וואטסאפ היא אחת האפליקציות הפופולריות ביותר המותקנות על מכשירי סמארטפון בשנים האחרונות. בגלל התכונות הייחודיות שלה, כמו יצירת קבוצות עניין, רשימות תפוצה, קבלת חיווים על קבלת ההודעה בצד השני, תמיכה בתמונות, וידאו ומסמכים מצורפים, קונפיגורציה של התראות מותאמות איש קשר ועוד, היא החליפה כמעט לחלוטין את השימוש האישי שעשו אנשים בהודעות SMS. כיום, עיקר השימוש בהודעות SMS שונות מתבצע על ידי חברות או גופים ממשלתיים שונים, ובעיקר לצרכים אינפורמטיביים, כמו הודעה על קבלת חבילה, ופחות לצרכים של תקשורת בין אישית בין בני אדם.

זאת הסיבה, שיותר ויותר עסקים מטמיעים בחברה וואטסאפ עסקי, שמשמש אותם בתקשורת השוטפת מול הלקוחות. לוואטסאפ עסקי ישנן תכונות מתקדמות שהופכות את ניהול התקשורת של העסק עם הלקוח לאפקטיבי, שקוף ובעיקר מהיר יותר.

אגב, למי שמעוניין, כתבתי כבר מדריך אודות השימוש בוואטסאפ ווב – שירות אדיר שמאפשר למשתמשי האפליקציה לקבל את השירותים השונים שהיא מספקת באמצעות הדפדפן המותקן במחשב, ולהפוך את התקשורת הבין אישית עם בני משפחה, חברים וקולגות לעבודה למשמעותית יותר נוחה.

אז בואו ננסה להבין מהו וואטסאפ עסקי, ואיך הוא יכול לשמש אותנו בעסק.

התקנת וואטסאפ ביזנס ויצירת חשבון עסקי

וואטסאפ ביזנס היא אפליקציה שניתן להוריד מחנויות האפליקציות (Google Play למשתמשי אנדרואיד ו- App Store למשתמשי ios). לאחר הורדת האפליקציה תצטרכו לפתוח פרופיל משתמש לעסק שלכם. את חשבון המשתמש תוכלו לקשר למספר הטלפון הסלולרי שבו אתם עושים שימוש או למספר הטלפון הקווי של העסק.

ההמלצה בהקשר הזה היא לחבר את הוואטסאפ העסקי לקו טלפון קווי נפרד של העסק. זאת משום ששימוש במספר הטלפון הסלולרי שבו כבר מנוהל חשבון הוואטסאפ הפרטי שלכם, לא יאפשר לכם לבצע הפרדה בצורה טובה בין אנשי קשר מן החיים בפרטיים שלכם ללקוחות. כמו כן, מרגע שתחברו את וואטסאפ ביזנסס למספר הטלפון הסלולרי, תהיו מחוייבים לנהל את ההתקשרות דרך אפליקציית וואטסאפ ביזנס, ולא תוכלו לחזור אל אפליקציית הוואטסאפ הרגילה.

5 יתרונות מרכזיים באפליקציית וואטסאפ ביזנס

וואטסאפ ביזנס היא אפליקציה שתסייע לכם לעבוד בצורה הרבה יותר פרודקטיבית בעסק. הנה כמה מן הפיצ'רים המרכזיים שהיא מציעה:

ניהול פרופיל העסק

תוכלו לנהל את "דף העסק" שלכם בוואטסאפ העסקי, שבו תציינו נתונים חיוניים כמו שעות הפתיחה של העסק, מיקום גאוגרפי שבו ממוקמים סניפים העסק, אנשי קשר שניתן לשוחח איתם, הפניה למוקד שירות לקוחות ועוד. לקוחות יוכלו לצפות במידע הזה בדף העסק במקום לנסות ולדלות את הנתונים האלו באמצעות שיטות באתר האינטרנט של העסק.

תשובות מוכנות מראש ללקוחות

שימוש בוואטסאפ ביזנס יאפשר לכם ליצור תשובות מוכנות מראש עבור שאלות צפויות של לקוחות. בצורה כזאת, כאשר לקוח פונה אליכם, לא תצטרכו לבזבז זמן יקר בכתיבה מחדש של הודעה שחוזרת על עצמה במצבים רבים, ותוכלו פשוט לעשות שימוש באחת מן ההודעות השמורות אותן הגדרתם קודם לכן.

שימוש בתוויות

תוויות הן פיצ'ר מיוחד שיאפשר לכם לתייג לקוחות על פי קטגוריות שהגדרתם מראש, וכן, למעשה, לאפשר לכם לנהל את התקשורת מול הלקוחות על פי הסטטוס שלכם (למשל, לקוחות חוזרים, לקוחות חדשים, מתעניינים ועוד).

יצירת הודעה על אי זמינות

אפליקצית וואטסאפ ביזנס תאפשר לכם להודיע ללקוחות כי אינכם זמינים ברגע זה ואתם מבטיחים לחזור אליהם ברגע שהדבר יהיה אפשרי. על מנת לעשות זאת עומדות בפניכם שלוש אפשרויות: שליחת הודעה אוטומטית על אי זמינות תמיד, שליחה אוטומטית המעידה על אי זמינות עבור פרק זמן שהוגדר מראש (למשל, בין התאריך 1 בינואר בשעה 09:00 ועד לתאריך 5 בינואר בשעה 10:00), ושליחה אוטומטית של הודעה על אי זמינות במידה שהלקוח פונה מחוץ לשעות המוגדרות כשעות עבודה.

יצירת מענה אוטומטי

תוכלו לעשות שימוש בפיצ'ר המיועד לאי זמינות גם על מנת לייצר הודעה אוטומטית ללקוח, המודיעה לו כי פנייתו התקבלה וכי אתם פועלים על מנת להשיב לו בהקדם האפשרי.

דוגמא:

ווטסאפ-ביזנס-הודעה-מוכנה-מראש
ווטסאפ-ביזנס-הודעה-מוכנה-מראש

לסיכום

בין אם אתם נוהגים להתקשר עם הלקוחות באמצעות ערוץ המייל בלבד, ובין אם אתם מעוניינים להתכתב איתם באמצעות תוכנת המסרים המיידיים מבית וואטסאפ, קהל הלקוחות שלכם כבר נמצא שם. סביר להניח שבשנים הקרובות יותר ויותר לקוחות יצפו שבית העסק איתו הם מתקשרים, ינהל איתם את השיח השוטף באמצעות ערוץ הוואטסאפ – אפליקציה המותקנת במכשיר של הרוב המכריע של הלקוחות. בית עסק שישכיל לספק ללקוחותיו את השירות גם בערוץ הזה, יוכל, ככל הנראה, לשפר באופן משמעותי את השירות שהם מקבלים ממנו.

רוצים להצטרף לקבוצות ווטסאפ בנושאים שונים? לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *