fbpx
עשהאל-דרייר-קידום-אתרים-אורגני

מדריך קידום אתרים

המדריך הבא מתייחס לאתרים הבנויים בוורדפרס, המערכת הפופולארית ביותר בעולם לבניית אתרי אינטרנט. אם יש לכם אתר שבנוי על פלטפורמה אחרת כלשהי – רוב הדברים עדיין יהיו רלוונטים, פשוט הדרך לבצע אותם תהיה שונה בחלק מהמקרים. אגב, עשו לעצמכם טובה ותעבדו עם וורדפרס, זה הרבה יותר קל ויעיל מכל מערכת אחרת בעיניי. אם אתם כאלו שמצפים לקרוא כאן איזה סוד גדול שבזכותו תוכלו לקדם כל אתר בלחיצת כפתור – אז לא. מדובר על תהליך אמיתי של רכישת מקצוע לחיים – קידום אתרים, תהליך שלוקח זמן ודורש השקעה רבה. נתחיל מתיאוריה ונמשיך לפרקטיקה. אם לרגע חשבתם לדלג על התיאוריה – המקצוע הזה לא בשבילכם.

קודם כל, הסיבה המרכזית שבגללה כדאי ללמוד קידום אתרים היא העובדה שזה מקצוע שנכלל תחת ההגדרה של שיווק, וכידוע – מה שמבדיל עסק מצליח לעסק כושל במרבית המקרים זה שיווק.

זאת אומרת, אם תלמדו איך לקדם אתרים, אתם בעצם תלמדו איך לשווק כל עסק בעולם, ככה שבין אם תבחרו לעסוק בזה באופן מלא ובין אם לא – זה תמיד יהיה יעיל כי אתם בעצם תוכלו לשווק כל עסק שכן מעניין אתכם.

לדוגמא, אם אתם לצורך העניין החלום שלכם זה לפתוח חנות תכשיטים, במידה ותדעו איך לקדם את האתר שלכם בגוגל – העסק שלכם יצליח! כך שללמוד קידום אתרים יהיה יעיל בעבורכם בין אם תרצו לעבוד כמקדמי אתרים ובין אם תרצו ללמוד לשווק לעצמכם כל עסק בעולם.

אז כמובן שהתשובה היא כן, אבל, ויש אבל גדול! ככל שהזמן עובר, גוגל כל הזמן דוחף לכך שהתוצאות הממומנות (מודעות) יתפסו שטח גדול יותר ויותר וזה בא על חשבון התוצאות האורגניות. האם זה אומר שקידום אורגני כבר לא רלוונטי? ממש לא! מה גם שהרבה פעמם קהל היעד שלוחץ על מודעות ממומנות, שונה מהקהל שמדלג על המודעות ומחפש תוצאה רלוונטית אורגנית. בתכלס, זה רק אומר שמספר התוצאות שנהנות מהתנועה האורגנית מצטמצם כל הזמן. אם בעבר תוצאה 8 אורגנית הייתה מביאה תנועה לאתר, הרי שהיום תוצאה 8 זה אתר שכמעט ולא קיים. כיום, רק 5 התוצאות הראשונות ברוב התחומים באמת מביאות תנועה לאתר המקודם (יש תחומים שזה גם יצטמצם ל3). ההבדל בתנועה שמקבלים לאתר שבתוצאה 1 לבין אתר שבתוצאה 8 באותו ביטוי הוא עצום! שמיים וארץ. לכן, כל מה שהשתנה מבעבר, זה שכיום מקדם אתרים חייב להיות מאוד טוב בתחום בשביל להצליח שהרי רק התוצאות הגבוהות ביותר מביאות את התנועה המשמעותית לאתר שמקדמים. מקדמי האתרים הטובים שכן מצליחים להביא את אתרי הלקוחות שלהם (או את האתר האישי שהם מקדמים) למקומות ראשונים – נהנים מתנועה איכותית ובכמות טובה ברוב התחומים.

הגענו לשאלת השאלות, כמה כסף אפשר להרוויח מכל העסק הזה? אז כמובן שכמו בכל מקצוע – קשת הסכומים רחבה מאוד. אני כרגע מדבר אך ורק על מקדמי אתרים עצמאיים, שכירים זה עולם אחר, מעולם לא הייתי שכיר ולכן אני לא ממש יודע. אני כן מעסיק שכירים בחברת הקידום שלי, כאשר השכר הממוצע הוא כ50 שקלים לשעה נטו.

ההכנסה של מקדמי אתרים עצמאיים משתנה מאוד מאחד לשני. זאת אומרת, כולנו מוכרים כביכול את אותו שירות "קידום אתרים", אבל קידום אחד עולה 7000 ₪ פלוס מע"מ לחודש, ו"קידום אתרים" אצל חברה אחרת יכול לעלות גם 2000 שקלים ובמקרים מסויימים גם 1500 ₪. וכאן קבור הכלב! ברוב המקרים, חברות שמחפשות לקוחות ב2000 שקלים לחודש, לא מחזיקות מעמד. כי בשביל לקדם אתרים צריך להוציא כסף ולא מעט (בטח ובטח בהתחלה, כשרק מקימים את התשתית לכל העסק הזה). צאו מנקודת הנחה שבשביל לקדם אתר בצורה טובה, צריך להוציא על לקוח ממוצע כ700 שקלים כל חודש וזה לפני שאני מכניס הוצאות של עובדים, משרד, תוכנות מקצועיות ועוד.

לכן, עשרות חברות קידום שגובות 2000 שקלים בממוצע ללקוח סוגרות את העסק שלהם בשלב מסוים עקב הפסדים. כי אי אפשר לתת שירות אמיתי ואיכותי ב2000 שקלים. זאת אומרת, אפשר, אם אתם לא רוצים לחיות טוב אלא רק לסגור את החודש במקרה הטוב, או שבמקרה הגרוע – אתם פשוט נוכלים שרק גובים כסף ולא מבצעים עבודה בפועל, דבר שמוציא שם רע לתחום. במקרה הזה – אשמח אם תסגרו את המדריך כרגע. הטיפ הטוב ביותר שאני יכול לתת לכל אחד שרוצה להתחיל את דרכו בעולם הדיגיטלי זה לא לקחת לקוחות בתקציב חודשי של פחות מ3000 ₪ לחודש פלוס מע"מ (בתור התחלה). ואז החישוב של כמה כסף מרוויח מקדם בכל חודש הופך לפשוט. הסכום אותו אתם מבקשים לחודש כפול מספר הלקוחות שלכם. בדר"כ מקדם אתרים פרטי יצליח להחזיק כ10 אתרים אותם הוא יכול לקדם עצמאית ללא עובדים תחתיו. בהנחה שהמקדם גובה 3000 ₪ לחודש מכל לקוח בממוצע, הוא יכול לסיים את החודש עם כ17-18 אלף ₪ ברוטו. אני מדגיש פעם נוספת, כל זה בהנחה שמקדם האתרים באמת מקדם את האתרים ולא רק גובה כסף (כן כן, יש לא מעט חברות שרק גובות כסף, בפועל – מתבצע קידום מזערי אם בכלל, בטח לא קידום שיוביל את הלקוחות למקומות ראשונים בתחומים תחרותיים וזו בהחלט לא דרך שבה חברה יכולה להתקיים לטווח הארוך). בהמשך, החברה יכולה לתפוס שם טוב, לקדם בעצמה אתר תחת המונחים של "קידום אתרים", לגייס עוד לקוחות ולגדול ולגדול. יש חברות קידום אתרים בארץ שהגיעו גם ל400 ו500 לקוחות! החלום שלי באופן אישי זה להגיע למספר גבוהה של לקוחות אבל בתקציבים גבוהים של בין 5000 ל20000 ₪ לחודש (ואם אפשר גם יותר – אז יותר) כך שכל 13 לקוחות יכניסו לי בממוצע כ100 אלף ₪ מחזור.

אז תכלס, אין באמת משהו שצריך לדעת, הכל אפשר ללמוד, גם מ0. אבל ידע טכני במחשבים, כתיבה מהירה, יכולת ניהול עובדים, משימות ותקציבים והכי חשוב – קשרים, הם בהחלט יתרון.

אני באופן אישי מחזיק בחברה שלי נכון להיום (14.2.19) 3 שכירים ו4 כותבי תוכן פרילנסרים. אף אחד מ3 השכירים שלי לא עבר קורס קידום SEO מהסיבה הפשוטה: אני מעדיף לקחת אנשים שלא למדו דבר ושאני אלמד אותם מ0 בכדי שלא יביאו איתם את הטעויות והדברים שמלמדים בקורס. זה לא שקורס קידום אתרים זה דבר שלילי, ממש לא! אבל הפערים בין מה שלומדים בקורסים (לרוב) לבין מה שצריך לעשות בפועל – הם עצומים. ולכל מקדם יש את הדרך שלו ואת סדר הפעולות שאיתו על פי נסיונו אפשר להגיע לתוצאות הטובות ביותר בעבור הלקוחות ולכן אני אעדיף לקחת עובדים שמגיעים עם 0 ידע כך שאני אלמד אותם מההתחלה, בדרך שבה אני מאמין. אני כן אעדיף לאתר עובדים שיש להם ידע טכני (כמו אחד העובדים שלי שהוא בוגר 8200), אבל זה לא מחייב! אחי הקטן לצורך העניין עובד אצלי בחברה. אני לא אשכח שבהדרכה הראשונה אמרתי לו ללחוץ על ctrl + c והוא לא ידע מה אני רוצה מחייו. כיום הוא עובד מצטיין שמזין 6 פוסטים תוך שעה! (בהמשך המדריך אפרט מה זה אומר ולמה זה חשוב) ככה שאין ספק שכל אחד יכול ללמוד את זה, אם רק ימצא את המקור הנכון ללמוד ממנו, או במילים אחרות – לא באמת צריך ידע מקדים, זה בסה"כ יתרון ונקודת פתיחה טובה יותר. בנוסף, אנשים שיודעים לבנות אתרים יהנו מיתרון משמעותי.

Search console

אז הכלי הראשון עליו אני רוצה לדבר נקרא "search console". זהו בעצם הכלי הרשמי מטעם גוגל שבו ניתן לקבל נתונים ואף לשלוח נתונים לגוגל. השירות ניתן תחת חשבון הgmail שלכם ככה שכל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס למערכת הsearch console (חפשו את הביטוי בגוגל) של גוגל ו"לאמת בעלות" על האתר אותו אתם מקדמים. השירות ניתן בחינם.

כאן תוכלו לקרוא עוד על איך לחבר את האתר שלכם ל- search console (בקרוב יעלה לינק).

analytics

כלי נוסף אותו אתם חייבים להכיר נקרא analytics (חפשו בגוגל). זוהי עוד מערכת מבית גוגל שבעצם מאפשרת לקבל נתונים רבים על כל אתר שבבעלותכם, הנתונים המתקבלים הם בעצם על כל התנועה של האתר ולא רק התנועה האורגנית. ניתן לראות את הנתונים שם בצורה מסודרת, תוך הפרדה ברורה בין תנועה אורגנית, לתנועה שהגיעה דרך הרשתות החברתיות, או דרך הקלדת כתובת ה url -ישירות ועוד. השירות ניתן בחינם.

zefo

ולסיום, הכלי השלישי שמהווה את הבסיס לקידום כל אתר נקרא "zefo". זוהי מערכת חיצונית בתשלום שמספקת מידע רב. יש בה 2 דברים מרכזיים אותם אנו חייבים להכיר כבר עכשיו: מעקב אחר המיקומים של מילות המפתח אותם אנו רוצים לקדם ודו"ח שגיאות קידום שקיימות באתר כך שנדע מה כדי לתקן. המערכת מספקת מגוון רחב של דברים נוספים שעשויים לעזור לכם לרבות אפשרות להפקדת דו"חות אוטומטיים ללקוחות. על האופציה הזו נרחיב בהמשך. Zefo היא מערכת פרימיום בתשלום, החבילה הבסיסית שם עולה כמה עשרות שקלים כל חודש. אם אתם מסוג האנשים שמפחדים להוציא כמה מאות שקלים בחודש לפני שאתם רואים הכנסות – התחום הזה לא בשבילכם וכדאי שתפסיקו לבזבז את הזמן שלכם בקריאת המדריך הזה עכשיו. לעומת זאת, אם יש בכם את ההבנה שהמערכת הזו היא כלי עבודה לכל דבר ועניין ואתם כבר בדרך לרכוש אותה – סימן שאתם בדרך הנכונה.

אז עכשיו אחרי שחיברנו את אתר הלקוח ל3 הכלים הנ"ל, אפשר לצאת לדרך. אבל לפני שממשיכים, שאלה שחשוב לשאול את עצמנו היא מדוע חיבור האתר של הלקוח אל 3 הכלים הללו זה הדבר הראשון שצריך לעשות? למה לא להתחיל להתעסק בפעולות הקידום בתכל'ס? הסיבה היא מאוד פשוטה: עניין של קרדיט. יכול להיות שאתם מקדמי האתרים הטובים ביותר בעולם, אבל אם אתם לא יודעים להציג את ההישגים שלכם בתהליך הקידום – הדרך למטה קצרה מאוד. והדרך לצבור קרדיט על הישגים היא דרך הצגת השינויים של לפני תחילת הקידום ואז בכל חודש שעובר. אם לא תחברו את האתר לכלים הנ"ל, רק אתם תדעו כמה הקידום שלכם תרם (וגם אתם לא תקבלו תמונה מלאה), הלקוח – לא. הלקוח צריך לקבל תמונת מצב של לפני שהתחלנו את הקידום ובמהלך העבודה אחת לחודש. ככה הערך שאתם מביאים ללקוח יוצג לו בצורה מלאה, מה שיגרום לו להעריך את העבודה שלכם בצורה של תשלומים שלא יפסקו מאחר והלקוח מרוצה וכשלקוחות מרוצים – הדרך להצלחה שמתבטת גם בכסף, קצרה מתמיד.

