פירורי לחם – המדריך המלא

ראשי פרקים בעמוד:

זמן קריאה: 5 דקות

ראשית, נתחיל ממזה פירורי לחם.

פירורי לחם, זה השם של נתיב הניווט שנהוג לשים בראש כל דף, שמטרתו לעשות סדר לגולש, שיבין מהו הנתיב ההגיוני שהוביל לעמוד הנוכחי בו הוא נמצא.

השם "פירורי לחם" יכול לרמוז על כך שזה בעצם כמו עמי ותמי, שלא ידעו את הדרך חזרה הביתה, אז הם פיזרו פירורי לחם לאורך כל הדרך, במחשבה שכשהם ירצו לחזור – הם יכלו לפי פירורי הלחם.

אותו הדבר בדיוק בעולם קידום האתרים!

 

הנה דוגמא לפירורי לחם מהאתר שלי:

פירורי לחם - דוגמא

 

מה אנחנו בעצם רואים כאן? אנו רואים שכרגע אנו נמצאים בעמוד "קידום אתרי וויקס" (ולכן, אין טעם שהקישור יהיה לחיץ, מאחר ואנו כבר נמצאים בעמוד הזה), הגענו לעמוד הזה דרך "מדריכים למתקדמים", שאליו מגיעים דרך עמוד "המדריך המלא", שאליו מגיעים דרך דף הבית.

 

מה עדיף, לשים בפירורי הלחם "דף הבית" או ביטוי מפתח ("קידום אתרים" למשל)

אז כמו שניתן לראות, אני בחרתי באתר שלי לשים "קידום אתרים" בטקסט של פירורי הלחם של דף הבית. תכל'ס? אני לא בטוח שזה חכם, עשיתי את זה כי ראיתי שהמתחרים שלי, שנמצאים מעליי בביטוי "קידום אתרים", עשו את זה גם, ולא רציתי להיות "הכבשה השחורה" (שונה מכולם).

אולי בהמשך אשנה זאת ל"דף הבית".

 

איפה מחליטים איזה כיתוב יהיה בפירורי לחם של דף הבית?

אם אתם עובדים עם יוסט:

שינוי טקסט בפירורי לחם

 

אם אתם עובדים עם Rank Math:

פירורי לחם rank math

 

איך לבטל את "בלוג" מהפירורי לחם

מאוד פשוט, נכנסים ל"התאמה אישית" של התבנית, שם בוחרים בYOAST SEO פירורי לחם, ואז מבטלים את הסימון של show blog page in breadcrumbs וזהו 🙂

יוסט פירורי לחם התאמה אישית

הסרת סימון בלוג מהפירורי לחם

 

איך לייצר פירורי לחם באופן ידני, ללא תוספים?

דרך האתר הזה.

 

האם צריך להטמיע פירורי לחם בדף הבית?

לא! בדף הבית, אין נתיב ניווט, ולכן, אין צורך להטמיע פירורי לחם.

 

איך לבדוק האם פירורי הלחם הוטמעו בהצלחה

נכנסים לgoogle structure, מזינים את כתובת העמוד ושם, או שתהיה לנו סכמה של "breadcrumbs" ובה נראה שהכל בסדר, או שנחפש משהו שנראה כמו פירורי לחם בין הסכמות שנמצאו, לדוגמא:

בדיקה שהפירורי לחם הוטמעו בהצלחה

 

האם מומלץ שפירורי הלחם יהיו חלק מההדר?

כן! אני מאוד אוהב לעשות את זה, אבל הכי חשוב – שחווית המשתמש תהיה טובה, שפירורי הלחם באמת יהיו שימושיים ויעילים, ולא רק ליופי.

כמו כן, אם משתמשים בפירורי הלחם בהדר, חשוב לייצר הדר נפרד לדף הבית, שבו פירורי הלחם אינם מופיעים.

 

איזו תגית כדאי לתת לפירורי הלחם באלמנטור?

תגית nav.

תגית nav לפירורי לחם

 

איך לשנות את השם של עמוד ספציפי בפירורי לחם?

ניכנס לעריכת העמוד, ולאחר מכן, נלך לאיזור העריכה של יוסט, שם נבחר ב"מתקדם" ואז נכניס את השם הרצוי ב"כותרת פירורי לחם"

שינוי פירורי לחם בעמוד ספציפי

 

האם יש הבדל בין פירורי לחם רגילים לפירורי לחם של חנות?

כן! באלמנטור למשל, יש 2 ווידג'טים שונים, אחד מיועד לכל האתר והשני מיועד ספציפית לחלקים באתר שהם חלק מהחנות כגון קטגוריות מוצרים ודפי מוצרים.

פירורי לחם רגילים מול ווקומרס

 

טיפים נוספים בהקשר של פירורי לחם:

  1. רצוי במיוחד שפירורי הלחם יהיו בראש הדף, ולא מתחת לכותרת הראשית של העמוד או משו כזה (פירורי לחם בheader, כבר אמרנו?!).
  2. כל נתיב פירורי הלחם צריך להיות לחיץ, למעט העמוד הנוכחי.
  3. ניתן לקבל חיווי שפירורי הלחם תקינים גם בsearch console, כאשר שולחים את הדף לבדיקה מחדש.
  4. פירורי הלחם הם קישורים פנימיים לכל דבר ועניין.
  5. אחת הסיבות שאני ממליץ לעבוד עם עמודים ולא עם קטגוריות ופוסטים היא כי פירורי הלחם הרבה יותר נכונים, יפים ופשוטים בעבודה עם עמודים.
  6. בראש ובראשונה, צריך לחשוב על כך שפירורי הלחם צריכים להיות שימושיים לגולש, הם לא בדף סתם כי חייב, הם אמורים לשמש את הגולשים ולגרום להם להמצא יותר בקלות באתר.
  7. אם יש לכם עמוד שהכותרת שלו ארוכה מאוד, ויש אחריו הרבה עמודים היררכית, שקלו לקצר את הכותרת שלו בפירורי לחם (הסברתי איך לעשות זאת במהלך המאמר), אף אחד לא אוהב פירורי לחם ארוכים ומורכבים במיוחד.
  8. מאוד קשה לייצר פירורי לחם שיהיו שימושיים למובייל, תנו את הדעת על זה. תשקיעו. תמצאו את העיצוב הנכון, כך שגם גולשים מהמובייל, יוכלו להנות מפירורי הלחם. זה הרבה יותר מורכב מגירסת המחשב…
  9. אם עובדים עם Polylang (אתר רב שפות), לYOAST עדיין אין פתרון של פירורי לחם ספציפיים לכל שפה, כולי תקווה שהם ימצאו לכך פתרון 🙂 עד אז, נאלץ להסתדר ללא פירורי לחם בעמודים שאינם בשפה הראשית של האתר, כמו באתר שלי…
  10. אם תהיה התאמה בין פירורי הלחם לURL שלכם… שיחקתם אותה! עבודה עם עמודים, כבר אמרתי?
עשהאל דרייר
עשהאל דרייר
עוסק בקידום אתרים כ- 7 שנים, מנכ"ל סוכנות הדיגיטל - עשהאל דרייר בע"מ, יזם, מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

אהבתם ? שתפו את המאמר עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin