכן התיקיות.

Social SEO – האם האתר מחובר לרשתות המדיה השונות.

Import & Export

Import & Export - rank math

ניתן לייצא את כל ההגדרות שביצענו ב RANK MATH, לייבא הגדרות מתוספי SEO אחרים ולבצע BACKUP להגדרות שעשינו.

לסיכום

Rank Math הוא תוסף SEO מרענן וחדשני, שמעניק פתרון לסוגיות רבות בעבודת קידום אתרים. יש לתוסף עוד לאן להשתפר, אך נראה כי לא רחוק היום בו הוא יהיה מתחרה רציני ל YOAST, הכוכב המוביל בשוק תוספי ה SEO.

אנו נמשיך לעקוב מקרוב, וכמובן לעדכן כאן, על כל שינוי ועדכון שיעלה.

Rank Math: פלאגין SEO מושלם, יותר טוב מYoast
Sending
User Rating 5 (2 votes)
השירותים שאנו מספקים
קידום אתרים

קידום אתרים אורגני בגוגל נעים מאוד, שמי עשהאל דרייר ואני, יחד עם הצוות שלי, מספקים שירותי קידום אתרים אורגני בגוגל. אם תחליטו להפקיד בידינו את

בניית אתרים

בעל עסק ? העתיד כבר כאן ואתה נשאר מאחור אתר אינטרנט הוא כלי שיווקי רב עוצמה שחובה לכל עסק בשביל זה אנחנו כאן בניית אתרים

קניית קישורים

ניווט מהיר: עם תוצאות קשה להתווכחמה אני חושב על קניית קישוריםאיך תהליך קניית קישורים מתבצעאיך משיגים קישורים איכותיים?רכישת לינקים | קניית לינקים לצורך קידום אתרים

כתיבת תוכן

הביטוי "תוכן הוא המלך" מככב ברשתות חברתיות, בעולם הדיגיטל, בסוכנויות קידום אתרים ובמגזינים מוכרים בעולם – וכנראה שיש סיבה לכך. על פי מחקרים ופרקטיקות בשטח,

ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין הוא תהליך שבו אדם פרטי או בית עסק משפר את הדרך שבה הוא מופיע במנועי החיפוש, באמצעות קידום תוצאות חיוביות וצמצום מספר התוצאות

מדריכים נוספים למתקדמים שאין מצב שאתם מפספסים
בכמה לתמחר קידום אתרים אורגני

עניין התמחור בכל הקשור לSEO הוא אחד מהדברים החשובים ביותר להצלחתה של חברת קידום אתרים! חברת קידום / מקדם פרטי שלא יודעים לתמחר את עצמם

הכנסה נוספת לחיילים

שלב א' – גולשים באתר Who Is ומחפשים את הדומיין שעומד להתפנות. לאחר שנלחץ על"חפש" נקבל את המסך הבא: למי שיודע ולמי שלא, לבעל הדומיין הנוכחי

שיטת Grey – קידום אתרים

שיטת Grey – שיטת קידום אתרים שעובדת! פוסט ארוך – זהירות! מתאים רק למי שרוצה עסק משגשג של קידום אורגני – פוסט דעה! היום אני

10 הדיברות על תוכן וקידום אתרים

*** פוסט זה מכיל בראש ובראשונה את דעתי על כל מה שקשור לתוכן לצורך קידום אתרים, טיפ סופר חזק שישנה לכם את כללי המשחק, ו10

איך לבדוק מתי דומיין מתפנה

שלב א' – גולשים באתר Who Is ומחפשים את הדומיין שעומד להתפנות. לאחר שנלחץ על"חפש" נקבל את המסך הבא: למי שיודע ולמי שלא, לבעל הדומיין הנוכחי

קידום חנות וירטואלית בגוגל – 5 טיפים

בשנתיים האחרונות יצא לי לקדם אורגנית המון חנויות וירטואלית בגוגל בהצלחה רבה. תוכלו למצוא את הלקוחות שלי בביטויים תחרותיים מאוד. קידום חנות וירטואלית מורכב מ-3

איך לבנות קישורים חיצוניים בצורה נכונה

ניווט מהיר: קישורים חיצוניים למתחיליםלמה גוגל 'אוהב' כל כך קישורים?כללים ומדדים להערכת סמכותיות של אתריםשיטות לבניית מערך קישוריםממה להזהר בתהליך בניית הקישורים?לסיכום, קישורים חיצוניים למתחילים

איך לעשות הפניית 301 בBox

לאחר שהתחברנו אל חשבון ניהול הדומיינים שלנו בbox, נבחר בדומיין הרצוי ונלחץ על "ניהול DNS". לאחר מכן, נוודא ש2 הרשומות הן: ns1.box.co.il ns2.box.co.il במידה ורשום

קרב הענקיות: Ahrefs מול Majestic

ניווט מהיר: קרב הענקיות הגדול: Ahrefs מול Majestic | סקירה מקיפה1. אז מי מוצא יותר קישורים?Fresh נגד Recent – התוצאותמה חשוב לקחת בחשבון לגבי התוצאות

אחוז החסימה | למה אתר לא מתקדם בגוגל

ניווט מהיר: הכירו את "אחוז החסימה" – התשובה לשאלה מדוע אתר לא מתקדם בגוגלבואו נתחילמה זה "אחוז החסימה"אז… איך המנגנון הזה עובד?דוגמא נוספת לצורך הבנת

איך לבדוק ענישה ידנית לדומיין

ניווט מהיר: 4 דרכים לבדיקת ענישה ידנית על דומייןאז איך עושים את הבדיקה?בא נחזור רגע למצב שבו בדקנו בגוגל אם יש אינדוקס של עמוד כלשהו

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הצטרפו

לקבוצת הפייסבוק שלנו BLACK & GREY SEO | קידום אתרים אורגני למתקדמים

והשארו מעודכנים בכל החדשות !