יש כל כך הרבה סיבות מדוע אתם צריכים להכיר את האתר של הלקוח שלכם טוב, אני אפילו לא יודע מאיזו סיבה להתחיל מאחר ואתם עדיין בשלב מאוד ראשוני של המדריך, אז פשוט תסמכו עליי בשלב הזה – אתם רוצים להכיר כל עמוד, פוסט, קטגוריה, מוצר, כותרת, תמונה, וידאו וכו' שיש באתר. הכל! זה צריך להגיע לרמת שליטה כאילו זה הבית שלכם, בו אתם מכירים כל חדר וחדר ומה יש בכל ארון או מגירה. תעברו על האתר מא' ועד ת'. תקראו את כל הטקסטים, תעברו על כל הפוסטים והעמודים באתר, תבינו מהם השירותים שהאתר מציע, מה המסר שהאתר רוצה להעביר, מיהם קהל היעד של האתר ועוד. ככל שתדעו יותר על האתר, ככל שתפגינו בקיאות גבוהה יותר, כך הדרך לקדם את אותו אתר תהיה קלה וקצרה יותר. זהו שלב שהרבה מקדמי אתרים נוטים לזלזל בו וזו טעות קריטית. גם אם זה אומר שהחלק הזה ייקח לכם שעתיים, 5 שעות או 30 שעות ויותר (אתרים גדולים) – תעשו את זה. הלקוחות סומכים עליכם, הם הפקידו בידיכם את הנכס הדיגיטלי שלהם, תהיו מקצוענים ותעשו את זה!

ישנם לא מעט כלים בתשלום שיכולים לעזור לכם לבצע מחקר מתחרים איכותי, אבל למה בכלל חשוב לנו להכיר את המתחרים שלנו? מכמה סיבות:

  1. ניתוח אתרי המתחרים יעלה אצלכם רעיונות טובים שתוכלו לבצע גם על אתר הלקוח שלכם. זה גם ייתן לכם אינדיקציה לדעת מול מה אתם עומדים. הרי קידום בגוגל זה בעצם משהו יחסי. גוגל בעצם מודד את האתר שלנו ביחס למתחרים שלנו, והטוב ביותר – מנצח. לכן, מחקר מקיף של המתחרים יכול לתת לנו מושג מול מה אנחנו עומדים וכיצד כדאי לפעול.
  2. בהמשך לסעיף 1, אנו נשאף לנתח דווקא את האתרים החזקים בהם אנו מתחרים, האתרים שכרגע נמצאים במיקומים הראשונים כאשר מחפשים את מילות המפתח החזקות בתחום אותו אתם רוצים לקדם. אם גוגל החליט למקם אותם גבוה – כנראה שיש לזה סיבה. לקדם אתרים בגוגל זה בעצם כמו לשחק פוקר עם גוגל, רק שגוגל משחק עם יד פתוחה. הוא בעצם מראה לך את ה"יד שלו" או במילים אחרות, את 10 תוצאות החיפוש הטובות ביותר למילת המפתח אותה אנו רוצים לקדם, ובמילים אחרות הוא שואל "יש לך משהו יותר טוב להציע? יש לך אתר שלדעתך טוב יותר מהאתרים ברשימה?" התשובה שלכם כמובן צריכה להיות כן! אבל לא תשובה מילולית, אלא במעשים! אנחנו בעצם רוצים לעבור על כל המתחרים שנמצאים בתוצאות הגבוהות, והרעיון הוא לחשוב איך האתר של הלקוח שלכם יהיה טוב יותר מכל התוצאות שכרגע מוצגות במיקומים הגבוהים. אם למשל אהבתם את העיצוב של האתר הראשון, את הטקסטים באתר השני ואת הדרך שבה האתר השלישי מניע לפעולה את גולשיו – תצרו אתר עם עיצוב יפה יותר מהאתר הראשון, טקסטים איכותיים יותר מהאתר השני ואתר שמניע לפעולה טוב יותר מהאתר השלישי. כמובן שאין לזה סוף ותמיד אפשר לשפר עוד ועוד, אבל בגדול – השאיפה היא לגרום לאתר הלקוח שלכם להיות חזק יותר מכל האתרים שכרגע מתחרים בו. כמובן שיש עוד מאות פרמטרים בהם אתר הלקוח שלכם צריך להיות חזק יותר ולכן צריך לבצע מחקר מקיף עד כמה שניתן. עוד על מחקר מתחרים ניתן לקרוא כאן (לינק יעלה בקרוב).
  3. חשוב מאוד גם להבין איזה סוגי תוכן גוגל מציג לאותן מילות מפתח שאנו רוצים לקדם. האם התוצאות הראשונות הן דפי בית? אם כן – זה אומר שכדאי לנסות לדרג את דף הבית של הלקוח על אותו ביטוי. אם רוב האתרים המוצגים בדף הראשון הם בעצם עמודים פנימיים – יהיה כדאי לדרג עמוד פנימי באתר הלקוח על מילת המפתח הזו. אם הדף הראשון מכיל בעיקר חנויות וירטואליות – כנראה שאתר הלקוח שלכם גם יהיה צריך להיות חנות, בכדי שלא ליפול ב"אפקט הכבשה השחורה" עליו ניתן לקרוא בהרחבה (לינק יעלה בקרוב). (בקצרה: אתם לא רוצים שהאתר שלכם יהיה שונה מכל 10 התוצאות שמוצגות בדף הראשון אפילו אם זה נראה לכם כמו שינוי חיובי, אתם כן רוצים להיות כמו כולם אבל קצת יותר טובים).

זהו שלב סופר קריטי בתהליך הקידום. אם לא נשקיע בחלק הזה –נמצא את עצמנו נותנים פול גז על ניוטרל. הרעיון הוא בעצם לאתר כמה שיותר מילות מפתח שרלוונטיות לאתר אותו אנו מקדמים. רלוונטיות = שהיינו שמחים להיות בתוצאות הראשונות כאשר גולש היה מחפש את אותה מילה / ביטוי בגוגל. לצורך הבנה ראשונית, חנות תכשיטים תרצה לקדם את האתר שלה במונח "טבעות אירוסין", "שרשראות יהלומים", "צמידי טניס" וכדומה. חנות לגרילים וברביקיו תרצה לקדם את המונחים "גריל גז", "מעשנת בשרים", "גריל פחמים" ועוד.

מעבר לרלוונטיות, חשוב לוודא שהביטויים שנבחר הם באמת הביטויים שאנשים מחפשים. לצורך העניין, אם נקדם את המונח "רשלנות של רופאים" – גם אם נגיע לתוצאה 1, כנראה שלא נקבל הרבה תנועה לאתר, כי אין הרבה אנשים שמחפשים את הביטוי הזה. לעומת זאת, אם נבצע מחקר כמו שצריך, נגלה שהמונח הרלוונטי ביותר בתחום הוא "רשלנות רפואית" (ביטוי סופר תחרותי!).

אז איך עושים מחקר מילות מפתח? על זה תוכלו לקרוא כאן, תחזרו לכאן אחרי שסיימתם והבנתם ב100% כיצד לבצע מחקר מילות מפתח איכותי.

לאחר שסיימנו את מחקר מילות המפתח אנו נעשה רשימה כאשר בעמודה אחת יש את מילת המפתח, עמודה שניה מספר חיפושים חודשיים, עמודה שלישית תחרות ועמודה רביעית – איזה עמוד באתר אנו רוצים לדרג על אותה מילת מפתח / ביטוי. במידה והגעתם למילים שעליהן אין נושא באתר – זה הזמן לרשום בטבלה שצריך ליצור עמוד רלוונטי לאותה מילת מפתח.

המטרה היא שלכל מילת מפתח יהיה עמוד ייעודי אותו אנו נקדם תחת אותה מילת מפתח. מצד שני, צריך להפעיל את השכל ולהבין שהביטויים "טבעת אירוסין" ו"וטבעות אירוסין" זהים ואין באמת צורך ליצור 2 עמודים לטובת העניין, 1 בהחלט יעשה את העבודה. אך אם יש ביטוי כמו "שרשראות זהב" לצורך העניין, יהיה כדאי לייצר עמוד ייעודי לביטוי. יצירת הטבלה הזו היא חלק בלתי נפרד ממחקר מילות מפתח איכותי, אם לא סיימתם את התהליך עם טבלה כזו – ביצעתם מחקר מילות מפתח חלקי בלבד, אל תדלגו על החלק הזה. אני מבטיח לכם שהתוצאה הראשונה בתחום שלכם כנראה ביצע את החלק הזה ושוב – הכל נמדד ביחס אליו ואתם לא רוצים לפגר אחריו באף פרמטר.

בקרוב, הישארו מעודכנים.

בקרוב, הישארו מעודכנים.

בקרוב, הישארו מעודכנים.

גוגל הוא לא פראייר ובטח שלא ארגון חסד. כל שקל שהחברה הזו מוציאה – מחושב וחשוב מאוד להבין כיצד המנוע חיפוש הזה עובד כך שנדע לבצע את הפעולות הנכונות בכדי להיות מדורגים גבוהה. בכדי שגוגל יצליח לשמור על קצב עדכונים טוב של תוצאות החיפוש (להעלות מיקומים לאתר שביצע פעולות נכונות או לדרדר מיקומים לאתר שהוזנח לאחרונה), היא בעצם שולחת "עכבישים" (סוג של רובוטים שסורקים את כל האתרים ברשת האינטרנט) שמחזירים לה מידע על כל אתר. מידע שעל פיו המנוע יודע להעלות / להוריד את המיקומים של כל אתר תחת כל מילת חיפוש. ה"עכבישים" האלו שגוגל מפעיל עולים לא מעט כסף, כנראה במיליוני דולרים ולכן, בכדי לחסוך בעלויות ובשביל להספיק יותר סריקות, גוגל דאג לכך שהעכבישים הללו יצליחו להבין על מה אתר מדבר דרך סריקת הכותרות שבו.

ישנם 6 סוגים של כותרות: H1 – H2 – H3 – H4 – H5 – H6 כאשר H1 היא החשובה ביותר בהיררכיה ואילו H6 היא האחרונה. לרוב, אנו נשתמש בכותרות  H1 – H2 – H3 ובמקרים מסוימים, בעיקר במאמרים ארוכים ומפורטים, גם בh4.

הכלל הראשון הוא שכותרת H1 תהיה אך ורק פעם אחת בכל עמוד. זו בעצם הכותרות הראשית עליה העמוד מדבר וחשוב מאוד שהיא תכיל בתוכה את מילת המפתח אותה אנו רוצים לדרג על אותו עמוד. למשל, אם אנחנו נמצאים בפוסט שנקרא "סוגים שונים של דוכני מזון לאירועים", והחלטנו שמילות המפתח היא "דוכני מזון לאירועים", אז הגיוני מאוד שהכותרת H1 תכיל בתוכה את מילת המפתח. כותרת טובה לדוגמא: "10 דוכני מזון לאירועים שכדאי שתכירו".

לאחר מכן, במידה ויש כותרות משנה באותו עמוד, נגדיר כל אחד מכותרות המשנה בh2. במידה ויש לנו תתי כותרות לכותרת H2 שלנו (יותר מ1! אם יש רק תת כותרת אחת – גם היא תוגדר כh2), אותן תתי כותרות יקבלו תגית H3.

ככה אנחנו בעצם מאפשרים לעכבישים של גוגל להבין על מה כל עמוד באתר שלנו מדבר, מבלי להשקיע יותר מידיי משאבים על קריאת כל מילה ומילה באתר שלנו לצורך ההבנה על מה האתר שלנו מדבר. הסיבה שאנחנו לא רוצים לבזבז את המשאבים של גוגל היא כי כמו שכתבתי בתחילת הפיסקה – גוגל לא פראייר! אתרים שבהם לא הוגדרו כותרות כשורה גם יקבלו ציון נמוך יותר וגם העכבישים של גוגל יבקרו בהם בתדירות רחוקה (זה נקרא "תקציב זחילה"). פעולה זו נכללת תחת ההגדרה "אופטימיזציה" לאתר אותו אנו מקדמים.

דוגמא טובה לאתר עם חלוקת כותרות נכונה (לינק יתווסף בהמשך).

יצא לכם פעם לבקר בויקיפדיה? אני מניח שכן. אחד הדברים הבולטים לטובה שניתן למצוא בויקיפדיה הוא הקפדה על קישורים פנימיים. לא משנה לאיזה ערך תיכנסו, ברוב המקרים אתם תוכלו לזהות בטקסט "קישורים פנימיים" שאלו בעצם מילים שלרוב מקבלות הדגשה / צבע שונה משאר הטקסט, ניתן ללחוץ עליהן ולהגיע אל עמוד רלוונטי שמסביר על אותו ביטוי או מרחיב עליו. לדוגמא, אם יש מאמר שמדבר על הריון ולידה, ובמהלך המאמר מוזכרת המילה "אינקובטור" ובאותו אתר יש מאמר שמסביר על האינקובטור וכמה הוא חשוב, יהיה כדאי לדאוג לכך שהמילה "אינקטובטור" תהיה קישור פנימי לאותו עמוד. איך עושים את זה? מאוד פשוט – מסמנים את המילה, לוחצים ctrl + k במקלדת ושמים את הurl של אתר היעד אליו נרצה שהגולש יגיע כאשר הוא ילחץ על אותה מילה.

חשוב להבין את הרעיון שעומד מאחורי העניין. אחד הפרמטרים שעל פיו גוגל מדרג אתרים נקרא "ביצועי הגולשים". זה בעצם אומר שגוגל יודע למדוד כמה זמן כל גולש נשאר באתר שלכם, בכמה עמודים הוא ביקר, האם הוא השיג את מה שחיפש ועוד (את המידע היא אוספת מקוד האנליטיקס שהותקן באתר / מהדפדפן "כרום" שבבעלותה של גוגל ועוד מגוון שיטות). השאיפה היא שכל גולש יבקר בכמה שיותר עמודים, ישהה באתר כמה שיותר זמן וכו'. ולכן – חשוב לבנות את האתר בצורה כזו שגולש יכנס לאתר מעמוד מסויים וייצא דרך עמוד אחר תוך מעבר בין לבין על כמה שיותר עמודים באתר ושהייה גבוהה ככל האפשר בכל אחד מהם. בשביל להסביר את העניין טוב יותר – תיזכרו רגע בצורה שבה סניפי איקאה בנויים. בשביל להגיע לקופות, צריך לעבור דרך כל המחלקות. וכשמגיעים למחלקה מסוימת, פתאום יש פניה לאיזו מחלקה פנימית נוספת, בכדי שתקנה עוד ועוד. זה בדיוק אותו דבר.

והנה מגיע החלק הכי טוב: אם עברתם על עמוד באתר שלכם וראיתם ביטוי מעניין, חיפשתם באתר ולא מצאתם דף רלוונטי לאותו ביטוי – תכניסו את הביטוי הזה לרשימה מיוחדת שתכינו ותדאגו בהמשך הדרך לייצר עמוד שמרחיב על אותו ביטוי ולאחר שהוא יהיה באוויר – לעשות לו קישור פנימי מהעמוד המקורי שבו איתרתם את הביטוי לראשונה. וכן, תרשמו בטבלה גם מאיזה עמוד קיבלתם את הרעיון לאותו עמוד חדש כך שתוכלו לחזור אליו ולהוסיף את הקישור הפנימי לעמוד החדש שיצרתם. איך יוצרים עמוד חדש? מאוד פשוט – מזמינים כתבה בנושא המבוקש מכותבת תוכן. על זה נרחיב בהמשך המדריך, כל דבר בזמנו ובעתו 😊. בסופו של יום, אתם צריכים לעבור על כל העמודים באתר ולדאוג שיהיו כמה שיותר קישורים פנימיים רלוונטיים כך שהגולשים יהנו לגלוש באתר שלכם ויתחילו את הדרך בעמוד מסויים ויסיימו בעמוד אחר כאשר בין לבין הם דפדפו בכמה שיותר עמודים ושהו בהם כמה שיותר זמן.

כל קישור פנימי (או חיצוני, עליהם ארחיב בהמשך) בנוי מ"אנקור". אנקור זה בעצם הביטוי שמקשר אל אותו עמוד פנימי, למשל, בדוגמא שהבאתי, המילה "אינקובטור" היא בעצם האנקור של הקישור הפנימי. האנקור הזה עוזר לגוגל להבין על מה העמוד אליו קישרנו את המילה "אינקובטור" מדבר (על אינקובטור) ולכן, חשוב להכניס את מילות המפתח לאנקורים אך מצד שני – לא להגזים עם זה. נסו פשוט לכתוב בצורה טבעית ובכל פעם שתיתקלו בביטוי מסוים שיש לכם באתר עמוד שמרחיב על אותו ביטוי – שימו קישור פנימי. עבודת קישורים נכונה מתבססת על היכרות מעמיקה שלכם עם האתר שאתם מקדמים, לא סתם שלב ההיכרות הגיע בשלב כל כך מוקדם במדריך ובסדר הפעולות הרצוי.

אז מעבר להתקנת התוסף shortpixel עליו דיברנו בתחילת המדריך, חשוב גם לתת לוורדפרס כמה שיותר פרטים על כל תמונה שעלתה / תעלה לאתר. אלו השדות שניתן למלא כאשר מעלים תמונה:

חשוב למלא כל אחד מהשדות בצורה עניינית ולא להתעצל. זה גם תורם לקידום האתר וזו גם דרך טובה שגוגל יציג את התמונות הנמצאות באתר במנוע חיפוש התמונות שלו.

פרמטר נוסף שגוגל לוקח בחשבון הוא בעצם תוך כמה זמן האתר שלכם נטען. קרה לכם פעם שחיפשתם משהו בגוגל, לחצתם על אחת התוצאות שגוגל הציג אך לאתר לקח זמן רב מידיי להיטען ולכן התייאשתם ולחצתם על תוצאה אחרת במקום? כנראה שכן. תדאגו שאתר הלקוח שלכם לא יהיה כזה! גוגל רוצה להציג את תוצאות החיפוש הטובות והרלוונטיות ביותר ולכן, אתר שנטען מהר יקבל נקודות זכות שיובילו למיקום גבוהה יותר בתוצאות החיפוש. האצת האתר היא כחלק מ"חווית המשתמש" האיכותית שאנו רוצים לתת לגולשים בעת גלישתם באתר ויש לה קשר גם למיקום האתר בגוגל וגם לרכישות הגולשים באתר בפועל, שהרי אף אחד לא יקנה / יגלוש זמן רב מידיי באתר שנטען לאט, לעומת זאת, אתרים שנטענים מהר (ובמיוחד אלו שנטענים ממש ממש מהר) הופכים לחוויה חיובית בעבור הגולשים, חוויה שכנראה בזכותה הם גם ישהו יותר זמן באתר וגם יחזרו לבקר בו פעמים נוספות.

ישנם מספר כלים בהם ניתן למדוד את מהירות האתר שלכם, אך חשוב להבין דבר אחד לפני הכל: הנתון היחידי שבפועל משנה הוא זמן הטעינה בפועל של האתר. כל הציונים למיניהם הם רק אינדיקציה למה כדאי לשפר כדי לקבל זמן טעינה טוב יותר (נמוך יותר) אך אין זו הבטחה ששיפור הציונים אכן יוביל לשיפור מהירות הטעינה. לצורך העניין: עדיף אתר שמקבל בכל הכלים ציונים נמוכים אבל בפועל נטען תוך שניה וחצי, מאשר אתר שמקבל את מירב הנקודות בכל הכלים אך בפועל נטען ב4 שניות (זו תופעה נפוצה וכדאי להכיר אותה ולהייחס אליה בהתאם).

כמה כלים לבדיקת מהירות טעינה על פי סדר החשיבות בעיניי, חפשו אותם בגוגל:

Webpagetest

GTMETRIX

Pingdom

Google page speed check

ישנם עוד לא מעט כלים, אך 4 אלו מספיקים בהחלט. דבר נוסף שחשוב להבין: האתר שלכם צריך להיטען מהר. אבל אם הוא כבר נטען תוך פחות מ3 שניות ובשביל לרדת ל2 וחצי שניות זה דורש מכם טון עבודה – לפעמים העבודה הנדרשת לא תהיה שווה את זה ויהיה כדאי להשקיע את הזמן בפעולות אחרות. (תכלס, הדרך הטובה ביותר לבדוק לאיזו מהירות טעינה צריך להגיע היא פשוט להריץ בדיקות לכל 10 התוצאות שבדף הראשון, לבדוק מהי התוצאה שנטענת הכי מהר ולעקוף אותה.

הכירו את התוסף "wp-rocket" – תוסף פרימיום להאצת אתרים, ניתן לרכוש אותו כאן. שוב פעם, אל תחסכו בכלי עבודה! זהו כלי עבודה לכל דבר ועניין וכמו שלא הייתם רוצים שבעל מקצוע יבצע בעבורכם עבודה עם כלי עבודה זולים או כאלו שהוא מצא ברחוב בחינם, כך גם אתם צריכים להתייחס אל המקצוע הזה ברצינות ולהבין שהתוסף הזה הוא כלי עבודה לכל דבר ועניין. תכבדו את עצמכם ואת הלקוחות שלכם ותרכשו אותו, כמה שיעלה – יעלה.

הוראות שימוש והגדרה נכונה של התוסף

אז עכשיו, אחרי שהאתר שלכם טס כמו חללית קרב, הגיע הזמן לעבור שוב פעם על כל העמודים באתר, רק שהפעם – אנו נרד לרזולוציות יותר נמוכות. ראשית, נדאג להוסיף לכל עמוד אינפורמטיבי באתר את "שם הכותב" שכתב את המאמר. חשוב לתאם עם הלקוח ציפיות כך שלא תהיה בעיה לשים את שמו ותמונה שלו מעל לשמו (זה לא באמת אמור לשנות משהו שכותבת תוכן בפועל כתבה את המאמר, מה שחשוב זה שהלקוח יהיה "חתום" על אותו מאמר (אני תמיד גם מאפשר ללקוחות לבצע שינויים במאמר כך של תהיה להם בעיה להיות חתומים עליו), והכי חשוב -שגוגל יזהה שיש אבא ואמא לאותו עמוד, שמישהו "לקח אחריות" על התוכן שבו. כן כן, גוגל יודע לזהות את זה, מערכת חכמה שהושקעו בה מיליוני דולרים כבר אמרתי?!

העשרה: בספטמבר 2018 גוגל ביצע עדכון באלגוריתם שלו, בעיקר באתרי רפואה. אחד השינויים עליו דיברו במגוון קהילות ה- SEO בעולם היה שאתרים בהם לא היה "אבא ואמא" לתוכן באתר קיבלו מכה חזקה כלפי מטה, ואילו אתרים שהיה להם "אבא ואמא" חוו עליות. בתכלס, אפשר להבין את גוגל בקלות, רוב השינויים שהאלגוריתם הזה עושה הגיוניים לחלוטין ואם באמת עברתם על כל המאמר עד כאן ולא דילגתם, קודם כל שאפו, אתם בדרך הנכונה, אבל יותר חשוב מזה – תתחילו לנסות לחשוב כמו גוגל, בכל שלב ובכל זמן.

רוצה לקבל עדכונים לפני כולם?

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מדריך קידום אתרים
Sending
User Rating 0 (0 votes)

מדריכים נוספים

שתף את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin